Auteur Topic: The Virtual Mole: de afleveringen  (gelezen 15619 keer)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2010, 16:04:53 »
Lukie4 komt het podium op. “Ik mag een telefoongesprek met de Mol voeren. Ik ben bereid deze info met je te delen.” “Dus jij denkt dat ik je vertrouw, niets van, ik koop je koffer af.”
Ootje komt het podium op. “In mijn koffer zitten 3 jokers. Ik ben bereid er jou 1 te geven.” “Je liegt Ootje, MC vertelde me dat elke koffer iets anders bevat. Iemand anders heeft ook al 3 jokers gehad. Ik koop je koffer af.” “Verdorie! Ik had gewoon een vrijstelling in mijn koffer!”
Niuno komt het podium op. “MGM, ik vertrouw je, ik zeg je eerlijk dat ik 1000€ in mijn koffer heb zitten.” “Hmm, mja, ik ga hem toch afkopen.” “Huh? Dus je gaat 250€ betalen om 1000€ uit het spel te halen?” “Jah, mijn besluit staat vast. Voor hetzelfde geld lieg je.” “Moment MGM!” Niuno doet zijn koffer open waarin 1000€ ligt te glimmen. “Ik koop hem toch af Niuno.” “Wat?! Dat is waanzin MGM!” “Misschien …” Nietsbegrijpend en woedend verlaat Niuno het podium.
Vieffan komt als laatste het podium op. “In mijn koffer zit niets.” “Je liegt zeker?” “Nee! Ik heb een lege koffer.” “Ik vertrouw je voor geen haar, ik koop hem af.” “Wacht!” Vieffan opent haar koffer die helemaal leeg blijkt te zijn. “Geloof je me nu?” “Ja, ik geloof je, maar toch koop ik hem af.” “Maar … maar …” Verwilderd druipt Vieffan het podium af.

Na de opdracht komen alle kandidaten terug op het podium. Niemand begrijpt de actie van MGM en ze zijn behoorlijk kwaad. Vooral Niuno is in alle staten. “Hoe kan je nu minder geld geven om meer geld uit de pot te gooien!”
MGM: “Niuno, laat me het uitleggen.” MGM vertelt de kandidaten wat MC hem zei:
“MGM, in de volgende opdracht kan jij koffers van de andere kandidaten afkopen. Met deze opdracht kan je persoonlijk voordeel behalen. Indien je alle koffers afkoopt, verdien je een vrijstelling. Hier heb je 1000€. Geld dat overblijft, gaat naar de pot. Denk eraan dat elke koffer 250€ kost om af te kopen, ongeacht de inhoud. In elke koffer zit iets anders.”
Niuno: “Nou, dus meneer heeft gewoon 1750€ verkwanseld én de beloningen voor anderen geblokkeerd om zelf een vrijstelling te kunnen halen?!”
MGM: “Zou jij niet hetzelfde gedaan hebben? Ik wil de finale halen. Geld helpt me daar niet bij, een vrijstelling wel.”
Niuno: “Ik vind het totaal asociaal gedrag!”
MGM: “In dit spel is niets wat het lijkt Niuno.”
Daisy: “Zo is het maar net MGM. Jij kocht je vrijstelling voor 1750€, de groep kan op haar beurt de vrijstelling uit het spel halen door opnieuw 1750€ te betalen.”
Niuno: “Nou, ik denk dat we daar niet lang over moeten nadenken.”
Ootje: “Precies, weg met die vrijstelling. En geef die groepspot maar aan Niuno.”

MGM is op zijn beurt verward: hij is zijn vrijstelling kwijt en de groepspot. Na het verlies van 3500€ komt de groepspot op 13.650€ te staan. De emoties vieren nog altijd hoogtij wanneer ze te horen krijgen dat het tijd is voor de volgende test en bijhorende executie. Slechts 1 iemand geniet in stilte van dit alles. De Mol zag dat het goed was …
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 13-03-2010, 18:39:55 »
Aflevering 6

Laat in de middag is iedereen weer klaar met de test. Terwijl MC en Daisy de resultaten berekenen, gaan de kandidaten een hapje eten. Ze belanden bij de McDonalds. Terwijl de groep smult van de hamburgers en frietjes, staat Nicky op en neemt het woord. “Ik wil graag wat zeggen. Na vanavond is de groep bijna gehalveerd. Wie er vanavond ook afvalt, ik zal die persoon erg missen. We hebben een gevarieerde groep, jong en oud, en we zijn het zeker niet altijd eens, maar iedereen houdt op zijn of haar manier van dit spelletje. Hopelijk wordt de tweede helft van dit spel net zo leuk en interessant. Proost allemaal!” Iedereen toost met z’n cola of milkshake. Maar lang kunnen ze niet genieten, want MC komt de groep halen. “We zijn zover!”

20u00
De groep verzamelt zich buiten voor het Opera House. Daisy zit al achter de laptop te wachten. Daisy: “Welkom kandidaten bij alweer de 6e executie. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we dit keer geen dubbele executie houden. Het slechte nieuws is, dat er toch iemand weg moet. Lukie4, ik begin bij jou ... GROEN! Nicky? GROEN! Vieffan? GROEN! Ootje? GROEN! We zijn op de helft. Titatoon? ROOD!” Titatoon:”Nee!” MGM:”Balen!” Titatoon neemt afscheid. Titatoon loopt weg ... of toch niet? Hij draait zich nog één keer om en vraagt:”Wil degene die mijn eerste molboekje gejat heeft deze nu aan mij teruggeven?” Maar het blijft stil. En dan is Titatoon echt weg.

Voordat de kandidaten gaan slapen, praten ze nog wat na in de bar van het hotel. Het is hun laatste avond in Australië. Niuno:”Jammer dat we niet wat langer kunnen blijven.” MGM:”Let je wel goed op de pot?” Niuno:”Geen probleem, ik hem hem net nog nageteld.” Molow heeft Ootje apart genomen. Molow:”Zeg, volgens mij moeten we oppassen bij MGM, ik geloof dat hij al 6 topito’s heeft.” Ootje:”Hoe weet je dat?” Molow:”Zojuist na de test liep hij even weg en zag ik dat hij z’n topo pakte er een topito in stopte. Hij is er al bijna.” Ootje:”Da’s niet zo mooi. Dank je voor het melden.” Ootje besluit nog een luchtje te scheppen. Buiten het zicht van de anderen bekijkt ze haar topo. Ze heeft 5 topito’s... de vrijstelling komt steeds dichterbij.

Dag 17

11u00
Die ochtend meldt de groep zich op het vliegveld van Sydney. Na de paspoortcontrole wacht Daisy de groep achter de douane op:”Welkom. We gaan zo op weg naar onze volgende bestemming. Maar helaas is ons vliegtuig defect, dus we moeten met een lijnvlucht mee. Jullie mogen je melden bij gate H3, dan zien MC en ik jullie daar. Wij moeten nog wat regelen.” De groep gaat op weg naar de gate. Ootje:”Dat wordt niet lekker uitrekken in het vliegtuig dus.” De groep komt aan bij de gates. Nicky:”Kijk het vliegtuig naar Oakland, Nieuw-Zeeland! Daar gaan we vast heen!” Vieffan:”Hoezo?” Nicky:”Toen we op Paaseiland waren, zei Tdietz tegen me: Nieuw-Zeeland, daar gaan we vast heen.” Maar helaas voor Nicky vertrekt het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland van gate H2. MGM bekijkt de borden:”We gaan naar Hong-Kong!” Molow:”Geweldig!”

Daisy bevindt zich ondertussen bij de douanepost. MC is gearresteerd toen hij alle koffers wilde inchecken. Daisy:”Wat is er aan de hand?” MC:”Ik word beschuldigd van het smokkelen van een beschermde diersoort. Iemand had een kiwi bij zich.” Daisy:”Maar die komen toch uit Nieuw-Zeeland? Daar gaan we helemaal niet heen!” MC:”Ik snap er ook niks van. Hij zat bij Ootje in haar koffer.” Daisy:”Ootje? Dat vind ik nou helemaal niets voor haar.” Na lang overleg mag MC gaan, maar de koffer van Ootje moet achterblijven voor nadere inspectie.

Door het oponthoud van MC vertrekt het vliegtuig met ruim een uur vertraging. Aan boord vertelt MC Ootje het slechte nieuws over haar koffer. “Maar je mag namens de crew wat extra spullen kopen voor de eerste dag. De koffer wordt zo snel mogelijk nagezonden!” Na een lange vlucht landen de kandidaten ’s avonds in Hong Kong. Ootje koopt snel wat kleding. Daarna wordt de groep per bus naar hun hotel gebracht. Ze slapen die nacht in het 5 sterren Grand Hyatt. Maar niemand heeft tijd om er van te genieten, want iedereen is kapot. Al snel ligt iedereen op één oor.

Dag 18

10u00
De kandidaten genieten van een heerlijk ontbijt op het dakterras van het hotel. Ze hebben een prachtig uitzicht over de haven. Vieffan kijkt naar beneden. “Dit is hoog.” Molow:”Heel hoog, prachtig!” Nicky:”Kon ik maar wat foto’s maken.” Dan voegen Daisy en MC zich bij de groep. Daisy:”Allereerst een huishoudelijke mededeling. Ootje, je koffer is nu onderweg met de nachtvlucht vanuit Sydney, hij is binnen een paar uur hier.” Ootje:”Gelukkig!” MC:”Maar nu terug naar de realiteit. Het is weer tijd voor een opdracht. De laatste tijd hebben jullie niet zoveel geld verdiend. Hopelijk zal het tij voor jullie nu keren. Kom maar mee!”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 13-03-2010, 18:40:26 »
De groep volgt Daisy en MC mee de lift in. Ze gaan een heel eind naar beneden. Op de 12e verdieping stappen ze uit. Daisy:”Graag mij volgen.” Terwijl MC doorloopt, wandelen de kandidaten kamer 1201 binnen. Daisy:”We gaan vandaag een strategisch spel spelen. We bevinden ons nu in kamer 1201. In kamer 1202 t/m 1219 bevinden zich enveloppen. In elke kamer is een envelop te vinden. Het is de bedoeling dat één voor één maximaal 3 kamers bezoeken en de envelop vinden. Daarna moeten jullie de inhoud naar MC brengen, hij zit in kamer 1220. Maar let op. Je moet de kamers op volgorde bezoeken. Je mag niet terug naar een lager nummer. Daarnaast loopt er een bewaker rond. Als je tegelijk met de bewaker je in de hal bevindt of je wordt gesnapt in één van de kamers, ben je af. In deze kamer is een controlepost, daar kunnen jullie zien waar de bewaker is, de bewaker heeft nl. een cameratje bij zich. De kandidaat in het speelveld kan met de groep communiceren door middel van een portofoon. Jullie hebben in totaal één uur de tijd om zoveel mogelijk enveloppen te vinden. Alle enveloppen die veilig bij MC worden ingeleverd gaan in de pot. Duidelijk? Mooi, dan hebben jullie 5 minuten om een strategie te bedenken.”

De groep verzamelt zich rond de controlepost. Ze zien de bewaker in een hotelkamer. Molow:”We zien dus wat hij ziet.” Lukie4:”Ik denk dat we een logische volgorde aan moeten houden qua kamers. Vieffan:”Je bent wel afhankelijk van wat de bewaker doet.” Niuno pakt de portofoons. Nicky:”Mag ik eerst?” Ootje:”Van mij wel. Ik wil als laatst.” Lukie4:”Ik ook.” Niuno:”En ik ook!” Molow:”Daar komen we wel uit. We moeten nu beginnen.” Nicky pakt een portofoon. Nicky:”Test. Hoor je mij Niuno.” Niuno:”Duidelijk!”

