Ik ga er van uit dat Kim de mol is. Het muntje laten vallen was een mislukte molactie, want er werd nog op tijd gehervuld. Het laten afdrijven van een container en eentje niet vullen waren wel succesvolle molacties.
Ik heb nog eens gekeken naar hoeveel containers Arjen en Kim lijken te vullen en ik denk dat de container die afdrijft/blijft liggen niet gevuld was.
32:06 Kim ziet de eerste twee containers. 32:48 Arjen vult
(I) een van de twee containers (dit blijkt later een van 500 euro te zijn). Arjen: "Die andere pakken?" Arjen in biecht: "Al gauw zag Kim geloof ik de eerste containertjes drijven, en uiteindelijk konden we daar de twee containers vullen, dus een van 500 en een van 250." Ik denk dat Arjen zich hier vergist, want we zien ze later nog drie containers vullen en een muntje kwijtraken. En
ze hadden maar vijf muntjes. Dit staat in de beschrijving van de opdracht op de officiele site. 33:01 Arjen gooit gevulde container weg.
33:36 Kim: terug, deze kant, sturen Arjen! 33:55 Arjen: "Wel 500 al." Ze proberen hier waarschijnlijk de 250 container te pakken te krijgen. Waarschijnlijk dus niet gevuld omdat er nog drie containers gevuld gaan worden en ze een muntje kwijtraken.
34:47 Kim vult
(II) een container.
35:06 Arjen vult
(III) een container.
35:16 Arjen en Kim laten een muntje
(IV) in het water vallen.
35:50 Arjen vult
(V) een container.
Stel dat de container die blijft liggen wel gevuld was zoals Arjen in een biecht zegt, dan zou het kunnen dat Kim bij 34:47 een container niet echt vult (quote van Avogadro hierboven), maar dat zou een gekke molactie zijn. Er blijven daarna nog drie muntjes over (waarvan een in het water belandt) om containers mee te vullen, van de vijf die ze hadden.