Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76041 keer)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten met screenshots (Sanne, Frits, Erik, Kim, Arjen, Hind)
« Reactie #180 Gepost op: 7-03-2010, 22:15:52 »
Poeh, interessant overzicht over Sanne. Thanx Heinz! Ik vind dat ze veel dingen heeft gesaboteerd, maar dat haar 'molacties' ook wel erg 'obvious' zijn. Beetje te opvallend. Ik hoop al een paar jaar op een mol die zo opzichtig durft te mollen dat niemand er meer in gelooft, maar dat blijkt toch vaak de mol niet te zijn (Anniek), al ben ik er bij Yvon toen ingetrapt. Maar goed, ik mis een beetje subtiliteit in deze mollenacties en ik vind ze allemaal ook uit te leggen als een kandidaat die graag verdacht wil overkomen (zoals ze bijvoorbeeld zelf als verklaring gaf voor het kopen van het ticket naar tokio ondanks haar vijf jokers; als ik nu mijn scherm wil zien gelooft niemand meer dat ik de mol ben). Wat weer vóór haar als mol pleit is het feit dat ze af en toe de held is (goede route uitdenken met de bootjes en goede brancard bouwen) en dat ze regelmatig goed de touwtjes in handen heeft. Ze heeft absoluut invloed op het verloop van het spel. Ook haar wisselende kanten zijn interessant, ze laat een warrige, een slimme, een dommige, een leidende, een hard-werkende en emotionele kant zien. Zet ze als mol in wat op dat moment uitkomt? Ik zie uit naar je Kim-overzicht!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 8-03-2010, 10:51:28 »
bedankt Heinz!
Ik weet dat zowel Sanne als Kim de mol nog kan zijn maar ik ga al een aflevering of vier voor Sanne en blijf daar nu bij!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 8-03-2010, 15:20:48 »
Aha, extra veel tijd voor de mol ;)!  Mooie overzichten Heinz!
Weet je het niet, antraciet

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)
« Reactie #183 Gepost op: 8-03-2010, 19:23:54 »
goede analyse, Kim is mijn mol en ik denk dat je er idd gelijk mee hebt dat ze in het begin nogal moest wennen
in het begin liep ook niet alles zoals ze het had gepland
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 9-03-2010, 01:35:48 »
goede analyse, Kim is mijn mol en ik denk dat je er idd gelijk mee hebt dat ze in het begin nogal moest wennen
in het begin liep ook niet alles zoals ze het had gepland

Helemaal mee eens. Denk wel eens dat we hier te graag geweldige molacties zien terwijl je als mol wel vanallles kan bedenken maar bij de uitvoering ook afhankelijk bent van het verloop van de opdracht en het gedrag van de kandidaten.
Je hebt nu eenmaal niet altijd alles in de hand ....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #185 Gepost op: 9-03-2010, 13:22:45 »
Bij mijn weten vonden Arjen en Kim haar verdacht 
Min arjen is dus Kim.
Gezien er nog maar 4 kandidaten (inc. mol) in het spel zijn,
is dat dus 1/4. Zou zij ook echt de mol zijn,
is dat al 1/3.
Beetje rare conclusie dus ::hypocriet::

Arjens Mol was Erik, niet Sanne. Alleen Kim lijkt Sanne als Mol te zien, Erik en Frits hebben waarschijnlijk Kim als hoofdverdachte. Als Sanne de Mol is wordt ze hooguit door één kandidaat (Kim) als hoofdverdachte aangewezen. Als Kim de Mol is wordt ze door alle drie de kandidaten verdacht (ook Sanne). (Zie ook het topic "stemgedrag van de kandidaten".) :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #186 Gepost op: 9-03-2010, 13:59:44 »
En wat is je conclusie? Zit je nu op Kim?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #187 Gepost op: 9-03-2010, 15:51:17 »
Dank je wel, dat je alle aanwijzingen voor mijn mol, Kim, weer op een rij hebt gezet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #188 Gepost op: 10-03-2010, 21:17:42 »
En wat is je conclusie? Zit je nu op Kim?

