Auteur Topic: The Virtual Mole: de afleveringen  (gelezen 15620 keer)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
The Virtual Mole: de afleveringen
« Gepost op: 22-01-2010, 16:25:53 »
Volg hier de belevenissen van The Virtual Mole!
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 2-02-2010, 23:00:03 »
THE VIRTUAL MOLE PROMO!

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2010, 15:54:23 »
Aflevering 1

Lokale tijd:   20u00
Datum:      xxxxx

Dag 0, de kennismaking
Een limousine arriveert aan het Victoria Hotel in Amsterdam. De rode loper ligt uitgerold. De deuren gaan open … Daisy en Molcrazy stappen uit de luxe-auto en begeven zich naar de bar van het hotel. Op de productieploeg na weet niemand dat ze daar zijn. Er moet immers voor gezorgd worden dat er geen beelden uitlekken van ‘The Virtual Mole’ nog voor de serie gestart is. Daisy en Molcrazy zetten zich aan een tafeltje en bestellen een cocktail.

MC: “Sow, hier zijn we dan, ik ben benieuwd hoe ze het ervan af gaan brengen.”
Daisy: “Ze hebben geen idee wat hen te wachten staat. Het wordt een spannende strijd!”

Even later nadert iemand het tweetal. “Moet ik hier zijn voor de Mol?” MC bekijkt hem aandachtig door zijn zonnebril alvorens hij zegt: “Zo is dat jongeman, wie mag jij wel zijn?”
“Titatoon is de naam! Ik ben er klaar voor hoor! Waar gaan we naartoe? Oh, dat mag ik nog niet weten zeker? Jongens, wat een leuke muziek draaien ze hier!”
MC: “Je gaat het ongetwijfeld reuze naar je zin hebben, daar ben ik zeker van. Hier, een molboekje, dat kan altijd van pas komen.”

Even later komt de volgende deelnemer binnen. “Welkom! Jij bent?” begroet Daisy hem hartelijk. “Molow is de naam.” “Wil je wat drinken?” “Jah, doe maar een cola, ik sta stijf van de zenuwen.” “Rustig maar, het komt allemaal goed. O ja, hier je molboekje.” “Cool!”

MC bestelt een tweede rondje. “Wat moet jij Dais?” “Ow, doe mij maar een Cosmopolitan.” “Ah, ik zie dat de volgende deelnemer daar is.” Een jongedame komt de bar binnengestapt. MC zet spontaan zijn zonnebril af. “Welkom. Hoe is jouw naam?” “Ik ben Vieffan. Wat is het hier mooi!” “Ga maar snel kennis maken met je medekandidaten. Hier heb je alvast een molboekje.”

20u15
“Zou dit echt leer zijn? Misschien nog iets om op mijn studio te zetten. Aah, daar is de volgende deelnemer.” “Een goeieavond! Tdietz is de naam! Altijd te vinden voor avontuur!”
Daisy: “Dan ben je hier aan het goede adres! Heb je het makkelijk gevonden?”
Tdietz: “Jah tuurlijk, ik zorg wel dat ik voorbereid ben!”

MC: “Welkom KD. Ik hoop dat je een voorspoedige reis hebt gehad?”
KD: “Grazie grazie. Alles verloopt naar wens.”
MC: “Nou, maak het je gemakkelijk en vergezel je medekandidaten maar.”

“Een dubbele whiskey met ijs alsjeblieft! Dat heb ik wel verdiend, jongens wat een reis!”
Daisy: “Dubbele whiskey, komt eraan. Jij bent?”
Ootje: “Hoezo wie ben ik? Je kent me toch van het selectiegesprek? Nou, pak even mijn mantel aan zodat ik kan gaan zitten.”
Daisy pakt Ootjes mantel aan en geeft haar haar dubbele whiskey. Ze fluistert tegen MC: “Volgens mij kan zij tijdens het spel nog wel eens onder hoogspanning komen te staan.”

“Sooow, wat een leuke bar! Ooo, zijn jullie mijn medespelers? Leuk seg! Ongelooflijk dat ik in de show zit!” Nicky is in een opperbeste stemming. “Show, show? Het is hier geen ‘Pak de Poen’-show of iets dergelijks hoor. The Virtual Mole is een keihard spel.” probeert MC hem duidelijk te maken. “Jah tuurlijk joh, maar ik ga er toch van genieten! We gaan toch naar een warm land?” “Dat verneem je later wel.” Titatoon pent hevig in zijn molboekje.

De manager van het hotel onderbreekt de gezellige sfeer met een vervelende mededeling. “Het spijt me u te moeten storen maar er staat een Cabrio dubbel geparkeerd. Hij is net toegekomen dus het moet de auto zijn van één van jullie.” Tdietz veert recht. “Ai! Ik dacht nochtans dat ik hem goed geparkeerd had, zo terug!” Hij snelt naar buiten en loopt bijna MacGyverMagic omver. “Wat is dat hier allemaal? Zijn we al bezig met de eerste opdracht?” Daisy: “Neenee, geen nood. Zet je rustig bij. Wil je iets drinken?” “Doe maar een biertje.”

De volgende kandidate wandelt galant binnen. “Wat een elegante tred! Wees welkom!” “Dank je. Ik ben Swifty.” “Zoek je rustig een plaatsje uit Swifty. Hier heb je je molboekje.” “Molboekje? Dat heb ik toch helemaal niet nodig? Ik ga dit spel winnen!” MC geeft haar toch het molboekje dat Swifty na een nadenkende blik toch aanvaardt. Vervolgens mengt ze zich onder de kandidaten om kennis te maken.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2010, 15:54:50 »
“MC, mag ik naar het toilet? Ik moet hoogdringend!” “Tuurlijk Molow, aan het einde van de bar rechts.” Ondertussen arriveert de volgende kandidaat. Daisy ontvangt hem met open armen. “Welkom welkom, wie ben jij?” “Niuno is de naam. Ik ben blij dat ik hier ben. Wat een reis, ik kom helemaal uit het hoge noorden.” “Help jezelf aan een drankje. Hier heb je alvast een molboekje. Trouwens, wat een mooie sjaal.” “Ja vind ik ook, gekocht in Milaan.”
Tdietz komt terug binnen. “Tsss dubbel geparkeerd. Mijn ene wiel stond misschien één centimetertje over de witte lijn.” “Pfff, wat smaakt dit gek.” “Hoe bedoel je MGM?” “Nou, dit bier is enorm bitter, wil je een keer proeven Vieffan?” “Euhm, neej, bedankt.” Vieffan geniet verder van haar vruchtendrank.

“Wanneer vertrekken we?!” roept Ootje door de bar. MC: “We vertrekken wanneer alle kandidaten hier zijn.” “Hoe? We zijn toch al met 10?” “Er komen er nog 3 bij dus even geduld Ootje” verduidelijkt Daisy.

20u45
“Goeieavond, ik ben Lukie4.” MC reikt hem de hand. “Welkom Lukie4, goede reis gehad?” “Ja hoor, viel wel mee. Je weet niet hoe blij ik ben dat ik aan dit spel mee mag doen.” “We zijn bijna volledig. Schuif rustig bij.” “Dank je. Hoeveel kandidaten worden er nog verwacht?” “Nog twee.” Titatoon pent hevig in zijn molboekje.

“Mevrouw, bent u hier voor The Virtual Mole?” vraagt Daisy. “Ah, jaja, dus toch, ik wist niet zeker dat het hier was. Ik ben Dolfie.” “Welkom, maak het je gezellig.” “Bedankt. Mag ik een koffie nemen?” “Tuurlijk, help yourself.”

“Aah, daar is de laatste deelnemer.” “Hoi, ik ben Tinuzzz!” “Welkom, je mag je bij de groep voegen.” “Dank je MC! Ik heb ook aan alles gedacht! Heb zelf mijn kompas meegenomen!”
Ootje: “Kompas? Dit is niet één of ander scoutskamp hoor.”
Tinuzzz: “Dat weet ik wel, maar het kan reuzehandig zijn voor een bosopdracht!”
Titatoon: “Komt er een bosopdracht?” Titatoon schrijft opnieuw in zijn molboekje.
Nicky: “Pfff, een bosopdracht. Geef mij maar een wateropdracht!”
MC: “Kandidaten, mag ik jullie om stilte vragen. Daisy heeft een belangrijke mededeling.”
Daisy: “Beste kandidaten, er is nog geen Mol.”

21u00
De kandidaten worden allemaal muisstil. Niemand veroert een vin. Behalve hen zit er geen kat in de bar. “Sorry, wat zegt u, geen Mol?” vraagt Dolfie verward. “Dit is toch The Virtual Mole?” vraagt Niuno. “Zeer zeker, maar er is nog geen Mol” herhaalt Daisy. Titatoon laat zijn pen vallen.

MC: “Zo is dat, en welke plaats is er nu beter om dat te weten te komen dan Delphi?”
KD: “Griekenland! We gaan naar Griekenland!”
Daisy: “Dat heb je goed KD. Nou allemaal jullie bed in want we vertrekken morgenvroeg naar Delphi.”
MC: “Voor jullie gaan … ik geloof dat jullie de slaapkamers nog niet verdeeld hebben. Ik zal jullie snel in groepen splitsen. Titatoon, Tinuzzz en Molow gaan samen. KD, tdietz en Nicky. Lukie4, MGM en Niuno. De dames vormen de laatste groep.”
Daisy: “Belangrijker dan deze groepsindeling is de kamer waar jullie terecht komen. Er zijn 4 suites afgehuurd. De Monet-, de Manet-, de Renoir- en de Cézanne-suite. Kies jullie kamer wijselijk, want op 1 kamer ligt een opdracht verstopt die uitsluitend voor de vinder is. Geloof me, je wil die opdracht vinden! Jullie hebben 10 minuten de tijd om onderling uit te maken welke groep in welke kamer terecht komt. De groepen mogen niet veranderd worden. Veel succes.”

MC: “Niuno, hebben jullie een verdeling kunnen maken?”
Niuno: “Jah, de dames nemen de Renoir-suite. Titatoon, Tinuzzz en Molow nemen de Monet-suite, KD, tdietz en Nicky de Cézanne-suite en wij nemen de Manet-suite.”
MC: “Okee. Ga maar naar jullie suites. Geniet van jullie nachtrust.”

Eenmaal op hun kamers aangekomen, genieten de kandidaten van alles behalve rust. Ze kammen de hele kamer uit. Pas laat in de nacht keert de rust terug in de 4 suites.
Ootje: “Ongelooflijk! We hebben de hele kamer uitgekamd en nergens een opdracht te vinden! Ik moet gewoon weten of ie in een andere kamer ligt, anders heb ik geen rust.” Ootje neemt de telefoon.
Dolfie: “Zou je nu nog wel bellen? Het is al zo laat.”
Ootje: “Dat is dan pech!”
Ootje belt rond, maar zowel Molow, tdietz als Lukie4 stellen haar teleur: niemand heeft de opdracht gevonden.
MGM: “Als dit een flauwe grap is van Daisy en MC, dan zal het hun beste dag niet zijn!”
Lukie4: “Relax MGM, we zullen waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht hebben.”
MGM: “Wáárschijnlijk Lukie4, anders had iemand de opdracht wel gevonden.”

