Zoals Pieter Jan in de eerste aflevering zei: "De mol zal zich bekend maken in aflevering drie." Ik heb vandaag eindelijk deze aflevering nog eens rustig kunnen bekijken, en ik heb twee kandidaten hierop kunnen betrappen.
De eerste is Arjen, zoals iemand al eerder opmerkte. Hij toont heel opzichtig in de groepsfoto zijn joker met daarop de tekst "De Mol". Hij doet dit later nog een keer in de bus.
De tweede is Kim. Zij was de enige kandidaat die zich netjes aan haar rijinstructeur voorstelde. Zie de screenshots.
Ook Barbara zou hier met enige fantasie nog bij gevoegd kunnen worden. Zij merkt zelf op dat het een vreemde zaak is omdat ze "nooit een rood scherm heeft gezien" (is ook al eerder door iemand opgemerkt). Weliswaar is dit geen letterlijke vorm van "je bekend maken", maar ze zegt wel letterlijk "nooit", hetgeen erop zou kunnen duiden dat ze de mol is.
Verder viel mij nog een uitspraak van Arjen op, na de rij-opdracht. Hij zei: "Ik zag de anderen wel klungelen, toen dacht ik 'Mooi, dat ligt aan de communicatie'". Nogal vreemd om dat mooi te vinden, tenzij je de mol bent.