Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 78744 keer)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 29-01-2010, 17:58:57 »
Hélemaal in het begin Bij het logo van de Avro. Zie je bovenaan vierkantjes.
Ze gaan allemaal naar rechts, maar 1tje gaat naar links.
Dit is een blauwe. Weet iemand nog wie er een blauwe vlag had bij de
boot-helikopter-brug opdracht?

Stelletje molloten...

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 29-01-2010, 18:21:45 »
Er viel mij iets op in de aflevering waar wellicht een hint in zit.
Bij de BBQ na de kettingopdracht wordt enkele seconden de volgende lampion in beeld gehouden.

Ik weet niet of iemand Japans kan lezen maar ik denk dat het Hiragana schrift is en ik heb de twee onderste letters er al uit kunnen halen. De bovenste kan ik nog niet vinden

て vertaling = te

ん vertaling = n

Ik vond het erg opvalling in beeld gebracht dus wil het wel graag uitpluizen ;).
Op 35.10 minuten kun je het terug kijken

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2010, 18:32:34 »
Hélemaal in het begin Bij het logo van de Avro. Zie je bovenaan vierkantjes.
Ze gaan allemaal naar rechts, maar 1tje gaat naar links.
Dit is een blauwe. Weet iemand nog wie er een blauwe vlag had bij de
boot-helikopter-brug opdracht?
Umm, dat blokje gaat al jaren die kant op, dat hoort gewoon bij de ident.
The British are not impressed.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2010, 18:43:13 »
Bij de zamdzakkenopdracht waren de bedragen in deze volgorde:
250.000  500.000   156.250   93.750   375.000   125.000
Groep Arjen, Erik en Hind begonnen bij de 250.000
Groep Barbara Sanne Kim en Frits begonnen bij de 125.000
Als mol zijnde wil je denk ik dichtbij die 93.750 zijn en de groep van Barbara dan vanuit de goede positie startte en dus niet te snel moesten zijn.
Maar frappant is dat de eerste groep zo snel ging lopen, misschien wetende dat ze snel moesten zijn om bij het laagste bedrag te moeten komen? De andere groep was helaas te langzaam waardoor het niet lukte?

Offline Nodus

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2010, 19:04:36 »
De sfeer wordt grimmiger
waar haal je die onzin nou weer vandaan  ::rofl::
och een beetje fantasie is ook niet mis natuurlijk

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2010, 21:19:38 »
Als mol zijnde wil je denk ik dichtbij die 93.750 zijn en de groep van Barbara dan vanuit de goede positie startte en dus niet te snel moesten zijn.
Maar frappant is dat de eerste groep zo snel ging lopen, misschien wetende dat ze snel moesten zijn om bij het laagste bedrag te moeten komen? De andere groep was helaas te langzaam waardoor het niet lukte?
Ja, alleen liep die eerste groep toen ze bij het laagste bordje kwamen nog net zo hard door. De mol wist dat dit het laagste bedrag was, dus die had daar moeten willen wachten. De groep liep echter zonder al te veel discussie gewoon door, op weg naar het op één na hoogste bedrag.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2010, 22:26:06 »
Ja, alleen liep die eerste groep toen ze bij het laagste bordje kwamen nog net zo hard door. De mol wist dat dit het laagste bedrag was, dus die had daar moeten willen wachten. De groep liep echter zonder al te veel discussie gewoon door, op weg naar het op één na hoogste bedrag.
Precies, dat vond ik ook. Dus valt te veronderstellen dat de mol dan in de groep van Barbara moet zitten, maar daar was niemand die de groep echt aanspoorde om toch verder te moeten gaan en/of zakjes eraf wilde hebben om bij dat laagste bedrag uit te kunnen komen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 22:30:03 door yessie »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2010, 00:50:34 »
Precies, dat vond ik ook. Dus valt te veronderstellen dat de mol dan in de groep van Barbara moet zitten, maar daar was niemand die de groep echt aanspoorde om toch verder te moeten gaan en/of zakjes eraf wilde hebben om bij dat laagste bedrag uit te kunnen komen.

Heel opvallend inderdaad. Als ik dat combineer met mijn veronderstelling dat de mol in aflevering 1 op de boot moet hebben gezeten kom ik op Kim of Sanne.

Misschien dat ik met Kim als mol dan toch wel redelijk goed zit ???

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline brad

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2010, 02:03:38 »
'Met sollen moeten winnen' Wie solt er in deze aflevering?

