Daisy:”Dank je MC! Ootje en MGM, nu is het zover, we gaan nu de winnaar bekend maken. Ootje en MGM, willen jullie bij mij komen?" Het tweetal loopt naar voren. Daisy:"Het spel is gespeeld, de mol is bekend. Ik kan alvast verklappen dat jullie allebei dit Molletje hier ontmaskerd hebben. Uitstekend gedaan. Maar er kan maar één iemand winnen en diegene is ….” De spotlights schijnen door de studio, dan blijven de lichten staan bij één persoon. Dan klinkt er een schreeuw: “OMG, ik heb gewonnen.” MGM doet een stap opzij. Daisy:”Jammer MGM, je hebt je best gedaan, je bent ver gekomen, maar er is maar een winnaar en dat is … Ootje!”
Luid applaus klinkt vanuit de zaal. Dolfie springt het podium op en omhelst haar maatje. Daisy:”Rustig, rustig. Ootje, gefeliciteerd, hoe voel je je nu?” Ootje:”Ja, dolgelukkig natuurlijk. Vieffan stond vanaf het begin om mijn mollenlijstje, maar ik had nooit gedacht dat ik zou winnen. Toen ik met 3 sterke mannelijke kandidaten overbleef, dacht ik dat mijn tijd gekomen was. Maar ik ben er trots op dat ze één op één heb kunnen wegspelen.” MC:”MGM, net niet, hoe voelde dat?” MGM:”Natuurlijk enorm balen, zeker als je zó dichtbij bent. Maar ik gun het Ootje van harte.” Een enorm applaus voor MGM volgt.
Daisy:”En dan zijn we nu aan het einde van de show. MC en ik willen een aantal mensen bedanken. Allereerst Compuart en Realitynet voor de sponsoring van deze reis. Daarnaast willen we de kandidaten bedanken voor hun enthousiasme en fantastische inzet. Zonder jullie hadden we deze fantastische serie niet kunnen maken. En namens mezelf wil ik ook MC hartelijk danken voor dit fantastische avontuur. Het was erg gezellig de afgelopen weken. Dankjewel!”
MC: “En dan wil…” Dan klinkt er een plons. Een enorme emmer water is boven MC losgelaten. Daisy:”O ja, dat was ik vergeten. Een laatste mollenstreek van Vieffan. Sorry. Maar dit was het echt. Het was leuk, maar aan alles komt een einde. Zo ook aan de Virtual Mole. Wij gaan nu naar de afterparty. Wie weet tot volgend jaar!”
Terwijl de aftiteling op het beeld verschijnt, went een druipende MC zich nog één keer tot de camera. “Tsja en voor een iedereen die wil weten hoe de Virtual Mole voor de mensen achter de schermen was, volgt hier een terugblik van MC en Daisy van hun Virtual Mole 2010!”
Behind The Scenes
Niet alleen voor de kandidaten was het elke week weer op de tanden bijten of ze door waren of niet. Ook voor de Virtual Mole crew was het elke week weer een verrassing wie het veld moest ruimen. Regelmatig mochten gemaakte theorieën de prullenbak in als iemand weer eens zijn of haar lijstje had omgegooid. Geniet mee met de belevenissen achter de schermen van de Virtual Mole.
Ronde 1
Na het plaatsen van de eerste aflevering was het afwachten wat er ging gebeuren. In het weekend begon het eerste speculeren al. KD was al anderhalve week niet online geweest, wat als hij de eerste aflevering zou missen? Swifty was één van de eerste personen die haar lijstje inleverde en dat leverde slecht nieuws op: ze had de Mol onderaan gezet. Een exit leek onvermijdelijk, zeker toen KD alsnog op dook. Daisy had de aflevering helemaal in haar hoofd zitten toen het lijstje van KD binnenkwam: ook hij had de Mol op de 12e plaats gezet. En zoals in de regels vermeld staat, moet degene die als laatst zijn lijstje ingestuurd heeft weg. Dus moesten we alsnog afscheid nemen van KD.
Maar waren er ook kandidaten die de Mol hoog hadden staan? Jazeker. Welgeteld één kandidaat had Vieffan in de top 3 staan: Ootje, en wel op de 3e plek. En ook Tinuzzz stond er na 1 ronde goed voor.
Tussenstand na ronde 1.
1 (-) Ootje – 50 punten
2 (-) Tinuzzzz – 45 punten
3 (-) Nicky – 40 punten
4 (-) Titatoon – 40 punten
5 (-) MagGyverMagic – 35 punten
6 (-) Niuno – 35 punten
7 (-) Molow – 35 punten
8 (-) Tdietz – 30 punten
9 (-) Lukie4 – 25 punten
10 (-) Dolfie – 20 punten
11 (-) Swifty – 5 punten
12 (-) KD – 5 punten
De molkeuzes van deze ronde waren:
Ootje (5x): Lukie4, MGM, Dolfie, Nicky en Molow
Lukie4 (3x): Tdietz, Vieffan en Niuno
KD (2x): Tinuzzz en Swifty
Dolfie (1x): Ootje
Nicky (1x): Titatoon
Niuno (1x): KD
Ronde 2
Grote paniek bij de Virtual Mole crew. Maarliefst 3 kandidaten gingen in de fout bij het inleveren van hun lijstje: Dolfie, Lukie4 en Tinuzzz. We besloten ze allemaal een herkansing te geven, alleen greep Tinuzzz deze niet aan. Geheel volgens de regels moesten we Tinuzzz 0 punten geven. Maar hij sowieso 0 punten gehad, aangezien Tinuzzz Vieffan was vergeten in zijn lijstje!