Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 78777 keer)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2010, 16:26:56 »
Jammer alleen dat Hind bij het volgende bordje, het laagste bedrag, zonder verdere discussie doorliep op weg naar het één na hoogste bedrag! Als de mol in die groep had gezeten, had hij de anderen moeten proberen te overtuigen daar te blijven. Hind zei er helemaal niets, Erik constateerde dat de bedragen weer minder werden, Arjen dacht dat het volgende bordje wel weer hoger kon zijn en dus besloten ze, zonder één weerwoord van wie dan ook (ook Erik ging direct met Arjens redenering mee), door te lopen naar het volgende bordje.

Daar heb je wel weer een punt, welk bedrag kwam daarna ook alweer, heel hoog of viel het wel mee? Verder is er ook weer een kans dat je de andere groep tussen 2 bedragen tegen komt, bij een bordje blijven staan levert altijd geld op, tussen de bordjes niet. Verder heb ik terug gekeken en heeft hind redelijk zitten mollen:

- doordat ze helemaal rechts stond bij aflevering 1 kwam ze in de groep terecht die niet op de pilaren stond en kan dus verkeerde vlaggen en valse aanwijzingen geven (ik hoor duidelijk Tim roepen).
- ze heeft (samen met manuel) een deel van de kaart weer weggeklikt bij de Holland Town opdracht.
- maakte veel fouten tijdens het auto rijden, maar ze bleken niet zo op te vallen bij de rest, ook montagewerk was dat.
- ze liet zich makkelijk overhalen door frits om niet voor de vrijstelling te gaan...ondanks de eerdere afspraak
« Laatst bewerkt op: 30-01-2010, 16:32:24 door Lola-aapje »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2010, 16:48:31 »
Daar heb je wel weer een punt, welk bedrag kwam daarna ook alweer, heel hoog of viel het wel mee?
Jaa, even kijken, daarna kwam idd wel het laagste bedrag... Daar had de mol wel heen gewild. Maar toen ze daar aankwamen was er ook (in elk geval wat we gezien hebben) geen enkele discussie. "Dat is helemaal niks," zegt Erik. "Lopen!" zegt Arjen en Hind houdt haar mond en loopt gewoon mee door. En toen was het volgende bordje wel het hoogste. Het volgende wat we zien is dat de andere groep daar aankomt en blijft wachten. Maar ze staan er niet heel lang, of daar is de eerste groep al.

We weten dus niet wat er gebeurde als je elkaar tussen twee bordjes in tegenkwam. Teruglopen mocht niet, maar misschien wel binnen één 'baanvak'. Ze mochten immers ook twee meter teruglopen om een gevallen zakje op te pakken.
The British are not impressed.

Offline M90

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2010, 17:18:16 »
Ik vond het wel opmerkelijk dat Frits graag door wilde lopen toen ze bij 375.000 yen uitkwamen, helemaal omdat daarna het laagste bedrag van allemaal kwam.

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2010, 18:22:28 »
Ik snap niks van het gewonnen bedrag.
Als alle zakken werden meegenomen en stopten bij de 500.000 yen dan hadden ze 4000 euro verdiend.
Ieder team had 40 zakken dus is totaal 80 zakken. (bij team Frits goed te zien, 8 zakken naast elkaar en 5 achter elkaar).
80 x 500.000 yen = 4000 euro
28 zakken namen ze mee en ze stopten bij de 375.000 yen.
Hoe kunnen ze dan 1200 euro verdienen.
Ik kom aan 1050 euro of ik moet ontzettend verkeerd zitten te rekenen.

Daarbij zegt Frits dat 125.000 yen 1000 euro is en 375.000 yen 3000 euro is wat klopt als dat waar is.

Wie wil zich hier ook eens mee bezig gaan houden?
Dit omdat het etentje opdracht ook al niet klopte. Als je Karel en Angela kon overtuigen dat jij de mol bent, komt er geld in de pot. Als ze Frits aanwijzen als mol dan wordt er gezegd: als dat goed is gaat er 3000 uit de pot.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2010, 18:44:03 »
Dit omdat het etentje opdracht ook al niet klopte. Als je Karel en Angela kon overtuigen dat jij de mol bent, komt er geld in de pot. Als ze Frits aanwijzen als mol dan wordt er gezegd: als dat goed is gaat er 3000 uit de pot.
Als Frits niet de mol blijkt te zijn, heeft hij zijn opdracht goed uitgevoerd, namelijk Karel en Angela laten denken dat hij de mol is. Karel heeft gezegd: "Frits Sissing is de mol," maar Frits is niet de mol, dus dat is niet goed en komt er 3000 euro bij.
Als Frits wèl de mol is, dan klopte het wat Karel zei, en dan gaat er 3000 euro uit de pot.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2010, 19:04:03 »
Ik snap niks van het gewonnen bedrag.
Als alle zakken werden meegenomen en stopten bij de 500.000 yen dan hadden ze 4000 euro verdiend.
Ieder team had 40 zakken dus is totaal 80 zakken. (bij team Frits goed te zien, 8 zakken naast elkaar en 5 achter elkaar).
80 x 500.000 yen = 4000 euro
28 zakken namen ze mee en ze stopten bij de 375.000 yen.
Hoe kunnen ze dan 1200 euro verdienen.
Ik kom aan 1050 euro of ik moet ontzettend verkeerd zitten te rekenen.