De tijd loopt. Niuno:”Wacht even Nicky, de bewaker loopt nu de gang op ... hij gaat kamer 1212 in ... go!” Nicky loopt voorzichtig de gang op en loop direct de eerste kamer in. Niuno:”Welke kamer ben je?” Nicky:”1202. En ik heb envelop. Yay!” Niuno:”Niet zo luid, straks hoort hij je. Je kan verder.” Nicky gaat door. Ook in kamer 1203 en 1204 vindt hij een envelop. Niuno:”Je moet nu wel een heel eind door naar 1220. We kunnen beter wachten tot de bewaker van kamer is gewisseld.” Nicky wacht ... en wacht. Dan stapt de bewaker de gang op. Vieffan:”O nee, hij loopt richting Nicky’s kamer!” Maar de bewaker loopt verder naar 1202. Niuno:”Nicky, ga nu, maar maak geen lawaai!” Nicky sluipt de gang op. Als hij halverwege is voert hij het tempo op en komt veilig bij MC binnen. MC:”Welkom Nicky. Laten we eens zien wat je gevonden hebt. Dit is €100,-, hier is €500,- en dit is €150,- waard. Je hebt €750,- verdiend!” Nicky:”Top!”

Lukie4 is de volgende. De bewaker is inmiddels kamer 1205 ingegaan. Lukie4 stuift direct door naar achteren. “Ik ben nu in kamer 1217!”, roept hij. Maar hij kan de envelop niet vinden. Lukie4:”Ik heb overal gekeken maar ik zie hem niet!” Niuno:”Ga dan maar door.” In kamer 1218 en 1219 heeft hij meer succes, hij vindt 2 enveloppen van €250,-. Hij brengt ze veilig binnen bij MC:”Goed gedaan!” Loting heeft uitgewezen dat Vieffan als 3e de gang op moet. Niuno:”Pas op, maak niet teveel lawaai.” Maar Vieffan zegt niks terug. Niuno:”Vieffan zeg wat!” Maar komt geen antwoord. Niuno:”Als je iets hebt, ga dan nu verder want de bewaker is nu kamer 1211 ingegaan. Uiteindelijk komt veilig Vieffan bij MC aan. MC:”Wat heb je gevonden?” Vieffan:”In de eerste kamer vond ik een lege envelop, in de tweede kamer vond ik €100,- en in de derde kamer vond ik een joker.” Lukie4:”Laat zien!” Vieffan laat de joker zien. Nicky:”Maar waar vond je die lege envelop dan?” Vieffan:”Dat weet ik niet meer, sorry. Ik moest haasten, want zag de bewaker langs mijn kamer gaan. Maar ik hoorde niks over de portofoon.” Lukie4 bekijkt de portofoon:”Iemand heeft de batterijen eruit gehaald.” Vieffan:”Wat een mollenstreek!”

Molow is ondertussen onderweg. Ook uit zijn portofoon komt geen geluid. In de eerste kamer heeft hij succes en vindt €500,-! Hij probeert door het kijkgat te kijken of hij de bewaker ziet. Maar hij ziet niks. Hij loopt de gang op ... en net dan komt de bewaker naar buiten. Molow is af. Molow:”****, ik had net zoveel geld gevonden.” Niuno snapt niets van de miscommunicatie. Hij bestudeert de overige portofoons, maar die werken gewoon. Hij besluit dan maar zelf te gaan. Ootje en MGM nemen de controlepost over. Niuno:”Ik ben nu in kamer 1210. Mooi een envelop ... wat! Die is leeg!” Ootje:”Potverdikkeme. Wacht even Niuno, de bewaker loopt langs. Ok je kan nu, maar niet kamer 1213 ingaan.” Niuno loopt de gang op een andere kamer in ... recht in de handen van de bewaker. Niuno:”Ik ben af.” Ootje:”Dat kan niet!” MGM:”Onmogelijk.” Niuno:”Toch is het zo.” Ootje:”Nou dan knap ik het zelf wel weer op.”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 13-03-2010, 18:40:49 »
Ootje loopt de gang op. MGM stuurt haar langs de bewaker. Ze kiest de goede kamers uit en vindt maarliefst 3x €250,-. Ze komt veilig bij MC binnen. Ootje:”Zo kan het dus ook!” Nicky:”Super gedaan Ootje!” Alleen MGM moet nog. Hij heeft alleen nog maar 5 minuten de tijd en kan niet vertrouwen op de controlepost, aangezien hij de laatste deelnemer in het spel is. Als hij de bewaker een kamer in ziet gaan, besluit hij alles of niets te spelen. In de eerste kamer vindt hij €100,-. Maar terwijl hij naar de tweede kamer loopt, komt de bewaker net de gang op. Ook MGM is af.

De groep verzamelt zich bij MC. “Dat was een enerverde middag. Laten we het totaal eens bekijken. We begonnen zeer sterk met €750,- van Nicky en €500,- van Lukie4. Vieffan bracht nog €100,- binnen, maar Molow en Niuno haalden het einde niet. Toen kwam Ootje ook met €750,- binnen. Helaas werd MGM ook gepakt. Maar toch hebben jullie €2100,- verdiend!” Molow:”Yes!” MC geeft het geld aan Niuno. MC:”De pot staat nu op €15.750,-. Jullie mogen nu jullie koffers pakken. Graag om half 5 in de lobby verzamelen!”

De kandidaten pakken hun koffers en staan bijtijds in de lobby. Daisy:”Ootje, ik heb goed nieuws voor je, je koffer is gearriveerd. Asjeblieft!” Ootje pakt haar koffer en maakt hem open om te kijken of alles er nog in zit. Ootje:”Potverdikkeme, mijn mantel ontbreekt!” MGM:”Hoe kan dat nou?” Vieffan:”Zouden ze in je koffer hebben zitten rommelen?” Daisy:”Mij is verzekerd dat ze niets uit je koffer gehaald hebben.” Ootje:”Ik geloof er niks van. Die mantel was heel veel geld waard. Ik wil een klacht indienen!” MC:”Dat is voor later. We gaan nu op weg naar de volgende locatie.”

17u00
De groep stapt de bus in. Beneden bij een kabeltram stappen ze uit. De groep gaat omhoog. Bovenaan stappen ze uit en maken een lange wandeling. Ze lopen een bos in. Dan stopt MC. “Welkom in Victoria Peak Garden. Vanavond gaan we hier kamperen en overnachten. Hier achter mij staan alle spullen die jullie nodig hebben. Ik wens jullie veel plezier vanavond!”

De groep pakt zijn spullen uit. Lukie4 en Niuno zetten de tenten op, terwijl Molow en MGM zich over het kampvuur buigen. MGM:”Jij was hier de vorige keer ook vrij goed in geloof ik?” Molow:”Klopt!” Vieffan heeft zich met Ootje even teruggetrokken. Ootje:”Er verdwijnen hier zomaar spullen. Ik vind het maar verdacht.” Vieffan:”Mijn schoenen zijn ook al weg. Zou er een link zijn?” Ootje:”Zou zomaar kunnen.” Nicky geniet van het uitzicht. Hij mist zijn maatje Tdietz. “Jammer dat ik hier geen foto van kan maken.” Lukie4 roept hem tot de orde. “Nicky, help eens mee de tenten op te zetten.”

Die avond wordt het spel even opzij gezet. De kandidaten zitten gezellig rond het kampvuur. Er wordt gelachen en gedronken. Na een paar uurtjes zijn de meeste kandidaten in een erg melige bui. Ze beginnen te zingen rond het kampvuur. De ene na de andere grappige limerick komt voorbij. Vooral Ootje is op dreef:

Een zekere meester uit Brabant
Die sloeg met zijn kop op een rotswand.
Hij riep heel hard: “Au,
wat maak je me nou?
Dat kost me een hoek- en een voortand!”

Iedereen ligt in een deuk. Zelfs Lukie4 moet er om lachen. Ook Niuno waagt een poging:

Gesnotter in de Globetrotter
Twee naar huis want dat ging wat vlotter
Wat een lol, Daisy
Plot van Molcrazy?
Het wordt hier hoe langer hoe zotter

Nicky:”Wat is de Globetrotter?” Niuno:”Dat is mijn stamkroeg in het hoge noorden.” Dan zet MGM nog een keer in:

Een molkandidaat genaamd Ootje
is op zoek naar spannend cadeautje.
Haar maat raakt een rots
en krenkte zijn trots.
Oh, wat is dit spel toch een zootje.

Ootje:”Lekker origineel!” MGM:”Beter goed gejat dan slecht bedacht!” Molow:”Zeg, hoe laat is het eigenlijk?” Vieffan kijkt op haar horloge:”Poe, het is al half twee!” De kandidaten besluiten te gaan slapen.

Dag 19

07u00
Niuno is als enige vroeg wakker. Hij besluit een wandeling te gaan maken. Als hij na een half uur terug komt, schrikt hij zich te pletter. Iedereen is weg! De tenten zijn leeg. Alle koffers liggen er nog wel. Dan tikt er iemand op zijn schouder. Niuno draait zich om. Dan wordt hij geblindoekt en meegenomen. Bestemming onbekend...

10u00
De kandidaten worden meegenomen in een busje. Plotseling stopt het busje. De kandidaten worden uit het busje gezet. Dan klinkt er een galmende stem. Het is MC:”Jullie mogen nu jullie blindoeken afdoen.” De kandidaten gehoorzamen. Ze staan middenin een loods. Middenin de loods staat een doos. MC:”Welkom kandiddaten. Jullie zien middenin de loods een doos staan. Daarin zitten puzzelstukjes. Jullie gaan straks de puzzel maken. In de doos zitten 1001 stukjes. De puzzel bestaat echter uit 1000 stukjes. Het doel is dus het foutieve puzzelstukje eruit te vissen. Lukt jullie dit binnen een uur, verdienen jullie €2000,-. Alles begrepen? Dan gaat de tijd nu in!”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 13-03-2010, 18:41:14 »
Molow rent naar de doos en kiepert hem op de grond. Niuno:”Rustig aan, met paniek komen we nergens.” Ootje:”We moeten eerst de hoekpunten vinden.” Ootje en Vieffan gaan de hoekpunten zoeken. Nicky:”Wat voor afbeelding zou het zijn.” MGM:”Zou misschien in de loods de afbeelding verstopt zijn?” Lukie4:”Wie weet. Zullen we gaan zoeken? Ik ben toch geen puzzelaar.” Molow:”Ga jij dan maar alleen, we hebben MGM hier nodig.” Lukie4 gaat op zoek. Nicky komt tot de conclusie dat er wel heel veel blauwe stukjes zijn. “Dit is vast de lucht. Ik probeer daar iets van te maken.” Ootje heeft inmiddels het eerste hoekpunt gevonden.

Na een half uur is er weinig vooruitgang geboekt. Ootje en Vieffan zoeken nog steeds naar 2 hoekpunten. MGM:”Dit heeft geen zin, zolang we niet weten wat we moeten maken.” Maar hij heeft het nog niet gezegd, of Lukie4 komt aangerend:”Volgens mij heb ik het plaatje gevonden!” Hij laat een foto van de sky-line van Hong-Kong zien. Ootje:”Dat is hem, die kleuren linksboven komen overeen met wat Nicky al heeft liggen. Lukie4 besluit Nicky mee te helpen. Ootje vindt een derde hoekpunt. Vieffan:”Jij hebt echt geluk.” Molow en MGM zijn aan het onderste stuk begonnen, terwijl Niuno aan de rand begonnen is. Lukie4:”Misschien kunnen we ons stuk aan jou stuk vast maken Niuno, want onze blauwe stukjes zijn op!” Niuno:”Goed idee.” Ze pakken het blauwe stuk op, maar vlak voordat het aan de rand vast gemaakt wordt, valt het stuk uit elkaar.” Nicky:”A nee!” Niuno:”Laten we dat snel wegleggen, we weten dat het foute stukje daar in ieder geval niet tussen zit.”