De kandidaten gaan slapen. Om 3u30 wordt Niuno wakker. Hij heeft het ongelooflijk warm en besluit wat koelte op te zoeken op het balkon. “Neej maar, wat hebben we hier.” Niuno pakt een zwarte enveloppe met een groen logo. Hij scheurt hem open en ontdekt een briefje:

Proficiat. Deze coupon zorgt ervoor dat je in Rome de touwtjes figuurlijk in handen kan nemen, terwijl de anderen dat letterlijk moeten doen. De beloning voor het vinden van deze opdracht vind je in de enveloppe.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2010, 15:55:15 »
Niuno voelt nogmaals in de enveloppe en haalt er een rond voorwerp uit. Hij laat de joker rustig door zijn handen gaan en besluit deze informatie voorlopig voor zich te houden. “Ik wist wel dat die opdracht in de Manet-suite moest liggen: Manet was immers niet zo impressionistisch geörienteerd als de andere drie schilders” denkt Niuno. Hij kijkt de koele nacht in. De wind streelt door zijn haren. Wat gingen ze in Rome doen? Ze vlogen toch naar Delphi? Met meer vragen dan antwoorden kruipt Niuno zijn bed in. Het zou vroeg dag worden …

Dag 1
9u00
Na een heerlijk ontbijt staan de kandidaten vertrekkensklaar.
Daisy: “Kandidaten, we vertrekken nu met de bus naar Schiphol.”
Nicky: “Had iemand nog de opdracht gevonden?”
Swifty: “Jammer genoeg niet nee.”

Eenmaal op Schiphol aangekomen, neemt de onrust toe. Enkele kandidaten zijn namelijk niet zo tuk op vliegen. Lukie4 is één van de kandidaten die niet uitkijkt naar de vlucht. “Brrr, zo hoog boven de grond.” “Dan kijk je toch gewoon niet naar beneden, zo simpel is het.” antwoordt Ootje, maar zelf was ze er ook niet zo gerust op.
MC controleert de vliegtuigtickets. “Ow neej, dit meen je niet! Er zijn 16 tickets geboekt, wat een geldverspilling weer!” “Ow MC?” “Ja Daisy?” “Dat was ik je nog ‘vergeten’ te vertellen, er gaat nog iemand mee.” “Wat? En dat vertel je me nu?! Nou vooruit, wie is het?” “Wel, ik vertrouw het eten in het buitenland niet altijd dus dacht ik … ah, daar is hij net!” “Hello everyone!” Jamie Oliver loopt naar de groep. “I will make sure you all receive healthy and well-balanced meals.” “Mag hij mee MC? Toe, toe, toe?” “Nouja, het ticket is toch al geboekt. Waarom vraag je dat niet op voorhand?” “Omdat je toch nee had gezegd.” “Jah, daar heb je gelijk in. Heb je er enig idee van hoeveel dames meewilden op dit avontuur? Ik heb hen allemaal met pijn in het hart gezegd dat we zoiets niet doen. Hij vliegt samen met de eerste afvaller mee naar huis!” “Nou goed, maar hij is tenminste heel even bij ons dan!”

“Passengers for flight Mole to Delphi.”

Daisy: “Het is tijd.” De kandidaten stappen in en vliegen naar Delphi. Na de landing gaan ze meteen op weg naar het orakel. MC: “Kandidaten, dadelijk wordt de Mol gekozen. Wanneer we bij het orakel aankomen, gaan jullie één voor één naar de priesteres. Nadien zal zij Daisy en mij de naam van de Mol meedelen.”
Alle kandidaten gaan één voor één naar de priesteres. “Zou je de Mol willen zijn? Zou je de Mol kunnen zijn? Waarom zou je een goede Mol zijn? Wat zijn je belangrijkste eigenschappen? …” De priesteres vuurt een heel vragenvuur af op onze kandidaten.

Molow: “Pfoe, wat een mentale beproeving dit. Ze probeert je echt psychologisch te doorgronden.”
MGM: “Inderdaad, ik ben benieuwd wie ze gaat kiezen.”
Verwondering ontstaat tussen de kandidaten wanneer Dolfie nog een tweede keer naar de priesteres moet gaan.
Dolfie: “Vals alarm. Ik had mijn haarspeld laten vallen.”
KD: “Jongens …”
De spanning is voelbaar onder de kandidaten. Na vier uur komt de priesteres naar Daisy en MC. Ze wisselen wat woorden waarna Daisy en MC haar uitvoerig bedanken.
Daisy: “De Mol zal spoedig vernemen dat hij of zij de Mol is. Morgen vindt de eerste opdracht plaats, daarvoor trekken we naar Athene. Geniet van de avond.”

De kandidaten strijken neer in een plaatselijk hotelletje en hebben een gezellige avond.
Titatoon: “Lukie4, wat is jouw lievelingskleur?” “Oranje Titatoon.” “Bedankt!”

Dag 2
7u30
De groep stapt het vliegtuig op naar Athene. Vandaag wordt de eerste echte opdracht gespeeld. “Nee Jamie, ik zit naast Daisy. De presentatoren moeten ten allen tijde gefocust blijven.” Daisy was zichtbaar teleurgesteld met deze beslissing. Jamie was ondertussen naast Swifty gaan zitten. “Nice to meet you Jamie, I’m Swifty.” Na een rustige vlucht, landt de groep in Athene.

MC: “Welkom op de Akropolis in Athene. Hier zal de eerste opdracht plaatsvinden. Verspreid op dit culturele werelderfgoed liggen 25 geldkisten verspreid. Jullie kunnen vrij rondlopen om het geld te verzamelen dat in de kistjes zit.”
Daisy: “Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Er lopen 5 geheime agenten rond die jullie willen uitschakelen. Zowel zij als jullie beschikken over een lasergun. Als je geraakt bent, lig je uit het spel. Je kan hen uiteraard proberen af te schieten maar dat is geen simpele opdracht want ze zijn zeer getraind.”
MC: “Het geld dat jullie oprapen is pas veilig als jullie de tempel van Dionysos bereiken. Als jullie afgeschoten worden met 1000€ op zak, is het jammer maar helaas. Let echter op: eenmaal gearriveerd, mogen jullie niet opnieuw de Akropolis betreden.”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #5 Gepost op: 6-02-2010, 15:55:41 »
Daisy: “Het is dus belangrijk dat jullie goed nadenken over de strategie die jullie volgen. Jullie mogen kiezen of jullie alleen, per twee of desnoods met de hele groep de Akropolis afzoeken. Ow ja, dat was ik bijna vergeten te zeggen: de kandidaat die het meeste geld in het laatje brengt, verdient 2 jokers.”
“Die jokers worden van mij” denkt Lukie4. In dit stadium van het spel zijn ze onontbeerlijk.
MC: “Voordat we beginnen, wil ik jullie vragen jullie telefoons, paspoorten, geld en geestverrijkende dranken in te leveren.” De kandidaten gooien hun spullen in een grote mand. “Zijn jullie er klaar voor? Jullie hebben een uur de tijd. Start!”

Lukie4 schiet weg. Hij is vastbesloten het meeste geld in het laatje te brengen. Titatoon en Tinuzzz besluiten samen op pad te gaan. De rest is een beetje besluiteloos.
Ootje: “Jongens, alleen kunnen we nooit op tegen die getrainde agenten. Ik stel voor dat we ons in groepjes verdelen.”
Niuno: “Een wijs besluit Ootje. We staan hier nog met 6 mannen en 4 vrouwen. Wat denk je van twee groepen van 5?”
KD: “Neej, dat is veel teveel, ik zou de groepen beperken tot maximum 3. Tdietz en Vieffan, gaan jullie met mij mee?”
Tdietz: “Dat lijkt me helemaal goed!”
Het drietal vertrekt. Na kort overleg besluiten ook Molow, MGM en Dolfie samen te vertrekken. Ootje, Swifty, Niuno en Nicky vormen de laatste groep.
Nicky: “Hoe euhm, werkt zo’n laserwapen?”
Ootje: “Zoals elk ander wapen Nicky, gewoon mikken en schieten! Kom, we gaan.”

Lukie4 is ondertussen aan het Parthenon gearriveerd. “Waar zitten die dekselse schelmen?” Hij loopt verder en struikelt over een geldkist. “Neej maar, wat hebben we hier!” Nadat hij de kist geopend heeft, ontdekt hij een glanzend molbiljet van 250€. “Yes! Dat is nummer 1!”
Titatoon en Tinuzzz arriveren aan enkele  Propylaeën. FLASH FLASH! “Ow nee, we worden beschoten, snel weg Titatoon!” Het tweetal loopt door een hallencomplex. “Oef, we zijn hem kwijt. Hee Tinuzzz kijk, een geldkist!” Ze openen de kist en halen er 500€ uit. “Ik hou het geld wel bij Tinuzzz.” Tinuzzz zegt niets maar is niet helemaal tevreden.
Tdietz, KD en Vieffan zijn aangekomen op het Erechtheion.
KD: “Wat is het hier rustig.”
Tdietz: “Jah, verdacht rustig.”
FLASH FLASH!
KD: “Jongens, wie schiet er op ons!”
KD kijkt naar Vieffan. “Vieffan, heb jij nou jezelf afgeschoten?”
Vieffan: “Ik … ik denk dat ik mijn lasergun verkeerd vast had.”
Tdietz: “Meisjes en techniek ook. Kom KD, we gaan verder.”
Ze lopen verder en tdietz haalt 250€ uit een geldkist. FLASH FLASH! Onder een regen van laserstralen spurt het duo naar de Kariatidentribune. “Ik denk dat we ons hier best even kunnen verschuilen tdietz.”

“Dolfie, schiet nou een keer op!” “Molow, laat haar rustig doen.” “Nee MGM, ze vertraagt de boel verschrikkelijk!” “Ik zie wel de geldkisten staan heren, kijk eens achter jullie.” MGM en Molow draaien zich om: een houten kist staat vlak achter hen. Dolfie haalt er 1000€ uit. “Nou, mooi Dolfie, en nu opschieten.” Molow loopt verder … FLASH FLASH! “Sh*t, ik ben eraan!” “Dolfie, zoek dekking!” MGM trekt Dolfie mee in een nis. “Waar zit die schutter?”

Lukie4 bevindt zich aan een heiligdom. “Kom op, ergens moet hier toch een kist liggen.” Voordat hij een kist ziet, ziet hij echter een geheim agent. “Hehe, jou ga ik mooi liggen hebben.” denkt Lukie4. Hij besluipt de agent … FLASH FLASH! Hun tegenstand is gereduceerd tot 4.

Nicky, Ootje, Swifty en Niuno komen aan bij de Nikè-tempel. “Wauw, wat een prachtig bouwwerk!” Nicky neemt prompt een foto. FLASH FLASH! Nicky is af en de andere 3 stuiven uit elkaar. FLASH FLASH! “Vanwaar komt dat?!” Swifty roept het uit en schiet in het wilde weg om zich heen. Uiteindelijk duikt ze met Niuno in een zuilencomplex. “Waar is Ootje, Swifty?” “Geen idee, we moeten haar kwijtgeraakt zijn.”

