Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76106 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Kim, Frits, Sanne, Erik, Arjen, Hind)
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:12 »
3.2 lunch met Angela en Karel / 3.3 afvaller terug of geld

Karel: "Is er iemand van jullie die zich echt raar gedraagt volgens de anderen?" Het is Arjen die hierop antwoordt: "Iedereen heeft op z'n tijd wel rare fratsen, daar valt weinig over te zeggen op basis daarvan. Maar we hebben wel allemaal onze persoonlijke vermoedens denk ik." Arjen mag na Erik als tweede een envelop pakken. Hij voelt een joker in een envelop en pakt deze. Arjen laat Barbara een envelop pakken en gaat even later op haar plek zitten. Arjen laat een glaasje sake vallen. Arjen: "Omdat ik dacht dat is misschien verdacht." Angela noemt Arjen als mogelijke Mol maar denkt dat hij te onbekend is.

Na de onvoltooide executie legt Arjen als vierde een stukje van de groene schijf voor (zijn 'vriendin' bij het jokerspel) Barbara neer. Hij is eerlijk over waar hij het neerlegt, net als Sanne, Kim en Frits. Barbara blijft en er komt geen 2000 euro in de pot. Arjen zegt dat Barbara concurrent en verdachte is, maar ze is ook waardevol voor hem in het verbond dat ze hebben. Hij voegt er aan toe dat hij -als hij thuis zit te kijken- mensen redden in het spel het domste vindt wat je kunt doen, maar dat het nu hij zelf meedoet toch anders is.

4.1 school

Arjen en Kim vormen een duo. Nederlands: wat is de 16e, 53e en 103e letter van dit dictee? We horen: "Een consciëntieuze Mol plant de karakteristieke malicieuze sabotageacties doorgaans minutieus. (..) Nochtans wordt het mollige werk in deze hectische dagen (..)" Arjen en Kim antwoorden 'MEH'. Dit antwoord is fout, het goede was 'ZCT'. Arjen staat al op maar laat Kim kiezen wie er doorgaat. Kim gaat door, Arjen blijft achter.

4.2 zandzakken sjouwen

Arjen, Erik en Hind gebruiken twee korte stokken niet voor de constructie die Arjen en Hind vervoeren. Erik hangt aan elke stok twee zakjes en neemt de stokken op zijn schouders mee. De constructie van Arjen, Erik en Hind begeeft het al snel. Ze proberen de constructie te herstellen maar dit lukt niet. Ze besluiten de constructie met z'n drieën te dragen. Ook dit lukt niet. Hind: "Wacht ik glip" en het ding valt op de grond. Erik zegt dat het geen zin heeft om onderweg zakken te lozen, het gaat er om wat ze naar het eindpunt kunnen brengen. Arjen: "Gewoon 12 meenemen. Want dan houden we het vol. Het heeft waarschijnlijk ook nog te maken met hoe ver we het andere team tegemoet lopen."

Arjen, Erik en Hind nemen alledrie vier zakken mee. Arjen: "Kunnen we er niet nog meer aanhangen?" Erik hangt zakken aan de stokken van Hind. Hind zegt dat ze er best meer bij kan hebben. Erik houdt het bij 4. Arjen: "Degene die nu iets laat vallen is definitief de Mol." Hind loopt voorop hard door. De drie passeren het bordje met 250.000 Yen. Erik: "Kijken wat er op het volgende bordje staat, misschien wordt het wel minder." Op het tweede bordje staat 500.000 Yen. Erik: "Als we de anderen halverwege tegenkomen hebben we misschien niets." Hind: "Misschien denken zij hetzelfde." Arjen: "Dan staan we eeuwig op elkaar te wachten." Bordje 3: 156.250 Yen. Erik: "Het gaat dus naar beneden." Arjen: "Maar misschien straks weer omhoog." Erik: "Laten we snel doorlopen."

Arjen loopt voorop als Erik een zak laat vallen. Ze hangen de zak er weer aan (onduidelijk wie) maar Erik laat 'm weer vallen. Arjen: "Laat maar liggen, lopen!" Arjen laat nu zelf een stok vallen (we zien niet hoe, Hind loopt ervoor) Arjen wil de zakken er weer op doen. Hind: "Schiet op!" Arjen: "Zal ik er ook maar drie meenemen dan?" Hind: "Ja doe maar." De drie komen met 10 zakken bij bordje 4: 93.750 Yen. Erik: "Da's helemaal niks." Ze lopen door en treffen de anderen bij het bordje met 375.000 Yen. Barbara, Frits, Kim en Sanne hebben 18 zakken bij zich. 28 zakken bij 375.000 Yen levert 1200 euro voor de pot op. (De volgorde van de bordjes is als volgt: startpunt Arjen, Erik en Hind -> 250.000 -> 500.000 -> 156.250 -> 93.750 -> 375.000 <- 125.000 <- startpunt Barbara, Frits, Kim en Sanne.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:18:18 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:19 »
4.3 vrijstelling of sleutel

De kandidaten spreken af dat ze allemaal de sleutel pakken. Sanne mag als eerste, ze pakt de sleutel (50 euro in de pot), Arjen als tweede: 50 euro. (Dan Barbara: 100 euro, Erik: 200 euro, Kim: 400 euro en Hind: 800 euro.) Frits blijkt als laatste in plaats van de sleutel de vrijstelling gepakt te hebben waardoor er 1600 euro minder in de pot gaat en Frits de nacht geketend in het bos moet doorbrengen. De kandidaten zijn verbaasd en niet blij met de keuze van Frits. Sanne stelt voor om Frits' bagage uit de bus te pakken. Arjen en Sanne voeren het plan uit. Ze laten alleen een onderbroek, polo en broek voor Frits over. De rest kan hij terugkrijgen als hij zijn vrijstelling opgeeft. Als tegenprestatie verstopt Frits de bagage van Kim. Arjen en Sanne gaan zoeken en Arjen vindt Kims bagage snel terug. (Frits geeft zijn vrijstelling uiteraard niet op.)

5.1 eilanden

Het 13-stappenplan van Arjen en Sanne wordt als volgt uitgevoerd: 1. Frits (roeit) -suggestie van Sanne- en Hind van strand naar tempeleiland 2. Hind van tempeleiland naar klein eiland (Erik en Kim) 3. Erik (roeit) -onduidelijk wie dit besloot- en Kim van klein eiland naar strand 4. Kim van strand naar tempeleiland (Frits) (de bedoeling was dat Kim nu naar het grote eiland zou varen, dit vond Kim te ver, er is nu een extra stap gemaakt) 5. Frits van tempeleiland naar groot eiland (Arjen en Sanne) 6. Sanne met tempeldeel A (het zwaarste deel, het voetstuk) van groot eiland naar tempeleiland (Kim) 7. Kim van tempeleiland naar strand (Erik) 8. Erik met tempeldeel B van strand naar tempeleiland (Sanne) 9. Sanne van tempeleiland naar klein eiland (Hind) 10. Hind met tempeldeel C van klein eiland naar tempeleiland (Erik) 11. Erik van tempeleiland naar groot eiland (Arjen en Frits) 12. Arjen met tempeldeel D van groot eiland naar tempeleiland (Hind). Onderweg is de tijd om. (Vervolg zou zijn: 13. Hind van tempeleiland naar klein eiland (Sanne) 14. Sanne met tempeldeel E van klein eiland naar tempeleiland.) Er zijn drie stukken gestapeld, dit levert 1500 euro op. Een volledige tempel had 5000 euro opgeleverd. Voor het uitvoeren van het hele plan was te weinig tijd. Arjen en Sanne doen er een half uur over om het plan uit te denken (en met de anderen te bespreken). Ze hebben dan nog een uur over voor de uitvoering ervan. Volgens Arjen wilde Sanne graag varen (stap 6). Ze krijgt het zware voetstuk met Kim niet omhoog (volgens het oorspronkelijke plan zou Frits er zitten) waardoor ze tijd verliezen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:18:44 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:27 »
5.2 Japanse tekens

Arjen komt (volgens Hind in een biecht) al snel met het idee om de tekens op de bordjes te onthouden. (Vanaf bordje 2 onthouden de kandidaten de tekens.) Arjen en Sanne verzinnen de meeste ezelsbruggetjes om de tekens te onthouden. Arjen: "een hamburger met Sanne ertussen", "Mondriaan op een schildersezel" en "mannetje met een geslachtsdeel". Arjen weet na bordje 9 het hele rijtje op te dreunen.

Bij het eindpunt neemt Arjen het voortouw, hij zet de bordjes neer en controleert ze. Frits: "Dit was 1." (blijkt goed) Arjen: "Weet je het zeker?" Frits: "Ja." Arjen herkent het "zeilbootje" waarvan Hind denkt dat ze het teken niet gezien heeft. Sanne: "Dit is toch Manuel?" Arjen: "Ja." Hind ziet "de draak"/"het beest" (blijkt verkeerd). Er is wat verwarring over de volgorde van twee bordjes. Arjen zegt dat ze nog tijd hebben om te checken, Hind en Frits doen dit. Arjen draait de bordjes om. (Alles ligt nu goed, behalve bordje 5: "het beest".) Arjen: "Het kan ook zijn dat ie helemaal moet worden omgedraaid". Erik denkt niet dat dit moet. Ze tellen 13 cijfers, een cijfer teveel voor de slotjes. (Er zijn drie bordjes met twee cijfers op de achterkant: 1, 5 en 7.) Arjen: "Die eerste hebben we niet goed naar gekeken." Kim vraagt of de vierde en negende wel kloppen, Arjen legt uit van wel. Erik zegt dat "het beest" (5) ook anders kan zijn, Arjen gaat hier in mee. Hij pakt een ander bordje: "Kijk, dit heeft ook twee hoorntjes." Sanne ziet dat het beest niet goed is en loopt terug om het te checken. Arjen houdt twee bordjes omhoog die het allebei niet zijn (dubbele cijfers op de achterkant). Sanne: "Allebei niet." Arjen wijst een derde foute aan: "Deze dan?". Kim draait het om ("heeft ie twee cijfers?") en ziet dat er 69 op de achterkant staat. Sanne: "Nee, deze is het" (0 op de achterkant). Dit blijkt te kloppen.

Arjen twijfelt nog over hoe de bordjes om te draaien: "Willen we nog een minuut nadenken over of het de berg moet representeren van boven naar beneden?" Erik denkt van niet. Arjen: "Maar hij ligt namelijk niet voor niets zo in de richting van de berg." Toch stemt Arjen ervoor om het zo (goed) te laten liggen: "Wie stemt voor dit?" Arjen steekt zelf zijn hand op en ook Erik, Frits en Hind. Kim en Sanne stemmen niet. Frits draait de slotjes, Arjen denkt dat het vier cijfers per slotje zijn maar het zijn er drie. De kist gaat open, er zit 1500 euro in.

5.3 karaoke

We zien Arjen het volgende goed raden: "Think", "Thriller", "Jailhouse Rock" (nadat Sanne zei dat het misschien iets van Elvis was), "Kung Fu Fighting" (tegelijk met Kim), "Y.M.C.A." (tegelijk met Kim) en "Money, Money, Money". Bij "Sailing" zit Arjen in de buurt met "Sail Away". Arjen beeldt "Message In A Bottle" en "Skaterboy" goed uit. "Locomotion" van Arjen, Sanne en Kim wordt niet geraden. Erik, Frits en Hind denken aan titels met "train" erin. 6 nummers goed raden en 2 nummers goed uitbeelden is 800 euro (mede) dankzij Arjen. In totaal herkennen de kandidaten 16 liedjes en verdienen ze 1600 euro.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:19:17 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:33 »
6.1 jokers of geld

Op initiatief van Sanne besluit de groep dat Frits als eerste achterblijft. Sanne en Arjen willen graag tot het laatst overblijven. Arjen vraagt wie er voor is om Sanne als laatste over te laten. Sanne: "ikke", Arjen: "ik ook wel". Kim sluit zich bij hen aan. Frits blijft achter en zegt nog voor Arjen of Sanne te zijn (om als laatste over te blijven). Erik: "Dus dan blijft nu Kim achter." Arjen: "Ja, of Erik." Kim stemt voor Erik, Erik voor Kim. Sanne stemt voor Erik en Arjen ook. Erik: "Fijn dat jullie me zo vertrouwen." Arjen: "Ik vertrouw je wel maar je bent gewoon te onvoorspelbaar." Erik probeert de anderen er van te overtuigen dat hij niet moet achterblijven, maar Sanne is onverbiddelijk. Erik tegen Arjen: "Volgende is zij." Arjen zegt graag over te willen blijven maar ook vrede te hebben met Sanne als overblijver. Kim: "Niet met mij?" Arjen: "Nee." Kim wil als derde achterblijven op voorwaarde dat Sanne als laatste overblijft. Arjen gaat akkoord. Kim blijft als derde achter. Arjen tegen Sanne: "Jij gaat er nu uit, ik vertrouw jou voor geen meter." Sanne laat dit niet gebeuren. Arjen zegt nog dat als er een vrijstelling voor de hele groep ligt ze hier niet veel geld aan moet uitgeven, dat zou zonde zijn. Sanne is het hier mee eens en loopt door. Arjen blijft achter en zegt nog: "Wel goed nadenken he, niet gelijk dingen doen!" Arjen kan kiezen tussen vier jokers of 500 euro in de pot. Hij kiest voor de jokers. Hierdoor kan er sowieso geen geld verdiend worden.Pieter Jan zegt namelijk tegen Sanne dat als zij voor het geld kiest en de eerstvolgende kandidaat voor jokers, het geld niet in de pot gaat. Sanne kiest niet voor het geld maar voor 5 jokers. Kim, Erik en Frits kiezen wel voor het geld.

Als Sanne bij Kim aangekomen vertelt dat ze voor de jokers heeft gekozen reageert Kim: "Dus dit geld zit niet in de pot." Sanne zegt dat ze dat niet weet. Pieter Jan: "Nee, dat geld zit niet in de pot." Arjen: "Oh, dat wist ik ook nog niet.." Als iedereen op de hoogte is gesteld oppert Kim dat Arjen en Sanne de jokers verdelen. Arjen: "Nee, daarvoor is het toch echt wel een spel." Erik tegen Arjen: "Dus je besodemietert de boel.." Arjen schiet meteen in de verdediging: "Ik besodemieter niemand, want ik wist niet dat, (..) ik heb niet voor iedereen gekozen he!" Later bij de plattegrond zegt Frits dat Arjen zei dat hij te vertrouwen was. Arjen: "Ik ben ook te vertrouwen." Frits: "Niet dus." Arjen: "Maar ik dacht jullie halen dan misschien 2000 euro op in plaats van 2500." (..) "Niemand is te vertrouwen in dit spel, Fritsie." Frits: "Ok, dat we dat even helder hebben want je speelt wel zes dagen de betrouwbare jongen.."

6.2 foto-expositie

Arjen kiest foto's waar zijn Mol Erik op staat of die iets met Erik te maken hebben. Bij de laatste combinatie kiest Arjen voor de foto waar hijzelf samen met Erik op staat (bij de krater). Arjen komt uit bij telescoop 4. Arjen ziet Sanne. (In de molmail zegt Arjen dat hij wist dat hij een fout maakte en daardoor niets met de informatie - Sanne zien - kon doen.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:19:49 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2010, 21:12:51 »
6.3 wildwatervaren / executie aflevering 6

Arjen (achter) en Kim zitten samen in een kano. Volgens Kim was Arjen telkens aan het verzitten: "Hij kon niet op zijn billen zitten en in kleermakerszit ging ook niet, het was een heel erg gedoe." Kim: "Sturen Arjen!" Arjen: "Ik val de hele tijd om." Volgens Kim heeft Frits drie van hun vier gevulde containers kunnen pakken. Volgens Arjen was hij er bij eentje te laat. Arjen en Kim laten een muntje in het water vallen. Kim probeerde het aan Arjen door te geven. Arjen geeft Kim er (op een grappige manier) de schuld van. (Erik en Sanne hebben ook vier containers gevuld maar deden er veel langer over voor ze over de finish voeren. Ze hadden een muntje over.) Frits pakt ook drie van de gevulde containers van Erik en Sanne. De containers zijn samen 2500 euro waard.