- Frits solt met die vrijstelling, maar wint daarbij de toegang naar de volgende aflevering.
- ?

In het dagboek van de mol staat: "Met mij valt niet te sollen, dus dat moet je ook niet willen." Volgens mij wijst dat op het gedoe met de kleding, waarbij Frits de andere kandidaten wil terugpakken (wat dus niet echt lukt  ::rofl::).
Opvallend hierbij is dat Frits inderdaad 's nachts al wordt ontketend, dat de bus voor hem openstaat en dat hij heel snel door heeft dat er met zijn kleding gesold is (kan natuurlijk ook zo gemonteerd zijn). Maar als hij echt de mol is, dan kan hij bij deze spontane tegenactie natuurlijk door het productieteam geholpen kunnen zijn.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2010, 11:11:35 »
Ik krijg tunnelvisie gevoel  ::hyper::
Maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn  :-\\
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline cenv

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2010, 13:24:47 »
Ik heb nogmaals afl 4 terug gekeken.
Rond 32:56 wordt het spel met de ketting uitgelegd, er is dan een shot te zien van de tafel met daarop de vrijstelling en de sleutel. Opvallend is dat je links achterin de bosjes iemand ziet zitten/bewegen, die ook opeens plots wegduikt. Wat ik zo kan zien kwa kleding; iets blauw met ruitjes en iets roods ( petje). Ik kan nog niemand ontdekken die die kleding droeg.
Misschien iemand anders?

Of aangezien er zoveel Japanners door het beeld lopen, had gewoon een voorbijganger hoge nood oid.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2010, 13:37:52 »
Er zullen altijd geheimzinnige figuren gespot worden door oplettende kijkers. Het is ook niet altijd nodig om die eruit te filteren.

Houd het maar op een Jap met hoge nood, zoals je zelf al zegt.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2010, 13:48:50 »
Wat een gedoe van Erik en Arjen toen ze die zandzakjes droegen :P
2024: wie is de Mol?

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2010, 14:19:19 »
er zijn nu heel veel hints naar hind en de kleur rood. Kijk eens naar de interviews, geheime filmpjes daartussen in en de topic Japanse vlag.

- haar kleiding ==> hempjes, colltruien, longsleves, heel erg veel kleding in het rood in elke aflevering wel 2    verschillende kledingstukken!
- als enige een rode slutelhanger zie topic japanse vlag
- de kroeg rode leeuw in holland town
- deze lampion hierboven.
- ze tweet over haar favoriete kleur
- het lettertype tijdens de tests is rood (of was dat altijd al zo?)
- ze legde een rode portemonee in het bakje, aflevering 1
- japanse sterrebeeld van hind een rat is..... wat is de engelse vertaling voor mol : mole rat!
- op de avatar hiernaast heeft ze bruin aan (wat weer een mollenkeur zou kunnen zijn)
- verder bij de interviews op de .nl site heeft iedereen slippers op tafel liggen behalve hind (iedereen maakt slippertjes?)

- er moeten er meer te vinden zijn.

Het kan goed zijn  dat de redactie ons weer een verkeerde richting in wil sturen, maar ook bij milouska was het zo overduidelijk.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2010, 14:56:17 door Lola-aapje »

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 30-01-2010, 15:43:38 »
Ik vond de zandzakken opdracht de meeste hints bevatten. Het ene team bevatte 2 mannen en 1 vrouw (Arjen, Erik & Hind) het andere team 3 vrouwen en 1 man (Kim, Sanne, Barbara en Frits). Qua krachten te zien is het team met de 2 mannen misschien in een voordeel aangezien die sterker zijn. Aan de bedragen te zien was er het meeste geld te verzamelen aan de kant van het parcours waar het sterke team zat. Als de mol in het sterke team zit dan heeft hij er dus baat bij om zo snel mogelijk zo ver mogelijk te komen. Voorbij de 500.000 euro, het hoogste bedrag. Het is dus ook logisch en frapant dat het sterke team 5 bordjes opgeschoten is, terwijl het zwakkere team slechts 2 bordjes opgeschoten is.