Titatoon en Tinuzzz bereiken de tempel van Dionysos. “Het eindpunt! Kom Tinuzzz!” “Nou, neej, ik heb nog geen geld opgeraapt.” “Okeej, ik wil deze 500€ veilig stellen, ik ga binnen.” Titatoon betreedt de tempel, terwijl Tinuzzz verder de Akropolis afzoekt. “Welkom Titatoon. Je bent de eerste hier.” spreekt Daisy hem toe.

KD en tdietz hebben ondertussen nog geld gevonden. Ze hebben 3 kisten met 250€ gevonden. “We hebben beide 500€. Daar is de tempel van Dionysos. Brengen we het geld binnen? We kunnen de 2 jokers altijd verdelen als we beide winnen en beter geld dan geen geld in de pot.” KD twijfelt … “Goed, we gaan de tempel binnen.”

Lukie4 sluipt verder en ziet Ootje lopen. “Ootje, loop jij hier alleen? Jij wilde toch in groep blijven?” “Zeer zeker, maar noodgedwongen moest ik mij afsplitsen. Ik ben blij dat ik jou gevonden heb.”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #6 Gepost op: 6-02-2010, 15:56:04 »
“Hoe kan dit nu? We vinden ofwel geen geldkisten ofwel lege geldkisten.” “Tsjah, je weet je weg wel goed te kiezen Swifty.” “Wat bedoel je daarmee, Niuno?” “Ow, niks …”

“Nou MGM, ik ben behoorlijk moe. Gelukkig hebben we de Dionysostempel bereikt.” Net als Tinuzzz zoekt MGM verder op de Akropolis terwijl Dolfie binnen gaat.
Tinuzzz zoekt verwoed naar geldkisten. “Neej maar, een kist op een open vlakte, hoe dom om hem daar duidelijk in het zicht te zetten.” Tinuzzz loopt erheen. FLASH FLASH! De boobytrap van de geheim agent deed zijn werk.

In het Dionysostheater vinden Lukie4 en Ootje maar liefst 5 geldkisten. Lukie4 vindt een kist van 250€ en een kist van 500€, Ootje vindt drie kisten van 250€. “Sow, wat een mooie buit, we kunnen wel naar de uitgang gaan voordat we alles verliezen, wat jij Lukie4?” “Een uitstekend idee!”

Niuno en Swifty zoeken en zoeken maar ze vinden geen kisten. “Psst, daar staat een geheim agent Swifty.” Niuno en Swifty sluipen dichterbij. Nog 10 meter. FLASH FLASH! “Nee! Laffaards! Ons zo in de rug afschieten!” “Rustig Niuno, we hadden toch geen kisten.” De twee liggen uit het spel.

Ootje en Lukie4 naderen het eindpunt. FLASH FLASH! “Huh? Wat doe je nou Ootje?!” “Jij dacht toch niet dat je die twee jokers kon gaan claimen. Geef je geld maar hier, die jokers zijn voor mij … Nou kom op! Je gaat al dat geld toch niet weggooien?” “Je hebt gelijk.” Lukie4 geeft Ootje zijn geld. Net voor Ootje de tempel binnen gaat … FLASH FLASH! “Neej! Het was me bijna gelukt!” “Je dacht toch niet werkelijk dat ik je na zo’n mollenstreek met het geld zou laten lopen!” Het tweetal loopt de tempel binnen.
MC: “Door jullie actie loopt de groep maar even 1750€ mis.” Schaamte maakt zich van Lukie4 en Ootje meester onder de aanblik van de overige kandidaten.
TOET TOET TOET. De jachthoorn wordt geblazen, het uur is om, MGM gaat naar het eindpunt. Helaas heeft hij geen geld gevonden.
Daisy: “Beste kandidaten, jullie hebben 2500€ voor de pot verzameld. Niet slecht al had dat nog veel meer kunnen zijn. Dolfie verdient 2 jokers omdat zij het meeste geld in de pot bracht. Zorg dat je genoeg slaapt, morgen vliegen we naar Rome!”
In het hotel wordt nog hevig nagepraat over de afgelopen opdracht. Alleen Niuno is een beetje afwezig: hij denkt aan het briefje dat hij in het Victoria Hotel vond …

Dag 3
10u00
Daisy: “Kandidaten, welkom in Rome. Voor de volgende opdracht trekken we naar het Colosseum.”
Titatoon: “Wauw, Rome …”
Nicky: “Ik ga gauw foto’s nemen!”
Ootje: “Nicky, dit is geen cultuurreis.”
Nicky: “Weet ik wel, ik koppel gewoon het nuttige aan het aangename.”
Ootje: “En wat is precies het nuttige en wat het aangename?”
Nicky: “Dat mag je zelf invullen.”

MC: “Kandidaten, we staan hier in het Colosseum. Jullie gaan racen in de authentieke karren van de Romeinse wagenmenners. Jullie zullen verdeeld worden in drie groepen van vier. De drie winnaars nemen het op tegen 7 Italianen die motorracen om de kost te verdienen. Benieuwd hoe zij het doen met een nieuw voertuig. Zover is het echter nog niet, eerst moeten de drie beste van jullie zich kwalificeren in de voorrondes.”
Daisy: “Ik zie enkelen van jullie al rekenen: drie keer vier is toch twaalf? Inderdaad. Jullie herinneren jullie vast wel dat er in het Victoria Hotel in Amsterdam een opdracht verstopt lag. Iemand van jullie heeft die opdracht gevonden maar dit nooit bekendgemaakt. Die persoon mag nu tot hier komen.”
De kandidaten kijken verbaasd op wanneer Niuno naar voren gaat. “Dat heb je ons nooit verteld Niuno”, zegt Lukie4 een beetje verontwaardigd. “Ongelooflijk, wij zoeken tot diep in de nacht en meneer had de hele tijd die opdracht op zak!” Ootje is zichtbaar geïrriteerd. Daisy, MC en Niuno zonderen zich een beetje af.
MC: “Niuno, het is aan jou om de groep in drie groepen van vier te verdelen. Per groep mag je voorspellingen doen: wie wordt eerste en wie wordt tweede in die groep. Dit kan je respectievelijk 500€ en 250€ opleveren. Tijdens de echte race kan je nogmaals geld verdienen maar daarover later meer.”
Daisy: “Je mag de groep opdelen zoals je wil, ze weten niet dat jij hiervoor verantwoordelijk bent.”
Niuno: “Hmm, om het een beetje eerlijk te houden wil ik de dames in de eerste groep plaatsen. Swifty wint en Vieffan wordt tweede. Titatoon, tdietz, Molow en Tinuzzz in groep twee. Tdietz wint, Molow wordt tweede. Nicky, KD, Lukie4 en MGM in de derde race. Lukie4 wint, gevolgd door KD.”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #7 Gepost op: 6-02-2010, 15:56:30 »
MC: “Kandidaten, jullie zijn op de hoogte gebracht van de groepsindeling. Gelieve jullie per groep te zetten. De eerste groep mag naar voor komen.”
Daisy: “Om het startschot voor de races te geven, hebben we een speciale gast uit Nederland laten overkomen. Graag uw applaus voor … Bakkertje!”
Bakkertje: “Dames, zijn jullie klaar voor de race? De eerste die drie rondjes aflegt, wint de race. Op jullie plaatsen … start!”
De dames proberen hun paarden in gang te krijgen, alleen slaagt dat wat tegen.
Ootje: “Komaan knollen, vertrek!”
Na wat trekken, porren en roepen, vertrekken de paarden uiteindelijk toch. Al snel neemt Swifty een grote voorsprong. Vieffan zit in tweede positie. Dolfie en Ootje modderen wat aan. “Hoe moet dit nou?” klaagt Dolfie. Na twee rondes ligt Swifty nog altijd op kop, maar Vieffan is dichterbij gekomen. Ineens slaan de paarden van Ootje op hol! Op korte tijd haalt ze een heel stuk achterstand in op Swifty en Vieffan, maar dan breekt haar wiel op een steen en wordt ze uit haar karretje geslingerd. “Heeeeelp!” Gelukkig valt de schade mee: ze komt ervan af met wat schrammen en blauwe plekken. De race nadert zijn einde. Vieffan leunt nu heel dicht aan bij Swifty. In de laatste bocht spoort Swifty haar paarden nog eens aan … ze wint! Vieffan komt als tweede over de lijn en Dolfie als derde.

Bakkertje: “Heren van groep twee, jullie zijn aan de beurt. Klaar? Start!”
Titatoon, Tinuzzz, Molow en tdietz nemen alle vier een blitsstart! Zij weten hoe ze deze paarden moeten sturen. Het wordt dan ook een nek-aan-nekrace. Na twee rondes liggen ze allemaal op ongeveer dezelfde hoogte. Ze geven elkaar geen duimbreed toe en ook in de laatste ronde is het verschil minimaal. Uiteindelijk vliegen ze allemaal over de finish.
MC: “Al maar goed dat we tegenwoordig een fotofinish kunnen bekijken, anders was het onmogelijk geweest hier een winnaar uit te halen. Tdietz gefeliciteerd, jij bent eerste geworden. Tinuzzz eindigde als tweede gevolgd door Molow en Titatoon, maar eigenlijk hadden jullie allemaal kunnen winnen.”

Bakkertje: “De laatste voorronde. Klaar heren? Start!”
MGM, KD en Lukie4 nemen een goede start. Bij Nicky wil het niet zo lukken. Na een minuutje proberen, vertrekt ook hij. Lukie4 neemt de leiding, MGM en KD strijden om de tweede plaats. Na twee rondes lijkt Lukie4 zeker van de overwinning. KD haalt het voorlopig van MGM en Nicky hinkt een beetje achterop. Met een halve ronde voorsprong wint Lukie4 de race. KD ligt voor op MGM. Hij gaat Nicky zelfs dubbelen! Met een abrupte beweging laat Nicky zijn paarden een plotse manoeuver naar rechts uitvoeren waardoor hij tegen KD botst! De twee karretjes draaien rond en komen tot stilstand. MGM rijdt er rustig voorbij en eindigt de race als tweede.

Daisy: “Swifty, tdietz en Lukie4 gaan naar de finale.” Daisy roept Niuno bij zich. “Niuno, je hebt 1750€ voor de groepspot verdiend. Deze staat nu op 4250€. Je kan de pot nog meer spekken. Dadelijk volgt de finale waarin 10 deelnemers zijn. Ik wil dat je de volgorde voorspelt waarin Swifty, tdietz en Lukie4 aankomen. De plaats is niet van belang, wel de volgorde. Per goede positie verdien je 500€.”
Niuno: “Tdietz, Lukie4 en Swifty.”

Bakkertje: “Deelnemers, zijn jullie klaar?” De Italiaanse racers kijken Bakkertje niet-begrijpend aan. Bakkertje besluit dan maar gewoon het startschot te lossen. Ze vliegen alle 10 weg. Het is duidelijk dat deze race een stuk moeilijker wordt. Lukie4 en Swifty hobbelen op plaatsen 7 en 8 en zelfs de snelle tdietz bevindt zich slechts in de vierde positie. Na de tweede ronde zijn Swifty en Lukie4 van positie gewisseld, tdietz blijf op vier. In de laatste ronde sleept tdietz er nog een derde plaats uit. Swifty wordt 8e, Lukie4 9e.

