Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76093 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Frits, Arjen, Sanne)
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2010, 23:58:09 »
frits zou het best kunnen zijn

Ik ben het helemaal met je eens. Moet bloedbroeder Erik wel snel het spel uit. Maar terugkijkend is hij wel mols. Zoals bij dat hoogtevrees (wat een mol behoort te hebben) is het een goed argument niet naar beneden te hangen en te gaan schreeuwen. Maar stil en veilig op het midden van de pilaar te blijven staan. Barbara moest gaan vertellen dat Frits daar stond maar dat kwam toen door de afstand niet aan, Hind verstond Tim.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2010, 10:32:26 »
  En ergens zie ik Frits er toch wel toe in staat dat hij "mitt nach bei zeit von zu aus  etc" moet kunnen herinnerne.

Volgens mij is Frits zeker van de generatie die al die rijtjes uit zijn hoofd moest leren (ik zelfs, en ik ben 26), dus duidelijk een mollenstreek.

Twijfel slaat toe...

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2010, 11:57:21 »
Volgens mij is Frits zeker van de generatie die al die rijtjes uit zijn hoofd moest leren (ik zelfs, en ik ben 26), dus duidelijk een mollenstreek.

Twijfel slaat toe...

Is dat tegenwoordig niet meer dan ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2010, 12:24:18 »
Ben ik met je eens, ik heb het veranderd (niet meer dikgedrukt). Ook voor mij moet er nog een hoop gebeuren wil ik Frits als Mol gaan zien.

(Volgend overzicht zal waarschijnlijk over Hind gaan.)
Wederom een knap stukje werk!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Hind, Frits, Arjen, Sanne)
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2010, 13:30:42 »
Is Hind de Mol? Overzicht na 4 afleveringen. ::zingen::

1.1 boot, brug en helikopter

Hind sluit zich helemaal rechts in de rij aan. Ze komt in het groepje van vier (Arjen, Hind, Kim en Sanne) in de boot. In dit groepje worden de fouten gemaakt. De kandidaten op de boot hebben problemen met de verrekijker. Ze herkennen 3 van de 4 kandidaten op de pijlers niet en hangen zo drie foute combinaties op. (Erik en Tim nemen de combinaties over en verdienen uiteindelijk slechts 1000 euro. Ze kregen 1000 euro per geopend kistje, alle vier kistjes open zou zelfs 8000 euro opleveren.) Alleen Barbara wordt goed herkend. Is het Hind of Kim die haar als eerste herkent op 17:58 wanneer Kim de kijker heeft? ("Het is volgens mij een vrouw, volgens mij is het Barbara.") Daarna heeft Hind de kijker: "Barbara ja." Hind roept het door: "Jongens dit is Barbara." Arjen en Sanne hijsen de gele vlag die bij Barbara hoort. Barbara roept "hier is Frits" maar Hind verstaat "Tim". Tims vlag wordt gehesen waar die van Frits had moeten hangen. Hind zegt dat ze weet dat Frits en Loretta hoogtevrees hebben. Ze lijkt hiermee te impliceren dat het daarom minder waarschijnlijk is dat zij op de pijlers staan. Daarnaast meent Hind Frits in de helikopter te hebben gezien. Over wie er op de andere pijlers staat zegt Hind: "We moeten gaan gokken jongens. (..) Ja, ik denk daar inderdaad Erik en daar Manuel dan" (allebei fout).

1.2 voorwerpen bij kandidaten

Hind en Arjen kiezen Erik bij de vlinders (Arjen herinnert zich dat Erik zich met een vlinder vergelijkt) terwijl Hind dacht dat de vlinders bij Loretta hoorden. Ze laten Kim staan bij de theepot (goed). Hind en Arjen kiezen Frits bij de tv-gids. (Goed was Tim.) Barbara en Sanne herkennen het fruit niet als een voorwerp van Hind. Hinds fruit wordt door Loretta wel herkend als een voorwerp van haar. Manuel denkt dat de theepot bij Hind hoort maar gaat mee met Loretta.