De tijd begint te dringen. Ze zijn nog lang niet klaar. Dan vindt Ootje weer een hoekpunt. Ze geeft het aan Niuno. Niuno wil het neerleggen, maar komt tot de conclusie dat het niet past:”Ik heb twee stukjes voor rechtsonder, dat kan niet. Maar aangezien ik nog geen aangrenzende stukjes heb, moeten we die vinden, voordat ik weet welke goed is en welke fout!” Met nog 5 minuten op de klok begint iedereen te zoeken naar stukjes aan aan de rand. Maar de juiste stukjes worden niet gevonden. Niuno:”We hebben 50% kans. Ik zeg 1.” Vieffan:”Ik ga met je mee.” Nicky:”We moeten wat.” Dan is de tijd om. MC voegt zich bij de groep. Niuno levert het puzzelstukje in. MC bekijkt het puzzelstukje. Hij draait en keert ‘m en zegt dan:”Dit is ... fout!” Lukie4:”Damn it!” Vieffan:”Dan is het vast die andere.” Niuno geeft de andere aan MC en die knikt.”Dit was helaas wel de juiste. Maar helaas mocht er maar één keer gegokt worden. Helaas geen €2000,-. Maar geen tijd om te treuren. We moeten door, in de loods hiernaast staat ons vliegtuig al te wachten naar de volgende bestemming, China!”

17u00
Na een paar uur vliegen landen de kandidaten in Chengdu, China. Ditmaal heeft Lukie4 geen probleem met een visum, dus binnen no-time staat iedereen buiten. De kandidaten rijden per bus richting de stad. Molow:”Ik heb nog nooit van Chengdu gehoord.” Lukie4:”Echt niet? In Chengdu wonen ruim 10 miljoen mensen!” Molow:”Ow, da’s niet niks!” Na een rit van ruim een half uur stoppen de kandidaten bij een weeshuis. Als de kandidaten uitstappen, staat Daisy de groep al op te wachten. Daisy:”Welkom kandidaten. Hier achter mij staat een weeshuis. Morgenavond is daar een bonte avond en jullie gaan mede de optredens verzorgen. Ik weet dat sommigen jullie daar niet van houden, dus we gaan de groep in tweeën splitsen. Ik zoek een groep van 3 die goed leiding kan geven, die blijven bij mij. De andere 4 mogen met MC mee.” Na overleg wordt besloten dat Lukie4, Vieffan en Niuno goed leiding kunnen geven. MC:”Dan mogen Nicky, MGM, Ootje en Molow met mij mee. We zien elkaar morgenavond weer. Veel plezier.”

Daisy, Vieffan, Lukie4 en Niuno lopen het schoolgebouw binnen. Daisy:”Ik zal eerst uitleggen wat de anderen gaan doen. De anderen gaan morgen optreden voor de kinderen. Wat ze gaan doen zeg ik nog niet, maar het wordt erg leuk. Aan jullie de taak in te schatten wie de kinderen het leukst vinden. Maak een top 4. Per persoon die op de goede positie staat, verdienen jullie €500,-. Dan nu jullie opdracht. Hier achter mij is het muziek lokaal. Jullie vinden hier straks 10 Nederlandse liedjes. Het is de bedoeling dat jullie 4 van deze liedjes aan de Chinese kinderen gaan leren. De anderen moeten de liedjes gaan raden. Per goed geraden liedje kan er €500,- verdiend worden. Jullie mogen nu de liedjes gaan kiezen. Succes!” Het 3-tal loopt het muziek lokaal binnen. Ze vinden al snel de lijst met nummers. Ze hebben de keuze uit:

1. Frans Bauer – Heb je even voor mij
2. Jan Smit – Als de morgen is gekomen
3. Marco Borsato – Binnen
4. Gordon & Replay – Never nooit meer
5. Gerard Joling – Maak me gek
6. Stef Bos – Papa
7. Nick & Simon – Rosanne
8. Andre Hazes – Vlieger
9. Acda & De Munnik – Het regen zonnestralen
10. Rene Froger – Alles kan een mens gelukkig maken.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 13-03-2010, 18:41:37 »
Niuno:”Die laatste kent iedereen.” Lukie4 en Vieffan zijn het daar mee eens. Vieffan:”Volgens mij is Ootje een Marco Borsato fan.” Lukie4:”Als je dat zegt geloof ik je. Ik zou ook Frans Bauer nemen.” Niuno:”En Nick & Simon!” De groep is er al snel uit. Daisy:”Het worden dus 1, 3, 7 en 10?” Uitstekend. Dan mogen jullie nu een hapje gaan eten. Dan krijgen jullie daarna de tekst en kunnen jullie voorbereiden voor morgen. Alvast een prettige avond!”

De andere kandidaten zijn door MC meegenomen naar een theater. Ook zij krijgen de opdrachten uitgelegd. MC:”Jullie doel is een individuele act neer te zetten, waarmee je de kinderen morgenavond vermaakt. Je mag vanalles doen. Van dansen, tot zingen, acteren etc. Het andere team moet inschatten hoe de kinderen denken. Per goed ingeschatte positie kunnen ze €500,- verdienen.” MGM:”Is hier een goocheldoos?” MC:”Vast wel.” MGM:”Dan ga ik goochelen!” MC:”Vanavond mogen jullie bedenken wat jullie gaan doen, en morgen kunnen jullie de hele dag oefenen. Succes!”

Die avond overleggen Niuno, Vieffan en Lukie4 over wat de top 4 moet gaan worden. Lukie4:”Ik denk dat MGM wel eens kan gaan goochelen.” Lukie4:”Maar gaan ze dat leuk vinden? Zouden ze het snappen?” Niuno:”Natuurlijk, zolang hij er niks bij zegt.” Lukie4:”Dan gok ik dat Ootje er wel iets leuks van maakt, haar limerick was erg grappig.” Vieffan:”Maar dat vinden die kinderen toch niks? Ik denk dat de kinderen Nicky veel leuker vinden. Hij is zo schattig.” Lukie4:”Sorry, maar ben het met Niuno eens.” Uiteindelijk wordt de top 4: 1 MGM 2 Ootje 3 Nicky 4 Molow

Dag 20

08u30
De volgende ochtend gaan Niuno, Vieffan en Lukie4 terug naar het weeshuis. Vieffan heeft even daarvoor de lijst met namen bij Daisy ingeleverd. Ze schrikken zich een hoedje als ze zien dat ze maarliefst 40 kinderen moeten laten zingen. Lukie4 probeert met handen en voeten de kinderen uit te leggen wat er gedaan moet worden. Gelukkig komt al snel een Chinese begeleider langs die een beetje Engels spreekt en de boel kan vertalen. Vieffan zingt het eerste liedje voor. Niuno:”Wat zing jij vals!” Vieffan:”Het gaat erom dat de anderen het begrijpen, niet hoe mooi het klinkt.”

In de theaterzaal gaan de anderen ook aan de slag. MGM heeft een goocheldoos gevonden en gaat zich voorbereiden. Nicky heeft besloten een gedicht voor te dragen, Ootje gaat de kinderen leren dansen en Molow wordt een clown. Ootje:”Moet ik jou sminken?” Molow:”Graag!” MGM doet zijn goochelkunsten voor. Hij laat een duif verdwijnen. Nicky:”Wow, jij bent echt goed!” MGM:”Dank je.”

De dag vliegt voorbij. De stemming in het muziek lokaal is opperbest. De liedjes van Nick & Simon en Frans Bauer zitten er goed in en ook de rest gaat redelijk. In de theaterzaal is iedereen nog steeds onder de indruk van MGM’s goochelkunsten. Molow is ondertussen opgemaakt door Ootje. Nicky lacht zich een breuk. “Je ziet er belachelijk uit.” Maar Molow is tevreden:”Dat was ook de bedoeling.”

19u00
Dan is het zover. De theaterzaal is volgelopen met belangstellenden. Ruim 300 kinderen zitten in de zaal. Daisy en MC staan in een hoekje. Daisy:”Ik ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.” MC:”Dit gaan prachtige beelden worden.” Dan komt een Chinese presentatrice het podium op om de bonte avond aan te kondigen. Eerst treden de begeleiders van het weeshuis zelf op. MC is onder de indruk van de presentatrice, die meedoet als slangenmens. Daisy stoot MC aan:”Zeg, wel gefocused blijven. De kandidaten gaan zo beginnen.”

Molow mag als eerste optreden. Hij is een clown. Hij heeft veel te grote schoenen aan en komt al struikelend het podium op. De kinderen moeten lachen. Hij maakt nog wat grapjes. Hij probeert ballonen te blazen, MGM had dat hem die middag geleerd, maar dat mislukt helaas. Toch krijgt Molow een applaus als hij het podium verlaat. Nicky is de volgende. Hij leest een gedicht voor over het molspel. De kinderen snappen er niets van. Opeens is het afgelopen. Dan mag Ootje. Ze probeert de kinderen mee te laten dansen op de vogeltjesdans. Uiteindelijk lukt het en de hele zaal swingt heen en weer. Ook Ootje krijgt applaus. Tenslotte mag MGM met zijn goochelact. De kinderen zijn zwaar onder de indruk. Alleen als de duif verdwijnt klinkt er rumour, maar als er vervolgens een konijn tevoorschijn komt, klinkt er een luid applaus. MGM stapt tevreden het podium af.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 13-03-2010, 18:42:01 »
Dan stapt MC het podium op. Hij haalt de kandidaten weer naar voren. Vieffan, Niuno en Lukie4, die voorin de zaal zitten, applaudiseren hard voor hun medekandidaten. MC:”We gaan nu het applaus meten voor een elk van jullie. We beginnen met Molow. Molow krijgt een applausje. Bij Nicky blijft het stil. Ootje krijgt al meer handjes op elkaar, maar bij MGM gaat het dak eraf. MGM doet zijn hoed af en daar is de duif weer! Een nog groter applaus volgt. MC lacht naar de Chinese presentatrice en neemt weer het woord:”Dat is duidelijk. MGM is de winaar, gevolgd door Ootje, Molow en Nicky. Vieffan, wil jij even naar voren komen?” Vieffan staat op en loopt naar het podium. Lukie4 stoot Niuno aan. “We hebben maar mooi €1000,- gewonnen.” MC:”Wil jij jullie voorspelling voorlezen.” Vieffan:”Natuurlijk. Maar ik moet wat bekennen tegenover Lukie4 en Niuno. Ik was er zo van overtuigd dat Nicky het beter ging doen dan Ootje, dat ik het lijstje heb aangepast. Onze voorspelling was dan ook 1 MGM 2 Nicky 3 Ootje 4 Molow.” Lukie4:”Nou ja!” Molow:”En bedankt!” MC:”Helaas heeft deze wijziging jullie €500,- gekost. Maar er is nog altijd €500,- verdiend! Laten we snel verder gaan!” MC knikt naar de Chinese presentatrice.

Als MC het podium afstapt kijkt Daisy hem boos aan. MC:”Wat, dan ging toch best goed?” Daisy zwijgt en neemt de microfoon over. Niuno en Lukie4 zijn ook boos, maar dan op Vieffan. Lukie4:”Hoe heb je ons dit kunnen flikken?” Vieffan:”Sorry, ik was er van overtuigd dat Nicky het beter ging doen.” Maar veel tijd om te morren is er niet. De 40 kinderen stappen het podium op. Lukie4 is de dirigent, Vieffan heeft een triangel en Niuno heeft een trommel bij de hand. Daisy:”Beste Nicky, Ootje, MGM en Molow. De andere 3 gaan zometeen een nummer spelen en de kinderen gaan het proberen te zingen. Als het nummer is afgelopen wil ik direct de titel en de artiest horen. Is het allebei juist, gaat er €500,- de pot in. Lukie4, je mag beginnen.”

Lukie4 zwaait met z’n dirigentenstokje. De kinderen beginnen te zingen. “Lalalalala.” Op de eerste rij hebben ze al snel door welk liedje het is. Als het nummer is afgelopen doet Molow een stap naar voren. “Dit was ‘Heb je even voor mij’ van Frans Bauer!” Daisy:”Dat is goed!” Lukie4 juicht en ook de kinderen juichen mee. De eerste €500,- is binnen. Vieffan tikt op haar triangel voor het volgende nummer. Deze blijkt toch een stuk moeilijker. De kandidaten hebben geen idee. De kinderen zingen uit volle borst, maar er is niets uit te halen. MGM:”We hebben geen flauw idee, we gokken ‘Vlieg met me mee’ van Paul de Leeuw.” Daisy:”Dat is fout, het juiste antwoord is ‘Binnen’ van Marco Borsato.” Nicky:”Dat hadden we nooit geraden.” Het 3e nummer blijkt gelukkig een stuk simpeler. Nicky:”Dit zijn Nick & Simon met Rosanne!” Maar dan het laatste nummer. De zaal swingt weer lekker mee. Als het nummer afgelopen is springt Ootje op:”Dit moet ‘Een eigen huis’ van Rene Froger zijn!” Daisy:”Tsja, dat is nou jammer. Zo heet de plaat niet. De juiste titel had moeten zijn: Alles kan een mens gelukkig maken.” Ootje:”O wat stom nou!” Daisy:”Maar toch €1000,- verdiend!”

22u00
Voordat de groep de zaal verlaat applaudiseren alle kinderen nog één keer voor de groep. Sommige kandidaten zijn zichtbaar geroerd. Lukie4:”Het is toch prachtig dat we dit voor die kinderen kunnen doen?” Vieffan:”Absoluut.” MC:”Het was een geweldige avond. In totaal is er €1500,- verdiend. Dit had €4000,- kunnen zijn. Het is hard maar waar. Wat ook hard is, dat over exact een uur de test alweer gaat plaatsvinden. Er gaat vanavond nog iemand naar huis. Jullie hebben dus nog een uur om je aantekeningen bij te werken. Succes!”

MC overhandigt Niuno de €1500,-. In totaal staat de pot nu op €17.250,-. Hij wil de pot uit zijn jaszak halen, maar hij is weg! Niuno schrikt, maar Nicky lacht. “Je moet beter op je spullen letten. Hier is de pot.” Nicky tovert de pot tevoorschijn. Toen jij op het podium stond heb ik de pot uit je jaszak gehaald. Ik vind namelijk dat ik nog een kans verdien!” Niuno:”Wat een naaiestreek. Maar als het zo moet, asjeblieft, hier is de €1500,- van vanavond. Van mij hoeft het niet meer!” De overigen blijven verbaasd achter. Maar ook zij besluiten zich voor te gaan bereiden op de test. Want over enkele uren moet er weer iemand naar huis. En niemand wil diegene zijn...

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2010, 23:11:22 »
Aflevering 7

Dag 20
23u00
De kandidaten beginnen vol goede moed aan hun test. De zenuwen staan strak gespannen, want ook vandaag moet er weer iemand onverbiddelijk naar huis vertrekken. Wie zal het spel moeten verlaten? Terwijl de kandidaten zweten en zwoegen, genieten Daisy en MC van een drankje.

23u45
De kandidaten verzamelen zich in een conferentiezaaltje van het hotel. MC bekijkt de kandidaten aandachtig. “Kandidaten, jullie hebben al een lange reis afgelegd, jullie hebben mooie dingen gezien, mooie momenten meegemaakt en jullie zijn ver in het spel geraakt. Helaas moeten we vandaag van 7 kandidaten naar 6 kandidaten gaan. Wie wil als eerste?” Vieffan steekt voorzichtig haar hand op. “Goed, Vieffan … GROEN!” Vieffan is zichtbaar opgelucht. Wie wil nu? Niemand steekt zijn hand op. “Molow dan maar … GROEN!” “Phieoew!” “Even kijken of we nog verder spelen met twee dames, Ootje … GROEN! Het wordt alsmaar spannender. Wie wil het nog weten?” Nicky steekt zijn hand op. “Goed, hier ga je … GROEN! Proficiat.” MGM, Lukie4 en Niuno kijken elkaar aan. Iemand van hen zal het spel moeten verlaten. “Doe mij maar.” “Niuno? Okee, hier gaan we … ROOD.” “Neee!” “Je hebt het goed gedaan Niuno, je was een fijne kandidaat maar hier eindigt het voor jou.” Daisy begeleidt Niuno naar buiten. Verstomming maakt zich van de groep meester. Niuno, de rots in de branding, degene die rust in de groep bracht, is weg …

Wanneer Daisy terug is, deelt ze de groep mee dat ze deze nacht nog naar een volgende bestemming zullen vliegen. “Het vliegtuig vertrekt om 2u, jullie kunnen nu jullie spullen inpakken.”

Dag 21
9u00
De kandidaten landen in New Delhi, India. “Jongens wat is het hier warm! Ik ga snel wat water kopen.” “Nicky, ik zou het op prijs stellen als je bij de groep zou blijven” maant MGM hem aan. “Maar ik heb zo’n dorst!” Daisy komt tussenbeide: “Er is water in de bus ginder. We hebben nog een kleine verplaatsing voor de boeg naar Agra.” “Ow leuk, dat betekent vast dat we de Taj Mahal gaan bezoeken!” roept Ootje blij. In de bus geniet Nicky zichtbaar van een glas water.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2010, 23:11:39 »
11u00
Wanneer de kandidaten uitstappen, aanschouwen ze de Taj Mahal. “Wat is ie mooi!” roept Ootje. “Hoe wist jij dat we naar hier kwamen?” vraagt Lukie4. “Nou, in Agra is toch niks anders man!” “Hmm.” Molow is ondertussen naar Vieffan gegaan. “Wat ben je stil Vief?” “Jah, ik heb het er een beetje moeilijk mee dat Niuno weg is. Hij bracht een zekere rust met zich mee, rust die deze groep goed kan gebruiken.” “Kop op, we redden ons wel. Trouwens, had je er dan liever zelf uit willen liggen?” Vieffan glimlacht. “Natuurlijk niet.”

MC: “Okee jongens, ik heb geen idee waar Daisy momenteel is maar we gaan vast met de opdracht beginnen. Ik wil dat jullie je in drie teams van twee personen verdelen. Jullie gaan dadelijk op het terrein op zoek naar sleutels. Met die sleutels kunnen jullie kisten openmaken die op het terrein verspreid staan. Op elke kist past maar 1 sleutel. In een kist zit een edelsteen verstopt. Er zijn zeven kisten verstopt. Jullie zouden dus zeven edelstenen moeten vinden. Binnen de Taj Mahal zijn acht kamers aan een edelsteen gekoppeld. Jullie moeten die deur vinden waarvan de edelsteen niet in een kist te vinden is. Als jullie dat lukt, hebben jullie toegang tot de rijkdommen en schatten van de Taj Mahal. Jullie hebben 1 uur de tijd. O ja, uiteraard mogen jullie maar één keer een kamer binnenstappen. Hier hebben jullie drie portofoons. Veel succes.”

Ootje: “Goed, hoe gaan we de teams verdelen?”
MGM: “Het is mij gelijk zolang het maar snel gebeurt want onze tijd loopt.”
Vieffan: “Gaan wij samen Ootje?”
Ootje: “Is goed.”
Uiteindelijk vormen Vieffan en Ootje het eerste team, MGM en Molow het tweede team en Lukie4 en Nicky het derde team. De kandidaten gaan op zoek naar sleutels op het terrein. Als snel vindt Lukie4 een sleutel. “Daar staat een kist!” roept Nicky. Helaas hebben ze niet de juiste sleutel gevonden.

De dames hebben al twee sleutels verzameld maar zijn nog geen enkele kist tegengekomen. “Ootje, is het geen idee om de sleutels en de kisten te verzamelen op een centraal punt in plaats van constant van hot naar her te rennen?” “Hmm, daar zit iets in Vieffan.” Ootje geeft het idee via de portofoon door aan de andere teams.
MGM en Molow hebben al drie kisten gevonden maar nog geen sleutels. Ze dragen de kisten naar de ingang van de Taj Mahal. Ondertussen komt Nicky aangelopen met twee sleutels. Eén van de sleutels past! Nicky haalt een schitterende aquamarijn tevoorschijn. “Wauw!” Ootje heeft een kist gevonden en brengt de kist naar de ingang maar o wat gaat het traag. Lukie4 merkt Ootje op en besluit haar te assisteren. “Dank je Lukie4, hoe attent van je.” “Ach, ik ben de slechtste niet.”
Vieffan vindt de vijfde sleutel en MGM heeft nog twee kisten gespot. Ondertussen is een half uur van de tijd verstreken. Molow vindt de laatste kist en Nicky brengt een sleutel binnen. Ootje zit uit te rusten bij de kisten. “Jongens jongens, wat een gewicht.” MGM kijkt haar vragend aan: “Die dingen wegen amper iets.” “Jah, voor jou misschien wel, maar niet voor mij” snauwt Ootje hem toe. Ondertussen heeft Molow nog drie kisten kunnen openen. Een robijn, een smaragd en een topaas zijn tevoorschijn gekomen. Lukie4 heeft de laatste sleutel gevonden. Vieffan en Nicky maken nog twee kisten open en vinden een amethist  en een jaspis.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #49 Gepost op: 20-03-2010, 23:11:58 »
MGM: “De laatste kist jongens. Even kijken wat erin zit … een bergkristal!” Vieffans ogen fonkelen bij het aanschouwen van de glanzende kristal. “Maar hoe weten we nu welke van de zeven edelstenen de goede is?” “Euhm MGM, deze zeven zijn het net niet, het is de achtste die we moeten hebben” zegt Molow. “Ow, echt waar? Nouja, dan is het toch helemaal niet meer moeilijk!” MGM loopt de Taj Mahal binnen. Lukie4 spurt achter hem aan. “Dat hij maar niet denkt alleen die schatkamer binnen te kunnen gaan!” Molow, Nicky, Ootje en Vieffan volgen ook zij het wel tegen een trager tempo: ze zijn moe van het rennen over het terrein en het zeulen met kisten.

Ze bevinden zich in de Taj Mahal. “Het is die kamer, er zat geen tijgeroog in de kisten” merkt Molow op. “Nou, en we hebben nog een kwartier de tijd, geweldig toch!” zegt MGM terwijl hij de deur opendoet. Wanneer de kandidaten binnen zijn, verschijnt Daisy ten tonele. Ze begint een exotische buikdans te doen. Molow en Vieffan kijken elkaar vragend aan. MGM en Lukie4 applaudisseren luid. “Bis bis!” Daisy blijft dansen, de minuten gaan voorbij. “Nu is het genoeg geweest!” roept Ootje. “Waar vinden we onze prijs nu Daisy?” “Ik dacht dat je het nooit zou vragen Ootje. Proficiat kandidaten, jullie hebben de goede kamer gevonden, jullie zijn er echter nog niet. Jullie zien hier een hoop schatten liggen maar slechts 1 schat geeft jullie recht op 3000€ voor de groepspot. Vind de gouden mol en verdien de 3000€! O ja, ondertussen hebben jullie nog maar 7 minuten.”
“Kom op jongens!” spoort Ootje de rest aan. “Zoeken!” De kandidaten storten zich op de schatten. Ze zoeken naar de gouden mol. “Ik heb hem!” Nicky toont vier zijn vondst. De kandidaten juichen tot Daisy zegt dat het beeldje van Nicky een olifant is en echt wel geen mol. “Ow …” Met nog 2 minuten op de klok zoeken de kandidaten fervent verder. Ootje begint zelfs schatten door de ruimte te gooien. “Kom op, waar zit dat ding!” “Kandidaten, nog 10 seconden!” Ootje zoekt nog sneller. “JAAAAH!!!” Lukie4 zwaait triomfantelijk met de gouden mol. “Net op tijd! Proficiat, 3000€ voor de pot.” De groep is laaiend enthousiast. Ze hebben de groepspot goed kunnen spekken. Momenteel hebben ze 20.750€ in kas.

20u00
De kandidaten praten na over de opdracht bij een gezellig etentje. De sfeer zit helemaal goed. Hier en daar liep er wel wat fout en er waren wat verdachte momenten maar uiteindelijk hebben ze die 3000€ toch maar mooi binnengehaald. Iets verderop zit Molcrazy zich kapot te lachen achter zijn laptop. “Wat is er zo grappig MC?” vraagt Daisy goedgemutst. Haar gezicht verandert als onweer bij klare hemel. “Dat is dus absoluut niet grappig MC! Haal dat onmiddellijk van YouTube af!” “Ow kom op Dais! Je doet dat buikdansen erg goed!” Daisy stormt het restaurant uit. “Heb ik iets verkeerd gezegd?” “Tsss mannen!” roept Vieffan en ze gaat achter Daisy aan. “Nouja, who is in for a game of late night poker?!” vraagt MC. “You’re on!” zegt Ootje. Het pokerspel duurde nog tot diep in de nacht …

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #50 Gepost op: 20-03-2010, 23:12:17 »
Dag 22
10u00
De kandidaten vertrekken in de bus naar een voor hen onbekende bestemming. MC moet duidelijk bekomen van de vorige avond. Daisy maakt een praatje met de chauffeur. De helft van de kandidaten ligt te slapen, de andere helft schrijft in het molboekje. MGM zit geen minuut stil.
Ootje: "Wat heb je toch? Kan je niet even rustig doen?"
MGM: "Ik zoek mijn horloge. Ik weet zeker dat ik die nog had toen ik in de Taj Mahal stond."
Ootje: "Ach, zo zijn er toch 100 in een dozijn. Koop je straks gewoon een nieuwe."
MGM: "Hij is me emotioneel erg dierbaar Ootje dus ik zou hem graag terugvinden."
Ootje: "Nou nou, goed, succes met je zoektocht."

17u00
De kandidaten arriveren op hun bestemming: Vladivostok! Daisy: “Jongens, we hebben al een hele reis afgelegd maar jullie gaan nog verder reizen. Hier start namelijk de Trans-Siberische spoorlijn. Jullie moeten goed opletten tijdens jullie reis. Op verschillende stations hangen gekleurde vlaggen. Aan het einde van de rit zal jullie gevraagd worden het juiste station bij de juiste vlag te plaatsen. Per juiste combinatie verdienen jullie 250€. Veel succes!”

MGM: “Ik stel voor dat we elkaar afwisselen. Niemand kan de hele tijd wakker blijven. Laat we ons verdelen in groepjes van twee.” De andere kandidaten stemmen in met het voorstel. Ootje en Molow nemen de eerste wacht voor zich. De andere kandidaten gaan rusten om straks de volgende shift te kunnen draaien. De uren vliegen voorbij.
Ootje: “Nou, behalve die gele vlag in Vladivostok heb ik nog niet veel zien wapperen hoor.”
Molow: “Neej idem, moeilijk om je focus te bewaren.”
In Tsjita nemen Nicky en MGM de shift over. Ze reizen door naar Irkoetsk en Novosibirsk. Lukie4 en Vieffan nemen de derde shift voor hun rekening. Via Omsk bereikt de trein Jekatarinenburg. Wanneer ze een vlag zien, vullen ze het schema aan dat door Ootje opgesteld is. Wanneer Ootje en Molow terug aan de beurt zijn, is het schema echter verdwenen. “Nouja zeg!” Ootje is duidelijk geïrriteerd en staart kwaad naar buiten. In Perm nemen Nicky en MGM terug de shift over.
MGM: “Je zou denken dat dit een opdracht is om uit te rusten maar ik vind het een zeer vermoeiende opdracht.”
Nicky: “Gelijk heb je, ik hoop dat we er snel zijn.”
Lukie4 en Vieffan wisselen MGM en Nicky af in Nizjni Novgorod. De trein raast door verlaten landschappen en door de nacht …

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #51 Gepost op: 20-03-2010, 23:12:36 »
Dag 23
10u00
De trein komt tot stilstand in Moskou. De kandidaten zijn allemaal in slaap gevallen. “Wakker worden! We zijn er! Kom maar naar buiten!” De kandidaten schrikken wakker. MGM: “Oei, MC is duidelijk niet goed geluimd.” Wanneer de kandidaten buitenkomen, zien ze een stralende Daisy en een slechtgehumeurde MC. “Wat is er met MC?” vraagt Molow. “Ow niets, hij heeft net een filmpje gezien waarin hij in beschonken toestand zijn hotelkamer probeert terug te vinden. Hilarisch!” “Kunnen we ons dan nu weer concentreren op het spel Daisy? Dank je. Goed, kandidaten, jullie mogen nu de stations op deze lijst aan een kleur koppelen.” Terwijl de kandidaten aan de slag gaan, neemt MC een aspirientje. Er ontstaan hevige discussies over de kleuren van de vlaggen. “Dat was geen rood, dat was roos!” “Blauw kwam helemaal niet voor in de kleurencombinatie!” “Zwart is toch geen kleur?” Uiteindelijk leveren ze het volgende lijstje in:

Vladivostok               geel
Tsjita                      groen
Irkoetsk                   paars
Novosibirsk              zwart
Omsk                      rood
Jekaterinenburg       blauw
Perm                       wit
Nizjni Novgorod        oranje
Moskou                    bruin

Daisy beoordeelt het lijstje: “Behalve Vladivostok en Moskou zijn alleen Omsk en Perm goed. Jullie hebben meer liggen slapen dan wat anders. Toch nog 1000€ verdiend waardoor het totaal op 21.750€ komt te staan.” De groep staat er maar beteuterd bij.
MC: “Er hangt nog een kleine opdracht vast aan deze treinreis. Elk station waar jullie langsreden, had een specifiek nummer. Jullie gaan nu individueel elk station aan een nummer koppelen. Degenen die dat het beste doen, verdienen topito’s voor een mogelijke vrijstelling.”
De kandidaten doen hun best om zoveel mogelijk stations aan een nummer te koppelen maar het wil niet echt lukken. Ootje: “Jah, wie let daar nou op als we op vlaggen moeten letten? Wat een idee!” Nadat ze een tijdje gepuzzeld hebben, halen Daisy en MC de formulieren op.
Daisy: “We zitten met een gelijkspel jongens. Zowel Molow als Nicky hebben 5 goede combinaties gemaakt. Ze verdienen daarom allebei 3 topito’s. Vieffan heeft als enige 4 juiste combinaties gemaakt. Daarom krijgt zij 1 topito. We zien jullie vanavond weer.”

De rest van de voormiddag hebben ze vrij. Ze zonderen zich allemaal af om wat tijd voor zichzelf te hebben. Allemaal denken ze na over de identiteit van de Mol.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2010, 23:15:20 door Molcrazy »

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2010, 23:12:54 »
14u00
Daisy en MC leggen het bij tijdens een etentje. Bovendien geeft hen dat de kans om over het spel te praten zonder dat er kandidaten in de buurt zijn.
Daisy: “Het is erg spannend, wat doet de Mol het goed.”
MC: “Zeker, maar de Mol heeft ook wel hulp van enkele hulpmollen. Nou goed, dan staat de Mol zelf minder in de picture.”
Daisy: “Ik ben benieuwd naar de volgende executie.”
MC: “Ik ook, maar eerst hebben ze nog een zware opdracht voor de boeg.”

17u00
MC: “Beste kandidaten, we staan hier voor het Kremlin. Het is jullie opdracht om deze avond het Kremlin te bewaken tegen indringers. Jullie krijgen een professionele laserpakuitrusting en staan met elkaar in verbinding via portofoons. Jullie kunnen nog extra beveiligingsagenten inhuren. Indien jullie gebruik willen maken van deze mogelijkheid, kost het jullie 1000€ per beveiligingsagent.”
MGM: “Nou, ik denk dat we van beveiligen geen kaas gegeten hebben, ik stel voor dat we enkele agenten inhuren.”
Lukie4: “Hoe meer agenten, hoe meer kans dat de opdracht slaagt maar hoe meer het ons kost.”
Ootje: “Wauw Lukie4, wat ben jij een analytisch talent zeg.”
Molow: “Hoeveel kunnen we met deze opdracht verdienen MC?”
MC: “3000€.”
Vieffan: “Laat ons dan 2 beveiligingsmensen inhuren, dan kunnen we nog 1000€ verdienen.”
De groep overlegt kort en besluit – na kort protest van Molow – op het voorstel van Vieffan in te gaan.
MC: “Goed, Dimitri en Vladimir zijn jullie collega’s voor vanavond. De bedoeling is dus om alle indringers buiten te houden. Indien ze het Kremlin betreden, is de opdracht mislukt. Om een indringer tegen te houden, volstaat het deze af te schieten maar let op! Ook jullie kunnen door hen afgeschoten worden. Jullie worden hier verwacht om 21u. In de tussentijd kunnen jullie een strategie uitdokteren. Succes.”

Nicky: “Spannend deze opdracht, maar ik denk niet dat we veel kans maken. Niemand van ons is een getrainde soldaat.”
Ootje: “We gaan de handdoek niet op voorhand in de ring gooien. Dimitri en Vladimir, kom erbij staan.”
Dimitri: “Excuse me?”
Ootje: “Ow? Euhm, … please join us. We are going to discuss our team tactics.”
Dimitri en Vladimir brabbelen iets in onverstaanbaar Russisch.
Lukie4: “Jah, daar gaan we ook niet veel aan hebben, goede investering jongens.”
Molow: “Voor mij hoefde die investering helemaal niet!”
MGM: “Jongens, kom op! Geen ruzie maken! Zo lukt het zeker niet. Laat ons het Kremlin van nabij gaan bekijken en zien of we ergens een grondplan kunnen vinden. Op basis daarvan kunnen we onszelf positioneren.”
Molow: “Goed plan!”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #53 Gepost op: 20-03-2010, 23:13:12 »
21u00
De kandidaten hebben zichzelf zodanig gepositioneerd dat ze allemaal apart staan maar nog altijd minstens 1 medekandidaat kunnen zien. Dimitri en Vladimir lopen samen ongestructureerd rond over het terrein.
Het eerste half uur gebeurt er niets tot plots uit het niets … PIEUW PIEUW! Ootje is geraakt. Iedereen kijkt alert rond maar er is geen tegenstander te zien.
Nicky: “Sorry Ootje, ik weet niet goed hoe ik dit apparaat moet hanteren”
Ootje: “Idioot!”
Ootje verlaat het terrein. Even later komen er wel indringers het terrein op. Lasergevechten barsten los over het hele plein. Molow schiet maar liefst 3 tegenstanders af! Dimitri en Vladimir snappen het hele spel echter niet. Dimitri schiet Molow af. Vieffan schiet vervolgens Dimitri af waarna ze zelf door Vladimir afgeschoten wordt. Lukie4 schiet een tegenstander af terwijl MGM Vladimir uitschakelt. De eerste vlaag van indringers is voorbij.
Lukie4: “Nou, dit gaat lekker, man man. We zijn al 5 mensen kwijt!”
MGM: “We hebben ook al 4 tegenstander uitgeschakeld.”
Lukie4: “Het probleem is wel dat we nu niet meer alle toegangen kunnen afdekken. Wat wil je doen?”
MGM: “Iedereen circuleert over het terrein in plaats van een specifieke locatie te bewaken.”
Lukie4: “Goed, volg je Nicky?”
Nicky: “Huh, wat? Ow ja hoor.”
MGM en Lukie4 wisselen een blik alvorens MGM aanspoort om op het terrein te gaan circuleren. Een kwartier later volgt de tweede aanvalsgolf. Lukie4 schiet een tegenstander af. Ook Nicky schakelt een indringer uit maar wanneer er een tweede belager op hem afstormt, lijkt hij niks te doen.
MGM: “Schiet dan toch Nicky!”
Nicky: “Ik kan er niets aan doen, mijn wapen blokkeert!” Nicky is een vogel voor de kat en wordt uitgeschakeld.
MGM en Lukie4 maaien tegenstanders neer maar de overmacht is te groot voor het tweetal. Ze worden allebei uitgeschakeld en 20 seconden later staan de indringers in het Kremlin.