MC: “Kandidaten, Niuno moest voorspellen als hoeveelste jullie over de finishlijn kwamen in de voorronderaces. In de finale moest hij voorspellen in welke volgorde tdietz, Lukie4 en Swifty zouden eindigen. Hij heeft dit met verve gedaan en de pot gespekt met maar liefst 2250€ waardoor het totaalbedrag op 4750€ komt te staan. Wie wil de pot beheren trouwens?”
MGM meldt zich en MC overhandigt hem de pot.
Daisy: “Geniet van de avond, jullie hebben vrij.”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #8 Gepost op: 6-02-2010, 15:57:01 »
Het wordt een leuke avond in het hotel: er wordt gelachen, lekker gegeten en de kandidaten kunnen even ontstressen. Rond 22u besluit Jamie Oliver nog wat hapjes te maken. Bakkertje keuvelt gezellig met Daisy en de kandidaten. Lukie4 vraagt Niuno waarom hij niets vertelde van de opdracht waarop Niuno antwoordt dat het gevaarlijk is om in dit spel alles te delen. Titatoon schrijft enthousiast in zijn molboekje, Ootje observeert haar medekandidaten nauwkeurig, tdietz bekijkt een Ferrari in de lobby van het hotel. De tijd vliegt voorbij. Om 23u30 vindt Daisy het welletjes. “Mensen, we vliegen morgen naar Venetië, bedtijd dus!” De kandidaten gaan één voor één naar hun kamer. “Waar zit die MC nou toch?” “Ik zag hem een half uurtje geleden naar buitengaan Daisy.” “Ow? Bedankt Bakkertje.” Daisy verlaat het hotel en gaat op zoek naar MC. Het duurt niet lang of ze ziet hem zitten bij een jongedame.
“Sei la piu bella cosa que ho mai visto.”
“Hihi, grazie mille.”
“MC, wat ben jij hier aan het doen?”
“Huh? Daisy? Wat kom je doen?”
“Sorry juffrouw, MC moet dringend gaan slapen.” Daisy trekt MC mee naar binnen. “Wat was dat allemaal Dais? Mag ik niet eens meer rustig een praatje slaan met de lokale bevolking?” “Sinds wanneer praat jij met je handen?” “Ow … in België is dat heel normaal hoor.” “Leuk geprobeerd, nee MC, ik vind dat presentatoren ten allen tijde gefocust moeten blijven. Kwestie van professioneel te blijven.” Zonder nog iets te zeggen, stapt MC humeurig de trappen naar het hotel op.

Dag 4
Vieffan: “MC, wat ister? Je bent zo stil? Heb je slecht geslapen?”
MC: “Huh? Neej … niets hoor. Mag ik de koffie aub.”
Titatoon: “Hey Daisy! Waar gaan we vandaag naartoe?!”
Daisy: “Vandaag vliegen we naar Venetië jongens!”

Voordat de opdracht start, geniet de groep even van de pracht en praal van Venetië. Nicky loopt weer foto’s te trekken, Dolfie geniet van een cappuccino en Niuno koopt een krop sla op een lokale markt.

MC: “Oké mensen, ik heb drie groepen nodig: doeners, denkers en durvers. Jullie mogen zelf kiezen in welke groep vijf kandidaten zitten.”
Daisy: “Jullie gaan het ‘Canal Grande’ bevaren. Meer specifieke info krijgen jullie nadat jullie de groepen hebben ingedeeld.”
Lukie4: “Oké jongens, welke groep gaat met 5?”
Swifty: “De denkers, niet? Kan nooit kwaad als er wat extra nagedacht wordt.”
Niuno: “Ik ben voor.”
MGM: “Goed, de indeling dan. Wie wil waar?”
Tdietz: “De durvers!”
Na overleg komt de groep tot de volgende indeling:
Doeners: Lukie4, MGM, Vieffan, Titatoon
Denkers: Dolfie, Ootje, Niuno, Tinuzzz, Nicky
Durvers: tdietz, Swifty, Molow, KD

Daisy: “Doeners, jullie doen dingen en jullie opdracht is simpel. In deze vaporetto of waterbus moeten jullie zo snel mogelijk het Canal Grande bevaren.”
Lukie4: “Nou, laten we dat maar doen dan.”
Titatoon: “We gaan ervoor!”
Na 45 minuten hebben de doeners de tocht afgelegd.

MC: “Denkers, jullie denken na over wat jullie doen en bij voorkeur voordat jullie iets doen. Jullie moeten het Canal Grande bevaren met deze vaporetto. Veel succes.”
Ootje: “Hebben de doeners dat ook niet net gedaan?”
Niuno: “Jah, dus wij moeten het anders doen.”
Tinuzzz: “Sneller of trager dus!”
Nicky: “Trager zou niet zo moeilijk zijn, dan kunnen we gewoon een uur voor anker liggen.”
Dolfie: “Dan is het opgelost, we moeten sneller varen!”
De denkers zetten zich klaar om het Canal Grande zo snel mogelijk te bevaren en vertrekken.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2010, 15:57:29 »
Daisy: “Durvers, jullie durven dingen, dingen die de gewone mens thuis nooit zou doen. De doeners hebben het Canal Grande bevaren in 45 minuten tijd, de denkers zijn nu 20 minuten onderweg. Het is de bedoeling dat zij zo lang mogelijk na de doeners aankomen. Zij weten dit echter niet: ze moesten namelijk zelf bedenken wat hun opdracht was en zij denken dat ze zo snel mogelijk het kanaal moeten bevaren. Jullie kunnen hen echter waarschuwen. Daarvoor krijgen jullie een speedboot ter beschikking. Twee dingen: let op dat jullie niet uit de bochten vliegen en jullie kunnen de denkers vertellen dat ze zo traag mogen varen als ze willen, zo lang ze maar vooruit blijven gaan.”
Tdietz: “Okeej, volle snelheid vooruit!”
Molow: “We gaan ervoor!”
Het viertal wil er volop voor gaan. Na 10 minuten naderen ze de denkers, die ondertussen al 30 minuten onderweg zijn.
Dolfie: “Wat is dat daar achter ons? Die boot gaat veel te snel! Die zullen vast en zeker geflitst worden!”
Nicky: “Ze naderen ongelooflijk snel.”
De durvers vliegen voorbij terwijl ze ‘stop stop!’ roepen.
Ootje: “Stoppen? Ik denk er niet aan, we moeten zo snel mogelijk bij het eindpunt zijn!” Ootje duwt het gaspedaal nog dieper in.
KD: “Tdietz, langzamer!” De durvers vliegen bijna uit de bocht maar kunnen nog net de rem induwen. Ditmaal naderen ze de denkers met een gematigde snelheid. Swifty legt hen de bedoeling van het spel uit en Ootje duwt prompt de rem een beetje in. Uiteindelijk komen de denkers aan na 65 minuten.

MC: “Proficiat jongens, al bij al hebben jullie het niet zo slecht gedaan. De denkers zijn 20 minuten na de doeners aangekomen. Voor elke minuut die jullie later aankwamen, verdienen jullie 100€ wat een totaal van 2000€ maakt. De groepspot komt op 6750€. Alsjeblieft MGM.”
Daisy: “Jullie hebben de laatste dagen ook stommiteiten uitgehaald en slecht denkwerk verricht. Het lijkt wel of hier meerdere mollen aanwezig zijn. Nadenken is echter essentieel in een spel als ‘The Virtual Mole’. Het is tijd voor de eerste test en de bijhorende executie.”
MC: “Als het een troost mag zijn, je vertrekt niet alleen. Jamie Oliver en Bakkertje vliegen mee op de terugreis.”

Eén voor één vullen de kandidaten de test in. De groep verwacht dat Dolfie haar twee jokers inzet, maar ze weten niet dat ook Niuno één joker inzet. Elk extra goed antwoord is van goudwaarde in deze loterij want de Mol vinden, is verre van makkelijk. Nadat iedereen de test voltooid heeft, is het tijd voor de gevreesde eerste executie …

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2010, 16:50:11 »
Aflevering 2:

Één voor één worden de kandidaten opgeroepen om de test te maken. Het blijkt een pittige test. Diverse kandidaten komen hoofdschuddend de testruimte uit. Titatoon pakt z’n molboekje erbij. “Yes, goed gegokt.” Vieffan: “Hoe weet je dat, weet je al wie de mol is dan?” Titatoon zwijgt. KD heeft het niet meer van de spanning. “Ik vind die executies maar niks. Op TV vind ik het al zenuwslopend, en nu doe ik zelf mee.” Dan verschijnt Daisy ten tonele. “Kandidaten, in deze kamer vindt de executie plaats. Kies verstandig waar je gaat zitten, want die keuze kan grote gevolgen hebben. Heel veel succes allen.” En Daisy maakt de deur open.

21u00
De kandidaten wandelen naar binnen. Ootje en Niuno lopen voorop. Ootje wil gaan zitten, maar Niuno duwt haar van de stoel af. “Die is voor mij.” Ootje: “Hoezo?! Ik zat daar!” Niuno: “Ik zit graag op de hoek. Dat schijnt de beste plek te zijn, kandidaten die op de hoek zitten vallen het minst vaak af.” Ootje kijkt hem boos aan, maar besluit dan maar ergens anders te gaan zitten. Dan komt MC binnen. “Beste kandidaten. Zodadelijk volgt de eerste executie. Ik zal vast verklappen, het wordt een spannende avond. Maar eerst een mededeling. Jullie mogen even onder jullie stoel kijken.” De kandidaten kijken. Niuno, Nicky en Swifty treffen een zakje aan. Ze maken het open en vinden topito’s! MC: “Jullie zijn de geluksvogels tot zover. Niuno, jij hebt 3 topito’s gewonnen, Nicky 2 en Swifty 1. Wat kan je ermee? Het is heel simpel. Vanaf nu zijn er in elke aflevering topito’s te vinden. Straks zal ik aan iedereen een topo geven, waarin je de topito’s kan stoppen. Wie als eerste bij mij of Daisy een volle topo inlevert, wint een vrijstelling!” De kandidaten zijn blij verrast. Ootje werpt nog een boze blik naar Niuno, maar die is te blij met zijn topito’s om het op te merken. MC: “Maar goed, nu eerst de executie. Mocht jouw scherm straks ROOD kleuren is het heel simpel: je staat op, je pakt je tas en verlaat onmiddellijk deze ruimte. Duidelijk? Mooi. Wie wil er eerst?”

Ootje steekt direct haar hand op. MC toest haar naam in en het scherm kleurt ... GROEN! MC: “Ootje, van harte gefeliciteerd. Zullen we verder gaan met de kandidaten die topito’s hebben gevonden. Swifty? GROEN! Niuno? GROEN! Nicky? GROEN. We gaan verder met ... Vieffan? GROEN! KD dan nu?” MC typt zijn naam in en het scherm kleurt ROOD!” KD slaat zijn handen voor het hoofd. Titatoon: “He hoe kan dat nou?” Tinuzzz: “Dit had ik niet zien aankomen.” Maar tijd om na te denken is er niet. MC neemt KD mee en zet hem met tas en al de executieruimte uit.