Inderdaad. Ik denk dat Kim de Mol is. (En blijf stiekem hopen op Sanne als grote verrassing. :P)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Frits, Kim, Sanne, Erik, Arjen, Hind)
« Reactie #189 Gepost op: 13-03-2010, 14:50:50 »
Is Frits de Mol? Overzicht na 8 afleveringen. ::hypocriet::

1.1 boot, brug en helikopter

Frits staat in de rij derde van links zodat hij in het groepje van vier (Barbara, Frits, Loretta en Manuel) op de brug terecht komt. Frits neemt plaats op brugpijler Zuid, ondanks de hoogtevrees die hij zegt te hebben. (Barbara: Oost, Loretta: Noord, Manuel: West.) Het lijkt erop dat hier geen fouten zijn gemaakt. Frits wordt op de pijler niet herkend. (Alleen Barbara wordt herkend.) Hind verstaat "Tim" als Barbara "hier is Frits" roept. Bovendien weet Hind dat Frits hoogtevrees heeft en denkt ze dat hij daarom niet op een pijler staat. (Daarnaast meent Hind Frits in de helikopter gezien te hebben.)

1.2 voorwerpen bij kandidaten

We zien Frits en Tim geen fouten maken. Frits herinnert zich dat Erik zich met een vlinder vergelijkt, Frits en Tim laten Erik staan bij de vlinder (goed). Verder laten ze Barbara staan bij de bal (goed), Kim bij de theepot (goed) en zetten ze Hind bij het fruit (goed) waar eerst Sanne's foto stond. Frits' stropdas wordt door Loretta en Manuel herkend als een voorwerp van hem.

2.1 kokers

Frits, Barbara en Hind vormen team 1, zij stappen als eerste de tram uit. We zien Frits en Hind een stukje rennen en later Barbara achterop lopen. Frits maakt hier een opmerking over. De drie vinden een locatie waar een koker ligt: Hollandsche begraafplaats. Barbara ziet de koker en pakt deze. Ze weten dat ze hem niet mogen openmaken. De drie stappen een kabelbaan in. Boven aangekomen ziet Barbara de tweede koker liggen en pakt deze. Frits en Hind waren er voorbij gelopen. Frits, Barbara en Hind stappen als laatste in de tram. Zij hebben de hints 'Oranje' en 'Lennon'. Volgens Arjen legde Erik de link Lennon - peace en kwamen ze met behulp van het kaartje zo bij het peacepark uit. Arjen legt de link Rodin - beeld (Frits: "beeld voor oorlogsslachtoffers?") en de locatie wordt ontdekt. Als ze uitstappen hebben ze nog 10 minuten om er te komen. Frits spoort de kandidaten aan om te rennen. Volgens Frits vertraagden Erik en Manuel de boel. Ze halen het net (1 minuut en 20 seconden over) en verdienen 2500 euro.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:26:06 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #190 Gepost op: 13-03-2010, 14:50:59 »
2.2 Holland Village

Als alle andere kandidaten zijn uitgeschakeld kan alleen Frits het spel nog redden. Er zijn dan 5 van de 9 kaartdelen zichtbaar. Frits rent de kerk in waar Arjen en Sanne al eerder naar binnen renden (en een knop indrukten?). Frits drukt er een knop in en gaat terug naar het stadhuis waar hij ziet dat er een kaartdeel is bijgekomen: het middelste met daarop de locatie van het geld. Uit de kaart leidt Frits af dat het geld op de trap naast het stadhuis ligt. Frits zit ingesloten en wacht tot een van de mannen ver uit de buurt is. Dan rent hij naar buiten, de trap op en wordt hij 2 meter voor het geld uitgeschakeld door een man die hem daar stond op te wachten. De 3000 euro komt niet in de pot. De held is de Mol?

