Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76130 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Sanne, Arjen, Kim, Frits, Hind)
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2010, 18:21:29 »
Dat zowiezo,
want anders valt het natuurlijk veel te snel op wie de mol is  :P

Als Mol iets goed doen waardoor een gezamenlijke opdracht slaagt is iets anders dan niet saboteren natuurlijk. We hebben een Mol in het verleden zoiets niet vaak zien doen. Toch zijn er voorbeelden te bedenken waarbij de Mol een opdracht liet slagen: Dennis en Edo die Regina binnen de tijd vonden en zo 2500 euro verdienden bijvoorbeeld. (Ik streep Sanne dus niet door als Mol, wel is ze voor mij minder verdacht geworden.)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: overzichten met screenshots (Sanne, Arjen, Kim, Frits, Hind)
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2010, 18:52:27 »
Beter houdt een mol als hij enorm verdacht wordt zich even op de achtergrond. Zoals Kim afgelopen aflevering. Ze is niet mijn mol, maar deed echt bar weinig voor de groep.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Frits, Sanne, Arjen, Kim, Hind)
« Reactie #82 Gepost op: 11-02-2010, 08:51:01 »
Bij de Japanse tekens heeft Frits een paar goede acties en wil hij de slotjes openmaken. Om vertrouwen terug te winnen? Als Mol kan Frits dit goed gebruiken, anders zal hij te veel in de gaten worden gehouden.

Maar hij draait de nummers wel verkeerd ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #83 Gepost op: 11-02-2010, 09:11:43 »
Maar hij draait de nummers wel verkeerd ::vergroot::

Ja, maar er van uitgaande dat Frits de Mol is: zou dat dan een molactie geweest zijn? Of was het echt een foutje van Frits en wilde hij als Mol graag (ook) het laatste stukje van de opdracht goed doen en het geld pakken (om vertrouwen te winnen)? Ik denk niet dat het een molactie was, want stel je voor dat die geslaagd zou zijn, dat bijvoorbeeld Pieter Jan kwam aangelopen en zei "helaas je hebt de slotjes net al (verkeerd) gedraaid". Dan zou Frits nog minder vertrouwd worden en in het vervolg nog minder kansen krijgen om opdrachten te saboteren (hij werd ook niet voor niets gecontroleerd door Erik).

edit: ik zal je opmerking even toevoegen aan de samenvatting.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2010, 09:44:08 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2010, 11:32:58 »
Voor alle fans van Erik: ik zal binnenkort eens aan zijn overzicht beginnen. ::cheerleader::

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 13-02-2010, 14:42:21 »
Voor alle fans van Erik: ik zal binnenkort eens aan zijn overzicht beginnen. ::cheerleader::

Oh daar ben ik wel benieuwd naar, want ik vind het erg onwaarschijnlijk dat hij de mol is, maar misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien.

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2010, 11:23:54 »
Ik heb even van Heinz (website) de overzichten doorgenomen van alle kandidaten, en al hun positieve acties (+) en negatieve acties (-) geteld. Dan kom ik met het volgende lijstje:

Arjen: 21+  18-  (totaal: +3)
Erik:   26+  19-  (totaal: +7)
Frits:  18+  14-  (totaal: +4)
Kim:    15+  19-  (totaal: -4)
Sanne: 20+  21-  (totaal: -1)

Opvallende zaken:
1) Kim heeft de minste positieve acties. Ook is haar totaal het laagst van alle kandidaten.
2) Sanne heeft de meeste negatieve acties.
3) Erik heeft de meeste positieve acties. Ook is zijn totaal het hoogst van alle kandidaten.

Dan nog aanvullende noten: Dit rijtje had ook na aflevering 4 gemaakt, waar Hind als meest waarschijnlijk mol uitkwam  ;D Toch wilde ik het even posten, omdat het zo lekker 'objectief' lijkt tussen alle speculaties. Ik heb echter niet op een rijtje wie ervoor zorgt hoeveel geld er in danwel uit de pot gaat. Kan iemand anders dat misschien maken?

Offline Lautjuh

• Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Erik, Frits, Sanne, Arjen, Kim, Hind)
« Reactie #87 Gepost op: 14-02-2010, 13:09:54 »
Mooi overzicht en met je conclusie ben ik het helemaal eens!  ::ok::

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2010, 14:35:57 »
Mooi overzicht en met je conclusie ben ik het helemaal eens!  ::ok::

Second!  ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2010, 15:22:58 »
Erik is het duidelijk niet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2010, 16:56:13 »
* Juliana zet toch ook maar weer streep door Erik

met dank aan deze heldere uiteenzetting Heinz :-*
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lautjuh

• Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Sanne, Erik, Frits, Arjen, Kim, Hind)
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2010, 19:30:01 »
Uh Heinz.. ik dacht dat je ging afkicken vandaag? Zit je weer overzichten te maken!  ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #92 Gepost op: 14-02-2010, 20:06:48 »
Uh Heinz.. ik dacht dat je ging afkicken vandaag? Zit je weer overzichten te maken!  ;D

