6.1 jokers of geld Frits blijft als eerste achter en zegt nog voor Arjen of Sanne te zijn om als laatste over te blijven. Erik: "Dus dan blijft nu Kim achter." Arjen: "Ja, of Erik." Kim stemt voor Erik, Erik voor Kim. Sanne stemt voor Erik en Arjen ook. Erik: "Fijn dat jullie me zo vertrouwen." Arjen: "Ik vertrouw je wel maar je bent gewoon te onvoorspelbaar." Sanne vindt dit ook. Erik probeert de anderen er van te overtuigen dat hij niet moet achterblijven, maar Sanne is onverbiddelijk. Erik blijft als tweede achter. Erik tegen Arjen: "Hou haar (Kim? of Sanne?) in de gaten hoor, volgende is zij." Erik kan kiezen tussen twee jokers of 500 euro in de pot. Hij kiest voor het geld. Het geld gaat niet in de pot omdat Sanne (en Arjen) voor de jokers kiezen. Kim en Frits kiezen wel ook voor het geld.
6.2 foto-expositie Het is onduidelijk wat Eriks strategie is. Bij de laatste combinatie moet Erik kiezen tussen een foto waar Arjen in zijn eentje op staat (Erik vaag in het donker op de achtergrond) en een foto waar alleen Pieter Jan op staat. Erik komt uit bij telescoop 3. (Frits koos voor de foto van Pieter Jan en kwam ook uit bij telescoop 3, dus Erik koos voor Pieter Jan.) Erik ziet Frits. (Terwijl Frits door telescoop 3 Erik zag.) Hij denkt dat hij fout zit.
6.3 wildwatervaren / executie aflevering 6 Erik (achter) en Sanne zitten samen in een kano. (Erik wilde met Sanne om haar in de gaten te kunnen houden.) Ze vullen net als Arjen en Kim vier containers maar doen er veel langer over voor ze over de finish varen. Erik weet bij de finish de boot nog net wat tegen te houden zodat Sanne net op tijd de vierde container kan vullen.
Ze houden een muntje over. Frits pakt drie van de containers van Erik en Sanne en drie containers van Arjen en Kim. Ze zijn samen 2500 euro waard.
Bij de executie kiest Erik er als vierde voor om zijn scherm niet te zien (voor hem koos Arjen om het scherm wel te zien). Erik: "Ik denk dat ik wel naar Tokyo wil en dat ik het ook verdiend heb. Ik hoef het scherm niet te zien."
Dit kost 1000 euro uit de pot. (Ook Frits, Sanne en Kim halen elk 1000 euro uit de pot.)
7.1 koffertjes Pieter Jan laat via een bericht aan Erik weten dat hij voor de volgende opdracht een kandidaat met een luisterend oor zoekt. Arjen en Erik voelen zich geroepen. De meeste stemmen gaan naar Erik (iedereen behalve Arjen). Erik komt op de sleutelpositie terecht waar het geld verdiend kan worden. Als hij van alle vier de kandidaten goed voorspelt welk koffertje ze hebben gekozen, gaat er 2000 euro in de pot. Erik: "Het ging heel goed allemaal, ik had ze allemaal heel snel. Totdat een van jullie enorm begon te kloten. Maar ik hoop dat de groep sterker is geweest dan de Mol vandaag." Erik denkt dat Sanne het diner heeft gekozen. Dit is
fout, ze koos het vraagteken. Frits: vraagteken. Dit is goed. Kim: jokers.
Fout: Kim koos de lege koffer. Arjen: lege koffer.
Fout: Arjen koos het diner.
Er komt geen geld in de pot. Erik houdt de verdeling aan zoals die door Sanne nog in ronde 5 gemaakt is. In deze ronde gaat Arjen saboteren. We horen hem zeggen dat Frits van gedachten veranderd is en het diner wil. Sanne: "Ok, dan neem ik het gouden vraagteken (blijkt Sanne uiteindelijk ook te kiezen) en dan neem jij de lege koffer (blijkt Arjen uiteindelijk niet te kiezen)."