2.3 jokerspel

Frits, Barbara, Manuel en Sanne staan rond de tafel. Frits pakt jokers voor zijn 'vriend' Erik. Frits pakt de eerste joker die Pieter Jan neerlegt. Bij de onderhandelingen zegt Frits eerlijk dat hij een joker heeft gepakt, Erik zegt eerlijk dat hij er twee heeft. Erik vraagt wat hij moet doen. Frits wil ruilen, anders is het vertrouwen weg. Erik geeft Frits een joker maar probeert er nog een terug te krijgen. Die krijgt hij niet als hij wil dat het vertrouwen in stand blijft. Erik besluit hiermee akkoord te gaan, Frits en Erik ruilen van jokers.

3.1 autorijschool

Frits coacht Hind. Frits merkt in een biecht op dat Barbara en Sanne hun portofoon niet goed gebruikten, ze begonnen al te praten voordat het lampje ging branden. Hind krijgt maarliefst 7 boetes (niet gestopt bij stopbord, twee keer rechts gereden, vier keer over de lijn) en rijdt over 5 geldpunten. Hind is net als de andere kandidaten minstens twee keer over hetzelfde stuk asfalt gereden waardoor er sowieso geen geld in de pot komt. (Resultaten andere kandidaten: Arjen: 0X boete, 7X geld, Erik (Barbara): 1X boete, 4X geld, Kim (Sanne): 7X boete, 4X geld.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:26:55 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #191 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:06 »
3.2 lunch met Angela en Karel / 3.3 afvaller terug of geld

Angela: "Je dacht ik trek iets kleurigs aan." Frits: "Ik dacht ik doe AVRO-blauw aan. (..) Speciale editie hè." Frits zegt dat hij in Nederland al wist dat hij naar Japan ging. Karel gaat hier op in: "Even centraal, Frits blijkt voorkennis te hebben.." Volgens Frits viel de groep vervolgens over hem heen en dachten ze dat hij zich echt versprak. Volgens Karel vond Angela dat Frits het minste kans maakte om de Mol te zijn. Angela kiest voor Erik als Mol maar gaat mee met Karels gedachte. Karel: "Omdat het de tiende is, en omdat het de AVRO is, en omdat ie (..) altijd achter verscholen mensen aan heeft lopen jagen.. Ik zet mijn geld op Frits Sissing. Nou laten we zeggen, ik zet een duppie op Frits Sissing.." Karel: "Frits Sissing is de Mol!" Als Frits inderdaad de Mol is gaat er 3000 euro uit de pot, is hij niet de Mol dan komt er 3000 euro bij. Frits (in biecht): "Ik vond het wel leuk dat ze voor mij kozen. Dan dacht ik kijk, ik kan dus wel mollen."

Na de onvoltooide executie legt Frits als derde een stukje van de groene schijf voor Barbara neer. Hij is eerlijk over waar hij het neerlegt, net als Sanne, Kim en Arjen. Barbara blijft en er komt geen 2000 euro in de pot.

4.1 school

Frits en Hind vormen een duo. Duits: Welk woord hoort niet in dit rijtje? bei, mitt, entgegen, nach, durch, zu en seit. Frits en Hind kiezen 'seit'. Dit antwoord is fout, het goede was 'durch'. Frits wil doorgaan, hij loopt al door ("ik ga wel door"), draait zich dan om en vraagt aan Hind "zal ik doorgaan?". Hind vindt dit goed en blijft achter. Scheikunde: Hoe hoog staat het H2O als er 4000 cc in deze grijze emmer zit? Frits weet niet hoe hij het raadsel moet oplossen en geeft door dat het water tot streepje 'de Mol' komt. Dit antwoord is fout, het goede was 'Barbara'.