Bij de executie kiest Arjen er voor om zijn scherm wel te zien, ook al had hij geen van zijn drie jokers ingezet bij de test, zijn vierde joker ruilde hij met Frits voor informatie. (Arjen in een biecht voorafgaand aan de test: "Ik ben eigenlijk nogal in de war, maar ik heb vier jokers, misschien helpen die nog wat. Waarvan ik er een ga verkopen aan Frits als ie wil.") Voor hem kozen Frits, Sanne en Kim om het scherm niet te zien en betaalden ze hier elk 1000 euro uit de pot voor. Erik kiest na Arjen ook om het scherm niet te zien. Arjen na afloop tegen de anderen: "En ik ben door, en ik heb informatie, en ik heb een groen scherm, en ik ga naar Tokyo, en jullie hebben me 4000 euro gekost. Denk daar maar eens over na.."

Arjen: Mol in schaapskleren? 8)

De grappige en slimme Arjen ligt goed in de groep. Hij wordt vertrouwd en er wordt naar hem geluisterd. Perfect voor de Mol. Barbara laat Arjen kiezen hoeveel jokers hij neemt, Erik luistert naar Arjen die bij het kokerspel voorstelt om de tram te pakken, bij het rijlesparcours bepaalt Arjen dat Barbara gaat navigeren en Erik in de auto plaatsneemt, de kandidaten vertrouwen Arjen de pot toe, de kandidaten voeren bij de eilanden zijn plan uit, de kandidaten laten Arjen de Japanse tekens controleren, en in aflevering 6 vertrouwen de kandidaten Arjen en Sanne bij het tempelcomplex het meest.

Arjen zit bij de opdrachten mede dankzij dit vertrouwen vaak op invloedrijke posities en is regelmatig betrokken bij negatieve acties en verdachte zaken. Precies wat je van de Mol verwacht. Arjen zit in het bootgroepje waar de fouten worden gemaakt, bij het zoeken naar de kokers is Arjen vlakbij beide kokers maar ziet hij er geen, in Holland Village zien we hem tot twee keer toe op de knop drukken nadat Sanne dit al deed (en wat gebeurde daar in de kerk?), Arjen legt bij de rijschool een foutloos parcours af maar rijdt daarbij wel twee keer over hetzelfde stuk weg, in de school weet schrijver Arjen het dictee niet foutloos te maken en bij het zandzakken sjouwen zit hij in het groepje waarvan de constructie het begeeft en dat met weinig zakken aankomt. Het plan dat hij met Sanne bij de eilanden maakt (sleutelrol) is goed, maar levert maar 1500 van de 5000 euro op. Ook bij de Japanse tekens is er een hoofdrol voor Arjen weggelegd; hij brengt het hele spel op gang en houdt de controle. Zo komt hij over als een fanatieke kandidaat. Maar door net niet alles goed te doen (een teken verkeerd leggen -"het beest"-, het verkeerd willen omdraaien van de bordjes -overigens niet zomaar maar met goede argumentatie-) had hij de hele opdracht in de war kunnen sturen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 17:20:37 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2010, 21:13:01 »
Arjen doet er ook op andere manieren van alles aan om de kandidaten en de kijkers te doen geloven dat hij een fanatieke kandidaat is. (Een tactiek die de Mol in het verleden regelmatig heeft toegepast.) Tijdens de opdracht met de zandzakjes waarschuwt hij: "Degene die nu iets laat vallen is definitief de Mol" en bij de eilanden: "Voordat je iets gaat doen met mij checken of het klopt. Degene die dat niet doet is de Mol." Ook probeert Arjen te beargumenteren waarom hij (als kandidaat die voor het geld gaat) net als laatste Barbara een groen stukje schijf heeft gegeven waardoor ze terug in het spel is gekomen en er geen 2000 euro verdiend is. En als Frits de groep verraden heeft en de pot 1600 euro heeft gekost neemt Arjen met Sanne het voortouw in een wraakactie: het verstoppen van Frits' bagage.