2.1 kokers

Hind, Barbara en Frits vormen team 1, zij stappen als eerste de tram uit. We zien Hind en Frits een stukje rennen en later Barbara achterop lopen. De drie vinden een locatie waar een koker ligt: Hollandsche begraafplaats. Barbara ziet de koker en pakt deze. Hind waarschuwt dat ze die niet mag openmaken en zegt dat ze snel door moeten. De drie stappen een kabelbaan in. Boven aangekomen ziet Barbara de tweede koker liggen en pakt deze. Frits en Hind waren er voorbij gelopen. Hind, Barbara en Frits stappen als laatste in de tram. Zij hebben de hints 'Oranje' en 'Lennon'. We zien Hind geen bijdrage leveren aan het vinden van de eindlocatie.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:14:21 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2010, 13:30:50 »
2.2 Holland Village / 2.3 jokerspel

Hind en Manuel gaan als tweede duo het dorp in. Er zijn dan 3 van de 9 kaartdelen zichtbaar. Hind drukt op de knop onder het poortje die Arjen en Sanne eerder al indrukten. Het bijbehorende kaartdeel verdwijnt. Hind en Manuel lopen over een roltrap en ontsnappen beneden aan een schietende man. Hind heeft de portofoon. Kim: "Hind ben je er nog, je moet nu wel antwoorden." (Tim merkte al op dat Hind en Manuel niet doorgeven wat ze zien en op Manuels verzoek "zeg dat we op een roltrap zijn" zien we Hind niet reageren.) Hind en Manuel lopen apart van elkaar en vinden elkaar weer. Ze rennen langs een schietende man, Hind drukt een knop in en beiden worden uitgeschakeld. Er zijn dan weer 3 van de 9 kaartdelen zichtbaar.

Hind sluit zich aan bij Kim en Manuel als Pieter Jan vraag om duo's op basis van vrienschap te vormen. Manuel kiest voor Kim en Hind loopt weg. Ze speelt het jokerspel voor zichzelf. Hind, Arjen, Erik, Kim en Tim staan rond de tafel. Hind pakt de eerste 2 jokers die Pieter Jan neerlegt. Ze is Tim net te vlug af.

3.1 autorijschool

Hind wordt gecoacht door Frits. Ze krijgt maarliefst 7 boetes (niet gestopt bij stopbord, twee keer rechts gereden, vier keer over de lijn) en rijdt over 5 geldpunten. Ook is ze zonder te stoppen het spoor overgereden. Hind is net als de andere kandidaten minstens twee keer over hetzelfde stuk asfalt gereden waardoor er sowieso geen geld in de pot komt. (Resultaten andere kandidaten: Arjen: 0X boete, 7X geld, Erik (Barbara): 1X boete, 4X geld, Kim (Sanne): 7X boete, 4X geld.)

3.2 lunch met Angela en Karel / 3.3 afvaller terug of geld

Bij de lunch heeft Hind volgens Barbara alleen een beetje gezeten en antwoord gegeven. Angela merkt op dat Hind afwezig en stil is. Hind: "Ik luister mee." Karel noemt naast Frits Hind als mogelijke Mol, of hij peilt in ieder geval even wat Angela van Hind denkt. Angela denkt niet dat Hind het is.

Na de onvoltooide executie komen Hind en Erik niet aan bod om een groen stukje voor Barbara neer te leggen. Sanne, Kim, Frits en Arjen hadden er al voor gezorgd dat Barbara haar schijf compleet kreeg en er geen 2000 euro verdiend werd.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:14:50 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2010, 13:30:58 »
4.1 school

Hind en Frits vormen een duo. Duits: Welk woord hoort niet in dit rijtje? bei, mitt, entgegen, nach, durch, zu en seit. Hind en Frits kiezen 'seit'. Dit antwoord is fout, het goede was 'durch'. Frits wil doorgaan, hij loopt al door ("ik ga wel door"), draait zich dan om en vraagt aan Hind "zal ik doorgaan?", Hind vindt dit goed en blijft achter.

4.2 zandzakken sjouwen

Hind, Arjen en Erik gebruiken twee korte stokken niet voor de constructie die Hind en Arjen vervoeren. Erik hangt aan elke stok twee zakjes en neemt de stokken op zijn schouders mee. De constructie van Hind, Arjen en Erik begeeft het al snel. Ze proberen de constructie te herstellen maar dit lukt niet. Ze besluiten de constructie met z'n drieën te dragen. Ook dit lukt niet. Hind: "Wacht ik glip" en het ding valt op de grond.

Hind, Arjen en Erik nemen alledrie vier zakken mee. Arjen: "Kunnen we er niet nog meer aanhangen?" Erik hangt zakken aan de stokken van Hind. Hind zegt dat ze er best meer bij kan hebben. Erik houdt het bij vier. Hind loopt voorop hard door. De drie passeren het bordje met 250.000 Yen. Erik: "Kijken wat er op het volgende bordje staat, misschien wordt het wel minder." Op het tweede bordje staat 500.000 Yen. Erik: "Als we de anderen halverwege tegenkomen hebben we misschien niets." Hind: "Misschien denken zij hetzelfde." Arjen: "Dan staan we eeuwig op elkaar te wachten." Bordje 3: 156.250 Yen. Erik: "Het gaat dus naar beneden." Arjen: "Maar misschien straks weer omhoog." Erik: "Laten we snel doorlopen."

