Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 78792 keer)

Offline Puar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2010, 14:27:29 »
Wie was het ook alweer die zo graag wou dat Barbara snel aan de beurt was? dat is namelijk verdacht naar mijn mening. Omdat Barbara er vorige keer al bijna uit lag was ze misschien bang en wou ze graag de vrijstelling. De mol had misschien gehoopt dat ze deze zou pakken?  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2010, 14:31:43 »
Wie was het ook alweer die zo graag wou dat Barbara snel aan de beurt was? dat is namelijk verdacht naar mijn mening. Omdat Barbara er vorige keer al bijna uit lag was ze misschien bang en wou ze graag de vrijstelling. De mol had misschien gehoopt dat ze deze zou pakken?  ::vergroot::

Dat was Frits  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline doolaard

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2010, 15:16:28 »
Hoi beste mensen, het is spilled aldus m´n engelstalige buurman en vrouw. en waren zeer verbaast. Toch nog even dan. Wat was Hind toch weer `afwezig`, en kwam het besluit van Frits voor haar onverwacht!?, Zij had er niets mee te winnen of verliezen, Frits maakte zich alleen maar verdacht.OOOOOOOja!, wat loopt ze ondanks tig kilo op de schauders lekker door...voorbij het bord 500000, en Erik maar roepen, `zullen we doorlopen naar een hoger bedrag?? Maar Hind die in alle ooghoeken keek( let op! doet ze vaker ), liep lekker door!Zij weet meer!! ::oink::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 15:34:59 door doolaard »

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2010, 15:42:37 »
Hoi beste mensen, het is spilled aldus m´n engelstalige buurman en vrouw. en waren zeer verbaast. Toch nog even dan. Wat was Hind toch weer `afwezig`, en kwam het besluit van Frits voor haar onverwacht!?, Zij had er niets mee te winnen of verliezen, Frits maakte zich alleen maar verdacht.OOOOOOOja!, wat loopt ze ondanks tig kilo op de schauders lekker door...voorbij het bord 500000, en Erik maar roepen, `zullen we doorlopen naar een hoger bedrag?? Maar Hind die in alle ooghoeken keek( let op! doet ze vaker ), liep lekker door!Zij weet meer!! ::oink::

voor mij is hind de mol.

waarschijnlijk liep ze dus snel door om zeker te zijn dat wanneer zij bij het bordje 500.000 kwamen de andere groep nog lang niet daar was!  >:D

Offline L u u k

• Forumlid
  • Vivienne
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2010, 16:06:50 »
Frits heeft echt niet heel de nacht in dat bos gelegen hoor. Of denken jullie dat echt? ::rofl::

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2010, 16:08:31 »
Hoi beste mensen, het is spilled aldus m´n engelstalige buurman en vrouw. en waren zeer verbaast.

::bravo::   ::bravo::   ::bravo::
Volgens mij leraar Engels van de havo idem dito. Althans, jaren geleden in elk geval wel :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2010, 16:10:16 »
::bravo::   ::bravo::   ::bravo::
Volgens mij leraar Engels van de havo idem dito. Althans, jaren geleden in elk geval wel :P

En waarom wist Erik dan zo zeker dat spilled fout was ???

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2010, 16:11:52 »

Hij wist zeker dat spild fout was. Erik dacht juist dat het spilled moest zijn en gaf dat als antwoord.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2010, 16:12:34 »

Ik heb vanmorgen op internet zitten zoeken, omdat het thuis hier ook een discussiepunt was. Ik zei meteen dat het spilled was, terwijl manlief er heilig van overtuigd was dat het spilt was. En op internet kom je de ene keer It's no use crying over spilled milk en de andere keer It's no use crying over spilt milk tegen. Dus volgens mij wordt het door elkaar gebruikt.
Ik heb in elk geval spilled geleerd en dat houd ik ook aan indien nodig.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2010, 16:14:46 »
Hij wist zeker dat spild fout was. Erik dacht juist dat het spilled moest zijn en gaf dat als antwoord.

Erik gaf in de voice-over aan dat hij bewust een fout antwoord voorstelde om te kijken hoe Barbara zou reageren. Zij zou het zo moeten weten door haar studie in de VS.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2010, 16:18:06 »
Erik gaf in de voice-over aan dat hij bewust een fout antwoord voorstelde om te kijken hoe Barbara zou reageren. Zij zou het zo moeten weten door haar studie in de VS.

Niet mee eens....
Zolang engelstalige sites het er nog niet eens overeens zijn wat nou de juiste vorm is, kan ik begrijpen dat er bij niet native-speakers ook onduidelijkheid is. Althans, geen onduidelijkheid, maar je moet maar net weten dat beide vormen gehanteerd worden.