Daarbij zegt Frits dat 125.000 yen 1000 euro is en 375.000 yen 3000 euro is wat klopt als dat waar is.

Wie wil zich hier ook eens mee bezig gaan houden?

Ik denk dat er 10 zakken per speler lagen. Dan komt het precies uit. 4000/500/70*28*375=1200. Exact.

Offline Steen

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2010, 20:06:07 »
We kregen ook een hele korte shot van de maan te zien, met heel kort het geluid van een uil. Moeten we hier iets mee denken jullie?

Maan-uil -> Manuel ;)

Offline G-unit

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2010, 20:41:14 »
De mol kan 1600 euro uit de pot houden door als laatste te gaan, maar gelijktijdig doordat hij als laatste gaat, laat hij ook 1600 euro in de pot komen. Frits had indien hij de mol was ook voor Hind kunnen gaan om nog eens 800 uit de pot te houden.

Wie is dan meer aan het mollen? Frits die 1600 uit de pot houdt, maar gelijktijdig 1600 in de pot laat komen, of Arjen en Sanne die maar 50 euro verdienen?
Slaat nergens op dit. Als mol heeft het totaal geen nut om als eerste te gaan en dan de sleutel te pakken: hiermee geef je de kandidaten vrij spel om voor de volle 3200 euro te gaan. Dus je zou hooguit kunnen zeggen dat Arjen en Sanne juist iets hebben gedaan dat ze minder verdacht maakt. Ik vind dat je niet kunt zeggen bij deze opdracht dat Sanne 'slechts' 50 euro heeft verdiend, iedereen heeft namelijk even veel gedaan voor het totaal bedag (behalve Frits). Als Mol wil je dus zo snel mogelijk aan de beurt zijn om de vrijstelling te pakken en te zorgen dat er niet meer geld verdiend kan worden. Wil je jezelf niet gigantisch gehaat/verdacht maken dan zou je ook als laatste kunnen gaan: je voorkomt hier mee dat er 1600 meer in de pot gaat en de andere kandidaten kunnen er nog wel enigszins mee leven omdat ze nu in ieder geval niet een nacht in dat bos hebben hoeven liggen.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2010, 20:49:15 »
Eens G-unit.
Echter zou de mol hier als laatste een vrijstelling pakken?
Ik denk het niet omdat het hoe dan ook enorm de aandacht op zich vestigd. Alle spelers (daar en hier) zullen alles nog eens heroverwegen mbt Frits zijn acties in de voorgaande spellen.

Zou een mol dan op een andere moment een vrijstelling pakken?
Een mol zou dit kunnen doen, maar dan moet je wel heel stevig in je schoenen staan. Immers iedereen die nog niet vrij is moet ook in dat bos overnachten. De mol zal in de komende spellen niets meer gegund worden. Wat dan weer niet handig is.

Kortom ik denk dat de mol sowieso de sleutel pakt. Wellicht tracht de mol de anderen nog te motiveren om de vrijstelling te pakken dmv verwarring zaaien. Het rare is echter dat er maar 1 bezig was met chaos scheppen, en dat was uitgerekend Frits weer.

Mijn conclusie: Frits is niet de mol, en de mol heeft zich niet laten zien. Ik pleit in ieder geval niemand vrij van molschap buiten Frits om obv dit spel.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2010, 21:59:24 »
Eens G-unit.
Echter zou de mol hier als laatste een vrijstelling pakken?
Ik denk het niet omdat het hoe dan ook enorm de aandacht op zich vestigd. Alle spelers (daar en hier) zullen alles nog eens heroverwegen mbt Frits zijn acties in de voorgaande spellen.

Een mol zou dit kunnen doen, maar dan moet je wel heel stevig in je schoenen staan. Immers iedereen die nog niet vrij is moet ook in dat bos overnachten. De mol zal in de komende spellen niets meer gegund worden. Wat dan weer niet handig is.

Kortom ik denk dat de mol sowieso de sleutel pakt. Wellicht tracht de mol de anderen nog te motiveren om de vrijstelling te pakken dmv verwarring zaaien. Het rare is echter dat er maar 1 bezig was met chaos scheppen, en dat was uitgerekend Frits weer.

Mijn conclusie: Frits is niet de mol, en de mol heeft zich niet laten zien. Ik pleit in ieder geval niemand vrij van molschap buiten Frits om obv dit spel.

Frits lijkt me ook niet de mol. Want ik zit nog steeds met het feit dat hij uiteindelijk Hind toch voor laat gaan. Hij kan geld uit de pot houden door Hind niet als eerste te laten gaan.. zoals was afgesproken. Als hij de mol is natuurlijk. Maar aangezien hij Hind als eerste laat gaan maakt het hem bij mij niet meer verdacht als mol.