Erik laat een zak vallen. Ze hangen de zak er weer aan (onduidelijk wie) maar Erik laat 'm weer vallen. Arjen: "Laat maar liggen, lopen!" Arjen laat nu een stok vallen en wil de zakken er weer op doen. Hind: "Schiet op!" Arjen: "Zal ik er ook maar drie meenemen dan?" Hind: "Ja doe maar." De drie komen met 10 zakken bij bordje 4: 93.750 Yen. Erik: "Da's helemaal niks." Ze lopen door en treffen de anderen bij het bordje met 375.000 Yen. Barbara, Frits, Kim en Sanne hebben 18 zakken bij zich. 28 zakken bij 375.000 Yen levert 1200 euro voor de pot op. (De volgorde van de bordjes is als volgt: startpunt Arjen, Erik en Hind -> 250.000 -> 500.000 -> 156.250 -> 93.750 -> 375.000 <- 125.000 <- startpunt Barbara, Frits, Kim en Sanne.)

4.3 vrijstelling of sleutel

De kandidaten spreken af dat ze allemaal de sleutel pakken. Sanne mag als eerste, ze pakt de sleutel (50 euro in de pot), dan Arjen (50 euro), Barbara twijfelt maar pakt de sleutel (100 euro), daarna ook Erik (200 euro) en Kim (400 euro). Volgens afspraak zou nu Frits de sleutel moeten pakken maar hij wil dat Hind eerst gaat. Frits: "Zullen we ze niet in verwarring brengen?" Hind: "Ja kan ook." Frits: "Ga jij eerst." Dit doet Hind, ze pakt de sleutel (800 euro). Frits is als enige over en pakt de vrijstelling! Hij laat 1600 euro liggen. De pot gaat met 1600 euro omhoog.

Samenvattend: Hind maakt regelmatig fouten: op de boot, bij het voorwerpenspel, kaartdeel wegdrukken in Holland Village, veel boetes en net als de anderen minstens twee keer over hetzelfde stuk weg rijden op het autoparcours, fout antwoord in de school. Toch is Hind onopvallend en lijkt ze meer mee te gaan met andermans beslissingen dan zelf het voortouw te nemen (bijvoorbeeld bij de zakjes, alhoewel ze daar wel vaak voorop loopt, en geketend in het bos als ze Frits volgt die verwarring wil zaaien door tegen de afspraak in als laatste te gaan). Goede acties van Hind zijn er maar weinig: Barbara op de pijler herkennen en kaartdeel activeren in Holland Village.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:15:22 door Heinz »

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2010, 14:27:59 »
Erg mooi weer Heinz  ::ok::.

Nu hopen dat Kim de Mol niet is  ;) , want ze valt uit je top-4  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2010, 14:34:30 »
Nu hopen dat Kim de Mol niet is  ;) , want ze valt uit je top-4  :P .

Als Kim de Mol is zit ik er inderdaad goed naast..! Ik ga haar weer invullen als afvaller in de pool, al zou het ook zomaar Hind kunnen zijn die morgen moet vertrekken. (Mijn hoofdverdachte is nog Arjen, nog steeds gevolgd door Sanne.)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #49 Gepost op: 3-02-2010, 15:08:54 »
Mooi werk Heinz, alleen jammer dat je Kim niet in dit rijtje hebt betrokken... Ze blijft toch nog mijn mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #50 Gepost op: 3-02-2010, 18:41:02 »

Twijfel slaat toe...

Frits is van mijn generatie en het is mij toen al nooit gelukt om die rijtjes ingestampt te krijgen, laat staan dat ik ze nu nog kan opdreunen.

