Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 78715 keer)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #180 Gepost op: 1-02-2010, 16:19:58 »
Iemand al opgevallen dat '103e' (bij het examenspel) een kwartslag gedraaid 'e mol' is. E Mol. Erik de Mol?
Ik heb het even uitgewerkt en bij nr 12 zie je inderdaat mol staan.
Daarom heb ik even alles gedraaid. Zodat we misschien nog iets anders er in kunnen vinden,.

Ik zie daar geen 'mol' staan... er staat een 'M' een 'O' en een '_' De 'E' staat hier nu al een 'W'...

Je kunt 103E op geen enkele manier draaien dat er het woord 'MOL' in welke richting dan ook te staan komt.

Dit is geen aanwijzing IMHO...
« Laatst bewerkt op: 1-02-2010, 16:22:24 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #181 Gepost op: 1-02-2010, 17:01:40 »
Weer een fantastische aflevering, maar het is er niet makkelijker op geworden. Ik blijf nog steeds op Kim uitkomen, maar Sanne en sinds kort ook Arjen kunnen ook de mol zijn. Hind hoop ik niet, want ik krijg nog steeds geen enkel Wie is de Mol-gevoel bij haar... Frits lijkt door de afgelopen uitzending niet echt meer een Mol te kunnen zijn, maar bij hem heb ik ook het gevoel, dat niets is zoals het lijkt. (waar ik mee zit, is dat hij wel erg de anderen aan het aanmoedigen is om actie te ondernemen...) En dan Erik, ik denk ook niet dat hij de mol kan zijn, al valt het mij wel op dat hij bijna iedere aflevering anderen bewust probeert in de fout te brengen. Denk maar aan aflevering 1 bij het 'persoonlijke artikelen'-spel en nu weer als hij Barbara bewust de fout (?) in duwt bij de Engelse vraag...
Ich bin ein Bärliner!

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 1-02-2010, 20:03:23 »
Maar het is normaal gesproken ook 103de en niet 103e, geldt voor al de 3 de getallen. Daarnaast wordt de E altijd klein geschreven.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2010, 20:09:57 »
E staat in de wiskunde altijd voor 10, misschien dat daarmee iets bedoeld wordt, het is het tiende seizoen dus het zou kunnen ::vergroot::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #184 Gepost op: 1-02-2010, 20:15:10 »
103de is niet normaler dan 103e (zie citaat). Het klopt wel dat het dan in onderkast zou moeten staan, maar in dit handschrift bij widm is nou eenmaal altijd alles in kapitalen geschreven. :P

Citaat van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rangtelwoord
Over de schrijfwijze van een rangtelwoord met een cijfer bestaat geen eenduidigheid. De voorkeur verdient de schrijfwijze als cijfer met een e er achter geplaast:
    1e, 2e, 19e, 20e

Ook wordt wel de hoorbare uitgang geschreven:
    1ste, 2de, 19de, 20ste

Daarnaast komen nog voor:
    1e, 2e, 19e, 20e
    1ste, 2de, 19de, 20ste
    1°, 2°, 19°, 20°
    1-ste, 2-de, 19-de, 20-ste
The British are not impressed.

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 2-02-2010, 02:07:58 »
103 staat in ieder geval voor mol. Ik dacht nog.. misschien dat de 103e letter de eerste letter van de voornaam van de mol is.. maar de 't' is niemands eerste letter.. zelfs niet bij de achternamen.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #186 Gepost op: 2-02-2010, 08:27:38 »
Wat betekenen die 16 en 53.
Als we daar ook iets mee kunnen vinden. Dan wordt het makkelijker.
Stelletje molloten...

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #187 Gepost op: 2-02-2010, 12:03:33 »
Na een derde keer kijken is mij pas opgevallen dat de groep maar anderhalf uur de tijd had voor de zandzakkenopdracht. Daarmee kunnen mijn gedachtekronkels van pagina 7 dus de prullenbak in. Als we ervan uitgaan dat ze helemaal geen geld verdiend zouden hebben als ze op elkaar zouden zijn blijven wachten bij een gunstig bordje, dan zijn degenen die bedacht hadden dat de andere groep ook kon blijven wachten juist niet verdacht. Dit is mij vooral opgevallen bij Hind en Sanne. Erik en Arjen gingen wel met Hinds gedachtegang mee, maar toen ze het eens werden, begonnen de mannen juist weer te vertragen door met hun zandzakken te gooien. Deze groep heeft sowieso enorm lopen treuzelen, door dat gedoe met die uiteenvallende constructie. Ook hadden ze maar weinig zakjes bij zich, waardoor de kans mij groot lijkt dat de Mol bij deze groep hoort.

Anderzijds weten we niet hoeveel tijd het heeft gekost, voordat Sannes stevige constructie af was (hadden ze vroeger geen tijd in beeld, voor dit soort gevallen?), en heeft deze groep waarschijnlijk minder hard door kunnen lopen, omdat ze meer gewicht mee moesten sjouwen.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 2-02-2010, 12:08:55 »
 ::ok::
Stelletje molloten...

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 2-02-2010, 12:11:21 »
Na een derde keer kijken is mij pas opgevallen dat de groep maar anderhalf uur de tijd had voor de zandzakkenopdracht. Daarmee kunnen mijn gedachtekronkels van pagina 7 dus de prullenbak in. Als we ervan uitgaan dat ze helemaal geen geld verdiend zouden hebben als ze op elkaar zouden zijn blijven wachten bij een gunstig bordje, dan zijn degenen die bedacht hadden dat de andere groep ook kon blijven wachten juist niet verdacht. Dit is mij vooral opgevallen bij Hind en Sanne. Erik en Arjen gingen wel met Hinds gedachtegang mee, maar toen ze het eens werden, begonnen de mannen juist weer te vertragen door met hun zandzakken te gooien. Deze groep heeft sowieso enorm lopen treuzelen, door dat gedoe met die uiteenvallende constructie. Ook hadden ze maar weinig zakjes bij zich, waardoor de kans mij groot lijkt dat de Mol bij deze groep hoort.