Daisy vangt KD op. “Wat denk je dat er mis is gegaan?” KD:”Ik heb geen flauw idee. Ik dacht dat ik goed zat. Maar misschien heb ik te lang over de test gedaan. Wie zal het zeggen.” Daisy: “Inderdaad, dat zullen we pas over een paar weken tijdens de reunie te weten komen. Het goede nieuws is dat je met Bakkertje en Jamie Oliver mee naar huis mag vliegen. Fijne reis naar huis!” En dat was het einde van KD ... de eerste afvaller.

De kandidaten zijn helemaal van slag. De exit van KD komt hard aan. KD lag goed in de groep. Dolfie: “Jammer dat hij weg is, het leek me wel een slimme jongen.” MGM: “Inderdaad, mee eens.” De kandidaten praten na, behalve Ootje. Ze is nog steeds boos op Niuno. Ze beklaagt zich tegenover Vieffan. “Wat een mollensteek. Ik had me wel kunnen bezeren.” Maar Vieffan laat het gaan. Dan onderbreekt MC de kandidaten. “Ik heb nog een mededeling. Hier zijn jullie topo’s. Vanaf nu moeten jullie zelf op zoek naar de topito’s. Ze kunnen overal zijn. Je kan ze vinden tijdens een opdracht, in het vliegtuig, in een hotel waar we slapen, je kunt het zo gek niet bedenken. Maar ik denk dat het nu tijd is om te gaan slapen, want het is al laat. Welterusten allen!” De kandidaten zoeken hun hotelkamer op. Maar echt goed slapen doen ze niet.

Dag 5

08u00
De groep wordt al vroeg gewekt. Iedereen moet direct z’n spullen inpakken en in de bus naar het vliegveld wordt ontbeten. De kandidaten hebben niet echt goed geslapen en dat is goed te merken. Niuno en Ootje spreken nog steeds geen woord met elkaar. Tdietz en Molow proberen de stemming erin te krijgen door wat moppen te tappen, maar niemand moet er om lachen. MGM probeert nog wat te slapen, maar schrikt steeds wakker als de bus de zoveelste scherpe bocht maakt. Ook in het vliegtuig is het onrustig, maar dat heeft een andere reden. Iedereen is op zoek naar de topito’s. Onder alle stoelen wordt gekeken, het toilet wordt binnenstebuiten gekeerd en zelfs koffiekannen zijn niet veilig voor de nieuwsgierige kandidaten. Lukie4 wil de cockpit binnengaan, maar wordt tegengehouden door MC. “Verboden terrein.”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2010, 16:50:35 »
Dan landt het vliegtuig. De kandidaten kijken naar buiten en zien ... sneeuw! Voordat de kandidaten het vliegtuig verlaten spreekt Daisy de groep toe. “Lieve kandidaten, welkom in Finland! We zijn zojuist geland in Rovaniemi, alwaar de eerste opdracht plaatsvindt. Ik wil jullie vast waarschuwen. Het is erg koud buiten, namelijk -25 graden. Kleed je warm aan, want we willen geen bevroren kandidaten.” De kandidaten duiken in hun koffers om hun winterkleren te pakken. Swifty komt tot de ontdekking dat ze haar handschoenen vergeten is. Niemand heeft een extra paar. Helaas is er geen tijd om nieuwe te kopen, want de kandidaten gaan direct met de bus op weg naar de eerste opdracht.

17u00
Terwijl de kandidaten met de bus richting de plaats van bestemming rijden, is het al donker geworden. Iedereen heeft zichzelf dik ingepakt. Wanten, 3 paar truien, dubbele sokken en laarzen zijn er uit de koffers tevoorschijn gekomen, iedereen houdt rekening met het ergste. Na een half uur stopt de bus. De kandidaten stappen uit en zien een overheerlijke maaltijd klaarstaan. Daisy: “Welkom kandidaten. We gaan de komende uren hier een koude opdracht uitvoeren. Jullie zien hier lekker eten staan. Dat is nog van Jamie, maar helaas is dat voor MC en mij. MC zal jullie meenemen naar de locatie van de opdracht. Succes!”

De groep loopt een stukje weg van de barbeque, achter MC aan. Even verderop stopt hij. MC: “We gaan zometeen een avondwandeling maken. Om de 500 meter is een opdracht te vinden voor 3 personen. In totaal kunnen jullie vandaag €3000,- verdienen. Probeer gelijkwaardige teams te maken.” De groep gaat op weg. Na 500 meter stopt MC. Ik heb hier een envelop voor team 1, wie worden dat? De groep treedt in overleg. Molow: “Misschien dat Swifty maar in de eerste groep moet, dan kan ze gelijk beginnen.” Swifty: “Lijkt me verstanding.” Lukie4 en Niuno besluiten bij Swifty te blijven. MC:”Hier is jullie opdracht, maak hem open als wij uit het zicht verdwenen zijn. Succes!” Als de rest van de groep weg is, maakt Lukie4 de envelop open. In de envelop ziet hij een tweede envelop, plus een briefje met de volgende tekst: “Beste kandidaten. Jullie gaan een kampvuur maken. Hier rechts in het bos liggen alle benodigde onderdelen begraven. Als het kampvuur brandt, mogen jullie de tweede envelop open maken. Succes!” Swifty: “Fijn, vuur! Maar ik ga niet in de sneeuw graven, sorry.” Lukie4:”Tsja, maar je kan wel meezoeken, dan kunnen wij de sneeuwspullen altijd uitgraven. De groep gaat op zoek.

Ondertussen is het tweede team ook samengesteld. Dit zijn Dolfie, Tdietz en MGM. MC geeft Tdietz de envelop. Wanneer de rest van de groep verdwenen is, maakt hij ook de envelop open. Hij vindt hetzelfde als de eerste groep. “Beste kandidaten. Jullie gaan een kampvuur maken. Hier rechts in het bos liggen alle benodigde onderdelen begraven. Als het kampvuur brandt, mogen jullie de tweede envelop open maken. Succes!” De groep gaat direct aan de slag. Een stukje verderop staat inmiddels team 3. Dit zijn Molow, Nicky en Vieffan. Ook zij hebben dezelfde opdracht gekregen. Molow stuift direct het bos in.

MC neemt de laatste 3 kandidaten mee naar een open plek. Dit zijn Ootje, Titatoon en Tinuzzz. MC:”Beste kandidaten. De andere drie teams zijn op dit moment druk bezig met met bouwen van een kampvuur. Als het kampvuur brandt, gaan ze rooksignalen maken. Deze signalen vormen letters. Aan jullie de taak van deze letters een woord te maken. Wanneer jullie het woord denken te weten, blazen jullie op deze toeter, dan kom ik naar jullie toe. Als jullie het woord raden winnen jullie €3000,-. De opdracht duurt tot 23.00 uur vanavond. Zorg dus dat je voor die tijd het woord raadt. Succes!” Titatoon:”Dus we moeten nu hier zitten wachten?” Tinuzzz: “Ik ben bang van wel.” Ootje:”Laten we onder een boom gaan zitten, misschien is het daar iets warmer. Ze zijn voorlopig toch nog niet klaar.”

Dat laatste blijkt een understatement. De groepen hebben moeite de spullen te vinden. Team 1 gaat niet zo snel. Swifty probeert wat takken te verzamelen maar haar handen zijn zo goed als bevroren. Team 2 gaat beter. MGM vindt een magnesiumstick, maar gaat verder het bos in om hout te zoeken. Team 3 gaat echter als een speer. Vieffan en Nicky hebben veel hout gesprokkeld en binnen 'no time' ligt er een prachtig kampvuur klaar om aangestoken te worden. Molow vindt de magnesiumstick. Hij probeert vuur te maken, maar dat is nog niet zo gemakkelijk in de kou. Nicky neemt over. Ondertussen verveelt de laatste groep zich dood. Titatoon is maar in zijn molboekje gaan schrijven, Ootje droomt wat weg en Tinuzzz is wat rond gaan rennen om zichzelf warm te houden.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-02-2010, 16:51:05 »
“Ik heb vuur!” Molow schrikt van zichzelf. Vieffan:”Yes!” Nicky maakt de tweede envelop open. “Beste kandidaten. Gefeliciteerd met het maken van vuur. Nu begint de opdracht pas echt. Ik hoop dat jullie de deken in het bos al gevonden hebben. Jullie gaan namelijk met die deken en het kampvuur letters in de vorm van rooksignalen doorgeven aan het laatste team. Zij moeten van deze letters een woord vormen. Jullie hebben tot 23.00u de tijd, of wanneer de toeter gaat. Jullie letters zijn L, G en I. Succes!” Nicky:”Heb jij een deken gezien.” Vieffan: “Nee.” Molow: “Kom, laten we snel gaan zoeken.”

Bij team 2 zijn ook al vorderingen te zien. Tdietz en Dolfie hebben een mooi kampvuur gebouwd. Ze zijn MGM echter kwijt geraakt. Ze roepen en schreeuwen, maar hij is nergens te vinden. Tdietz: “Gelukkig heb jij de envelop met de tweede opdracht.” Dolfie: “Ehm, die heb ik aan MGM gegeven toen ik bij die boom ging graven.” Tdietz: “Wat?! Nu kunnen we niks doen!” Dolfie: “Maar zolang we geen vuur hebben, kunnen we sowieso niks.” Tdietz:”Dat is waar. Laten we dan nog maar wat verder zoeken.”

Team 1 gaat niet snel, maar heeft inmiddels wel alle onderdelen. Terwijl Swifty met de deken haar handen opwarmt, proberen Lukie4 en Niuno vuur te maken. Team 3 heeft ondertussen meer succes. Het vuur brandt nog steeds en Molow vindt de deken. Nicky: “Iemand enig idee hoe we dit moeten aanpakken.” Vieffan:”Ik denk dat we maar wat moeten proberen.” Ze wappert met de deken boven het vuur. Team 4 zit nog steeds te wachten. Het wordt al laat en er is nog geen letter doorgekomen. Ootje:”Wat een stelletje klungels.” Titatoon:”Weet jij veel wat ze moeten doen. Vuur maken is zo makkelijk nog niet, dat weet ik uit ervaring.” Tinuzzz is een stuk stiller. Hij heeft het erg koud.

Plotseling komt MGM uit het bos gerend. “Ik heb de magnesiumstick gevonden!” Dolfie:”Waar was je nou?” MGM:”Hoezo, ik was aan het zoeken naar meer hout?!”  Tdietz:”We hebben je diverse keren geroepen.” MGM:”Ik heb niks gehoord! Nou ja, laten we proberen vuur te maken. MGM wrijft met de magnesiumstick in het hout. En met succes, want het vuur brand binnen 'no time'. Team 2 maakt de tweede envelop open. Tdietz:”Die deken heb ik gezien, maar die heb ik laten liggen, omdat ik dacht dat hij niet bij de opdracht hoorde.” Dolfie: “Knuppel! Kom, we gaan ‘m zoeken. MGM, jij blijft nu hier het kampvuur bewaken.” MGM knikt.

