Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 78717 keer)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 4
« Reactie #200 Gepost op: 2-02-2010, 19:40:08 »
Als Frits de mol is dan had hij ook zelf de zakken eraf kunnen gaan halen en dat deed hij niet. Sanne haalde er eigenlijk steeds wat af.

Frits was daarentegen in het begin wel degene die niet te veel zakken op die brancard wilde hebben.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #201 Gepost op: 2-02-2010, 19:40:27 »
misschien een rare opmerking van mij  ::schaam::
het valt mij wel op dit seizoen, dat er maar weinig opdrachten zijn
waar geen geld uit de pot gaat, bij mislukking van een opdracht
vaak was het mislukt een opdracht dan ging er geld uit de pot en nu heb ik dit nog niet gezien
Angela heeft me in seizoen 4 eens geantwoord, dat er afhankelijk van de hoogte van het geldbedrag in de pot, een stimulans gegeven wordt door het te verdienen bedrag te verhogen, wanneer er tot dan toe weinig verdiend is. Met andere woorden: de produktie kan wat dat betreft inderdaad bijsturen.

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #202 Gepost op: 2-02-2010, 21:24:39 »
Frits was daarentegen in het begin wel degene die niet te veel zakken op die brancard wilde hebben.

De essentie van de opdracht zat niet echt in het aantal zakken naar mijn mening. Hoe ver je loopt weegt zwaarder  ::vergroot:: Maar wie molt hierin?  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 2-02-2010, 22:36:22 »
Zo, ik heb al tijden niet meer gepost mensen.

Maar wat ik opvallend vond was dat Sanne zei: 'ik heb het gevoel dat ik vandaag wat nuttigs gedaan heb: zand verplaatst...'
Wat doet een mol de hele dag? Juist ;) Ik zeg Sanne!

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 3-02-2010, 10:41:57 »
De essentie van de opdracht zat niet echt in het aantal zakken naar mijn mening. Hoe ver je loopt weegt zwaarder  ::vergroot:: Maar wie molt hierin?  ::vergroot::

Minder zakken speelt om twee redenen een rol: het levert minder geld op en zorgt er voor dat je sneller vooruit kan. Als de mol in het clubje van 4 zat dan was dat wel een tactiek geweest: zorgen dat je voorbij die 375 komt met zo min mogelijk zakken.

m0ll0m

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #205 Gepost op: 3-02-2010, 10:54:46 »
Er viel mij iets op in de aflevering waar wellicht een hint in zit.
Bij de BBQ na de kettingopdracht wordt enkele seconden de volgende lampion in beeld gehouden.

Ik weet niet of iemand Japans kan lezen maar ik denk dat het Hiragana schrift is en ik heb de twee onderste letters er al uit kunnen halen. De bovenste kan ik nog niet vinden

て vertaling = te

ん vertaling = n

Ik vond het erg opvalling in beeld gebracht dus wil het wel graag uitpluizen ;).
Op 35.10 minuten kun je het terug kijken

Er staat おでん (Oden), en dat betekent zoveel als een soort Japanse stoofpot. http://en.wikipedia.org/wiki/Oden

Lijkt me geen aanwijzing ofzo.

Wat me wel opviel, was dat er een klein stukje de maan bij nacht te zien was, en dat je daarbij het geluid van minmin-zemi (Oncotympana maculaticollis) hoorde, wat vreemd is omdat deze cicadas eigenlijk alleen maar overdag geluid kunnen maken. Waarschijnlijk ook geen hint, maar een ietwat ongelukkig gekozen geluidseffecten CD van de productie denk ik, maar ik wou 't toch maar even noemen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 3-02-2010, 12:50:10 »
Ik heb nog even naar de antwoorden van de High School vraag gekeken. Natuurlijk kan je daar alles bij bedenken, maar vooral die drie losse letters hebben me doen besluiten om gewoon eens naar de letters van de antwoorden te kijken.

Als je die allemaal achter elkaar zet en gaat tellen dan vallen mij twee dingen op:

* alle letters van het alfabet, behalve q,x en y komen tenminste 1 keer voor

* (alleen) de letter a komt 8 keer voor

Nu kan ik met dat eerste niet zo veel, behalve dat het opvalt. Maar dat tweede is wel interessant omdat het getal 8 ook het antwoord is op een vraag. 8 -> A -> Arjen?