Ja klopt, maar het overzicht van Sanne aanvullen is altijd extra leuk. Ik kon het niet laten. ::rofl::

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 14-02-2010, 20:14:13 »
Ja klopt, maar het overzicht van Sanne aanvullen is altijd extra leuk. Ik kon het niet laten. ::rofl::

::zweep::
Beter stoppen we jou echt in een rusthuis. :P En weer even ontopic: goed overzicht weer hoor  ;)

Offline theluckyboatman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #94 Gepost op: 14-02-2010, 20:41:39 »
Super bedankt Heinz! :)
Ananas

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 15-02-2010, 23:27:27 »

Leuk shot van Frits heb je uitgekozen.  ::)

Offline Lo

• Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Kim, Frits, Sanne, Erik, Arjen, Hind)
« Reactie #96 Gepost op: 16-02-2010, 21:09:56 »
Ze heeft inderdaad weinig gezag. Maar je kunt ook niet alles hebben  >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 16-02-2010, 21:27:08 »
Zo Heinz, had je tijd over vandaag? Wat een lading overzichten :o  ::ok::

Ze heeft inderdaad weinig gezag. Maar je kunt ook niet alles hebben  >:D

Een mol moet dat juist wel kunnen. Anders bereikt 'ie nog geen deuk in een pakje boter. Of alleen op de Inge-manier: anderen fouten laten maken en later zeggen dat je gemold hebt door ze niet te corrigeren ::)
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2010, 21:45:01 »
Zo Heinz, had je tijd over vandaag? Wat een lading overzichten :o  ::ok::

Tot en met aflevering 5 had ik al gemaakt, dus het valt nog best mee. ;)

Wat betreft het gebrek aan gezag van Kim: dat is voor de Mol erg vervelend. Maar het is wel al eerder voorgekomen dat de er amper naar de Mol geluisterd werd, denk aan Milouska. Maar Milouska zat wel af en toe op invloedrijke posities (deed de metro-opdracht mislukken, was de spin in het web bij de rozenopdracht). Dat is bij Kim ook niet het geval.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 17-02-2010, 10:18:07 »
Samenvattend: Sanne zit in de eerste afleveringen regelmatig in een groepje waar fouten worden gemaakt (de boot, het groepje dat maar 1 koker in plaats van 2 kokers vindt, het duo met Kim die maarliefst 7 boetes krijgt bij de rijschool). Van de poezenpuzzel is eventueel een molactie te maken en wat gebeurde er in de kerk in Holland Village? En doet Sanne zich bij de rijschool chaotischer voor dan ze is? Goede acties zijn er ook: Arjen terugroepen die voorbij de open deur in Holland Village loopt en het bord "Holland Slope" vinden, al levert dat laatste uiteindelijk geen koker op. In afleveringen 4 en 5 zien we Sanne in drie opdrachten als een van de hoofdrolspelers en met dubbele acties: enerzijds positief en anderzijds negatief. Onder leiding van Sanne wordt een stevige constructie gebouwd waarop veel zandzakken meegenomen kunnen worden. Hierdoor bereikt haar groepje slechts het tweede bordje dat wel voor het eennahoogste bedrag staat. Maar het is Sanne die daar door wil lopen. Sanne bedenkt met Arjen een goed plan bij de eilandenopdracht maar door tijdgebrek kan het niet volledig uitgevoerd worden (tijdgebrek dat deels veroorzaakt wordt door Sanne die met Kim het zwaarste tempeldeel omhoog probeert te takelen) en levert het maar 1500 van de 5000 euro op. Bij de daaropvolgende opdracht met de Japanse tekens is geen keerzijde van de goede actie van Sanne te bedenken om het enige foute teken te verbeteren. Hierdoor slaagt de opdracht en wordt er 1500 euro verdiend. Is Sanne dus niet de Mol? Of heeft ze hiermee als Mol vertrouwen opgebouwd zodat ze in aflevering 6 als laatste kon overblijven om voor de jokers te kiezen in plaats van het geld?

De reden dat ik Sanne verdenk wordt hier mooi door Heinz uitgelegd: ze doet erg haar best maar het levert niets op.

Er is maar 1 opdracht waar Sanne niet mollig is:
Citaat
Bij de daaropvolgende opdracht met de Japanse tekens is geen keerzijde van de goede actie van Sanne te bedenken om het enige foute teken te verbeteren.
maar als je daar tegenover stelt dat Arjen (Heinz' mol) degene was die in eerste instantie suggereerde om de tekens te gaan onthouden dan valt Sanne's goede werk ook wel weer mee.

Afgaand op Heinz' mooie overzichten zou Sanne de mol moeten zijn.  :)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 10:20:54 door suzanv »