Team 1 heeft ook eindelijk vuur. Swifty warmt direct haar handen boven het vuur. Niuno: “We hebben de letters V T en E. Laten we met de E beginnen.” Swifty besluit de deken te pakken, zodat ze dichtbij het vuur kan blijven. Maar het is nog niet zo simpel als gedacht. Team 3 loopt tegen een groot probleem op. Ze hebben het kampvuur middenin het bos gebouwd en de rook stijgt niet op. Molow: “We moeten het kampvuur verplaatsen!” Vieffan:”Hoe wil je dat zo snel doen? We hebben nog maar een uur!” Nicky: “We hebben weinig keuze ben ik bang.” Het team besluit het kampvuur voorzichtig te verplaatsen, maar helaas gaat het vuur uit.

Team 4 is wat ingedut, als ze plots wakker schrikken. Tinuzzz:”He kijk daar, rook!” Titatoon:”Witte rook, zou er een nieuwe paus gekozen zijn?” Ootje:”Geen tijd voor grapjes, wat voor letters zijn het?” Tinuzzz: “Het lijkt wel een I of een L. En kijk daar, nog meer rook! Wat zou dat zijn?” Ootje:”Ik kan er echt niks uit maken.” Titatoon: “Zou het niet gewoon het woord mol zijn?” Ootje: “Is dat niet wat simpel?” Tinuzzz: “Misschien, maar het is hier steenkoud, ik wil weg hier.”

Team 3 heeft het kampvuur ondertussen verplaatst en Molow probeert opnieuw vuur te maken. Swifty is nog steeds aan het wapperen voor de letter E, maar dat blijkt een lastige letter. Tdietz en Dolfie hebben ondertussen de deken weer gevonden. MGM heeft het kampvuur nog wat uitgebreid. Dan klikt er plots een hels geluid. Het is de toeter. Swifty: “Huh, zouden ze het nu al weten, we hebben pas één letter uitgebeeld.” Ook team 2 en 3 snappen er niks van.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-02-2010, 16:51:24 »
MC: “Team 4, jullie hebben op de toeter geblazen. Jullie denken het woord te weten. Ootje: “We hopen het. We konden niet veel van de rooksignalen maken. We hebben 2 letters gezien. Vanuit het midden van het bos hebben we iets zien opstijgen wat op een L leek en wat van achteraf kwam leek wel op een O dus we denken dat het woord MOL is. Aangezien wij geen vuur hebben en hier steenkoud is, hebben we maar geblazen.” MC: “Het is een knappe gok, maar helaas het is fout. Het juiste woord is VLIEGTUIG.” Tinuzzz:”Hadden we negen letters moeten zien?” MC:”Ja, helaas, het is niet anders.” Ook de andere teams wordt het slechte nieuws verteld. Er is geen geld verdiend.

De teams worden herenigd in het hotel. Iedereen is moe, maar zin om te slapen is er niet. Er wordt eerst wat gegeten, waarna ruim de helft van de groep samen met MC de sauna induikt. Daisy, Tinuzzz, Vieffan, Dolfie, MGM en Lukie4 blijven in de bar achter. Lukie4:”Hoe hebben jullie in hemelsnaam kunnen gokken voor het woord mol? Er zat niet eens een O in!” Tinuzzz:”Jullie letter leek anders helemaal niet op een E.” Vieffan:”Hoe kwam je trouwens bij de L? Die hadden wij, maar ons vuur is uitgegaan, omdat we het kampvuur moesten verplaatsen.” Tinuzzz:”Dat kwam vanuit het midden van het bos.” Dolfie:”Dat kan niet, wij waren nog niet begonnen. Toch MGM?” MGM: “Klopt.” Tinuzzz:”Vreemd, ik heb toch echt rook gezien.” MGM:”Het was wel een mooi kampvuur.” Dan besluiten de kandidaten dat het tijd is om te gaan slapen. Het is inmiddels ver na middernacht. Op weg naar de hotelkamers duikt een kandidaat buiten het zicht van de anderen opeens de keuken van het hotel binnen. “Kijk eens aan. Zomaar 3 topito’s!”

Dag 6

10u00
De volgende ochtend staat er een gigantisch ontbijtbuffet op de kandidaten te wachten. De groep smult van het lekkere eten en ook de presentatoren genieten zichtbaar. MC:”Die barbeque van gisteren was oke, maar dit mag er ook zijn. Zie je wel dat ze in het buitenland ook kunnen koken?” MC geeft Daisy een por. Daisy staat op: “Nu moet jij oppassen meneer de Belg. Moet ik de kandidaten vertellen dat de receptie mij vannacht om 5 uur wakker belde om jou uit de sauna te vissen met een aantal Finse dames? MC, dat kan echt niet. Je hebt het zelf gezegd. Presentatoren moeten altijd gefocused blijven. Je gaat het zo niet volhouden.” MC zwijgt verstandig en neemt nog een eitje.

Aan het begin van de middag stappen de kandidaten weer het vliegtuig in. Niemand is rouwig dat ze Finland verlaten. Swifty:”Weg uit de kou.” Een aantal kandidaten besluit wat bij te slapen, terwijl Titatoon flink in zijn molboekje schrijft. Er is immers veel gebeurd.

Na een paar uur vliegen wordt de daling ingezet. De groep kijkt naar buiten. Het uitzicht komt bekend voor. Molow:”Kijk eens aan, de Tower Bridge.” Vieffan:”Ja Londen, wat leuk!” De groep landt op London City Airport. De groep wordt opgevangen in een heuze Engelse Dubbeldekkerbus. De bus maakt een tour door de stad. Tdietz strekt zich eens uit, maar Titatoon spreekt hem aan. “Let op, we moeten vast deze route onthouden.” Maar de meeste kandidaten genieten van de tour. Nicky maakt een hoop foto’s. Alle hoogtepunten komen voorbij. “Dat wordt een mooi plakboek!” Na een uur stopt de bus midden op Trafalgar Square. De kandidaten stappen uit. Daisy vangt de groep op.

17u00
Daisy: “Welkom kandidaten! Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van de stad, want dat is voorlopig het enige wat jullie van Londen te zien zullen krijgen. We gaan namelijk ondergronds, iets waar de Mol zich zeker zal thuisvoelen. We staan hier voor de ingang van Charring Cross Underground. Jullie gaan zo de metro in. Het is de bedoeling dat jullie in 90 minuten tijd zoveel mogelijk haltes van de Londense metro passeren. Er zitten echter wel een paar restricties aan dit spel. De groep moet ten aller tijde zich compleet in één metrostel bevinden. Je mag maximaal 5 halte’s met één metro reizen, maar daarna moet je overstappen op een andere lijn. Je mag één lijn meerdere keren aandoen, maar elk station mag maximaal 1x gepasseerd worden. Daarnaast mogen jullie niet naar buiten. Per gepasseerde halte verdienen jullie €100,-. De opdracht is voorbij als één van bovenstaande regels wordt gebroken, of als de tijdslimiet verstreken is. Het bedrag wat tot dan toe verdiend is, komt in de pot.” MC deelt de metrokaartjes uit. Daisy:”Is iedereen er klaar voor? Want dan gaat de tijd nu in!”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-02-2010, 16:51:51 »
De groep stormt, met Tdietz voorop, het metrostation in. Tdietz rent op de roltrap af, maar Ootje roept hem na:”Tdietz, stop, we moeten eerst op een kaart kijken!” Maar het is al te laat, Tdietz kan niet meer terug. “Ik wacht beneden!”, roept hij nog. Swifty heeft een grote kaart gevonden. De groep duikt massaal op de kaart. Dan merkt Molow op: “Moet niemand Tdietz in de gaten houden? “Ik vertrouw hem niet, straks is ie weg en kunnen we niet verder, we moeten namelijk altijd compleet reizen, zei Daisy.” De groep is het met hem eens. Vieffan:”Ik ben toch geen ster in kaartlezen, ik houd hem wel in de gaten.” Vieffan gaat naar beneden, op zoek naar Tdietz.

De rest van de groep puzzelt. Tinuzzz neemt het voortouw. “Als we nu eerst omlaag gaan, kunnen we daar overstappen op de zwarte lijn. Vervolgens gaan we weer omhoog en dan rechtsom.” Lukie4:”Ik denk dat we beter binnendoor kunnen gaan. Dan komen we meer lijnen tegen en kunnen we vaker overstappen.” Ootje:”Dan neem je wel een risico dat je per ongeluk een halte dubbel aandoet.” Lukie4:”Er zijn zoveel haltes, dat kan ik me niet voorstellen.” De groep kibbelt wat door. MGM:”Zeg, we kunnen wel blijven kibbelen, maar straks staan we hier over 90 minuten nog. Laten we stemmen.” Uiteindelijk stemmen er 5 mensen voor Lukie4’s plan en 4 mensen gaan met Tinuzzz mee. Dolfie:”He, waar is Nicky?” Niemand heeft Nicky gezien. Titatoon schreeuwt door de hal, maar niemand hoort hem. Het is hardstikke druk, de avondspits is begonnen.

Dan komt Nicky aangelopen. “Kijk jongens, ik heb voor iedereen een plattegrond gevonden.” Niuno: “Dat is mooi, maar we moeten nu beginnen. Hup naar beneden!” De groept holt de roltrap af. Ootje en Dolfie hebben moeite het tempo te volgen. Molow:”Schiet op, we hebben al zo weinig tijd.” Ootje:”Sorry, maar ik kan niet sneller!” Beneden staan Tdietz en Vieffan al te wachten. Tdietz:”Welke lijn nemen we?” Lukie4:”De Bakerloo lijn richting Harrow. Nicky heeft een kaartje voor je. Na 3 haltes moeten we overstappen en nemen we de Hammersmith lijn richting Moorgate.” Tdietz:”Vieffan en ik hebben al gekeken waar dat is, volg ons!” De groep volgt het duo. Ze moeten nog een roltrap af. Dolfie:”Tsjee, wat een eind omlaag.” De groep bereikt uitgeput het platform. Vieffan: “Kijk, dat is mooi daar komt de metro al aan!” De groep holt vanaf de roltrap direct de metro in. Na 30 seconden rijdt de metro weg, met alle 12 de kandidaten erin.

De groep passeert zonder problemen de eerste halte. Bij Oxford Circus stapt echter een enorme groep mensen in. Het is topdrukte. MGM schreeuwt de andere kandidaten toe:”De volgende halte moeten we eruit!” De groep maakt zich gereed om uit te stappen. Maar dan blijkt dat bij Baker Street de deuren aan de andere kant open gaan! Swifty: “Kunnen we niet beter blijven zitten?” Lukie4:”Nee, anders klopt het plan niet meer!” Swifty: “Maar we kunnen nog 2 haltes mee, kijk maar op de kaart.” Maar Molow, Ootje en Tinuzzz staan al buiten, dus werkt de rest van de groep zich ook maar naar buiten. Tdietz en Vieffan zitten echter vast achter een dikke Engelsman. Ze zijn als eerste ingestapt en naar het midden van het metrostel gedrongen. Tdietz:”Schiet op.” Vieffan:”Ik doe m’n best.” De rest staat inmiddels buiten. Tdietz pakt Vieffan vast en begint te duwen. Titatoon ziet het gebeuren, rent terug naar binnen en geeft een ruk aan Tdietz. Echter verliest Vieffan daardoor haar evenwicht en het 3 tal gaat onderuit. Terwijl ze zich overeind werken, sluiten de deuren. Ze kunnen er niet meer uit. De metro rijdt weg. De overige 9 kandidaten blijven versuft achter. De opdracht is ten einde.