Mijn vermoeden is dus dat de mol sowieso in het sterke groepje zit. Maar wie:

* De constructie van de drager breekt direct af, dus het aantal zandzakken is meteen verminderd en daarmee ook het bedrag van de pot. Zelfs als ze de andere groep tegenkomen hebben zij in ieder geval weinig zandzakken.
* Als het bordje met 500.000 euro bereikt wordt staat Hind niet eens stil en blijft doorlopen "Wat als de andere groep ook stil blijft staan?"
* Als de groep het bordje met het laatste bedrag voorbij is, wordt er door beide mannen in dit groepje ontzettend getreuzeld en gerekt met vallende zandzakken( om maar niet bij het 350.000 euro bordje te komen misschien? )

Ik blijf, als ik kijk naar alle afleveringen tot nu toe toch het meeste zitten op Hind. Zij doet vreemde dingen en ik heb er een bepaald gevoel bij. Daarnaast vind ik Sanne en Erik verdacht.

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #135 Gepost op: 30-01-2010, 15:50:49 »
Wat ik mij afvraag bij die zandzakkenopdracht: wat zou er gebeurd zijn als de twee teams inderdaad bij een in hun ogen gunstig bordje op elkaar zouden blijven staan wachten? Dan zou de opdracht dus nooit uitkomen. Gelukkig waren er een aantal kandidaten die dat ook inzagen, waardoor ze elkaar dus wel troffen in het midden.

Wat dat betreft vind ik het juist verdacht als een kandidaat de groep aanspoort om door te lopen; niet omdat er geld zou kunnen verdwijnen, maar omdat de opdracht anders "raar" zou aflopen. De Mol zou in dat geval het tempo moeten bepalen. Het groepje van vier was consequent langzaam, de groep van drie verschilde het meest in tempo: doordat ze minder zakjes meenamen, konden ze beter opschieten, maar doordat de mannen vervolgens hun zakjes lieten vallen, gingen ze weer langzamer. Ik denk daarim dat de Mol in deze groep zat.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2010, 15:53:22 »
Ik ben best benieuwd wat er gebeurt zou zijn als de groepjes erkaar tussen twee bordjes in tegen waren gekomen. Erik benadrukt steeds dat ze niet terug mogen.
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze niks zouden verdienen als ze elkaar halverwege tegen komen. volgens mij mag je wel terug naar de dichtst bijzijnde checkpoints, alleen niet verder terug lopen.

Als de mol in het sterke team zit, snap ik in elk geval niet waarom ze verder dan bordje 4 zijn gegaan. Volgens mij heb je voldoende mogelijkheid om de boel te vertragen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2010, 16:06:09 »
Ik ben best benieuwd wat er gebeurt zou zijn als de groepjes erkaar tussen twee bordjes in tegen waren gekomen. Erik benadrukt steeds dat ze niet terug mogen.
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze niks zouden verdienen als ze elkaar halverwege tegen komen. volgens mij mag je wel terug naar de dichtst bijzijnde checkpoints, alleen niet verder terug lopen.

Als de mol in het sterke team zit, snap ik in elk geval niet waarom ze verder dan bordje 4 zijn gegaan. Volgens mij heb je voldoende mogelijkheid om de boel te vertragen.

wat mij opviel tijdens de zandzakken opdracht is dat hind wel erg de pas erin had en snel door wilde lopen, ze wist natuurlijk dat de 500.000 yen vroeg op het pad zat en daar kan je maar beter voorbij zijn. Ook het feit dat die groep aan die kant van het pad begon zegt wel iets...

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2010, 16:13:47 »
wat mij opviel tijdens de zandzakken opdracht is dat hind wel erg de pas erin had en snel door wilde lopen, ze wist natuurlijk dat de 500.000 yen vroeg op het pad zat en daar kan je maar beter voorbij zijn. Ook het feit dat die groep aan die kant van het pad begon zegt wel iets...

Precies, als Mol, wil je aan die kant van het pad beginnen! Als het andersom was geweest en de zwakke groep was aan de andere kant begonnen en net zo ver gekomen als ze nu waren (2 bordjes ver) dan waren ze elkaar tegen gekomen bij de 500.000 euro. Er is natuurlijk niet te voorspellen hoe het omgekeerd was gelopen, maar goed...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2010, 16:18:10 »
Jammer alleen dat Hind bij het volgende bordje, het laagste bedrag, zonder verdere discussie doorliep op weg naar het één na hoogste bedrag! Als de mol in die groep had gezeten, had hij de anderen moeten proberen te overtuigen daar te blijven. Hind zei er helemaal niets, Erik constateerde dat de bedragen weer minder werden, Arjen dacht dat het volgende bordje wel weer hoger kon zijn en dus besloten ze, zonder één weerwoord van wie dan ook (ook Erik ging direct met Arjens redenering mee), door te lopen naar het volgende bordje.