Dan stapt MC het podium op. Hij haalt de kandidaten weer naar voren. Vieffan, Niuno en Lukie4, die voorin de zaal zitten, applaudiseren hard voor hun medekandidaten. MC:”We gaan nu het applaus meten voor een elk van jullie. We beginnen met Molow. Molow krijgt een applausje. Bij Nicky blijft het stil. Ootje krijgt al meer handjes op elkaar, maar bij MGM gaat het dak eraf. MGM doet zijn hoed af en daar is de duif weer! Een nog groter applaus volgt. MC lacht naar de Chinese presentatrice en neemt weer het woord:”Dat is duidelijk. MGM is de winaar, gevolgd door Ootje, Molow en Nicky. Vieffan, wil jij even naar voren komen?” Vieffan staat op en loopt naar het podium. Lukie4 stoot Niuno aan. “We hebben maar mooi €1000,- gewonnen.” MC:”Wil jij jullie voorspelling voorlezen.” Vieffan:”Natuurlijk. Maar ik moet wat bekennen tegenover Lukie4 en Niuno. Ik was er zo van overtuigd dat Nicky het beter ging doen dan Ootje, dat ik het lijstje heb aangepast. Onze voorspelling was dan ook 1 MGM 2 Nicky 3 Ootje 4 Molow.” Lukie4:”Nou ja!” Molow:”En bedankt!” MC:”Helaas heeft deze wijziging jullie €500,- gekost. Maar er is nog altijd €500,- verdiend! Laten we snel verder gaan!” MC knikt naar de Chinese presentatrice.
Als MC het podium afstapt kijkt Daisy hem boos aan. MC:”Wat, dan ging toch best goed?” Daisy zwijgt en neemt de microfoon over. Niuno en Lukie4 zijn ook boos, maar dan op Vieffan. Lukie4:”Hoe heb je ons dit kunnen flikken?” Vieffan:”Sorry, ik was er van overtuigd dat Nicky het beter ging doen.” Maar veel tijd om te morren is er niet. De 40 kinderen stappen het podium op. Lukie4 is de dirigent, Vieffan heeft een triangel en Niuno heeft een trommel bij de hand. Daisy:”Beste Nicky, Ootje, MGM en Molow. De andere 3 gaan zometeen een nummer spelen en de kinderen gaan het proberen te zingen. Als het nummer is afgelopen wil ik direct de titel en de artiest horen. Is het allebei juist, gaat er €500,- de pot in. Lukie4, je mag beginnen.”
Lukie4 zwaait met z’n dirigentenstokje. De kinderen beginnen te zingen. “Lalalalala.” Op de eerste rij hebben ze al snel door welk liedje het is. Als het nummer is afgelopen doet Molow een stap naar voren. “Dit was ‘Heb je even voor mij’ van Frans Bauer!” Daisy:”Dat is goed!” Lukie4 juicht en ook de kinderen juichen mee. De eerste €500,- is binnen. Vieffan tikt op haar triangel voor het volgende nummer. Deze blijkt toch een stuk moeilijker. De kandidaten hebben geen idee. De kinderen zingen uit volle borst, maar er is niets uit te halen. MGM:”We hebben geen flauw idee, we gokken ‘Vlieg met me mee’ van Paul de Leeuw.” Daisy:”Dat is fout, het juiste antwoord is ‘Binnen’ van Marco Borsato.” Nicky:”Dat hadden we nooit geraden.” Het 3e nummer blijkt gelukkig een stuk simpeler. Nicky:”Dit zijn Nick & Simon met Rosanne!” Maar dan het laatste nummer. De zaal swingt weer lekker mee. Als het nummer afgelopen is springt Ootje op:”Dit moet ‘Een eigen huis’ van Rene Froger zijn!” Daisy:”Tsja, dat is nou jammer. Zo heet de plaat niet. De juiste titel had moeten zijn: Alles kan een mens gelukkig maken.” Ootje:”O wat stom nou!” Daisy:”Maar toch €1000,- verdiend!”
22u00
Voordat de groep de zaal verlaat applaudiseren alle kinderen nog één keer voor de groep. Sommige kandidaten zijn zichtbaar geroerd. Lukie4:”Het is toch prachtig dat we dit voor die kinderen kunnen doen?” Vieffan:”Absoluut.” MC:”Het was een geweldige avond. In totaal is er €1500,- verdiend. Dit had €4000,- kunnen zijn. Het is hard maar waar. Wat ook hard is, dat over exact een uur de test alweer gaat plaatsvinden. Er gaat vanavond nog iemand naar huis. Jullie hebben dus nog een uur om je aantekeningen bij te werken. Succes!”
MC overhandigt Niuno de €1500,-. In totaal staat de pot nu op €17.250,-. Hij wil de pot uit zijn jaszak halen, maar hij is weg! Niuno schrikt, maar Nicky lacht. “Je moet beter op je spullen letten. Hier is de pot.” Nicky tovert de pot tevoorschijn. Toen jij op het podium stond heb ik de pot uit je jaszak gehaald. Ik vind namelijk dat ik nog een kans verdien!” Niuno:”Wat een naaiestreek. Maar als het zo moet, asjeblieft, hier is de €1500,- van vanavond. Van mij hoeft het niet meer!” De overigen blijven verbaasd achter. Maar ook zij besluiten zich voor te gaan bereiden op de test. Want over enkele uren moet er weer iemand naar huis. En niemand wil diegene zijn...