Ze hebben volgens mij in een van de Vlaamse seizoenen ook al eens zoiets gedaan met een oortje om antwoorden door te geven, dus ik zou niet weten waarom dat nu niet gekund zou hebben.
Maar ik zit ff na te denken over die Angela/Karel-opdracht... Ik denk dat er nog nooit een opdracht is geweest met een grotere kans om de pot te spekken. Ga maar na, iedereen had dezelfde opdracht, dus zolang ze de echte Mol niet aan zouden wijzen, zou het geld gewonnen worden, ongeacht wie gekozen werd. Hmmm, dat geeft wel te denken... want n.m.m. MOET de mol hier dus wel iets doen anders geeft hij/zij het geld gewoon weg. En hij/zij kan ook gewoon iets doen, want je kunt het later altijd uitleggen met 'het was voor de opdracht'. Jezelf stil houden is geen optie, je moet iets duidelijks doen. Je MOET namelijk aan Angela en Karel laten weten dat jij het bent! Die moet je juist niet voor de gek houden door een vaag spelletje te spelen. Nee, zo duidelijk mogelijk want je MOET gekozen worden! N.m.m. is dit een opdracht die de Mol echt moet winnen.
Je zag dat de meesten er enorm mee worstelden, want ineens hadden ze geen idee meer hoe ze als Mol aangewezen konden worden (ironisch, want verder lopen een aantal constant te nep-mollen). Maar ja, in tegenstelling tot de echte mol hadden ze er ook niet over na kunnen denken vantevoren. In mijn optiek was er maar 1 die echt iets slims deed, en dat was Frits. Doen alsof je je plotseling iets laat ontvallen m.b.t. voorkennis. Frits komt wat dat betreft het meest in aanmerking voor de Mol.
-edit- En het is nog een geweldige, klassieke mollenstreek ook, passend in de 'De Mol Is De Held'-theorie. Immers, zolang de kandidaten jou niet als Mol zien, ben je degene die 3000 euro voor de pot heeft gewonnen.