Aflevering 10
22u00
Langzaam begint het tot de kandidaten door te dringen. Nog één van hen moet weg. Zo vlak voor de executie heeft iedereen besloten nog even een momentje voor zichzelf te nemen. MGM legt een kaartje in de bar, Lukie4 doet een dutje, Vieffan leest een boek en Ootje loopt een blokje om. Dan roept MC de groep bij elkaar. Nu is er geen weg meer terug.
Daisy zit klaar achter de laptop:”Welkom kandidaten. Tsja, ik hoop dat jullie nog weten hoe het werkt. Na de wat abnormale exits van Molow en Nicky, is hier weer een ‘gewone’ executie, met een rood scherm. We begonnen met 4 dames en 9 heren. Het leek een ongelijke strijd, zeker na de vroege exits van Swifty en Dolfie, maar de overgebleven dames hebben stand gehouden. Halen Ootje en Vieffan met z’n tweeën de finale, of halen de heren de dames toch weer in? We zullen het snel weten. Vieffan, ik begin met jou … GROEN!” Vieffan:”OMG, I did it!” Lukie4 geeft Vieffan een schouderklopje. Daisy:”Vieffan, gefeliciteerd. Maar gaat Ootje haar vergezellen, we gaan het nu zien …. GROEN!” Ootje:”Allright, girl power!” Ootje geeft Vieffan een high-five. MGM en Lukie4 kijken elkaar aan. Lukie4 staat op. Lukie4:”Dan ga ik maar.” MGM:”Huh, hoezo?” Lukie4:”Ik weet zeker dat ik een rood scherm krijg!” MGM:”Dat hoeft helemaal niet!” Lukie4:”Jawel.” Daisy:”MGM, ik heb jouw naam nu ingetypt … GROEN!” Lukie4:”Zie!” MGM:”Wat jammer joh.” Lukie4 wil weglopen, maar wordt tegengehouden door MC. Daisy:”Wacht even, voor de vorm nog even jouw scherm …. ROOD!” Lukie4 knuffelt de dames en geeft MGM een hand. Teleurgesteld druipt hij af. Hij was zó dichtbij…
De andere kandidaten gaan nog een drankje drinken in de bar. Langzaam dringt door dat zij de Virtual Mole finalisten zijn. Ootje:”Jammer voor Lukie4, maar ik ben vooral blij dat ik in de finale sta.” MGM:”Dat gevoel begint nu wel te overheersen.” Vieffan:”Zekers, we hebben het maar mooi met z’n 3-en geflikt! Proost!” De drie toosten op hun finaleplek. Aan de andere kant van het hotel klopt MC bij Daisy op de deur van diens hotelkamer. Daisy doet open:”MC, wat is er? Ik stond op het punt om naar bed te gaan!” MC:”Dat weet ik, maar ik hoor net dat je het halve finalespel hebt omgegooid?” Daisy:”Dat klopt ja!” MC:”En mag ik weten waarom?” Daisy:”Nee.” MC:”En waarom niet?” Daisy:”Dat is een verrassing. En nu ga ik echt naar bed. Welterusten!” Daisy gooit deur dicht en een verbijsterde MC besluit dan ook maar te gaan slapen. Het is immers al ver na middernacht.
Dag 30
08u00
De kandidaten verzamelen zich op de luchthaven van Lissabon. MC:”Welkom kandidaten. Vandaag begint de finale van de Virtual Mole. Één van jullie is de mol, iemand is de verliezer en één iemand gaat er met de pot naar huis. MGM, jij hebt de pot weer in beheer, hoeveel zit er nu in de pot?” MGM: “€21.500,-“ MC:”Dat is een mooi bedrag, maar er kan nog meer bijkomen. We vliegen nu naar onze eerste locatie voor de finale, Barcelona!”
11u30
MC:”Welkom in Barcelona. We staan midden op de Ramblas, de bekendste straat van Barcelona. Behalve de mooie architectuur en de vele winkels, staat deze straat ook bekend om zijn vele straat artiesten. Jullie gaan in de komende 1,5 uur zoveel mogelijk geld proberen op te halen als straatartiest. Dit mag individueel, maar ook als groep. Jullie krijgen €25,- mee om een standplaats te kopen. Jullie mogen immers niet zomaar optreden op de Ramblas. Omdat jullie in 1,5 uur niet extreem veel geld zullen verdienen, zullen wij het gewonnen bedrag vertienvoudigen. Dus stel, jullie verdienen €100,-, zal er €1000,- in de pot gaan. Maar wees voorzichtig: er zijn zakkenrollers gesignaleerd! Het geld komt alleen in de pot als het over 1,5 uur veilig bij mij wordt ingeleverd. Succes!”
Ootje:”MGM, heb jij je goochelspullen bij je?” MGM:”Ja, dit zitten in mijn koffer, maar dit ligt in het hotel!” Ootje:”Ga die halen, in die tijd verzinnen Vieffan en ik wel iets.” MGM holt weg, richting het hotel. Vieffan:”Wat zullen we nu doen?” Ootje:”Misschien moeten we vast een standplaats zoeken.” Vieffan:”Goed idee.” De dames zien al gauw een mooi plekje. Ootje:”Heb jij het geld?” Vieffan:”Nee, ik dacht dat jij dat had?” Ootje:”O nee hè, MGM heeft het geld.” Vieffan:”Dan moeten we afwachten tot MGM terug is en hopen dat niemand ons plekje afpakt.”