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2010, 16:23:18 »
Had je Barbara dr gezicht moeten zien toen ze afviel. Een echte sportvrouw die kunnen altijd heel slecht tegen hun verlies, maar, Barbara had al een grote voorsprong want ze wist al wie de mol niet was en toch heeft ze weer voor dezelfde gekozen of voor de verkeerde mol gekozen te hebben en ik wist sowieso dat zij de mol niet was want Tim had haar als Mol en viel af en dat blijkt ook wel.
Ik vond de opdrachten wel erg leuk maar wel erg onduidelijk met name die School opdracht vond ik vonden jullie niet?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2010, 16:23:54 »

Oh, aha. Maar Amerikaans is geen Engels he. Straks zit daar nog de clou, dat ze in Amerika geen "spilt" meer gebruiken, omdat ze daar toch de neiging hebben de engelse grammatica (die best lastig is) te vereenvoudigen. Persoonlijk was ik er 100 % van overtuigd dat het "spilt" moest zijn. Net als bijvoorbeeld "burnt" i.pv. "burned".

Offline Shira

• Forumlid
  • free spirit
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2010, 16:26:12 »
Getrouwd met een Amerikaan.. het is SPILLED
w00t!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2010, 16:43:56 »
Frits heeft echt niet heel de nacht in dat bos gelegen hoor. Of denken jullie dat echt? ::rofl::

We hebben kunnen zien dat dat niet zo was.
Wel een beetje zwak van WIDM hoor... Je verbindt ergens een "straf" aan en vervolgens houdt je je daar niet aan ... ::ohno::

Offline L u u k

• Forumlid
  • Vivienne
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2010, 16:48:49 »
We hebben kunnen zien dat dat niet zo was.
Wel een beetje zwak van WIDM hoor... Je verbindt ergens een "straf" aan en vervolgens houdt je je daar niet aan ... ::ohno::
Maar al hadden we dat niet gezien, en was door de productie laten lijken dat Frits daar wel heel de nacht lag, denk je dan nog dat het zo was? Get real. Alles is in scene gezet. Frits ligt daar echt niet heel de nacht in dat bos hoor. Voor de camera word alles heel serieus en echt lijkend gedaan, maar who knows wat er gebeurd als de camera's uit zijn.

« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2010, 16:58:06 »
Oh, aha. Maar Amerikaans is geen Engels he. Straks zit daar nog de clou, dat ze in Amerika geen "spilt" meer gebruiken, omdat ze daar toch de neiging hebben de engelse grammatica (die best lastig is) te vereenvoudigen. Persoonlijk was ik er 100 % van overtuigd dat het "spilt" moest zijn. Net als bijvoorbeeld "burnt" i.pv. "burned".

Heeft de discussie zin? Ik denk dat in de antwoorden een aanduiding gezocht moet worden, zoals Z C T  en in dit geval spilt,dit zijn specifieke antwoorden die je niet zomaar verzint.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2010, 16:58:46 »
Maar al hadden we dat niet gezien, en was door de productie laten lijken dat Frits daar wel heel de nacht lag, denk je dan nog dat het zo was? Get real. Alles is in scene gezet. Frits ligt daar echt niet heel de nacht in dat bos hoor. Voor de camera word alles heel serieus en echt lijkend gedaan, maar who knows wat er gebeurd als de camera's uit zijn.

Niets is wat het lijkt ...

Neem toch ook niet aan  dat ze Frits gelijk hebben losgelaten. En waar heeft hij dan wel overnacht.

Als je één keer de consequentie van een actie ongemoeid laat heeft het daarna eigenlijk geen zin meer om het spel te spelen.

Dan moet je gewoon 10 goeie acteurs meenemen en samen afspreken wie de mol is en daaromheen een leuke serie opnemen.
Lijkt me toch niet de opzet van WIDM.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2010, 17:01:37 »
Getrouwd met een Amerikaan.. het is SPILLED
Ja, maar er zijn, zoals eerder al aangegeven, verschillen tussen Amerikaans Engels en Brits Engels. Denk ook bijvoorbeeld aan 'colour' vs 'color'. Als je op de middelbare school 'color' gebruikt, wordt dat volgens mij echt fout gerekend.
The British are not impressed.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2010, 17:21:51 »
Waar ik hoopte molverdachten te kunne afschrijven, krijg ik er deze aflevering weer één vrij nardukkelijk bij   Hind, Kim en Erik scrhijf ik tot nader orde als mol af. Arjen en Sanne blivjen verdacht en Frits komt ook behoorlijk in beeld.

Wat ik me bij de kettingopdracht afvraag: Zou je als mol als laatste gaan of als één van de eerste 2?.  Aangezien het bedrag steeds verdubbeld, halen de 1e 2 kandidaten (Sanne en Arjen) p.p. slechts 50 euro binnen. 

De mol kan 1600 euro uit de pot houden door als laatste te gaan, maar gelijktijdig doordat hij als laatste gaat, laat hij ook 1600 euro in de pot komen. Frits had indien hij de mol was ook voor Hind kunnen gaan om nog eens 800 uit de pot te houden.

Wie is dan meer aan het mollen? Frits die 1600 uit de pot houdt, maar gelijktijdig 1600 in de pot laat komen, of Arjen en Sanne die maar 50 euro verdienen?