In aflevering 6 kiest Arjen bij het tempelcomplex voor zichzelf en pakt hij vier jokers in plaats van 500 euro. Hierdoor kan er sowieso geen geld verdiend worden. Arjen geeft al snel aan dat hij er vrede mee heeft dat Sanne als laatste overblijft. Doordat Sanne ook voor de jokers kiest (wat Arjen mogelijk verwachtte) gaat de meeste aandacht achteraf uit naar Sanne. Bovendien kan Arjen zich er achter verschuilen dat hij niet wist dat zijn beslissing ook op die van de anderen van invloed zou zijn. Dit doet hij dan ook maar wat graag om zijn imago als fanatieke kandidaat en betrouwbare jongen in stand te houden om ook in het vervolg van het spel op invloedrijke posities te kunnen belanden. Een ander effect van het kiezen voor de jokers is dat de kandidaten die geen jokers hebben zich bij de executie zeer onzeker zullen voelen en zich geen twee keer zullen bedenken als ze de mogelijkheid aangeboden krijgen om voor 1000 euro het scherm af te kopen. Dit is precies wat er gebeurt. En weer is er een uitgelezen kans voor Arjen om zich als onschuldige kandidaat te profileren: alleen hij "durft" zijn scherm wel te zien! Mol Arjen speelt hier een schitterend psychologisch spelletje. Eerst er voor zorgen dat de anderen duizenden euro's uit de pot halen en dan zelf uit de bus komen als superkandidaat. Of heeft hij zich hier juist mee verraden? Want welke kandidaat zet ten eerste nul jokers in als hij er drie heeft (eerst zelfs vier) en kiest niet voor zekerheid bij de executie? (En dat terwijl Arjen voorafgaand aan de test aangeeft "nogal in de war" te zijn over wie de Mol is.)

Tot slot zijn er (net als voor alle andere kandidaten) natuurlijk ook goede acties van Arjen te vinden: Arjen lijkt in de boot de bij de pijlers behorende windrichtingen goed over te nemen, Arjen corrigeert Hind die denkt dat de vlinders bij Loretta horen en Arjen lijkt een goede bijdrage te leveren aan het vinden van de eindlocatie van de kokeropdracht. (Of lijkt dat alleen maar zo?) 1500 euro in de eilandenopdracht is toch 1500 euro en de opdracht met de Japanse tekens slaagt. Aan Arjens bijdrage aan de opdracht in de bioscoop (karaoke) valt helemaal niets af te dingen. Arjen raadt veel liedjes en beeldt goed uit. Toch valt de schade voor Mol Arjen daar te overzien: slechts 100 euro per liedje.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 14:48:27 door Heinz »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2010, 21:31:00 »
Het beloofde betoog valt me een beetje tegen Heinz, ik zit niet opnieuw op Arjen. Alle lof voor de tijd die je in de foto's steekt maar in je betoog leg je m.i. niet afdoende uit waarom verdachtloze Arjen bakken met geld verdient of zoals op school hij zomaar Kim door laat spelen en zelf wel af wil vallen. Leuk om held te spelen maar als mol is taak 1 geld uit de pot halen.

Mag een mol nooit geld verdienen?