Daisy: “Helaas kandidaten. Jullie waren niet in staat het Kremlin te beveiligen. De opdracht is niet geslaagd en omdat jullie Dimitri en Vladimir ingehuurd hebben, moeten jullie mij 2000€ uit de pot betalen.”
Nicky: “Nou, alsjeblieft, jammer.”
Daisy: “De pot staat op 19.750€. Tactisch liep het weer verre van ideaal.
Ootje: “Typisch. Bij een eventuele volgende schietopdracht blijf ik mooi uit de buurt van Nicky.”
Nicky: “Het was per ongeluk Ootje! Dat kan toch altijd gebeuren?”
Ootje: “Inderdaad, en daarom blijf ik de volgende keer mooi bij jou uit de buurt. Ik had er zeker voor gezorgd dat we het geld hadden binnengerijfd maar ik kreeg er niet eens de kans toe!”
Lukie4: “Jongens, rustig, we moeten geen zondebok zoeken, we hebben de opdracht samen verloren.”

22u30
MC: “Beste kandidaten, we bevinden ons hier in Moskou Airport. De finale komt dichterbij. Helaas betekent dat dat er opnieuw iemand het spel zal moeten verlaten. Jullie krijgen dadelijk weer een pittige test voorgeschoteld met 20 vragen over de identiteit van de Mol. Ik zie jullie bij Daisy die achter de laptop wacht om de executie uit te voeren. Veel succes.”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 28-03-2010, 10:37:41 »
Aflevering 8

23u00
De kandidaten maken zich klaar voor de test. Lukie4 loopt zenuwachtig heen en weer. Hij is totaal niet zeker van zijn zaak. Nicky gaat nog even naar het toilet, terwijl Molow nog een keer zijn molboekje doorbladerd. Dan klinkt er een schreeuw. Het is Ootje:”Bingo!” Vieffan:”Wat is er?” Ootje:”Ik heb 3 topito’s gevonden, mijn topo is vol.” Nicky:”Wow, gaaf man!” Molow:”Waar lagen ze?” Ootje:”Hier, in die plantenbak!” MGM:”Geef hier, die zijn voor mij!” MGM rent op Ootje af, maar die heeft het tijdig door. Ze springt opzij en MGM belandt vol op zijn snuffert in de plantenbak. De rest komt niet meer bij van het lachen. Dan komt MC langs. Ootje overhandigt hem de volle topo. MC:”Heel goed Ootje. Van harte gefeliciteerd. De vrijstelling is voor jou!” Ootje:”Top!” MGM baalt, hij was zo dichtbij. Maar lang tijd om te treuren heeft hij niet, want hij moet als eerste de test maken.

Dag 24

02u45
Het is middenin de nacht als de kandidaten zich bij MC en Daisy verzamelen voor de executie. Sheremetyevo Airport is volledig verlaten, alleen het Virtual Mole team is er nog. Daisy:”Jullie zijn nog met z’n zessen, maar niet voor lang meer. Ootje is al zeker van de volgende ronde, want zij heeft een vrijstelling. We gaan nu beginnen aan de executie.  MGM? ... GROEN!” MGM slaakt een zucht van verlichting. Daisy kijkt de rest van de bloednerveuze kandidaten aan. Dan klapt ze de laptop dicht. Daisy:”Maar het kan ook anders...” Daisy en MC lopen weg. De kandidaten blijven verbijsterd achter. Lukie4:”Wat is dit nu weer?” Vieffan:”Zou er niemand weghoeven?” MGM:”Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.” En MGM krijgt gelijk. Enkele minuten later keert MC terug. MC:”Jullie mogen meekomen, en neem jullie koffers mee!”

De kandidaten volgen MC mee naar buiten. Buiten staan er 6 vliegtuigen klaar. Daisy wacht de groep op. Daisy:”Welkom kandidaten. Nou dat was even schrikken. Maar helaas, er moet toch iemand vertrekken. Maar wie dat is, blijft voorlopig een verrassing. Jullie stappen zometeen allemaal een eigen vliegtuig in. Die zal jullie naar de volgende bestemming vliegen ... op één toestel na, dat vliegt naar Amsterdam. MGM, voor jou staat toestel 1 klaar, MC zal met jou meevliegen. Ootje, wij pakken samen toestel 2. Voor Molow staat het 3e toestel klaar, Nicky stapt in nummer 4, Lukie4 in toestel 5 en Vieffan tot slot mag bij toestel 6 instappen. Over 10 minuten gaan we weg, neem afscheid van elkaar, want één van jullie keert niet meer terug. En behalve Ootje of MGM kan iedereen dat zijn!”

De groep neemt afscheid. Vieffan knuffelt Molow:”Ik hoop dat we elkaar snel weer zien.” Molow:”Ik hoop het ook!” Dan lopen de kandidaten naar hun toestel. Plots keert Ootje om en holt naar Nicky. Ootje:”Nicky, stop, geef de pot aan mij!” Nicky:”Hoezo?” Ootje:”Stel, je ligt eruit, dan zijn we de pot kwijt. Ik blijf sowieso in het spel.” Nicky:”O ja, dat is wel slim.” Nicky overhandigt Ootje het geld. Ze geven elkaar een stevige knuffel en gaan dan hun vliegtuig in. Één voor één stijgen de toestellen op.

Terwijl MGM en MC een potje kaarten, hebben Daisy en Ootje hun ogen gesloten. Het is een vermoeiende dag geweest. De andere kandidaten kunnen ogen niet sluiten. Ze weten immers niet waar ze naar toe gaan, en of ze überhaupt wel door zijn naar de volgende ronde. Dan zet één van de toestellen de landing in. Het is pikkedonker en door de mist is niet te zien waar het toestel is. Na 15 minuten taxien op de polderbaan, komt het toestel aan bij de gate. Het is toestel 3. Molow stapt uit. Bij de gate staat Bakkertje hem op te wachten. Molow:”Hé Bakkertje. Wat leuk, gaan we een opdracht doen in Nederland?” Bakkertje:”Nee, ik kom je halen. Je ligt uit het spel.” Molow:”Wat?! Dat kan niet! Ik weet wie de mol is!” Bakkertje:”Misschien wel, maar misschien ook niet. Maar wat zeker is, is dat het spel voor jou nu is afgelopen.” Molow:”Dat moet een vergissing zijn!” Maar helaas voor Molow is het geen vergissing. De politie moet erbij komen om hem te kalmeren. Dan komt langzaam het besef dat het spel voor hem voorbij is...

Na een aantal uur vliegen hebben de meeste kandidaten wel door dat zij de afvaller niet zijn. De afstand tussen Moskou en Amsterdam is maar zo’n 4 uur vliegen. De kandidaten kunnen nu toch wat rust pakken. Ook MGM en MC zijn opgehouden met kaarten en doen een dutje. Iemand die echter geen oog dichtdoet is Lukie4. Lukie4 is al geen vliegliefhebber en zijn toestel komt in slecht weer terecht. Het toestel schudt heen en weer. Lukie4 heeft het niet meer. Maar na een uur wordt het weer gelukkig beter en keert de rust terug.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 28-03-2010, 10:38:05 »
12u00
Dan beginnen de toestellen plotseling te dalen. Het toestel van Ootje en Daisy zet als eerste voet aan de grond. Ootje kijkt naar buiten. Het is prachtig weer. Ootje:”Waar zijn we geland?” Daisy:”Welkom in Zuid-Afrika, we zijn in Johannesburg.” Ootje:”Wow!” Als het vliegtuig stilstaat stapt Ootje uit. Bij de terminal wacht ze op de vliegtuigen die volgen. Al snel volgen er nog twee toestellen. Het zijn Nicky en Vieffan. Ootje:”Vieffan!” Vieffan:”Ootje!” De twee dames vliegen elkaar om de hals. Daisy:”Sorry dat ik de feestvreugde moet onderbreken, maar we moeten verder. De nieuwe opdracht begint namelijk nu. Zoals jullie zien ontbreken er 2 kandidaten. Wie dat zijn, verklap ik nog niet. Ik wil namelijk dat jullie eerst Kimberley vinden. En over 24 uur moeten jullie verzamelen bij koningin Victoria. Als hulpmiddel krijgen jullie per persoon 250 Zuid-Afrikaanse Rand mee, dit is ongeveer €25,- de man. Besteed je geld slim. Slaagt de opdracht, winnen jullie €3000,-. Succes!” En Daisy loopt weg.

Ondertussen zijn Lukie4 en MGM geland in Kaapstad. MGM feliciteert Lukie4, maar Lukie4 is vooral blij dat ie op de grond staat. Lukie4:”Dit was één grote nachtmerrie.” MC legt dezelfde opdracht uit aan het duo. Ook zij weten niet welke andere kandidaten er door zijn. Het duo loopt vanaf het vliegveld de stad in. MGM:”Wie zou Kimberley zijn?” Lukie4:”Misschien wel een lokale beroemdheid.” Ze vragen het de mensen in de stad, maar niemand weet het. MGM:”Wie is koningin Victoria trouwens? Zuid-Afrika heeft toch een president?” Lukie4:”Volgens mij wel, is er misschien een straat die zo heet?” MGM en Lukie4 vinden een stadsplattegrond. Lukie4:”Kijk, Queen Victoria Street!” MGM:”Nou dat scheelt alweer.”

Het andere team heeft dezelfde strategie gekozen. Ze vragen wat rond, maar niemand kent een beroemde Kimberley in Johannesburg. Ootje:”Waar is Vieffan?” Nicky:”Geen idee.” Dan komt Vieffan aangesneld. Vieffan:”Ik heb een tip gekregen. Hier vlakbij zit een lokale radiozender. Misschien kunnen we daar een oproep doen!” Ootje:”Wat slim!” Het 3-tal gaat er naartoe. Ze moeten wel 100 ZAR betalen. Nicky:”Dat moet dan maar!” Ootje doet een oproep op de radio. Binnen een half uur staan er 10 Kimberley’s op de stoep, maar niemand weet iets van de Virtual Mole af. Teleurgesteld druipen de kanddiaten af.

17u30
MGM en Lukie4 hebben inmiddels trek gekregen en zijn even wat gaan eten. MGM:”Ik voel m’n benen nu al.” De TV trekt de aandacht van Lukie4:”Ah, voetbal. Jammer dat het WK nu al niet is begonnen. Dan was het wel gaaf geweest met al die mensen.” Dan krijgt MGM een idee:”Als we nu vragen of we op TV mogen om een oproep te plaatsen, misschien herkent iemand iets!” Lukie4:”Dat is slim!” Hij neemt snel nog een hap van zijn hamburger en dan rent het duo naar buiten. Ze krijgen een tip waar het het dichtstbijzijnde TV station is. Het blijkt een zender met landelijk bereik, en tevens mogen ze gratis een oproep doen. MGM:”Dat hebben we ff mooi geregeld!”

