8.2 waterbunker Frits bereikt zijn puzzel (een rechthoek) als eerste. Erik als tweede, Sanne bijna tegelijk met Erik als derde. Kim komt niet aan haar puzzel toe. Frits denkt dat hij zijn puzzel goed heeft gelegd, maar het klopt niet. Sanne legt haar puzzel als eerste goed, Erik is net te laat. Sanne neemt de vrijstelling waardoor er geen 3000 euro verdiend wordt en er zelfs 1000 euro uit de pot gaat.
8.3 dilemma's 1. Had Erik bovenaan de tempel voor vijf jokers of voor het geld gekozen (aflevering 6)? (Erik: "Ik denk dat ik ook voor de vijf jokers had gekozen.") Frits: "Jokers." Sanne: "Hij heeft heel vaak geroepen geld." Frits: "Nee, hij heeft gezegd vanaf vier jokers pak ik de jokers." Kim: "Ja? Tegen jou?" Sanne: "Hij heeft tegen mij gezegd als ik jouw keuze had dan had ik gekozen voor het geld." Kim: "Ja, dat heb ik ook gehoord, toen stond ik bij jou." Frits: "Jongens, wie vertrouwt Erik nou het meest? Hij gaat voor de jokers, vanaf vier." Sanne: "Ok." Kim: "Vertrouwen we Frits nu?" Pieter Jan: "Ik wil graag het antwoord." Frits: "Jokers." Dit is goed. 250 euro erbij. 2. Wie zou Erik niet vertrouwd hebben in het spel met de groene schijf om de afvaller in het spel te houden (aflevering 3)? (Erik: "Sanne, vanwege haar wispelturigheid.") Frits: "Dan is het of Kim of Sanne." Sanne: "Ik denk dan mij niet." Kim: "Ik denk mij niet." Sanne: "Ik denk jou wel." Kim: "Ja, maar net had je ook al een fout antwoord, Sanne." Sanne: "Jij ook, Kim." Frits: "Ik denk voor Sanne." Pieter Jan vraagt of Sanne het daar mee eens is, Sanne knikt. Het antwoord is goed. 250 euro erbij.
3. Wie zou Frits buitenspel hebben gezet bij de achtervolging (aflevering 7)? (Frits: "Erik, omdat ik hem vertrouw.") Erik tegen Sanne: "Ik denk ook jou." Sanne: "Dat denk ik ook ja." Kim: "Dat denk ik ook."
Dit antwoord is fout, er komt geen 250 euro bij. 4. Wie zou Frits bij het jokerspel bedrogen hebben (aflevering 2)? (Frits: "Sanne (..), omdat ik denk dat zij een concurrent van mij is.") Erik: "Een van jullie tweeën is het, ik ben het niet." Kim: "Ik denk dat ie mij..." Sanne: "Op dat moment denk ik eerlijk gezegd ook dat ie mij niet zou bedriegen." Kim: "Nee, dat denk ik.. Op dat.. Toen he." Erik: "Ja dat denk ik ook." Het antwoord dat wordt gegeven is Kim.
Dit is fout, weer geen 250 euro.5. Aan wie zou Kim twee jokers hebben gegeven als ze was afgevallen bij de laatste executie? (Kim: "Sanne.") Sanne: "Aan mij." Frits: "Ja." Erik: "Dat denk ik ook ja." Frits: "Ik kan me niet voorstellen dat ze een ander antwoord geeft." Pieter Jan: "Dus het antwoord is.." Erik: "We zeggen Sanne Vogel, maar als het niet zo is, weten we weer iets meer denk ik." Het antwoord is goed en levert 250 euro op. 6. Zou Kim in het bos, als ze als laatste was overgebleven, voor de vrijstelling of voor het geld zijn gegaan (aflevering 4)? (Kim: "De vrijstelling".) Erik: "Zeg het maar, Sanne Vogel, wat denk jij?" Sanne: "Ja, ik denk dat meteen aan die nacht in je eentje in dat bos, waarvan ik denk dat Kim daar geen zin in heeft."
Frits: "Ik denk dat ze de sleutel gekozen zou hebben." Erik: "Dat ze voor het geld gekozen zou hebben."
Frits: "Ja." Erik: "Dat denk ik ook."
Dit antwoord is fout, er komt geen 250 euro bij.7. Met wie zou Sanne gaan dineren als zij die koffer had gehad (aflevering 7)? (Sanne: "Met Kim.") Erik: "Ik denk met Kim." Frits: "Ik denk ook met Kim." Kim: "Ik denk het ook." Dit antwoord is goed en levert 250 euro op. 8. Wie zou Sanne gekozen hebben als teamgenoot bij de achtervolging? Met die teamgenoot zou gestreden worden om een vrijstelling (aflevering 7). (Sanne: "Erik." Sanne zou de vrijstelling niet hebben afgestaan.) Erik: "Ik denk omdat ze weet dat Kim onzeker is, en dat Kim eventueel ook een vrijstelling kan gebruiken, dat ze ook in dit geval voor haar vriendin Kim heeft gekozen.
Frits en Kim gaan akkoord. Dit antwoord is fout. Er komt geen 250 euro bij. (Sanne: "Ik had voor Erik gekozen (..) omdat we daarna gingen dobbelen en dat ik dan toch wel zou winnen.") De totale opbrengst van deze opdracht is 1000 euro.
Frits maakt in totaal vier goede inschattingen en
twee foute.
Beide antwoorden die Frits gaf worden door de anderen fout ingeschat.