Sowieso vind ik naast dit wel te veel dingen op Frits uitkomen. Volgens mij is Frits gewoon heel erg bezig om zichzelf verdacht te maken.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2010, 22:06:15 »
Ik snap niks van het gewonnen bedrag... Ieder team had 40 zakken dus is totaal 80 zakken

Nee, elk team had 35 zakken. Je kan het controleren op 19:35: zeven rijen met vijf zakjes.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2010, 00:29:31 »
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij zich sterk voelt (al vind ik hem een lulletje rozewater, ja sorry, ik vind hem geen man hhahaha).
Hij heeft de tactiek van een fanatieke speler maar luist er een ander in.
Hoor zijn toespraken, de 3e presentator als mol !!!!

Offline brad

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2010, 01:34:06 »
Frits lijkt me ook niet de mol. Want ik zit nog steeds met het feit dat hij uiteindelijk Hind toch voor laat gaan. Hij kan geld uit de pot houden door Hind niet als eerste te laten gaan.. zoals was afgesproken. Als hij de mol is natuurlijk. Maar aangezien hij Hind als eerste laat gaan maakt het hem bij mij niet meer verdacht als mol.

Sowieso vind ik naast dit wel te veel dingen op Frits uitkomen. Volgens mij is Frits gewoon heel erg bezig om zichzelf verdacht te maken.

Ik denk dat Frits nog steeds de mol kan zijn. Zijn keuze was dan 1.600 euro uit de pot te sparen in plaats van meer en je dan wel heel erg ongeliefd maken. En verwarring is er toch, want de vraag blijft of hij deze aktie als mol of als kandidaat heeft gedaan. Bij beide akties had hij voordeel. Had de mol het in het dagboek ook niet over 'verwarring'.

Overigens als Hind de mol is, dan heeft zij het heel slim gespeeld. Ze heeft dan goed aangevoeld dat Frits de vrijstelling zou pakken. Ze hoefde daarom zelf niets te doen, zodat je als mol ook niet opvalt.

Offline MarSni

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2010, 08:46:23 »
Ik ben het met DC eens en denk dat de mol zich niet heeft laten zien tijdens de vrijstelling opdracht.
Je maakt je als mol wel heel erg verdacht door die vrijstelling te pakken. De kandidaten zullen teveel op je gaan letten. Zo verdacht wil je als mol niet zijn.
Het lijkt me als kandidaat ook niet handig om snel de vrijstelling te pakken. De rest van de groep die dan ook in het bos moet slapen, zal het je absoluut niet in dank af nemen. Je moet dan wel heel sterk in je schoenen staan.
Maar als je de kandidaat bent die als laatste mag kiezen, dan lijkt het me wel vrij normaal om voor de vrijstelling te gaan. Die 1600 euro niet in de pot is maar een kleine prijs voor de vrijstelling en die nacht in het bos is vervelend maar denk dat de meeste daar wel overheen komen. Barbara had bijvoorbeeld ook dezelfde keuze als Frits gemaakt als zij de laatste was geweest die kon kiezen. En ik denk dat meer kandidaten hetzelfde hadden gedaan als zij de laatste waren geweest. Als mol zijnde had ik er wel van uit gegaan dat de laatste de vrijstelling had gepakt. En mollen houden toch wel van wat comfort?

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2010, 18:21:44 »
Misschien heeft Frits ook wel overlegd met Hind en gezegd dat hij de vrijstelling zou pakken en heeft zij daar uiteindelijk mee ingestemd omdat ze de mol is en dus ook niet te veel mag opvallen!

Overigens liet Arjen overduidelijk de zandzakjes op de grond vallen, hij smeet ze eigenlijk gewoon op de grond (ik heb het nog meerdere keren teruggekeken). En dat is in tegenstelling tot Erik, waarbij ze wel per ongeluk vielen, heel verdacht!  ;)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2010, 18:29:57 »
Bij de wateropdracht staan in de emmer 4 namen: Loretta, Tim, Barbara en De Mol.

Lorette kreeg als eerste een rood scherm
Tim als tweede.
Manuel en Barbara hebben in aflevering 3 nooit een rood scherm gehad.
Barbara kreeg de aflevering daarna een rood scherm.

Is de volgende met een rood scherm dan de mol? ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2010, 18:45:47 »
Bij de wateropdracht staan in de emmer 4 namen: Loretta, Tim, Barbara en De Mol.

Lorette kreeg als eerste een rood scherm
Tim als tweede.
Manuel en Barbara hebben in aflevering 3 nooit een rood scherm gehad.
Barbara kreeg de aflevering daarna een rood scherm.

Is de volgende met een rood scherm dan de mol? ???

ze konden toch nog niet weten dat Barbara rood zou krijgen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2010, 22:31:04 »
Barbara geeft de pot aan Arjen! ::oink::
o o...
Tell me what your telescope says

Offline M90

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2010, 22:39:27 »
zat ze dan op arjen? :o
Tim gaf het geld eerder aan Barbara (die het nu ook niet blijkt te zijn). Zat Tim op Barbara eigenlijk?

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2010, 22:41:28 »
zat ze dan op arjen? :o

Nee Barbara vertrouwde Arjen juist, vandaar dat ze hem ook de pot gaf.
Tell me what your telescope says