Zo links en rechts zal ook de mol wel geld in de pot laten vallen. Maar het is voor een mol een doodzonde als je puur op jouw conto totaal onnodig bakken met geld de pot in stouwt. Bijvoorbeeld als je geheel solitair bent, dus alle mollenstreken van de wereld kunt uithalen, maar dan toch op de proppen komt met geld. Geen mol heeft dat ooit gedaan, Arjen doet het wel. Evenzeer als alle kandidaten 1000 uit de pot halen en jij als enige heiliger dan de paus bent en 1000,- voor de pot redt. Dat is voor een mol onbestaanbaar, zeker als je al haast geen verdenkingen op je hebt en al alle gezag van de wereld hebt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 21:34:01 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Arjen, Kim, Frits, Sanne, Erik, Hind)
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2010, 21:36:54 »
Wat zijn die bakken met geld precies?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2010, 21:49:34 »
Arjen spoort Kim in het begin van de kano-opdracht aan om de andere container te pakken, gooit degene die hijzelf gepakt heeft (van 500 euro) in de goede stroming mee om niet al te verdacht over te komen en laat Kim die andere container in de stroming gooien die de verkeerde kant opgaat, waar ze hem niet meer kunnen achterhalen, want Arjen roeit (volgens Kim) niet zo goed mee. Arjen: "Ja, wel 500 al, als Frits hem vangt."
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 21:51:59 door Avogadro »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2010, 22:22:21 »
Ik begrijp Heinz' betoog over Arjen wel. Wat we de laatste aflevering hebben gezien is best bizar. Als Arjen zo zeker is, moet hij of mol of winnaar worden, kan haast niet anders. Of hij moet nog op een andere manier informatie gekregen hebben, bijv. een geheime vrijstelling van de productie voor hulpmollen gedrag ofzo. Maar dat zou ik een beinvloeding van het spel vinden die wij als kijker niet kunnen zien, en dus niet erg fijn om achteraf pas achter te komen.

Vergeet niet, dat bij de rijlesopdracht, je eigenlijk Hind al meteen aan Arjen ziet vragen of ze samen de opdracht zullen doen. Toch gaat Arjen uiteindelijk alleen, dat wijst erop dat hij echt expliciet deze opdracht alleen wou doen. Als kandidaat is dat vreemd, want je kunt niemand in de gaten houden.

Ik zou het niet vreemd vinden als Arjen in aflevering 10 als mol wordt aangewezen, maar ik geloof nog steeds iets meer in Frits (de held-mol uit aflevering 3) en Kim, mijn pool-mol.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2010, 22:30:37 »
Wat zijn die bakken met geld precies?
Geen idee Heinz. Ik denk die 1500 euro met tempel-bouwen-opdracht en die 1500 in de kist bij de Zao krater. Maar bij de eerste zijn ze 3500 euro misgelopen en bij die krater was volgens mij niet de bedoeling van Arjen dat die slotjes opengingen: Arjen heeft meerdere keren een poging gedaan om de verkeerde bordjes neer te leggen. Maar Sanne en Erik moesten per sé hun best doen...

Misschien dat het opvalt dat Arjen zo 'goed zijn best' deed in één aflevering. Psychologisch lijkt dat een grote indruk achter te laten bij sommigen :)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 22:32:44 door thorinnl »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2010, 22:32:00 »
Even over hoe zeker je als kandidaat over een mol kan zijn.

In een vlaamse serie (de derde?) zag Stijn tijdens een opdracht dat de mol instructies kreeg van de crew. Hierdoor wist hij 100% zeker wie de mol was. Zou Arjen misschien ook zoiets meegemaakt hebben? Want dan kan je in deze fase van het spel wel zeker zijn dat je geen jokers nodig hebt en ook geen vrijstelling.

8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2010, 22:44:45 »
In een vlaamse serie (de derde?) zag Stijn tijdens een opdracht dat de mol instructies kreeg van de crew. Hierdoor wist hij 100% zeker wie de mol was. Zou Arjen misschien ook zoiets meegemaakt hebben?

Ik denk het niet, want dan had hij geen informatie van Frits nodig (in ruil voor een joker).

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2010, 22:50:42 »
Ik denk het niet, want dan had hij geen informatie van Frits nodig (in ruil voor een joker).