Desondanks, na weken van twijfelen tussen Sanne en Arjen heb ik besloten om ook in de tunnel van Frits te kruipen. Zal je net zien, vliegt hij er morgenavond uit.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #51 Gepost op: 3-02-2010, 18:50:31 »
Samenvattend: Hind maakt regelmatig fouten: op de boot, bij het voorwerpenspel, kaartdeel wegdrukken in Holland Village, veel boetes en net als de anderen minstens twee keer over hetzelfde stuk weg rijden op het autoparcours, fout antwoord in de school. Toch is Hind onopvallend en lijkt ze meer mee te gaan met andermans beslissingen dan zelf het voortouw te nemen (bijvoorbeeld bij de zakjes, alhoewel ze daar wel vaak voorop loopt, en geketend in het bos als ze Frits volgt die verwarring wil zaaien door tegen de afspraak in als laatste te gaan). Goede acties van Hind zijn er maar weinig: Barbara op de pijler herkennen en kaartdeel activeren in Holland Village.
Dit is eigenlijk na het analyseren van de afleveringen mijn grote twijfelpunt voor Hind als Mol! Waarom zou een Mol dit zo makkelijk laten gaan? Dat van die vrijstelling heeft zich later alsnog 'goed' uitgepakt, dus opzich heeft het niets uitgemaakt, maar toch, er was een risico dat Frits wel voor de sleutel ging. Of hebben Hind en Frits wat afgesproken daar?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 3-02-2010, 19:01:54 »
Ik heb door het vrijstellinggsspel eigenlijk soweiso wel het idee dat je Hind (en ook Kim en Erik) eigenlijk kan uitsluiten als mol.....  Daar moet je als mol ofwel als laatste of als één van de eerste 2 gaan.

De mol kan als laatste 1600 euro buiten de pot houden en wanneer hij als eerste of 2e gaat, brengt die het minimumbedrag van 50 euro in en kan hij/zij lekker snel gaan barbecueën.  Iedereen die daar tussen zit en niet voor de vrijstellinng gaat is gewoon goed bezig voor de pot.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #53 Gepost op: 3-02-2010, 19:05:07 »
Dit is eigenlijk na het analyseren van de afleveringen mijn grote twijfelpunt voor Hind als Mol!

Ja Rennuh, voor mij is dat ook een belangrijke reden om Hind niet te verdenken. Daarnaast lijkt me een initiatiefloze Mol ook niet leuk. (En een overduidelijk mollende Mol ook niet, vandaar nog geen overzicht van Kim. :P)

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 3-02-2010, 19:24:16 »
Ja Rennuh, voor mij is dat ook een belangrijke reden om Hind niet te verdenken. Daarnaast lijkt me een initiatiefloze Mol ook niet leuk. (En een overduidelijk mollende Mol ook niet, vandaar nog geen overzicht van Kim. :P)

Hind als Mol zou inderdaad saai zijn nu, maar wie weet is ze achter iedereens rug om wel ontzettend sneaky geweest en zien we straks in de terugblikaflevering een stel geniale doortrapte molacties... het zou zomaar kunnen.

Wat betreft Kim, ik vind haar al lang niet meer zo overduideljk mollen als bijvoorbeeld in de eerste aflevering. Eigenlijk speelt ze steeds meer de hardwerkende kandidaat! Dan is ze nog steeds de mol niet, maar ok.
Tell me what your telescope says

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #55 Gepost op: 3-02-2010, 19:26:58 »
Hind als Mol zou inderdaad saai zijn nu, maar wie weet is ze achter iedereens rug om wel ontzettend sneaky geweest en zien we straks in de terugblikaflevering een stel geniale doortrapte molacties... het zou zomaar kunnen.
Idd en daar zeg je nou precies wat ik net wilde posten. Want qua molacties zou het allemaal helemaal kloppen en heel erg verdacht wordt ze volgens mij niet!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #56 Gepost op: 3-02-2010, 20:34:16 »
Met de kennis van straks moeten we nu Hind een goede mol vinden? :P
The British are not impressed.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2010, 20:35:11 »
Met terugwerkende kracht.
Tell me what your telescope says

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2010, 00:46:33 »
De mol kan als laatste 1600 euro buiten de pot houden en wanneer hij als eerste of 2e gaat, brengt die het minimumbedrag van 50 euro in en kan hij/zij lekker snel gaan barbecueën.  Iedereen die daar tussen zit en niet voor de vrijstellinng gaat is gewoon goed bezig voor de pot.

Ben ik niet met je eens. Als je als eerste gaat, bouw je net zo goed die ketting van bedragen op. Dan is het officieel wel 'maar' 50 euro die je inbrengt, maar je maakt een mogelijkheid tot verlenging van die geldketting. Wat de rest van de kandidaten doen ligt dan buiten je controle. Als mol zou je dus juist aan het eind willen, zodat je als kandidaat overkomt voor de vrijstelling, maar je daarmee wel meteen die geldketting stopt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2010, 12:02:08 »
Erg handig deze overzichten!  ::ok::
Ze zijn ook te vinden op de .net site? Maar dan in Zwart Wit?  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !