Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76094 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Kim, Frits, Sanne, Erik, Arjen, Hind)
« Reactie #100 Gepost op: 17-02-2010, 10:28:08 »
gebrek aan gezag van Kim: dat is voor de Mol erg vervelend

Dat ben ik niet helemaal eens. Ik denk dat Kim zich voorgenomen had de 'over the top' mol te worden, ze treedt vaak vreemd naar voren zo zie je wel aan de foto-opdracht en aan het feit dat ze ook steeds zegt wel verdacht te willen worden. Inderdaad zoals eerder genoemd Nadja, Sebastiaan etc. Ik heb altijd al zo'n type mol willen zien en heb haar daarom begin deze serie al geroemd (toen ik nog niet op haar zat).

Ik denk dat ze gaandeweg niet helemaal de capaciteiten had om het vol te houden omdat het er op uitdraaide dat ze ook echt erg verdacht werd en dus wat is gaan bijsturen. Je bent maar eens per leven mol als je geluk hebt dus het is logisch dat alles niet vlekkeloos gaat of dat het niet helemaal uitpakt als gepland. Wat ik maar wil zeggen is dat de productie volgens mij elke serie een ander type mol wil neerzetten en ditmaal is het dus dit type, het 'gezag-type' hebben we al gehad.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 17-02-2010, 12:02:22 »
@lo: zo´n mol hebben wij wel degelijk gehad  ::zwaai:: Wat dacht je van Yvon / serie 5?

Afijn.. on topic.

Heinz, chapeau voor al die overzichten. Je hebt nu alle tijd om ze tot in de details uit te werken dankzij de Spelen  :P Ik deel jouw mening m.b.t. Arjen. Sanne = kandidaat zonder meer. Erik dito. Frits speelt het spel als een echte kandidaat betaamt. Kim is van het hulpmol type a la Nadja/Joris/Sebastiaan en dus ook een kandidaat. Hou je Arjen over.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 17-02-2010, 13:33:25 »
dacht je van Yvon

Die kreeg omdat dat 1x voorviel de zelfverklaarde bijnaam "Too obvious Yvon". Dat zat meer in de allereerste opdracht volgens mij en zeker niet van het niveau Nadja/Sebastiaan... dat niveau is denk ik ook bijzonder moeilijk te bereiken, dat is niveau George die ikzelf op dit punt een stukkie hoger acht dan Yvon. Je ziet Kim nu ook schipperen en er niet meer vol voor gaan, vandaar denk ik dat ze niet helemaal uit de verf komt zoals ze zich had voorgenomen... voor de mol is het ook niet makkelijk!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Erik, Frits, Sanne, Arjen, Kim, Hind)
« Reactie #103 Gepost op: 17-02-2010, 16:13:34 »
Er is maar 1 opdracht waar Sanne niet mollig is:

Citaat van: Heinz
Bij de daaropvolgende opdracht met de Japanse tekens is geen keerzijde van de goede actie van Sanne te bedenken om het enige foute teken te verbeteren.

maar als je daar tegenover stelt dat Arjen (Heinz' mol) degene was die in eerste instantie suggereerde om de tekens te gaan onthouden dan valt Sanne's goede werk ook wel weer mee.

Dat ben ik niet met je eens. De opdracht goed op gang brengen is prima werk, maar daarmee is een opdracht nog niet geslaagd. Ik denk dat Mol Arjen nog heeft geprobeerd om de opdracht niet te laten slagen door het beest fout te laten liggen of door de bordjes verkeerd om te willen draaien. Aan Sanne's goede werk valt niets af te dingen: dankzij Sanne slaagt het laatste stukje van de opdracht, het cruciale stukje, waardoor het geld wordt verdiend.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #104 Gepost op: 17-02-2010, 16:45:26 »
Het is onbegrijpelijk dat Heinz op Arjen zit. Mooie overzichten, maar te oppervlakkig denk ik dan. Niets is wat het lijkt. Om de mol te vinden moet je dieper gaan. Sorry Heinz!
::vergroot::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #105 Gepost op: 17-02-2010, 17:09:03 »
(..) Sorry Heinz! ::vergroot::

Geen probleem. Je kan zo "diep gaan" als je zelf wilt. En inderdaad zijn de overzichten in die zin slechts een oppervlakkige opsomming van wat voor acties we van de kandidaten in beeld hebben gezien. Daarom dat het ook (nog redelijk compacte) overzichten zijn. ;)

Maar waar ik wel heel benieuwd naar ben is waarom je het onbegrijpelijk vindt dat ik op Arjen zit. ::vergroot::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 17-02-2010, 17:25:15 »
Ik vind zelf wel dat Arjen zeer opmerkelijk in beeld is gekomen de eerste paar afleveringen met als summum die groepsfoto met joker in de hand. Hem als mol handhaven was helaas niet meer vol te houden na (voor een mol onnodig) binnenbrengen van al die bakken met geld de laatste 2 afleveringen. Maar onbegrijpelijk dat er nog Arjenmolliefhebbers zijn vind ik het dus niet; stel dat mijn mol zou afvallen dan ga ik zeker weer naar hem kijken.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2010, 17:25:41 »
Het is een heel handig hulpmiddel om je mol mee te bepalen, je hebt direct een goed beeld van een kandidaat.  :)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #108 Gepost op: 17-02-2010, 17:26:09 »
Ze heeft inderdaad weinig gezag. Maar je kunt ook niet alles hebben  >:D
Wie heeft er dan volgens jou wel gezag? Als je vindt dat Kim geen gezag heeft, dan heeft Sanne het ook absoluut niet. Bij Arjen twijfel ik dan nog; maar je zou alleen gezag kunnen geven aan Frits of Erik, al heeft Frits zichzelf op dat gebied geen goed gedaan door de vrijstelling te pakken... Maar ik vind zeker niet dat Kim geen gezag heeft. Ze weet wel degelijk de opdrachten regelmatig te beïnvloeden en haar wil door te zetten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #109 Gepost op: 17-02-2010, 17:35:07 »
een oppervlakkige opsomming van wat voor acties we van de kandidaten in beeld hebben gezien.

Mijn punt is dat er meer is dan wat je ziet en dat je daar de vinger op moet proberen te krijgen (wat overigens niet altijd even goed te doen is). Bijvoorbeeld waarom Manuel moeilijk doet bij het theepotje van Kim.

Maar waar ik wel heel benieuwd naar ben is waarom je het onbegrijpelijk vindt dat ik op Arjen zit.

Dan kan ik wel van alles op gaan noemen en dat ben ik niet van plan, maar bijvoorbeeld de backflip bij Sk8ter Boi.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 22:28:31 door Avogadro »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #110 Gepost op: 17-02-2010, 17:43:28 »
Mijn punt is dat er meer is dan wat je ziet en dat je daar de vinger op moet proberen te krijgen (wat overigens niet altijd even goed te doen is).

Ik denk dat iedereen het met je eens is dat er meer is dan wat we zien. Toch lijkt het me niet onnuttig om op een rijtje te hebben wat we allemaal gezien hebben. Dat lijkt me in ieder geval een handig startpunt.

Citaat
Dan kan ik wel van alles op gaan noemen en dat ben ik niet van plan.

Jammer.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #111 Gepost op: 17-02-2010, 17:52:51 »
Toch lijkt het me niet onnuttig om op een rijtje te hebben wat we allemaal gezien hebben. Dat lijkt me in ieder geval een handig startpunt.

Ja nuttig, dank daarvoor, maar het is niet genoeg om de mol te vangen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 17-02-2010, 18:03:38 »
Ja nuttig, dank daarvoor, maar het is niet genoeg om de mol te vangen.

Graag gedaan. En gelukkig maar hè, dat het niet genoeg is om de Mol te vangen. Kunnen we gezellig blijven discussiëren. Binnenkort vul ik het overzicht van Arjen aan en ook mijn betoog waarom ik (toch) denk dat hij het is. Ik kijk al uit naar je inhoudelijke reactie daarop. ::ok::

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2010, 18:05:18 »
Het is onbegrijpelijk dat Heinz op Arjen zit. Mooie overzichten, maar te oppervlakkig denk ik dan. Niets is wat het lijkt. Om de mol te vinden moet je dieper gaan. Sorry Heinz!
::vergroot::

Ik vind dieper gaan juist een slecht idee. Ik wil graag de mol kunnen herkennen aan zijn/haar gedrag! Een overzicht van mol- en kandidaatsacties is daarvoor het perfecte hulpmiddel.

(ik lees ook nooit het AVRO-forum omdat ik zo moe word van al die vergezochte theorieën)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2010, 18:49:05 »
betoog waarom ik (toch) denk dat hij het is

Daar kijk ik dan reikhalzend naar uit ;). Want ik kon hem niet langer verdedigen, niet het waarom uitleggen van die bakken geld opdracht na opdracht en als dat gebeurt is een switch m.i. onafwendbaar. Als je naar Kim kijkt zit ze er elke opdracht als mol in, da's een makkelijke verdediging. Wel tricky was te verklaren hoe het dan zit met de laatste executie want die zou Kim uitsluiten als mol; als rechtgeaarde Kimliefhebber heb ik daartoe mijn visie wel gegeven in de andere thread.

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2010, 19:04:18 »
Dit zijn uiteraard overzichten, maar ik vind dat een goede opsomming van zaken die er echt toe doen, erg handig is. Hoofdzaken en bijzaken moet je scheiden. De hoofdzaken laten je alles in perspectief zien, bijzaken zijn enkel voer voor vergezochte theoriën.
Dan kan ik wel van alles op gaan noemen en dat ben ik niet van plan, maar bijvoorbeeld de backflip bij Skater Boi.
Mag een mol nooit geld verdienen? Anders wordt het wel erg makkelijk om de mol aan te wijzen. Misschien heeft Arjen wel geld verdient met het tempeltje-bouwen-spel, maar hij had de sleutelpositie in dat spel en er is maar 1500 van de 5000 euro verdient. Dit mocht ook wel, zoveel zat er niet in de pot. En bij de Onthoud-de-Kanji-en-open-de-schat-spel bij de Zao krater had Arjen wederom de leiding: wilde echter wel letters omdraaien, verborg bordjes en maakte Sanne het moeilijk...Je kunt altijd wel lijstjes maken, en juist alles in perspectief plaatsen geeft veel inzicht: misschien is het wel handig om een lijstje van elke deelnemer te maken, waarom diegene niet de mol is?
(ik lees ook nooit het AVRO-forum omdat ik zo moe word van al die vergezochte theorieën)
Ja, ik word ook gek als ik sommige dingen daar lees. Laatst nog iemand die riep: "De kleuren rood, groen, blauw en geel komen vaak voor! Misschien is het een hint???". Ja...als je er nog oranje en paars bij doet heb je nagenoeg het hele spectrum van het zichtbare licht en kun je een regenboog maken...

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2010, 19:19:45 »

zijn ze daar nog verder gezocht dan hier? :o

grapje!

Ik vind de overzichten van Heinz fantastisch mooi, maar ik lees alleen de conclusies. En ik vind het knap dat hij vrij objectieve conclusies kan schrijven, ook al zit hij in de Arjen-tunnel.

Ik vind het gewoon moeilijk dit jaar. Ik ging eerst vol voor Sanne, evt Arjen, maar de laatste afleveringen zie ik bij beiden teveel dingen die ik bij een mol niet verwacht (allebei bij die bordjes op weg naar de top idd, maar ook Arjen die het scherm wil zien, Sanne bij het kanoën). Alhoewel het wel een echte mollenstreek is van Sanne om bij 5 ingezette jokers toch niet het scherm te willen zien.
Maar langzamerhand verdenk ik dus steeds meer Frits, en dankzij het overzicht van Heinz zie ik dan weer dat Frits in het begin echt te weinig molde...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2010, 19:24:46 »
Laat ik het op een andere manier zeggen: Ik vind tunnelvisies nuttiger.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2010, 21:11:59 »
Is Arjen de Mol? Overzicht na 6 afleveringen. 8)

1.1 boot, brug en helikopter

Arjen staat in de rij derde van rechts zodat hij in het groepje van vier (Arjen, Hind, Kim en Sanne) in de boot terecht komt. In dit groepje worden de fouten gemaakt. Arjen lijkt de bij de pijlers behorende windrichtingen goed over te nemen. De kandidaten op de boot hebben problemen met de verrekijker. Ze herkennen 3 van de 4 kandidaten op de pijlers niet en hangen zo drie foute combinaties op. (Erik en Tim nemen de combinaties over en verdienen uiteindelijk slechts 1000 euro. Ze kregen 1000 euro per geopend kistje, alle vier kistjes open zou zelfs 8000 euro opleveren.) Alleen Barbara wordt goed herkend (door Hind en Kim). Is Arjen er niet bij als Hind "Tim" verstaat terwijl Barbara "hier is Frits" zegt? Er moeten nog twee kandidaten herkend worden. Hind: We moeten gaan gokken jongens." Arjen: "Ja, Erik Manuel dan he." Kim: "Erik en Manuel?" Hind: "Ja, ik denk daar inderdaad Erik en daar Manuel dan" (allebei fout). Arjen en Sanne lijken vooral bezig te zijn met het ophangen van de vlaggen. Als ze zien dat er maar één blauwe vlag is besluiten ze toch de foute combinatie blauw - blauw uit te voeren.

1.2 voorwerpen bij kandidaten

Arjen gaat op zoek naar een boek maar kan alleen maar boeken met plaatjes vinden. Hij koopt zo'n stripboek. Arjens stripboek wordt door Barbara en Sanne aangezien voor een voorwerp van Tim. Arjen herinnert zich dat Erik zich met een vlinder vergelijkt. Arjen en Hind kiezen Erik bij de vlinders, terwijl Hind eerst dacht dat de vlinders bij Loretta hoorden. Arjen en Hind laten Kim staan bij de theepot (goed). Arjen en Hind kiezen Frits bij de tv-gids. (Goed was Tim.) Arjens stripboek wordt door Loretta en Manuel herkend als een voorwerp van hem.

2.1 kokers

Arjen, Erik en Kim hebben moeite met het communiceren met de Japanners. Een man die een beetje Engels spreekt wijst naar een parkje. Arjen gaat daar kijken maar vindt geen koker. Kim controleert en vindt ook niets, Erik blijft achter bij Arjen. Later blijkt dat er wel een koker lag. De drie vragen een Japanse om raad terwijl ze vlak bij de andere koker staan. Het lijkt erop dat Arjen de koker vanuit de positie waar hij staat net niet kan zien. Staat hij expres zo opgesteld? Erik ziet de koker ineens liggen en pakt deze. Ze kunnen de tweede koker niet vinden en zien dat de tram bij de halte staat. Erik: "We hebben nog ruim twintig minuten." Arjen: "Instappen maar, we hebben een koker en zijn terug." Erik stapt de tram in maar Arjen volgt niet. Hij vindt dat Erik wel erg makkelijk met hem meegaat en vraagt wat Erik zelf voorstelt. Erik stapt uit en de drie besluiten om de tram te laten gaan en de tweede koker te zoeken. Arjen belt met Frits. Arjen en Kim lopen langs de tweede koker zonder deze te zien. Het is Erik die deze koker uiteindelijk toch opmerkt. ("Hoe vaak zijn we er niet langsgelopen?!")

In de tram lijkt Arjen goed mee te denken om de eindlocatie te vinden. Arjen en Erik denken door 'Washington' en waar ze zijn aan de atoombom. Arjen wil dat Erik 'peace memorial hall' intypt. Arjen pakt de laptop over van Erik. Volgens Arjen legde Erik de link Lennon - peace en kwamen ze met behulp van het kaartje zo bij het peacepark uit. Arjen legt de link Rodin - beeld en de kandidaten ontdekken dat Nederland een beeld heeft geschonken aan Nagasaki ter nagedachtenis aan alle oorlogsslachtoffers. Ze halen de eindlocatie net (1 minuut en 20 seconden over) en verdienen 2500 euro.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:17:05 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #119 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:05 »
2.2 Holland Village

Arjen en Sanne vormen duo 1. (Sanne wilde met Arjen omdat ze hem niet vertrouwt, zegt Sanne in een biecht.) De eerste knop die ze vinden drukken ze allebei in (Sanne eerst, dan Arjen). Probeert Arjen het kaartdeel zo weer te laten verdwijnen? Toch verschijnt er een kaartdeel. Sanne roept Arjen terug die voorbij een huis loopt waarvan de deur openstaat. Ze gaan er naar binnen en er blijkt een knop te zijn, die drukken ze weer allebei in, weer Sanne eerst, daarna Arjen ook. (Arjen was nu eerder bij de knop en wachtte tot Sanne de knop eerst indrukte.) Arjen en Sanne rennen naar de kerk. De montage doet denken dat ze een derde knop in de kerk hebben ingedrukt. Maar als we later Frits de knop in de kerk zien indrukken verschijnt pas het cruciale kaartdeel met de geldaanduiding. Heeft Arjen of Sanne een molactie uitgevoerd in de kerk? Door de knop niet echt in te drukken? Arjen besluit risico te nemen en te gaan rennen in plaats van tijd te verdoen (tijdslimiet van een uur) door te schuilen voor de mannen in het zwart. Op de roltrap worden Arjen en Sanne uitgeschakeld.

2.3 jokerspel / test afl. 2

In de eerste aflevering zijn Arjen en Barbara 'vriendjes' geworden. Ze spreken af dat ze elkaar verdacht maken. Bij het jokerspel staan Arjen, Erik, Hind, Kim en Tim rond de tafel. Arjen pakt jokers voor Barbara. Nadat er zes jokers zijn gepakt stopt Pieter Jan met het neerleggen van jokers. Arjen is te laat, hij heeft er 0. Bij de onderhandelingen zegt Arjen eerlijk dat het mislukt is en hij 0 jokers heeft kunnen pakken, Barbara zegt eerlijk dat zij er 3 heeft. Arjen mag van haar bepalen hoe de jokers verdeeld worden. Arjen neemt er 2 en Barbara mag de andere houden. Bij de test geeft Arjen ineens een van zijn jokers aan Barbara.

3.1 autorijschool

Omdat Manuel ziek is zal één kandidaat auto moeten rijden zonder gecoacht te worden. Arjen wil alleen omdat communicatie met portofoons en afhankelijk zijn van anderen volgens hem vaak extra verwarring schept. (Erik en Barbara vormen een duo, Barbara: "Ga ik rijden?" Arjen: "Jij bent slim, ga maar navigeren." Dit doet Barbara.) Arjen legt een foutloos parcours af (geen boetes, volgens de instructeur is Arjen een 'excellente chauffeur') en rijdt daarbij over 7 geldpunten. Maar hij is net als de andere kandidaten minstens twee keer over hetzelfde stuk asfalt gereden waardoor er geen geld in de pot komt. De held is de Mol? Als Pieter Jan zegt dat er niets verdiend is omdat iedereen minstens twee keer over hetzelfde stuk weg is gereden, reageert Arjen verbaasd. Arjen: "Ik ook?" (Resultaten andere kandidaten: Erik (Barbara): 1X boete, 4X geld, Hind (Frits): 7X boete, 5X geld, Kim (Sanne): 7X boete, 4X geld.) Kreeg Arjen de hele route aangewezen door de rijinstructeur? Maar hoe kon hij dan twee keer over hetzelfde stuk asfalt rijden?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:17:42 door Heinz »