Misschien wil hij Frits gewoon graag in het spel houden  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2010, 08:54:14 »
denk die 1500 euro met tempel-bouwen-opdracht en die 1500 in de kist bij de Zao krater

Die 1e was niet direct op zijn conto te schrijven; het was een middelmatige uitvoering waaraan iedereen meedeed. Bij de krater zag je hem wel als fanatieke kandidaat de opdracht redden. Maar is allemaal niet wat ik bedoel, nogmaals, het is voor een mol een makkie als je geheel solitair bent mollenstreken uit te halen. In de school liet ie Kim doorgaan! Het is maar goed dat Kim zelf de mol was anders was er gewoon geld verdiend. Bij de karaoke zie je de dames niets doen maar Arjen raadt dikwijls binnen de seconde al het liedje. Als je toch merkt dat je mede-puzzelaars niet erg sterk presteren dan schakel je toch zelf ook 10 tandjes terug? Niemand die wat merkt. Bij de tempel was er opnieuw weinig molligs te vinden. Hier gaat ie weer niet voor vertrouwen wat zonder geld gekund had, niemand die wat had gemerkt, er vlak na weer wel als alle kandidaten 1000 uit de pot halen en hij als 1000,- voor de pot redt. Waarom als je al haast geen verdenkingen op je hebt en al alle gezag van de wereld hebt?

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2010, 09:03:41 »
Mooi betoog hoor Heinz ::bravo::
Ik blijf erbij dat Arjen, hoewel hij op sommige momenten toch vreemde acties had (en dan bedoel ik geen molacties, maar geld-in-de-pot-acties), de meeste kans maakt om de mol te zijn. Zijn gedrag en profiel passen het beste bij dat van een mol, en hij is slim en sociaal genoeg om zijn acties goed te verbergen/ uit te leggen.
Niemand zou het volgens mij erg vinden als hij de mol blijkt te zijn (hooguit Barbara dan) en ik zou het zeker niet erg vinden, want Arjen is gewoon leuk :) Hij moet idd winnen of de mol zijn.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2010, 10:06:45 »
Waarom als je al haast geen verdenkingen op je hebt en al alle gezag van de wereld hebt?

We hebben nog 3 afleveringen met opdrachten te gaan. Arjen wil graag tot het einde onverdacht blijven en tegelijkertijd kunnen mollen. Precies wat hij deed door de jokers te pakken (anderen het scherm laten afkopen) en zelf het scherm niet af te kopen. Na het pakken van die jokers zijn ook de verdenkingen op hem toegenomen, kijk naar zijn confrontatie met Frits bij de landkaart. (Heb ik hierboven uitgetypt in het overzicht.) Vandaar dat het ook weer tijd werd voor een (op het eerste gezicht) heldenactie.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2010, 10:45:16 »
De hoofdtaak voor de mol is geld uit de pot halen, niet om tot het eind onverdacht te blijven. Als je dat laatste wilt kan je beter als kandidaat meedoen en achteraf wel roepen dat je mol was, lekker makkelijk. Er is in de gehele historie ook nog nooit een zo onverdachte mol geweest die toch op zo'n manier nog meer krediet kocht, dus door in dit geval zomaar 1000,- in de pot te leggen. Dit heeft geen precedent en hij zou voor mij iig hierom een slechte mol zijn. Mijn twijfel werd al stevig 2 weken geleden maar na wat er 1 week geleden gebeurde pakte ik mijn zwarte markeerstift :P

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2010, 10:59:10 »
De hoofdtaak voor de mol is geld uit de pot halen, niet om tot het eind onverdacht te blijven.

Nogmaals: dat geld uit de pot halen doet Arjen indirect dus ook, door net als Sanne voor de jokers te kiezen. Hierdoor zijn de kandidaten zonder jokers zo onzeker dat ze voor het afkopen kiezen. Overigens is er een verschil tussen 1000 euro niet uit de pot halen en 1000 euro in de pot stoppen waar jij het over hebt. Het eerste was het geval.

Maar goed, we zijn het dus niet eens, prima. (Goed voor mijn pool. ;) ;D)

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2010, 10:59:40 »
Niemand zou het volgens mij erg vinden als hij de mol blijkt te zijn (hooguit Barbara dan) en ik zou het zeker niet erg vinden, want Arjen is gewoon leuk :) Hij moet idd winnen of de mol zijn.

Helemaal mee eens. Ik ben fan van Arjen! Bij hem als mol lijkt me de terugblik-aflevering heel leuk. Dan gaan we allemaal tactische acties zien 8), ipv Kim die er maar een beetje bij zit of Sanne die klunzig doet.
(overigens denk ik niet dat Arjen de mol is maar het zou wel leuk zijn)