4.2 zandzakken sjouwen

Frits, Barbara, Kim en Sanne bouwen (onder leiding van Sanne) een stevige constructie. Frits vindt 100 kilo wel genoeg. Barbara, Kim en Sanne niet en leggen er meer zakken op. Onderweg wil Kim ruilen met Frits. Frits zegt dat ze nog steeds te zwaar zijn. Barbara stelt voor om er twee zakken af te gooien omdat ze nog maar tien meter zijn opgeschoten. Dit doen ze. De vier pauzeren weer. Sanne gooit er nog twee zakken af. Frits, Barbara, Kim en Sanne hebben nog 18 zakken als ze bij bordje 1 komen: 125.000 Yen. Frits: "1000 euro." Barbara neemt aan dat dit niet het hoogste bedrag is (en wil door). Kim: "Dat weet je niet." Frits vindt het ook te weinig, ze gaan door. Bij het bordje met 375.000 Yen stoppen ze even. Frits: "3000 euro. (..) We kunnen in ieder geval doorlopen." Barbara: "Nee want je kan niet terug." Frits: "Wel." Kim: "3000 euro jongens!" Sanne wil doorlopen. Dan komen de anderen eraan met 10 zakken. 28 zakken bij 3750 Yen levert 1200 euro voor de pot op. De volgorde van de bordjes is als volgt: startpunt Sanne, Barbara, Frits en Kim -> 125.000 -> 375.000 <- 93.750 <- 156.250 <- 500.000 <- 250.000 <- startpunt Arjen, Erik en Hind. (Wist Mol Frits dat de twee volgende bedragen na het tweede bordje lager waren en wilde hij daarom doorlopen?)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:27:23 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #192 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:15 »
4.3 vrijstelling of sleutel

Aan het begin van aflevering 4 zien we Frits aan tafel met de anderen een speech houden. Die komt erop neer dat iedereen zich minder bezig moet houden met zichzelf verdacht te maken en zich meer bezig moet houden met het winnen van geld voor de pot zodat de Mol het lastiger krijgt. Geketend in het bos spreken de kandidaten af dat ze allemaal de sleutel pakken. Frits wil niet dat Barbara of Kim als laatste gaat. Sanne mag als eerste, ze pakt de sleutel (50 euro in de pot), dan Arjen (50 euro), Barbara twijfelt maar pakt de sleutel (100 euro), daarna ook Erik (200 euro) en Kim (400 euro). Volgens afspraak zou nu Frits de sleutel moeten pakken maar hij wil dat Hind eerst gaat. Frits: "Zullen we ze niet in verwarring brengen?" Hind: "Ja, kan ook." Frits: "Ga jij eerst." Dit doet Hind, ze pakt de sleutel (800 euro). Frits is als enige over en pakt de vrijstelling! Hij laat 1600 euro liggen. De pot gaat met 1600 euro omhoog. Frits moet de nacht geketend in het bos doorbrengen. De kandidaten zijn verbaasd en niet blij met de keuze van Frits. Sanne stelt voor om Frits' bagage uit de bus te pakken. Arjen en Sanne voeren het plan uit. Ze laten alleen een onderbroek, polo en broek voor Frits over. De rest kan hij terugkrijgen als hij zijn vrijstelling opgeeft. Als tegenprestatie verstopt Frits de bagage van Kim. Arjen en Sanne gaan zoeken en Arjen vindt Kims bagage snel terug. (Frits geeft zijn vrijstelling uiteraard niet op.)

5.1 eilanden

Frits bedenkt net als Arjen en Sanne een plan maar dit wordt niet uitgevoerd. Frits werd volgens Erik na zijn actie in het bos niet meer zo vertrouwd. Het plan van Arjen en Sanne waarmee in dertien stappen de tempel opgebouwd kan worden wordt uitgevoerd. Alleen in het eerste gedeelte van het plan speelt Frits een rol. 1. Frits (roeit) -idee van Sanne: "Frits gooien we eraf"- en Hind van strand naar tempeleiland 2. Hind van tempeleiland naar klein eiland (Erik en Kim) 3. Erik (roeit) -onduidelijk wie dit besloot- en Kim van klein eiland naar strand. Frits stelt voor dat Kim in de volgende stap niet naar het grote eiland maar naar het tempeleiland waar hij zelf zit roeit. In een extra stap kan Frits dan naar het grote eiland roeien. Kim geeft dit idee door maar Arjen en Sanne zijn het er in eerste instantie niet mee eens. Toch besluiten ze als Kim aan het roeien is om Frits' plan uit te voeren. Frits roeit in extra stap 5 naar het grote eiland. Hij blijft daar voor de rest van de opdracht. (Als Kim volgens het originele plan naar het grote eiland was gevaren had Frits samen met Sanne het zware voetstuk omhoog kunnen takelen. Kim en Sanne slagen hier niet in.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:27:52 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #193 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:23 »
5.2 Japanse tekens