18u00
Ook de andere 3 zijn wat gaan eten. Ze zitten aan de pizza. Vieffan:”O wat is dit toch heerlijk, veel beter dan die Russiche rommel. Zeg Ootje...” Dan wordt ze onderbroken door Nicky:”Kijk daar, op die TV, dat lijken Lukie4 en MGM wel!” Vieffan:”Dan ligt Molow eruit!” Nicky:”Jammer.” Ootje vraagt of het geluid van de TV iets harder mag. MGM:”We are competing in an international game and are looking for Kimberely. If you have any information, please contact us via...” Ootje schrijft snel het telefoonnummer op. Nicky regelt een telefoon. Lukie4:”Hello?” Ootje:”Lukie4, ben jij dat?” Lukie4:”Ootje! Wie heb je bij je? En waar zijn jullie?” Ootje:”Ik ben hier met Vieffan en Nicky. Molow ligt er dus uit. Maar alle gekheid op een stokje, wij hebben dezelfde opdracht als jullie, maar wij zitten in Johannesburg.” Lukie4:”Wat?! Wij zitten in Kaapstad!” Ootje geeft de info door aan Vieffan en Nicky. Laatstgenoemde neemt de telefoon over. Nicky:”Maar als wij dezelfde persoon zoeken, dan is die persoon niet hier.” Vieffan oppert tegen Ootje:”Zal ik een mobiele telefoon kopen, waardoor we met elkaar kunnen blijven bellen?” Ootje:”Slim idee.” MGM doet uiteindelijk hetzelfde. Beide teams zijn 400 ZAR kwijt aan een telefoon.

20u00
Alle teams dwalen door de stad. Niemand heeft enig idee wat ze moeten doen. Dan krijgt Lukie4 een ingeving. “Zuid-Afrika is een land met rare namen. Wat als Kimberley geen persoon is, maar een plaats.” MGM:”Dat is het checken waard!” Gelukkig is de boekhandel nog open en mogen ze de atlas inkijken. MGM:”Hier! Kimberley! O wat stom. En dat ligt precies tussen Kaapstad en Johannesburg in!” Lukie4 belt het andere team. Ootje neemt op. Lukie4:”We moeten naar de plaats Kimberley!”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 28-03-2010, 10:38:46 »
De teams besluiten te gaan kijken of ze met de trein naar Kimberley kunnen reizen. Helaas voor Lukie4 en MGM is de laatste trein net vertrokken. Het andere team en heeft meer geluk. De nachttrein vertrekt over een uur. Helaas hebben ze maar genoeg geld voor 2 personen. Ootje:”Dan reizen we wel zwart. Vieffan, jij bent zo klein, we verstoppen je wel onder het bed als de conducteur langs komt.” Een uur later stappen ze in de trein. Ze hebben een kleine slaapcoupe. Vieffan:”Hoe laat komen we morgen aan?” Ootje:”Om 8 uur.” Nicky:”Dan hebben we nog 4 uur om Koningin Victoria te vinden.” Lukie4 en MGM hebben een bus gevonden die naar Middelburg gaat. Lukie4:”Vanaf daar zou een andere bus moeten gaan naar Kimberley.” De bus rijdt echter niet hard. MGM:”Kunnen we niet beter overstappen?” Lukie4:”En middenin de nacht liften? Er komt hier niemand langs!” Het duo besluit te blijven zitten.

23u30
Paniek in de trein. De conducteur komt langs. Vieffan verstopt zich onder Nicky’s slaapbank. Hij zet z’n tas ervoor. “Tickets please!” De conducteur knipt de kaartjes af en ziet Vieffan niet. Enkele minuten nadat de conducteur is geweest, klimt ze onder het bed vandaan. Ootje:”Goed gedaan!” De bus van MGM en Lukie4 gaat nog steeds niet snel, maar hoeft nergens te stoppen. Ze zijn de enige passagiers. Lukie4:”We moeten wel wakker blijven, voor het geval we Middelburg voorbij rijden.” MGM:”Laten we om en om wakker blijven. Ik begin wel.” Lukie4 sluit zijn ogen even.

Dag 25
05u00
De trein maakt een plotselinge noodstop. De kandidaten schrikken wakker. Vieffan:”Wat gebeurt er!” Ootje gaat polshoogte nemen. Er blijken schapen op het spoor te staan. Ootje:”En dat schijnt wel vaker te gebeuren. Het oponthoud kan soms wel 5 uur zijn!” Nicky:”Zoveel tijd hebben we niet!” Vieffan:”Duimen maar dat het goed komt.” Gelukkig voor de kandidaten rijdt de trein na 1,5 uur verder. Inmiddels zijn Lukie4 en MGM even buiten Middelburg beland. Ze waren in slaap gevallen, toen opeens de buschauffeur zich herrinerde dat het tweetal in Middelburg eruit moest. “Unfortunately I cannot go back.” Lukie4 is boos op MGM:”Jij zou wakker blijven!” MGM:”Sorry, maar het is zo’n vermoeiende reis.” Het duo besluit te gaan liften, en met succes! Een zakenman moet naar Kimberley en wil het duo wel meenemen.

10u45
Met een flinke vertraging komt de nachttrein in Kimberley aan. Als het 3-tal wil uitstappen komt de conducteur langs. Hij kijkt Vieffan aan. “Do I know you?” Vieffan knikt hevig ja. De conducteur loopt verder. De groep loopt snel weg, maar worden tegengehouden door de politie. Ze zijn aangehouden en moeten mee naar het bureau! Inmiddels arriveren ook Lukie4 en MGM in de stad. Ze vinden snel een stadsplattegrond. MGM:”Kijk, Queen Victoria Memorial!” Lukie4:”Ai, we zitten aan de andere kant van de stad en hebben geen geld meer voor een taxi!” MGM:”Dat wordt rennen.”

11u30
Nicky, Ootje en Vieffan zitten in de cel. Ootje probeert MC te bellen, maar die neemt niet op. Terwijl Vieffan wat bijslaapt, in de trein heeft ze geen oog dichtgedaan, probeert Nicky zich vrij te praten. Dan wordt de celdeur opengemaakt. “You are all free to go.” Ootje:”Huh!” Nicky maakt Vieffan wakker en ze hollen naar buiten. Ootje:”Kijk een plattegrond! He, Queen Victoria Memorial, dat is om de hoek! En we hebben nog 30 minuten!” Vieffan:”Fantastisch!”

Lukie4 en MGM hollen door de stad. De andere groep neemt nog een plaspauze en loopt dan richting het Memorial. Nicky:”Dames, schiet op, straks zijn we te laat.” Vieffan:”Niet zo gehaast Nicky, we hebben tijd genoeg!” Dan zien ze MGM en Lukie4 aan komen rennen. Ootje:”Deze kant op!” Om 11.50 uur komen ze aan bij het Memorial. Daar staan Daisy en MC al te wachten. MC:”Het is niet te geloven, maar jullie hebben het gehaald!” MGM:”Yeah baby!” Daisy:”Hier is €3000,-. Ootje, mag ik dat aan jou geven.” Ootje knikt. Daisy overhandigt het geld. MC:”De pot staat nu op €22.750,-. Dan hebben jullie nu een vrije middag. Vanavond gaan we uitgebreid barbequen, dus spaar jullie eetlust!”

De kandidaten halen een broodje in een cafetaria. Nicky spreekt Ootje aan:”Zeg, nu ik nog in het spel zit, mag ik de pot terug?” Ootje:”Nee!” Nicky:”Waarom niet?” Ootje:”Omdat ik de pot ook wel een keer wil hebben.” Nicky:”Maar ik vertrouw je niet!” Ootje:”Nou, ik vertrouw jou ook niet!” Vieffan komt tussen beiden. Vieffan:”Zal ik dan de pot tot me nemen?” Nicky:”Misschien is dat wel verstandig!” Morrend draagt Ootje de pot over aan Vieffan.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2010, 14:40:42 door Molcrazy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 28-03-2010, 10:39:11 »
18u00
De groep wordt meegenomen naar een open veld, even buiten Kimberley. Daisy vangt de groep op. Daisy:”Welkom kandidaten. Achter mij bevindt zich een enorm kampvuur. Daarop kunnen zodadelijk lekkere kippenpootjes en hamburgers braden. Maar we gaan eerst nog een opdracht doen.” Vieffan:”Dat zat er dik in!” MC valt Daisy bij:”Het is niet zomaar een opdracht. Met deze opdracht kunnen jullie veel geld winnen ... maar ook heel veel geld verliezen!” MC loopt weg. Daisy neemt weer over. Daisy:”Ootje, wat is er met je mantel gebeurd?” Ootje:”Waarom vraag je dat aan mij? Die hebben de douanemensen in Australië kwijtgemaakt! Krijg ik een nieuwe ofzo?” Daisy:”Nou ... niet helemaal.” MC komt tevoorschijn met een enorme kist. MC:”We hebben in de loop van het spel wat spullen verzameld.” MC maakt de kist open ... en daar is Ootjes mantel! Ootje:”Ow, daar is ie weer, dankjewel!” Daisy:”Zo simpel is het dus niet. Ootje, je kan je mantel terugkopen voor €2000,- uit de pot. Je kan echter besluiten dat je je mantel niet terug wilt. Dan komt er €2000,- in de pot, maar dan gaat je mantel onherroepelijk op de brandstapel!” Vieffan:”Ow wat gemeen!” Ootje:”Daar hoef ik lang over na te denken. Die mantel is me heel veel waard. Ik lever €2000,- in!” MGM:”Je bent gek, het is maar een jas!” Ootje:”Maar niet voor mij.” Ootje haalt de mantel op bij MC.

De schrik zit er goed in bij de kandidaten. MC:”Tsja, dat was niet het enige item dat verdween.” Daisy kijkt in de kist:”Wat hebben we hier ... een mooie camera!” Nicky:”Cameraatje!” Vieffan:”Ik dacht dat ie in de oceaan gevallen was!” MC:”Niets is wat het lijkt. Maar wat gaan we hiermee doen?” Nicky rent op MC af. “Hier ermee!”  MC:”Voorzichtig!” Daisy haalt het volgende item uit de kist. “We hebben hier een bril ... een zonnebril!” Lukie4:”Die is van mij!” Daisy:”Wat ga je doen?” Lukie4:”Ehm ... gooi maar op de brandstapel, ik koop wel een nieuwe.” MC:”Weet je het zeker?” Lukie4:”Ja!” MC loopt naar de brandstapel en gooit de zonnebril van Lukie4 erop. Hij fikt flink. Daisy:”En wat hebben we nog MC?” MC:”Is ff kijken ... ah, een molboekje van Titatoon!” Daisy:”Misschien wil iemand hem wel hebben?” De groep treedt in overleg. Ootje:”We hebben er allemaal heel veel aan, maar we hebben er ook veel aan dat een concurrent hem niet krijgt. Dus gooi maar op de brandstapel!” MC gooit het molboekje van Titatoon in het kampvuur. Er ontstaat een flinke steekvlam.

Daisy:”Zo, dat fikt goed. Maar we gaan verder. Ik heb hier nog een zakhorloge van MGM! MGM:”Het spijt me jongens, maar dit horloge is me heel veel waard. Ik koop hem af.” Daisy overhandigt MGM zijn horloge. Hij is er zielsgelukkig mee. Daisy kijkt MC aan. Volgens mij zijn we er?” MC:”Ik dacht het wel.” Vieffan kijkt beteuterd:”En mijn schoenen dan?” MC:”O wacht ... Daisy, zijn die zwarte schoenen niet van jou?” Daisy:”Wat denk je zelf? Daar pas ik nooit in!” MC bekijkt de schoenen. MC:”Tsja, nu je het zegt... Vieffan, zijn deze van jou?” Vieffan:”Ja!” Daisy:”Nou, de vraag is bekend lijkt me.” Iedereen kijkt Vieffan aan. Vieffan:”Het spijt me ... maar als Ootje haar mantel kan terugkopen, kan ik mijn schoenen ook terugkopen.” Daisy geeft de schoenen terug. MC:”Dat was me een heftige opdracht. In totaal zijn er 2 items verbrand. Dit heeft €4000,- opgeleverd. Helaas zijn er ook 4 items teruggekocht. Dit betekent uiteindelijk dat er €4000,- uit de pot gaat.” Nicky:”Bah.” Lukie4:”Jij moet niet zeuren, jij hebt ook iets afgekocht.” Vieffan geeft €4000,- aan MC. Daisy:”De pot staat nu weer op €18.750,-. Maar nu gaan we lekker eten!”

De kandidaten besluiten de opdracht achter zich te laten en te genieten van het eten. De kippepootjes, aardappeltjes en hamburgers gaan erin als kool. Daisy brengt een zelfgemaakte salade langs, terwijl MC de wijn bijschenkt. Terwijl de kandidaten verder eten, trekt het presentatieduo zich terug. Daisy:”Is alles geregeld voor morgen?” MC:”Ik heb alle verbindingen gecheckt en alles werkt.” Daisy:”Mooi! Zeg, over die kist hè, zat er niet nog iets anders in?” MC:”Nee? Hoezo?” Daisy:”Ik dacht, wellicht zat mijn originele telefoonoplader er ook in.” MC:”Nee, sorry, dit was het.” Daisy:”O, jammer.” Het is ruim na 10 uur wanneer de kandidaten klaar zijn met eten. De groep vertrekt naar het hotel en iedereen gaat naar bed. Ze kunnen allemaal wel een paar uurtjes slaap gebruiken.

Dag 26

07u30
De kandidaten worden vroeg gewekt. Ze worden meegenomen naar een zaal in het hotel. Daarin hangt een groot scherm. MC:”Nicky, wil jij met mij meekomen?” Nicky volgt MC.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2010, 14:41:00 door Molcrazy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 28-03-2010, 10:39:33 »
MC:”Nicky, welkom. Wij gaan zo een computerverbinding maken met Nederland. We leggen contact met een persoon die jou na aan het hart ligt. Deze persoon zal 2 minuten gaan vertellen hoe het nu in Nederland is. Jij hoort echter die informatie niet, maar ziet het alleen op dit beeldscherm. De andere kandidaten kunnen de informatie wel horen. Als je het ook wilt komen, kan je afdrukken. De resterende tijd die dan over is, kan je dan praten met de persoon die er voor jou is. Druk je niet af, komt er €500,- in de pot. Na 2 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken. Duidelijk? Dan gaat de tijd nu in!”

Er verschijnt een man op het beeldscherm. Nicky:”M’n vader!” Nicky drukt gelijk af en kletst bij. Na 2 minuten gaat het scherm op zwart. Lukie4 is als volgende aan de beurt. Zijn zus verschijnt op beeld. Lukie4 lijkt vol te houden, maar na een halve minuut drukt hij toch af. Vieffan ziet haar maatje –Elise- in beeld verschijnen. Ze twijfelt geen moment, drukt direct af en de meiden kleppen 2 minuten lang bij. En ook MGM drukt af als zijn moeder in beeld verschijnt. Na 4 kandidaten is er nog geen euro verdiend.

Ootje is als laatst aan de beurt. “Wie zou er voor mij zijn? Ik heb geen contactpersoon op mijn aanmeldingsformulier ingevuld.” MC:”We hebben even moeten zoeken, maar we hebben iemand gevonden die dit spelletje volgt en jou wel een hart onder de riem wil steken. MC drukt op start. Ootje:”Wie is dit?” MC:”Dit is M@ri@nne, onze grootste fan. Ze was te laat met inschrijven.” Ondanks dat Ootje M@ri@nne helemaal niet kent, drukt ze toch af. Ze praten wat en ook bij Ootje wordt na 2 minuten automatisch verbroken.

Daisy roept na afloop de kandidaten bij elkaar. Daisy:”Dat was niet echt een succesvolle opdracht. Gelukkig gaat er nu geen geld uit de pot, maar er komt ook niks bij. Vieffan, ik begrijp dat jij de pot nu beheert?” Vieffan:”Klopt, ik heb net nog geteld en er zit €18.750,- in.” Daisy:”Mooi, dan is het nu tijd om ons te verplaatsen naar de volgende locatie!”

16u00
Vanaf Bloemfontijn vliegen de kandidaten naar de volgende bestemming: Windhoek, Namibie! Als de kandidaten hun koffers hebben opgehaald, zien ze op het vliegveld een man staan met een bord “Niets is wat het lijkt!”. MGM:”Die moeten we vast volgen!” De groep volgt de man. Nicky maakt ondertussen weer ouderwets veel foto’s. De groep loopt naar buiten en daar staat MC. MC:”Beste kandidaten, welkom in Windhoek! Ik hoop dat jullie het hier net zo leuk gaan vinden als ik. Maar we gaan eerst een stukje autorijden. Aan wie mag ik de sleutels geven?” Lukie4 grist de sleutels uit de handen van MC. MC:”Een goede rit toegewenst.”

De kandidaten zetten hun koffers achterin de auto. MGM gaat naast Lukie4 voorin zitten, terwijl Ootje en Nicky achter het 2-tal plaatstneemt. Vieffan krijgt de middenstoel. Ze krijgt haar riem niet vast. Ootje:”We houden je wel vast.” Lukie4:”Zit iedereen goed?” Iedereen antwoordt bevestigend. Lukie4 start de auto. Er klapt een navigatieschermpje uit. Daisy verschijnt in beeld:”Welkom kandidaten. Door het starten van de auto is de opdracht van start gegaan. Jullie volgen straks deze weg. Onderweg krijgen jullie van mij vragen waarop twee antwoordmogelijkheden zijn. Jullie volgen de richting die bij het volgens jullie juiste antwoord hoort. Jullie merken vanzelf of het gegeven antwoord goed of fout is. Bereiken jullie binnen 1,5 uur het eindpunt, verdienen jullie €3000,- voor de pot. Er zit wel één restrictie aan dit spel: houdt je aan de verkeersregels. Wij hebben onderweg camera’s neergezet. Door rood rijden, te hard rijden, geen voorang geven etc. is absoluut uit den boze. Elke verkeersovertreding levert een boete van €500,- op. Succes!”

Lukie4 volgt het navigatiesysteem. MGM:”Let op, je mag hier maar 50!” Lukie neemt wat gas terug. Dan galmt de stem van Daisy door de auto.:”Vraag 1 luidt: Indien het verschil in leeftijd tussen beide Virtual Mole presentatoren kleiner dan 3 is, ga dan over 90 meter linksaf. Indien het verschil groter is, blijf dan de weg volgen.” Ootje:”Zoveel verschillen ze niet toch?” Vieffan:”Ik geloof het ook niet nee.” Lukie4:”Ik ben slecht in schatten, ik ga met jullie mee.” Lukie4 slaat linksaf. Het navigatiesysteem blijft alsmaar rechtdoor aangeven. Nicky:”Is dit wel goed?” Lukie4:”Ik heb geen idee? Maar met stilstaan schieten we...” Dan galmt de stem van Daisy weer door de auto:”Vraag 2 luidt: Indien er in Australie meer dan €5000 verdiend werd, ga dan over 50 meter rechtsaf. Indien het minder is, blijf dan rechuit gaan.” Vieffan:”Wat een moeilijke vragen!” MGM:”Hoezo moeilijk? In de laatste opdracht alleen al hebben we €3500,- uit de pot gehaald. Dit kan nooit boven de €5000,- uitkomen.” Ootje:”Mee eens!” Nicky:”Lukie4! Je mist de afslag!” Lukie4:”O sorry, we waren er al.” Lukie4 remt, keert om en neemt alsnog de afslag.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2010, 16:30:57 door Daisy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2010, 10:40:04 »
De groep vervolgt zijn weg. Na 10 minuten volgt vraag 3:”Indien het totaal aantal getoonde groene schermen bij de executies lager of gelijk is aan 34, ga dan over 100 meter rechtsaf. Indien het hoger is, blijf dan de weg volgen.” MGM:”Dat weet ik! Dat staat in mijn boekje. Maar die ligt in de achterbak.” Lukie4 stopt de auto. Ootje:”Schiet op, we kunnen elke seconde gebruiken.” MGM pakt z’n mollenboekje bij. “Ik heb de volgorde van alle executies opgeschreven, kijk maar!” MGM laat Nicky en Vieffan zijn boekje zien. Vieffan:”Ik tel er 34.” MGM:”Ik ook!” Lukie4:”Dan gaan we rechts, iedereen mee eens?” Ootje:”Geen tijd te verliezen!” Lukie4 start de auto weer en gaat rechtsaf.

De groep is vrolijk gestemd, als er plots een melding uit het navigatiesysteem komt. “Keer om, keer om.” Vieffan:”Dat kan niet!” Ootje:”Blijkbaar was het toch fout, laten we snel omkeren!” Lukie4 keert om en rijdt terug naar de vorige kruising. Hij gaat de andere kant op. MGM pluist zijn mollenboekje na, maar kan maar niet bedenken wat hij fout gedaan heeft. Na 15 minuten stelt Daisy de 4e vraag:”Welke kleur had de lijn van de metro in London? Kiezen jullie blauw ga dan over 250 meter rechts. Kiezen jullie bruin ga dan over 250 meter links.” Lukie4:”100% zeker bruin!” Ootje:”Normaal vertrouw ik je niet, maar ik ga met je mee.” De rest gaat ook mee en Lukie4 gaat linksaf.

Daisy:”Dan nu de voorlaatste vraag. Wat was de derde stop van de Transsiberie Express? Indien jullie Novosibirsk kiezen, ga dan over 500 meter links af, indien jullie Irkoetsk kiezen, blijf dan de weg volgen.” MGM pakt z’n boekje. MGM:”Kijk, Irkoetsk was de 3e halte.” Ootje:”Maar niet de derde stop. Daar gaat het volgens mij om.” Nicky:”Waarom zou de startplaats niet meetellen?” Vieffan:”Ik ben het met Ootje eens. Wacht eens ff ... ik snap nu ineens waarom de 3e vraag fout was. Kreeg Lukie4 niet een keer twee groene schermen?” Lukie4:”Had je dat niet meegeteld MGM?” MGM:”O wat stom? Zeg Lukie4, je rijdt nu wel de afslag voorbij.” Lukie4:”Zullen we maar doorrijden?” Ootje:”Ik ben het er niet mee eens!” Maar Ootje is in de minderheid. Maar helaas voor de groep had ze wel gelijk en Lukie4 moet weer keren.

MGM pakt z’n zakhorloge erbij. “We hebben nog maar 10 minuten!” Vieffan:”Waar blijft die laatste vraag nou?” Vieffan krijgt haar zin, Daisy stelt de laatste vraag:”Wat is de naam van het vliegveld in Moskou waar we vertrokken? Is het Sheremetyevo, ga dan over 300 meter links, is het Domodedovo, blijf dan de weg volgen.” Nicky:”Volgens mij was het die eerste, iets met Sherry nog wat.” Ootje:”Sherry is een drankje, maar je hebt wel gelijk.” Lukie4 slaat linksaf. MGM:”Nou, deze was zeker goed. Maar nu? We hebben nog maar 5 minuten!” Dan doet Daisy een mededeling:”Het eindpunt is over 10 kilometer. MC wacht op jullie!” Lukie4:”Dat gaan we nooit redden.” Ootje:”Als we wat harder rijden?” Vieffan:”Maar dat mag helemaal niet!” Ootje:”Dan krijgen we maar een paar boetes, maar die kunnen nooit meer zijn dan €3000,-.” Lukie4:”Je hebt gelijk!” Lukie4 trapt het gaspedaal in. Met nog 30 seconden op de klok komen de kandidaten over de finish gescheurd. Ze worden afgevlagd door MC. MC:”Zo zeg, wat een spectaculaire finish! Gefeliciteerd, het eindpunt is gehaald. Maar helaas zal er geen €3000,- verdiend worden. Jullie zijn maarliefst 3x geflitst onderweg. Ook zijn jullie 2x over een doorgetrokken streep gereden en zat er 1 kandidaat zonder gordel in de auto. De waarde van het aantal boetes is ook exact €3000,-. Er is dus niks verdiend vandaag!” Nicky:”Nou zeg!” Vieffan:”Balen!”