De 9 kandidaten die op Bakerstreet staan, zijn op weg naar buiten. Ootje is boos. “Wat een geklooi weer.” Nicky: “Het was hartstikke druk, dit was gedoemd om te mislukken.” Ook Tinuzzz is gestressed. “Wiens idee was het om deze route te nemen?” Lukie4:”Mijn idee, maar ik sta er nog steeds achter. Hier waren de meeste haltes. Dolfie:”De Mol weet natuurlijk dat we er aan de andere kant uit moeten.” Lukie4:”O, dus ik ben de Mol? Nou ja, misschien ben ik de Mol wel. Maar ik doe tenminste wat. Op jou moesten we wachten, wie weet hadden we dan wel in een andere metro gezeten.” Niuno:”Rustig, rustig iedereen. Dit is pas dag 6 en we moeten nog langer door.” De kandidaten nemen het advies van Niuno ter harte. De groep zwijgt verder.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-02-2010, 16:52:11 »
De sfeer bij Vieffan, Titatoon en Tdietz is niet veel beter. Tdietz: “Waarom trok je zo hard Titatoon? We waren er echt wel uitgekomen.” Titatoon: “Zo zag het er niet uit.” Vieffan:”Oh, echt wel.” Titatoon:”Weet je dat zeker.” Vieffan:”Ja! En dat is het laatste wat ik er over zeg!” MC haalt het 3 tal op en herenigt hen met de rest van de groep. Daisy:”Tsjongejonge, dat was me wat zeg. Jullie hadden de kans om de pot flink te spekken, en jullie weten niet meer dan €300,- binnen te halen. Dat valt vies tegen. Hebben jullie zelf zitten kloten, of is de Mol aan het werk geweest? MGM, voor jou €300,-. De pot staat nu op €7050,-. Om de avond wat goed te maken gaan we nu lekker uit eten.” Maar de kandidaten zijn niet echt in de stemming.

De groep is op weg naar het restaurant. Plots tikt er iemand om Swifty’s schouder. Het is ... Jamie Oliver! “Guys, how funny I meet you here. Follow me, I have a restaurant here!” De groep volgt Jamie Oliver. Er wordt die avond overheerlijk gegeten en het spel wordt even vergeten. Daisy en Swifty hebben de grootste lol met Jamie, terwijl MC sjans heeft met één van de serveerster. En het werd laat in Londen...

Dag 7

08u00
De volgende ochtend zitten de kandidaten met slaperige oogjes bij het ontbijt. Ook Jamie Oliver komt ontbijten. Swifty: “Will you join us again on our trip?” Jamie:”Sorry, but I have a meeting in Holland tomorrow. Somebody called Cupido invited me in a bar to cook for Valentine’s Day and I can’t let Cupido down. Sorry!” MC roept na het ontbijt de groep bij elkaar. “Jongens en meiden. Ik hoop dat jullie toch een beetje zijn bijgekomen van de afgelopen dagen, want het is weer tijd voor de test. Jullie krijgen zodadelijk weer 20 pittige vragen voorgeschoteld over de identiteit van de Mol. Daarna zal weer iemand het spel moeten verlaten. Ik wens jullie veel succes bij de test en ik zie jullie later weer.” De groep gaat zich voorbereiden op de test. Dan is er paniek. Titatoons molboekje is weg! Titatoon is volledig over de rooie: “Wie heeft mijn molboekje gestolen?! Spreek nu.” Maar iedereen zwijgt....
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 00:02:00 door Daisy »

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2010, 20:45:02 »
Aflevering 3

Dag 7

11u00
De kandidaten vullen één voor één de test in, een lijst met 20 vragen over de identiteit van de Mol. Ze vinden het aartsmoeilijk. Nadat Tinuzzz zijn test heeft afgelegd, komt hij bij Daisy zitten in de receptie van het hotel. “En?” “Pfff, ik heb geen idee. Ik heb nogal wat gespreid, het is erg moeilijk.” Eén voor één sijpelen ook de andere kandidaten binnen. “Pfoe, een makkie” beweert tdietz. “Meen je dat? Ik heb er geen zeker gevoel bij” zegt Dolfie. “Nou, het zal wel in orde zijn, de kans dat ik erin blijf, is groter dan de kans dat ik eruit ga” antwoordt tdietz maar hij is verre van zeker. Hij hoopt gewoon zo hard dat zijn verjaardag niet vergalt wordt door de executie. Niuno bijt zenuwachtig op een blaadje sla. “Kandidaten, het is tijd.” Na deze woorden van Daisy zwijgen ze allemaal en richten hun ogen op Molcrazy.

“Zo jongens, de tweede test van dit avontuur dat al een week duurt. Het zal nog veel langer duren maar voor één van jullie stopt de reis hier. Wie wil er als eerste?”
Dolfie: “Tdietz is zo zeker van zijn stuk, misschien moet je hem maar ingeven.” Tdietz zwijgt.
“Goed idee, hier ga je tdietz … GROEN! Proficiat, je gaat mee naar de volgende ronde. By the way, gelukkige verjaardag. Hmm, tijd voor een dame. Vieffan … GROEN!” Vieffan slaakt een zucht van opluchting. “Nicky … GROEN! Nog 9 namen, nog 8 tickets. Dolfie … GROEN! Lukie4 … GROEN!” Op dat moment onderbreekt Daisy de test. “MC, ben je wel zeker van die laatste? Ik zou hem nog eens invoeren.” MC kijkt Daisy vragend aan. “Doe het gewoon.” Opnieuw flitsen MC’s vingers langs de letters l-u-k-i-e en langs het cijfer 4 … GROEN! Iedereen is stil. “Ben ik door?” vraagt Lukie4. MC kijkt naar Daisy. “Je bent door” zegt ze. Met een enorme zucht ontspant het lichaam van Lukie4 zich. “Jongens, wat is me dit allemaal.” “We gaan verder.  Niuno … GROEN! Swifty … ROOD.” “Neee!” Swifty barst in tranen uit. Titatoon denkt eraan om te vragen of Swifty opnieuw mag, net als Lukie4, maar waarom zou hij dat doen? Dat betekent nog een tegenstander extra dus laat hij het maar. Zijn molboekje is weg, dan speelt hij het spel ook hard.

“Helaas Swifty, voor jou stopt het Molavontuur hier.” Daisy begeleidt haar naar buiten. “Swifty weg, ik kan het niet geloven” zegt Lukie4 beteuterd. Zodra Daisy terug is, heeft ze een mededeling voor de kandidaten. “Beste kandidaten, het tweede slachtoffer van de Mol is gevallen. The game continues … We vliegen van Londen naar ‘la douce France’!” “Ow neej, moeten we dan Frans gaan spreken?” klaagt MGM. “Ow komaan, hun kazen en hun wijnen zijn overheerlijk!” zegt Ootje enthousiast. De kandidaten stappen het vliegtuig op. Terwijl ze in de lucht hangen, doen de kandidaten vanalles: Niuno slaapt wat bij, Ootje kijkt in een roddelblaadje, Molow bekijkt een film, … Titatoon is nog steeds humeurig omdat zijn molboekje gestolen is, het enige dat hij in dit spel kon vertrouwen. Lukie4 gaat naar Daisy. “Zeg euhm, Daisy, waarom moest mijn naam 2 keer ingetypt worden?” Daisy geeft hem een ‘denk-je-nou-werkelijk-dat-ik-je-dat-ga-vertellen’-blik. “Ach ja, ik kon proberen.”

“Mesdames et Messieurs, nous arrivons à Paris!”

Niuno schrikt wakker “huh? wat? zijn we er al?” “Jaa, geweldig!” Nicky begint meteen foto’s te nemen. “Wauw, dus zo ziet de Eiffeltoren er in het echt uit.” Vieffan kan haar ogen niet geloven. “MC!” Daisy port MC wakker. “Huh? Wat ister?” “We moeten eruit slaapkop.” “Ow ja, natuurlijk, ik heb de tickets en mijn zonnebril natuurlijk.” “Hehe, hopelijk hebben de kandidaten binnenkort ook een zonnebril bij.” Tdietz hoort dit: “Waarom hebben we binnenkort een zonnebril nodig?” “Dat merk je nog wel. Jongens, welkom in Parijs!” Na deze woorden staat MC op.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2010, 20:45:32 »
Daisy: “Kandidaten, we staan hier aan de Eiffeltoren, ontworpen door Gustave Eiffel. Zorg dat jullie zo snel mogelijk boven geraken.” De groep staat even verbaasd stil. “Nou kom op jongens!” spoort Niuno hen aan. De groep start met de klim.
Dolfie: “Mensen, niet zo snel.”
Tinuzzz: “Komaan Dolfie. Werk eens wat door.”
De groep haast zich naar boven. Aan de top aangekomen, vraagt Molow hoe lang ze erover gedaan hebben. “Dertig minuten” zegt Vieffan. “Wow, dat was enorm snel van ons” zegt Nicky al foto’s nemend. “Een glansprestatie, al zeg ik het zelf!” “Euh, je zegt het ook zelf Ootje” beaamt Molow. “Niet zo bijdehand jongen” kijkt Ootje hem dreigend aan. “Welkom jongens op de Eiffeltoren. Jullie gaan dadelijk …” “Wat is onze prijs MC?” “MGM, wil je me niet onderbreken aub? Er is geen prijs.” “Wat?! Waarom moesten we ons dan naar boven haasten van Daisy.” vraagt Dolfie verbouwereerd. “We hebben nog een hoop opdrachten af te werken, dat is de reden.” Dit antwoord kon Dolfie absoluut niet tevreden stellen maar ze besloot te zwijgen. “Goed, jullie gaan dadelijk van de Eiffeltoren bungee-jumpen. De constructie is uiteraard zo opgesteld dat jullie niet tegen de uitdeinende stukken knallen, lager bij de grond. Per persoon die springt, kunnen jullie 100€ verdienen. Als jullie allemaal springen, verdubbelen we het bedrag. Veel succes!” MC gaat naar beneden. Daisy geniet onderaan de Eiffeltoren op een terrasje van een overheerlijk glas witte wijn.