De kandidaten lopen voorbij het eerste bordje. Het is Frits die dit bordje opmerkt ("bordje met de Mol.."), het aanwijst en halt houdt. De rest loopt door. Vanaf het tweede bordje onthouden de kandidaten de tekens. Frits blijkt (net als Sanne) het eerste teken ook al onthouden te hebben. We zien Frits geen ezelsbruggetjes bedenken. Bij het eindpunt neemt Arjen het voortouw, hij zet de bordjes neer en controleert ze. Frits: "Dit was 1." (blijkt goed) Arjen: "Weet je het zeker?" Frits: "Ja." Frits twijfelt over de volgorde van "de Mondriaan" en "het molentje". Arjen zegt dat ze nog tijd hebben om te checken. Frits en Hind lopen terug en checken de volgorde, die blijkt goed. Als alle tekens goed liggen twijfelt Arjen nog over hoe de bordjes om te draaien: "Wie stemt voor dit?" (per bordje). Arjen steekt zelf zijn hand op en ook Erik, Frits en Hind. Kim en Sanne stemmen niet. Frits draait de slotjes verkeerd, Erik grijpt in. Frits draait alles opnieuw en de slotjes gaan open. De kist wordt geopend, er zit 1500 euro in.

5.3 karaoke

We zien Frits alleen "Message In A Bottle" goed raden. Frits wil wat van Michael Jackson doen. Frits, Erik en Hind doen "Thriller" wat geraden wordt door Arjen. Bij "My Heart Will Go On" herkennen Frits, Erik en Hind de Titanic, weten ze dat het van Celine Dion is maar kunnen ze niet op de titel komen. Frits roept allerlei titels, Erik zoekt de juiste op en vindt deze. Bij "Skaterboy" denken de drie eerst aan surfen en roept Frits allerlei titels van The Beach Boys tot Erik Arjens skatermove herkent en op de juiste titel komt. "Sailing" van Frits, Erik en Hind wordt niet geraden. Ook "Locomotion" van Arjen, Kim en Sanne wordt niet geraden. Frits, Erik en Hind denken aan titels met "train" erin. In totaal herkennen de kandidaten 16 liedjes en verdienen ze 1600 euro.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:28:19 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #194 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:32 »
6.1 jokers of geld

Op initiatief van Sanne besluit de groep dat Frits als eerste achterblijft. Daar heeft Frits in zijn eentje niks meer tegen in te brengen. Hij blijft achter en zegt nog voor Arjen of Sanne te zijn om als laatste over te blijven. Frits kan kiezen tussen een joker of 500 euro in de pot. Hij kiest voor het geld. Het geld gaat niet in de pot omdat Sanne (en Arjen) voor de jokers kiezen. Kim en Erik kiezen wel ook voor het geld.

6.2 foto-expositie

Frits kiest foto's waar zijn Mol Kim op staat of die iets met Kim te maken hebben. Bij de laatste combinatie moet Frits kiezen tussen een foto waar Arjen in zijn eentje op staat (Erik vaag in het donker op de achtergrond) en een foto waar alleen Pieter Jan op staat. Frits kiest voor de foto van Pieter Jan en komt uit bij telescoop 3. Frits ziet Erik.

6.3 wildwatervaren / executie aflevering 6

Frits wil in zijn eentje het rustige water op. Hij pakt zes gevulde containers en laat er twee glippen. (Een van 250 nadat hij in het water is gevallen en alleen een container van 500 kon redden, het is onduidelijk welke andere container hij niet te pakken krijgt.) Om een van de containers te bemachtigen helt Frits uit de boot en valt hij in het water. Hij zwemt de container achterna en gooit die in de boot. De zes containers zijn 2500 euro waard.

