Auteur Topic: overzichten met screenshots (Kim, Sanne, Frits, Erik, Arjen, Hind)  (gelezen 76102 keer)

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten met screenshots (Arjen, Kim, Frits, Sanne, Erik, Hind)
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2010, 11:02:01 »
De hoofdtaak voor de mol is geld uit de pot halen, niet om tot het eind onverdacht te blijven. Als je dat laatste wilt kan je beter als kandidaat meedoen en achteraf wel roepen dat je mol was, lekker makkelijk. Er is in de gehele historie ook nog nooit een zo onverdachte mol geweest die toch op zo'n manier nog meer krediet kocht, dus door in dit geval zomaar 1000,- in de pot te leggen.

Ik vond John vorig jaar nog veel erger. Vooral toen hij en Anniek de berg oprenden en Anniek zei "we hoeven niet te rennen" en hij haar opjutte waardoor ze nog net op tijd binnenkwamen en er 2000 (?) euro in de pot kwam. Dat vond ik echt een domme actie.
Als je aan het eind van het seizoen geld telde, had Anniek veel meer geld verspeeld dan John. Wie is er dan eigenlijk de mol geweest?!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2010, 11:02:25 »
Helemaal mee eens. Ik ben fan van Arjen! Bij hem als mol lijkt me de terugblik-aflevering heel leuk. Dan gaan we allemaal tactische acties zien 8), ipv Kim die er maar een beetje bij zit of Sanne die klunzig doet.
(overigens denk ik niet dat Arjen de mol is maar het zou wel leuk zijn)

Ik kijk dan weer erg uit naar een slotaflevering met Sanne in de hoofdrol. Maar da's dan weer mijn Mol niet.. ::rofl::

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2010, 11:04:55 »
Ik kijk dan weer erg uit naar een slotaflevering met Sanne in de hoofdrol. Maar da's dan weer mijn Mol niet.. ::rofl::
Dat is dan weer de mijne  ::rofl::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2010, 11:32:35 »
John vorig jaar nog veel erger

Je hebt gelijk hoor, ik twijfelde nog of ik die zou noemen in mijn post. Maar Jon was een last-minute mol, een experiment dat niet helemaal geslaagd is, en een excuus dat Arjen niet heeft. Wel heb ik Jon naast Nico hier op het forum aangekruist als slechtste mol. Arjen gaat daar wel bijhoren als ie dan echt de mol is. Maar dat is-ie niet  ::), alleen helaas Heinz, doe ik niet mee aan de pool  :\'(
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2010, 15:52:21 »
Mooie beredeneringen Heinz! Alleen is het nog niet gelukt om mij ervan te kunnen overtuigen om van Kim naar Arjen te gaan... Maar ik ben het wel met je eens dat hij zeker geen bakken met geld heeft verdiend; eerlijk gezegd denk ik dat er nog niemand echt bakken met geld heeft verdiend...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2010, 21:10:27 »
Arjen: "Al gauw zag Kim, geloof ik, de eerste containertjes drijven en uiteindelijk konden we daar die twee containers vullen, dus één van 500 en één van 250."

Waar is die van 250 gebleven, Heinz?

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2010, 21:29:56 »
Nogmaals: dat geld uit de pot halen doet Arjen indirect dus ook, door net als Sanne voor de jokers te kiezen. Hierdoor zijn de kandidaten zonder jokers zo onzeker dat ze voor het afkopen kiezen. Overigens is er een verschil tussen 1000 euro niet uit de pot halen en 1000 euro in de pot stoppen waar jij het over hebt. Het eerste was het geval.

Maar goed, we zijn het dus niet eens, prima. (Goed voor mijn pool. ;) ;D)
Ik blijf het vreemd vinden dat Arjen de keuze nam voor geld. Ik mag aannemen dat de planning is om met 5 kandidaten naar Tokyo te gaan, daarom is deze executie opgezet qua aantal afleveringen. Wat kunnen we er mee, heeft Arjen zoveel geluk gehad zonder inzet van jokers of is hij de mol? Of hebben ze gewoon het scherm groen laten kleuren? De kleur van de mol !!!!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2010, 21:32:03 door yessie »

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2010, 21:43:45 »
Groen de kleur van de mol?
Tell me what your telescope says

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #148 Gepost op: 18-02-2010, 21:58:50 »
Ik blijf het vreemd vinden dat Arjen de keuze nam voor geld. Ik mag aannemen dat de planning is om met 5 kandidaten naar Tokyo te gaan, daarom is deze executie opgezet qua aantal afleveringen. Wat kunnen we er mee, heeft Arjen zoveel geluk gehad zonder inzet van jokers of is hij de mol? Of hebben ze gewoon het scherm groen laten kleuren? De kleur van de mol !!!!

Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk. Er van uitgaande dat Arjen niet de mol is kun je hem geen groen scherm geven als hij dat niet verdient. Dan denkt hij dat hij goed zit en vliegt er de volgende keer uit...

Of gaan we een finale met 5 spelers krijgen ???  ::)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2010, 22:28:48 »
Arjen spoort Kim in het begin van de kano-opdracht aan om de andere container te pakken, gooit degene die hijzelf gepakt heeft (van 500 euro) in de goede stroming mee om niet al te verdacht over te komen en laat Kim die andere container in de stroming gooien die de verkeerde kant opgaat, waar ze hem niet meer kunnen achterhalen, want Arjen roeit (volgens Kim) niet zo goed mee. Arjen: "Ja, wel 500 al, als Frits hem vangt."

Arjen: "Al gauw zag Kim, geloof ik, de eerste containertjes drijven en uiteindelijk konden we daar die twee containers vullen, dus één van 500 en één van 250."

Waar is die van 250 gebleven, Heinz?

Bedankt voor deze toevoeging! Als ik het goed begrijp denk je dus dat de gevulde container van 250 euro niet bij Frits is aangekomen omdat ie bleef liggen. Ik heb het teruggekeken en het lijkt er inderdaad wel op. In dat geval heeft Frits dus maximaal 3 gevulde containers van Arjen en Kim kunnen pakken en zou hij dat ook gedaan hebben. Dat klopt dan weer niet met Arjens uitspraak dat Frits er bij eentje te laat was. Wat denk jij dat het geval is?

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2010, 09:38:30 »
Of hij heeft hem wel in zijn handen gehad maar er zat geen muntje in, Kim moest immers nog een jerrycan "vullen" aangezien ze al eerder een muntje in het water wierp.
Weet je het niet, antraciet

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2010, 11:17:49 »
Bedankt voor deze toevoeging! Als ik het goed begrijp denk je dus dat de gevulde container van 250 euro niet bij Frits is aangekomen omdat ie bleef liggen. Ik heb het teruggekeken en het lijkt er inderdaad wel op. In dat geval heeft Frits dus maximaal 3 gevulde containers van Arjen en Kim kunnen pakken en zou hij dat ook gedaan hebben. Dat klopt dan weer niet met Arjens uitspraak dat Frits er bij eentje te laat was. Wat denk jij dat het geval is?

De eerste van 500 die Arjen heeft gevuld, heeft Frits gepakt. Aan het eind gooit Arjen een gevulde container van 500 en eentje van 250 in het water (ondanks het verloren muntje). Daarvan pakt Frits alleen die van 500 en is met die andere te laat. Kim zie je er tussendoor ook nog wel eentje in het water gooien, maar ik vermoed dat daar geen muntje in zat. Er zijn volgens mij dus maar twee containers van hun team gepakt. Het andere team vult vier containers en die pakt Frits allemaal. Eén daarvan schrijven Kim en Arjen onterecht op hun eigen conto. Arjen is verbaasd dat het andere team in veel langere tijd maar drie gevulde containers succesvol bij Frits heeft kunnen afleveren. Arjen: "Ze hadden zelfs nog een muntje over."

..

Ik ga er van uit dat Kim de mol is. Het muntje laten vallen was een mislukte molactie, want er werd nog op tijd gehervuld. Het laten afdrijven van een container en eentje niet vullen waren wel succesvolle molacties.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2010, 11:50:16 door Avogadro »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2010, 12:12:18 »
Het in het water gooien van een muntje kan je sowieso uitleggen als molactie, aangezien ze maar vijf muntjes hadden en er dus zo een verspillen. Ik ga het nog eens goed bekijken en het een en ander toevoegen aan de overzichten.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2010, 13:45:48 »
Ik zeg het al de hele tijd :P!! Maar bedankt voor het overzicht, zo is het nog duidelijker dat de actie van Kim hoogstwaarschijnlijk een molactie is welke we tijdens de reunie te zien krijgen.
Weet je het niet, antraciet

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2010, 17:39:10 »
Het in het water gooien van een muntje kan je sowieso uitleggen als molactie, aangezien ze maar vijf muntjes hadden en er dus zo een verspillen.

Dat was meer om haar cover als mollende kandidaat op te houden.
;D
« Laatst bewerkt op: 19-02-2010, 18:01:42 door Avogadro »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #155 Gepost op: 28-02-2010, 11:14:17 »
Ik ga er van uit dat Kim de mol is. Het muntje laten vallen was een mislukte molactie, want er werd nog op tijd gehervuld. Het laten afdrijven van een container en eentje niet vullen waren wel succesvolle molacties.