Titatoon: “Zo vet dat we mogen bungee-jumpen!”
MGM: “Absoluut!”
Niet alle kandidaten zijn hierop aan het wachten. De meesten kijken een beetje vertwijfeld. “Hmm, het is wel de kans om geld te verdienen voor de pot natuurlijk maar ik heb wel een lichte vorm van hoogtevrees” zegt Lukie4. “Ik ook” bevestigt Tinuzzz. Uiteindelijk beweert de helft van de groep hoogtevrees te hebben.
MGM: “Jongens, ik ga in ieder geval naar beneden.” MGM duikt naar beneden en geniet hoorbaar van zijn sprong. Ook Niuno, Titatoon en Nicky duiken naar beneden. Met knikkende knieën schuifelt Lukie4 naar de rand. “De Mol betekent grenzen verleggen zeker?” Hij springt. “Nouja, ik ga natuurlijk wel niet als enige niet gaan als iedereen hier springt, ik ga ook.” Ootje duikt naar beneden. Nu er zoveel mensen gesprongen zijn, willen enkele kandidaten geen gezichtsverlies lijden. “Ik ga” besluit Molow. Ook tdietz en Tinuzzz wagen de sprong in het diepe. Dan zijn ze nog met twee: Dolfie en Vieffan. “Ik durf echt niet Vieffan.” “Nee, ik ook niet maar we kunnen zoveel geld bijdragen aan de pot nu.” “Ik weet het, maar dit trek ik gewoon echt niet. Gaan we samen naar beneden?” Vieffan kijkt nog eens naar beneden. “Het is wel een unieke kans om te springen … Ik spring.” Dolfie was een beetje uit haar lood geslagen door deze beslissing. “O, dus dan verpest alleen ik de opdracht?” “Dan maak je je toch verdacht? Dat wil je toch de hele tijd?” “Pfff, nou, ik ga echt niet springen.” Dolfie gaat naar beneden terwijl Vieffan met haar ogen dicht naar beneden springt. Ze voelt de wind eerst zachtjes langs haar gezicht strelen, vervolgens door haar haren waaien met steeds toenemende kracht tot ze het uitschreeuwt, niet van schrik maar van het gevoel van vrijheid.

MC: “Ik kijk al uit naar de volgende opdracht!”
Daisy: “Je mag zelf niet meedoen hoor MC, alleen de kandidaten.”
MC: “Nou! Ik mag toch wel zeker … Ah, daar zijn Vieffan en Dolfie.”
Daisy: “Kandidaten, op één na zijn jullie allemaal naar beneden gesprongen. Daarom beloon ik jullie met 1000€ voor de groepspot. Dit bedrag had zoveel meer kunnen zijn als de laatste kandidaat ook was gesprongen. MGM, alsjeblieft.”
Nicky: “Ik vind het beter dan ik het geld beheer.”
MGM: “Ik zou niet weten waarom, je hebt toch nog niet te klagen gehad?” MGM incasseert het geld waardoor de pot op 8050€ komt te staan.

MC: “Goed, jullie zullen van al die lucht wel een droge mond gekregen hebben. We gaan een bezoekje brengen aan het ‘Château de Versailles’!” “Hoera! Foto’s!”
Daisy: “Nee Nicky, foto’s nemen zijn daar verboden.” Titatoon kijkt verre van tevreden. Hij had zoveel kunnen noteren in zijn molboekje als hij het nog gehad had. De kandidaten worden overweldigd door het imposante ‘Paleis van Versailles’.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2010, 20:47:03 »
MC: “Jongens, we dalen af naar de wijnkelder van dit monumentale paleis. De opdracht is simpel: jullie krijgen een half uur de tijd om 50 verschillende wijnen te proeven en hun unieke smaak te onthouden.”
Daisy: “Daarna krijgen jullie 10 wijnen voorgeschoteld. Aan jullie om het juiste label op de juiste fles te plakken. Per goede wijn verdienen jullie 250€.”

MGM had liever wat cultuur opgedaan maar het draaide dus anders uit. Ootje vindt dit een geweldige opdracht. De kandidaten overleggen hoe ze dit moeten aanpakken.
Lukie4: “Misschien moeten we verschillende proevers hebben en mensen die in hun molboekje noteren wat de eigenschappen van de wijn zijn.”
Niuno: “Iedereen herkent toch wel andere smaken? Als je op basis van één mening een algemene smaak beschrijft, wordt het heel moeilijk om die achteraf terug te vinden.”
Ootje: “Laat ons gewoon beginnen, zo moeilijk kan het toch niet zijn.”
De kandidaten beginnen de wijnen te proeven. Het lijkt of hun smaakpapillen aan het feestvieren zijn. Hoewel ze van elke wijn slechts een kleine hoeveelheid proeven, is het goed dat hun ‘proeftijd’ om is: Titatoon is reeds in slaap gevallen, Molow zit met de hik en Vieffan staat te wankelen op haar benen. Daisy brengt de wijnen binnen die ze moeten labelen. “Succes jongens.” Niuno proeft de eerste drie wijntjes maar besluit dat hij drie keer hetzelfde proeft. “Dit kan toch niet? Of zouden Daisy en MC tien keer dezelfde wijn zoeken? Je weet maar nooit met die twee.”
Dolfie: “Wat een onverantwoorde opdracht.”
Ootje: “Maar wel een hele leuke! Laat mij die wijn eens proeven Niuno … Nou, het is toch duidelijk dat deze drie totaal anders smaken. Laat mij deze opdracht maar snel oplossen.” Na een kwartier heeft Ootje elke fles gelabeld. Bordeaux, Merlot, Pinot, Chardonnay, … ze kent ze schijnbaar allemaal. “Daisy, MC, jullie mogen komen.” “Zouden we niet eerst controleren?” vraagt MGM. “Niet nodig” antwoordt Ootje zelfverzekerd. Daisy en MC controleren de labels.

MC: “Mooi werk Ootje, jullie verdienen 2500€ voor de pot.” De groep kijkt stomverbaasd naar Ootje.
Niuno: “Hoe kan je dat zo snel onthouden na amper een half uur?”
Ootje: “Ik ben een wijnkenner hoor.”
Dolfie: “Waarom laat je dan die kinderen ook drinken? Je kon dat toch meteen zeggen?”
Ootje: “Ja hallow, jullie mogen heus wel wat vergeten van de belevenissen van de dag. Bovendien heb ik wel mooi geld verdiend dus stom maar met klagen.” Daisy geeft MGM 2500€. De pot komt op 10.550€ te staan. “Ik zou graag de pot hebben MGM.” “Nicky, ben je daar nu weer?” “We willen eigenlijk allemaal dat Nicky de pot beheert MGM.” MGM kijkt Lukie4 verbaasd aan. “Jullie begaan een grove fout maar als iedereen dat wil, mij goed.” MGM overhandigt de pot aan Nicky.

19u00
Terug in het Plaza Hotel is iedereen bekomen van de wijnproeverij. De kandidaten zijn uitgeblust na een dag met zoveel adrenaline. Ze genieten van een heerlijk avondmaal en strijken daarna neer in de bar voor een slaapmutsje. Terwijl iedereen gezellig praat en van een drankje geniet, haalt Lukie4 drie topito’s uit zijn zak. “Vanwaar heb je die?!” roept tdietz. “Gevonden in de keuken van ons hotel in Rovaniemi” zegt Lukie4. “Gelukzak!” “Nouja, geluk, je moet gewoon goed kijken tdietz, ik vond er twee aan het zwembad van het Londens hotel.” zegt MGM. “Ik vond er zelfs één tussen het buffet toen” lacht Vieffan. “Liggen ze zomaar voor het grijpen?!” Tdietz begint direct de receptie van het hotel af te zoeken. Nadat iedereen nog genoten heeft van een avond zonder executie, gaan de kandidaten naar hun hotelkamers om te genieten van een welgekomen nachtrust.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2010, 20:47:40 »
Dag 8
00u45
Tdietz komt geïrriteerd zijn hotelkamer binnen. “In dit hele hotel ligt niets wat ook maar enigszins voor een topito kan doorgaan.” Molow en Tinuzzz slapen als rozen en worden niet wakker. “Tijd dat ik ga slapen”, denkt tdietz en hij kruipt onder de wol.

01u00
TOET TOET TOET TOET TOET!!! De kandidaten schrikken wakker.
MGM: “Wat is dit?” Niuno bekijkt de wekker. “Iemand heeft blijkbaar de wekkers ingesteld om 1u.
RING RING RING!!!
MGM: “Verdorie, wat is dit?! Hallo, met MGM.” “De hal van het hotel over 5 minuten.”

01u05
Alle kandidaten staan in de hal van het hotel.
MC: “Goeienacht kandidaten! Het is alweer tijd voor een opdracht.”
Tdietz: “Ik lag er net in …”
“Moet dit nu?” vraagt Vieffan geeuwend. “Ja, het moet” zegt Daisy. “Buiten staan  drie auto’s klaar. Kruip erin en volg MC en mij.” “Daisy! Maakt het uit wie waar gaat zitten?” “Nee Titatoon, jullie mogen kiezen.” Titatoon, Molow, MGM en Lukie4 nemen een auto, net als Niuno, tdietz, Tinuzzz en Nicky. Ook de dames vertrekken samen. Na een korte rit stappen ze uit bij het Louvre.
Daisy: “Goed jongens, MC en ik willen iets dat zich in dat museum bevindt, met name de Mona Lisa. Jullie hebben twee uur de tijd om het te halen.”
MC: “Nouja, ‘halen’ is een makkelijk woord. Jullie moeten het schilderij stelen. Ik heb één groep van twee nodig en drie groepen van drie. Verdeel maar.”
Molow: “Ik zou voor een evenwichtige verdeling gaan. In elk team van drie een vrouw.”
Lukie4: “Daar zit iets in ja.”
De kandidaten komen tot de volgende verdeling: Dolfie, MGM en Molow in team 1, Nicky, tdietz en Vieffan in team 2, Ootje, Tinuzzz en Titatoon in team 3 en Lukie4 en Niuno in team 4.
Daisy: “Lukie4 en Niuno, jullie mogen mij volgen naar de controlekamer. Jullie zullen via portofoons in contact staan met de andere teams. Elk team krijgt één portofoon. In de controlekamer hebben jullie zicht op alle kamers, op de infraroodsystemen, … kortom op alles van het museum. Jullie gaan jullie kandidaten naar de Mona Lisa moeten leiden. Ook zijn er drie nachtwakers in het hotel.”
MC: “Als zij je te pakken krijgen, lig je individueel uit het spel. Laat je het alarm afgaan, dan staat heel Parijs in rep en roer. Zorg dat je dan binnen de 5 minuten buiten het museum bent, anders word je gearresteerd door de politie.”
Daisy: “Jullie vrijkopen kost geld, veel geld, namelijk 500€ per persoon. Denk daaraan. Als de opdracht slaagt, verdienen jullie 2500€. Veel succes.”

Niuno en Lukie4 houden in de controlekamer alles in het oog en berichten de minste beweging aan hun mede-kandidaten. “Niuno voor team 1, iets sneller gaan want er komt een nachtwaker aan.” “Begrepen door MGM, over.” “Lukie4 voor team 2, één stap op de vloer en het alarm gaat af! Neem een alternatieve route via de trap.” “Niuno voor team 3, geen geluid in de volgende kamer of het alarm gaat af!” Lukie4 en Niuno doen hun best om alles te bolwerken en de juiste informatie per kamer door te geven. “Dit museum is een labyrinth Lukie4!”