Bij de executie kiest Frits er als eerste voor om zijn scherm niet te zien. Dit kost 1000 euro uit de pot. (Ook Sanne, Kim en Erik halen elk 1000 euro uit de pot. Arjen niet.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:28:43 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #195 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:41 »
7.1 koffertjes / 7.2 achtervolging

Frits onderhandelt in ronde 2, 4 en 6 (zes ronden in totaal). Ronde 2: Frits en Sanne. Frits wil het vraagteken of de jokers. Sanne wil het diner. Ze wil dat Kim de jokers krijgt (ook om er zelf ook eentje te kunnen krijgen van Kim). Sanne: "Als Kim de jokers krijgt dan neem ik de lege koffer." (Sanne rent de verkeerde kant op, Frits corrigeert haar.) Ronde 4: Arjen en Frits. Arjen zegt dat hij jokers wil. Frits zegt dat hij jokers of het vraagteken wil. Arjen: "Ja ik ook en Kim wil ook jokers." Frits zegt dat Sanne het diner wil. Frits zegt dat hij liever het vraagteken wil dan de jokers. Ronde 6: Frits en Kim. We horen niet wat Frits en Kim zeggen. Kim zegt in een biecht dat ze besloot de lege koffer te nemen omdat die nog geen een keer was genoemd door iemand. Frits kiest voor het gouden vraagteken. Dit is de enige keuze die Erik goed voorspeld heeft.

Omdat Kim (als enige) de lege koffer had na het onderhandelen, mag ze bij de achtervolging om een vrijstelling strijden met een kandidaat naar keuze. Ze kiest Arjen. Ook moet Kim iemand uitsluiten voor deze opdracht. Ze kiest Frits.

7.3 webcams

Frits en Arjen staan bij de laptop en zien de beelden die de drie webcams doorgeven. Ze lezen "rtotli" van Sanne en "sse.nl" van Erik. Het is onduidelijk wat ze van Kim kunnen lezen. Frits: "Misschien is het een site die we in moeten typen." Arjen: "Ja, dat dacht ik ook." Arjen vindt het juiste adres met de informatie waar de kandidaten heen moeten. Arjen probeert Erik meerdere keren te bellen maar hij neemt niet op. Frits belt Erik en hij neemt op. De kandidaten krijgen instructies van Arjen en Erik waar ze heen moeten, maar bereiken de eindlocatie alledrie te laat. Er wordt geen 2000 euro verdiend.

8.1 Tokyo Tower

Frits en Sanne vormen een duo. Sanne lijkt het voortouw te nemen. Frits: "Zullen we niet vragen waar het is?" Sanne zegt van niet en loopt door. Frits: "Weet je het zeker?" (..) Frits en Sanne lopen door een straat, Frits ziet dan de toren in de reflectie van een gebouw. (..) Frits  en Sanne houden halt op een brug, zijn het eens over hoe ze verder moeten lopen, maar lopen dan allebei een andere kant op. Sanne denkt dat Frits verkeerd loopt maar ziet dat Frits (ook) gelijk heeft en volgt hem. Sanne: "Het kan allebei." Met ruim acht minuten over komen Frits en Sanne aan bij Pieter Jan. Ze hebben 2170 meter afgelegd. Erik en Kim zijn er dan al een paar minuten. Zij hebben 1780 meter afgelegd. Er wordt 2500 euro verdiend. Frits, de nieuwe penningmeester, neemt deze in ontvangst.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:29:06 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #196 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:48 »
8.2 waterbunker

Frits bereikt zijn puzzel (een rechthoek) als eerste. Erik als tweede, Sanne bijna tegelijk met Erik als derde. Kim komt niet aan haar puzzel toe. Frits denkt dat hij zijn puzzel goed heeft gelegd, maar het klopt niet. Sanne legt haar puzzel als eerste goed, Erik is net te laat. Sanne neemt de vrijstelling waardoor er geen 3000 euro verdiend wordt en er zelfs 1000 euro uit de pot gaat.