Ik heb nog eens gekeken naar hoeveel containers Arjen en Kim lijken te vullen en ik denk dat de container die afdrijft/blijft liggen niet gevuld was.

32:06 Kim ziet de eerste twee containers. 32:48 Arjen vult (I) een van de twee containers (dit blijkt later een van 500 euro te zijn). Arjen: "Die andere pakken?" Arjen in biecht: "Al gauw zag Kim geloof ik de eerste containertjes drijven, en uiteindelijk konden we daar de twee containers vullen, dus een van 500 en een van 250." Ik denk dat Arjen zich hier vergist, want we zien ze later nog drie containers vullen en een muntje kwijtraken. En ze hadden maar vijf muntjes. Dit staat in de beschrijving van de opdracht op de officiele site. 33:01 Arjen gooit gevulde container weg.

33:36 Kim: terug, deze kant, sturen Arjen! 33:55 Arjen: "Wel 500 al." Ze proberen hier waarschijnlijk de 250 container te pakken te krijgen. Waarschijnlijk dus niet gevuld omdat er nog drie containers gevuld gaan worden en ze een muntje kwijtraken.

34:47 Kim vult (II) een container.
35:06 Arjen vult (III) een container.
35:16 Arjen en Kim laten een muntje (IV) in het water vallen.
35:50 Arjen vult (V) een container.

Stel dat de container die blijft liggen wel gevuld was zoals Arjen in een biecht zegt, dan zou het kunnen dat Kim bij 34:47 een container niet echt vult (quote van Avogadro hierboven), maar dat zou een gekke molactie zijn. Er blijven daarna nog drie muntjes over (waarvan een in het water belandt) om containers mee te vullen, van de vijf die ze hadden.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #156 Gepost op: 28-02-2010, 12:01:02 »
Stel dat de container die blijft liggen wel gevuld was zoals Arjen in een biecht zegt, dan zou het kunnen dat Kim bij 34:47 een container niet echt vult (quote van Avogadro hierboven), maar dat zou een gekke molactie zijn. Er blijven daarna nog drie muntjes over (waarvan een in het water belandt) om containers mee te vullen, van de vijf die ze hadden.

Bijna zoals ik het nu zie Heinz. Van die vijf muntjes dat weet ik nu inmiddels ook wel, daar zat ik inderdaad fout mee.

Kim zag de twee containers aan het begin. Arjen pakt die van 500, vraagt Kim om een muntje en om die andere container te pakken. Bij het overhandigen van het muntje aan Arjen, gaat de kano naar achteren (ze komen achter de tak terecht) en vanaf dat moment kunnen ze die andere container niet meer achterhalen omdat de stroming te snel gaat en het roeien niet al te best (Arjen heeft volgens Kim moeite om goed in de kano te zitten).

Verschil van inzicht is dat ik denk dat Kim daar nog in het begin een muntje in het water gooit vlak nadat ze Arjen het muntje gaf. En later pakt ze dus de container bij 34:47, maar vult die niet.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2010, 15:05:52 door Avogadro »

Offline taylor

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 28-02-2010, 12:25:32 »
óf arjen geeft kim gewoon van alles de schuld in zijn biecht (van het slecht kunnen omgaan met de boot), terwijl hij er eigenlijk zelf achter zit ::vergroot::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #158 Gepost op: 28-02-2010, 12:31:03 »
Verschil van inzicht is dat ik denk dat Kim daar nog in het begin een muntje in het water gooit vlak nadat ze Arjen het muntje gaf. En later pakt ze dus de container bij 34:47, maar vult die niet.

Dat zou kunnen. Mij lijkt het alleen sterk dat je een muntje met zo'n werpbeweging weg zou gooien, dat kan je veel stiekemer doen.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #159 Gepost op: 28-02-2010, 12:52:48 »
Mij lijkt het alleen sterk dat je een muntje met zo'n werpbeweging weg zou gooien, dat kan je veel stiekemer doen.

Dat is dan verschil van inzicht. Welke (op het eerste oog) gevulde container raakt dan kwijt, nog naast die ene die Frits voorbij de rode vlag pakt nadat ie uit de boot viel?

Ik vat even samen. Op het eerste oog vullen Kim en Arjen dan 4 containers (*). Op het eerste oog vullen Erik en Sanne 4 containers. Op het eerste oog mist Frits 1 container. Het resultaat bij Pieter Jan zijn 6 gevulde containers.

* Ik denk dus dat het er in werkelijkheid 3 zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2010, 13:02:06 door Avogadro »