Anderzijds weten we niet hoeveel tijd het heeft gekost, voordat Sannes stevige constructie af was (hadden ze vroeger geen tijd in beeld, voor dit soort gevallen?), en heeft deze groep waarschijnlijk minder hard door kunnen lopen, omdat ze meer gewicht mee moesten sjouwen.

Het waren wel Hind, Arjen en Erik die de meeste afstand hebben afgelegd ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 2-02-2010, 12:16:34 »
Het waren wel Hind, Arjen en Erik die de meeste afstand hebben afgelegd ...

Ja maar daardoor liepen ze juist weg bij de hoge bedragen.
Stelletje molloten...

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 2-02-2010, 12:18:31 »
Ja maar daardoor liepen ze juist weg bij de hoge bedragen.

Dat klopt, maar Meriek geeft aan dat ze enorm hebben lopen treuzelen.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 2-02-2010, 12:35:26 »
Ze hebben lekker zitten te treuzelen,
maar ook weggekomen bij de hoge bedragen.
Goed gedaan door de mol!
Stelletje molloten...

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #193 Gepost op: 2-02-2010, 13:33:46 »
Laat ik het dan zo zeggen: de groep van vier was consequent langzaam, als gevolg van het voorbereidende werk en het feit dat ze meer gewicht moesten meezeulen. De groep van drie leek sneller door te kunnen lopen met minder zakjes en Hind, die de sprint erin zette, maar heeft in mijn ogen veel tijd onnodig weggegooid met hun uit elkaar vallende brancard en het geklooi met de vallende zakjes.

Daarnaast zijn ze in ieder geval snel voorbij de hoge bedragen gelopen, zoals charleydemol al terecht opmerkte. Het is aan de andere kant wel verdacht van de andere groep dat ze bij de lage bedragen mochten beginnen en daar zo langzaam waren, maar ze zijn wel bij het op één na hoogste bedrag uitgekomen (al kan dat natuurlijk ook een slachte timing van de Mol of een goede invloed van de andere kandidaten zijn geweest).
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #194 Gepost op: 2-02-2010, 14:38:41 »
Tja, de brancard-groep had, als daar de mol bij zat, nooit bij dat bordje moeten blijven wachten, want dat was het op één na hoogste, maar de groep van drie had, als de mol daar bij zat, nooit door moeten lopen bij het bord met het laagste bedrag, want de kans was groot dat ze de andere groep in deze etappe tegen zouden komen.
Wat er zou zijn gebeurd als ze elkaar tussen twee bordjes in tegen waren gekomen is nog de vraag. Misschien dat het dichtsbijzijnde bordje dan gold (in dat geval zou de mol het best in de groep van 3 hebben kunnen zitten, als de andere groep ook wat was opgeschoten waren ze elkaar dichter bij dat laagste bordje tegengekomen).
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 2-02-2010, 14:45:10 »
De mol bij de brancard-groep had pech dat de andere groep er net aankomt.

Sanne is de groep aan 't overtuigen om misschien toch door te gaan als Frits roept "Hé daar komt iets aan"

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 2-02-2010, 15:02:23 »
misschien een rare opmerking van mij  ::schaam::
het valt mij wel op dit seizoen, dat er maar weinig opdrachten zijn
waar geen geld uit de pot gaat, bij mislukking van een opdracht
vaak was het mislukt een opdracht dan ging er geld uit de pot en nu heb ik dit nog niet gezien

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #197 Gepost op: 2-02-2010, 16:11:04 »
misschien een rare opmerking van mij  ::schaam::
het valt mij wel op dit seizoen, dat er maar weinig opdrachten zijn
waar geen geld uit de pot gaat, bij mislukking van een opdracht
vaak was het mislukt een opdracht dan ging er geld uit de pot en nu heb ik dit nog niet gezien
Misschien heeft het ermee te maken dat er nog niet zo veel geld is verdiend! Ik heb wel vaker het idee, dat de te verdienen bedragen nooit vantevoren vast liggen (ik bedoel aan het begin van de serie...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 2-02-2010, 17:50:18 »
Nog even over die zandzakken...

Als de groepen elkaar zien dan roept de groep bij 375 naar de ander wat hun vorige bedrag was. Dat heeft alleen zin als dat groepje daar terug naartoe mag lopen. Dat zal de regel wel zijn: je mag niet verder terug dan je laatste bordje.

[groep van 3] 250.000  500.000   156.250   93.750   375.000   125.000 [groep van 4]

Als dat de regel is dan wil je als mol eindigen in het midden (goh...). Kijken we naar het groepje dan van links kwam dan weet ik niet of die dat nou zo mols spelen. Ze blijven gewoon doorlopen. Weet iemand wanneer de zakjes van Erik en Arjen vallen? Waar zijn ze dan voorbij?

Van rechts is het verhaal wat anders. Het duurt lang voordat die brancard klaar is en daarna moet de mol zo snel mogelijk proberen voorbij die 93750 te komen. Frits is daar een beetje verdacht. Hij roept steeds dat er minder zakken op moeten, wat past bij snel door willen lopen.

Heeft verder iemand al iets bedacht over de schoolopdrachten?

m0ll0m

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 2-02-2010, 19:38:53 »
Als Frits de mol is dan had hij ook zelf de zakken eraf kunnen gaan halen en dat deed hij niet. Sanne haalde er eigenlijk steeds wat af.