8.3 dilemma's

1. Had Erik bovenaan de tempel voor vijf jokers of voor het geld gekozen (aflevering 6)? (Erik: "Ik denk dat ik ook voor de vijf jokers had gekozen.") Frits: "Jokers." Sanne: "Hij heeft heel vaak geroepen geld." Frits: "Nee, hij heeft gezegd vanaf vier jokers pak ik de jokers." Kim: "Ja? Tegen jou?" Sanne: "Hij heeft tegen mij gezegd als ik jouw keuze had dan had ik gekozen voor het geld." Kim: "Ja, dat heb ik ook gehoord, toen stond ik bij jou." Frits: "Jongens, wie vertrouwt Erik nou het meest? Hij gaat voor de jokers, vanaf vier." Sanne: "Ok." Kim: "Vertrouwen we Frits nu?" Pieter Jan: "Ik wil graag het antwoord." Frits: "Jokers." Dit is goed. 250 euro erbij. 2. Wie zou Erik niet vertrouwd hebben in het spel met de groene schijf om de afvaller in het spel te houden (aflevering 3)? (Erik: "Sanne, vanwege haar wispelturigheid.") Frits: "Dan is het of Kim of Sanne." Sanne: "Ik denk dan mij niet." Kim: "Ik denk mij niet." Sanne: "Ik denk jou wel." Kim: "Ja, maar net had je ook al een fout antwoord, Sanne." Sanne: "Jij ook, Kim." Frits: "Ik denk voor Sanne." Pieter Jan vraagt of Sanne het daar mee eens is, Sanne knikt. Het antwoord is goed. 250 euro erbij.

3. Wie zou Frits buitenspel hebben gezet bij de achtervolging (aflevering 7)? (Frits: "Erik, omdat ik hem vertrouw.") Erik tegen Sanne: "Ik denk ook jou." Sanne: "Dat denk ik ook ja." Kim: "Dat denk ik ook." Dit antwoord is fout, er komt geen 250 euro bij. 4. Wie zou Frits bij het jokerspel bedrogen hebben (aflevering 2)? (Frits: "Sanne (..), omdat ik denk dat zij een concurrent van mij is.") Erik: "Een van jullie tweeën is het, ik ben het niet." Kim: "Ik denk dat ie mij..." Sanne: "Op dat moment denk ik eerlijk gezegd ook dat ie mij niet zou bedriegen." Kim: "Nee, dat denk ik.. Op dat.. Toen he." Erik: "Ja dat denk ik ook." Het antwoord dat wordt gegeven is Kim. Dit is fout, weer geen 250 euro.

5. Aan wie zou Kim twee jokers hebben gegeven als ze was afgevallen bij de laatste executie? (Kim: "Sanne.") Sanne: "Aan mij." Frits: "Ja." Erik: "Dat denk ik ook ja." Frits: "Ik kan me niet voorstellen dat ze een ander antwoord geeft." Pieter Jan: "Dus het antwoord is.." Erik: "We zeggen Sanne Vogel, maar als het niet zo is, weten we weer iets meer denk ik." Het antwoord is goed en levert 250 euro op. 6. Zou Kim in het bos, als ze als laatste was overgebleven, voor de vrijstelling of voor het geld zijn gegaan (aflevering 4)? (Kim: "De vrijstelling".) Erik: "Zeg het maar, Sanne Vogel, wat denk jij?" Sanne: "Ja, ik denk dat meteen aan die nacht in je eentje in dat bos, waarvan ik denk dat Kim daar geen zin in heeft." Frits: "Ik denk dat ze de sleutel gekozen zou hebben." Erik: "Dat ze voor het geld gekozen zou hebben." Frits: "Ja." Erik: "Dat denk ik ook." Dit antwoord is fout, er komt geen 250 euro bij.

7. Met wie zou Sanne gaan dineren als zij die koffer had gehad (aflevering 7)? (Sanne: "Met Kim.") Erik: "Ik denk met Kim." Frits: "Ik denk ook met Kim." Kim: "Ik denk het ook." Dit antwoord is goed en levert 250 euro op. 8. Wie zou Sanne gekozen hebben als teamgenoot bij de achtervolging? Met die teamgenoot zou gestreden worden om een vrijstelling (aflevering 7). (Sanne: "Erik." Sanne zou de vrijstelling niet hebben afgestaan.) Erik: "Ik denk omdat ze weet dat Kim onzeker is, en dat Kim eventueel ook een vrijstelling kan gebruiken, dat ze ook in dit geval voor haar vriendin Kim heeft gekozen. Frits en Kim gaan akkoord. Dit antwoord is fout. Er komt geen 250 euro bij. (Sanne: "Ik had voor Erik gekozen (..) omdat we daarna gingen dobbelen en dat ik dan toch wel zou winnen.") De totale opbrengst van deze opdracht is 1000 euro.

Frits maakt in totaal vier goede inschattingen en twee foute. Beide antwoorden die Frits gaf worden door de anderen fout ingeschat.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:29:34 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #197 Gepost op: 13-03-2010, 14:51:54 »
Frits Sissing is de Mol? ::hypocriet::

In de eerste drie opdrachten is van Frits moeilijk een Mol te maken, het lijkt erop dat hij alles goed doet. In Holland Village is Frits bijna de held door het geld te pakken (3000 euro), maar dit lukt hem op twee meter na niet. Bij de rijschool worden Barbara en Sanne er van beschuldigd slecht te coachen, maar Hind die door Frits gecoacht wordt rijdt ook minstens twee keer over hetzelfde stuk weg en krijgt veel boetes, al is het de vraag of Frits aan dat laatste wat kon doen.

Frits voerde zijn opdracht bij de lunch (aflevering 3) succesvol uit, maar als Mol (3000 euro uit de pot) of als kandidaat (3000 euro in de pot)? In aflevering 4 is Frits zo mogelijk nog nadrukkelijker aanwezig door eerst te pleiten voor een betere afronding van de opdrachten en vervolgens voor de vrijstelling te gaan wat de pot 1600 euro kost. Door dit verraad heeft Frits in de daaropvolgende opdracht met de eilanden (aflevering 5) amper wat in te brengen. Bij de Japanse tekens heeft Frits een paar goede acties en wil hij de slotjes openmaken (wat in eerste instantie verkeerd gaat). Om vertrouwen terug te winnen? Of is het al te laat?

Het laatste lijkt het geval als Frits in de eerste opdracht van aflevering 6 van de groep als eerste moet achterblijven omdat hij niet vertrouwd wordt. Als Frits de Mol is heeft hij zich flink vergist in de impact die zijn beslissing in het bos zou hebben. In aflevering 7 wordt Frits weer buitenspel gezet, dit keer door Kim die er voor kiest om Frits uit te sluiten van deelname aan de achtervolging. In aflevering 8 zijn weinig mogelijke molacties van Frits te bespeuren. Bij de dilemma's maakt hij wel fouten, maar Kim en Sanne maken er meer.

Als Frits de Mol is zit er na aflevering 8 slechts 10900 euro in de pot, de 3000 euro uit de pot meegerekend van de lunch met Angela en Karel. Is hij niet de Mol, dan ligt de pot 6000 euro hoger. Frits lijkt niet verdacht te worden door Kim en Sanne. Wat dat betreft zou Frits het goed doen als Mol, alleen heeft hij dan wel heel veel kansen om te saboteren laten liggen.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 15:00:33 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 13-03-2010, 14:53:24 »
10!  ::tandpastasmiley::

Of heinz ziet een aanwijzing in nummers.. Of verveelt zich  ;D Of er komt weer een geweldig overzicht aan!  ::bravo::

Denk het laatste ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 13-03-2010, 14:55:03 »
11. :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...