Voor de puzzelaars:

Het alfabet: a:8,b:2,c:2,d:1,e:5,f:1,g:1,h:2,i:2,j:1,k:1,l:1,m:3,n:4,o:3,p:3,q:0,r:6,s:3,t:4,u:3,v:2,w:1,x:0,y:0,z:1

In volgorde van aantal:
1:dfgjklwz,2:bchiv,3:mopsu,4:nt,5:e,6:r,8:a

m0ll0m

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #207 Gepost op: 3-02-2010, 13:54:28 »
Heb eindelijk een reactie van mijn Engels docent. Beter laat dan nooit.  :D

Citaat
Dag Laura,
Sorry voor de late reactie:  het kan allebei, spilled en spilt, een van de weinige onregelmatige werkwoorden die onzeker zijn over hun status....
Groetjes,
Alice

Raar dus dat spilled fout gerekend wordt.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 3-02-2010, 13:58:36 »
Heb eindelijk een reactie van mijn Engels docent. Beter laat dan nooit.  :D

Raar dus dat spilled fout gerekend wordt.
Er moet ook een reden zijn en ik kom er ook nog niet achter.
Ik zit al uren en uren te zoeken naar de reden van alle uitkomsten, maar ik kan nog nergens de vinger op leggen. Erg frustrerend allemaal.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 3-02-2010, 14:12:11 »
Ik zit al uren en uren te zoeken naar de reden van alle uitkomsten, maar ik kan nog nergens de vinger op leggen. Erg frustrerend allemaal.

Ik kwam dit duo tegen maar weet nog niet of ik er iets mee kan/moet:
http://www.myspace.com/spltmlk

OOk heeft The Cure een nummer genaamd Spilt Milk. Net als Paris overigens .......

blijft allemaal nog effe moeilijk  :\'(
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 3-02-2010, 15:21:27 »

Als je ziet hoeveel verschillende meningen er zijn op dit forum, zou het natuurlijk ook gewoon kunnen dat de redacteur in kwestie dacht dat 'spilt' het enig juiste antwoord was.

m0ll0m

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #211 Gepost op: 3-02-2010, 16:36:01 »
Misschien zijn ze voor de Britse versie van de verleden tijd van to spill gegaan omdat in de lesauto's het stuur aan de verkeerde (Britse) kant zat.
No Milk today???

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #212 Gepost op: 3-02-2010, 16:41:10 »
Ik denk dat het zo is, officieel moet het spilt zijn, hoewel tegenwoordig ook vaak spilled gebruikt wordt. Maar het betreft hier een opdracht in een school, daar zal je toch echt de officiële regels moeten volgen. En dus is spilled fout.
The British are not impressed.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 3-02-2010, 18:59:58 »
Amen. Spilled/ spild/ spillt is nu genoeg behandeld  ;D
Op naar verdachtere zaken uit aflevering 4!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 3-02-2010, 19:10:06 »
Minder zakken speelt om twee redenen een rol: het levert minder geld op en zorgt er voor dat je sneller vooruit kan. Als de mol in het clubje van 4 zat dan was dat wel een tactiek geweest: zorgen dat je voorbij die 375 komt met zo min mogelijk zakken.

m0ll0m

Als ik de mol zou zijn, zou ik zo snel mogelijk willen stoppen met lopen zodat de kans groot is dat je het andere groepje helemaal niet tegenkomt. Daarom denk ik dat de mol eerder in het groepje van 4 zit dan in het groepje van 3. Ze hadden geluk dat de andere groep eraan kwam terwijl ze net bij de 375 stonden. Pure pech dus voor de mol, die had vast niet gedacht dat die drie helemaal daarnaartoe zouden zijn gelopen.

Als je het filmpje terugkijkt zie je dat Kim al bij het 1e bordje suggereert om te blijven staan ("je weet niet of het wel hoger wordt") en bij het 2e bordje de enige is die wil blijven, ook al zegt Sanne "maar als de anderen dat ook doet, hebben we straks niets".  8)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2010, 19:29:52 door suzanv »

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 3-02-2010, 19:14:26 »
Wat betekenen die 16 en 53.
Als we daar ook iets mee kunnen vinden. Dan wordt het makkelijker.

Ik heb de getallen 16, 53 en 103 opgeschreven. Als je je blaadje dan omkeert, lees je (met enige creativiteit):

EOi ES gi

Dit is voor zover ik kan nagaan geen anagram van een Nederlands woord of woorden (alleen rare dingen als "ge is oei"). Misschien iets Japans?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #216 Gepost op: 3-02-2010, 19:21:19 »
uhm, 301 kan mol vormen, 3 kwart slag draaien en dan heb je mol ::)
en ik weet dat er 103 staat, maar ik zeg hiermee dat het kan (ik geloof er zelf niet in dat ze hiermee  een hint geven, te zwak
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 3-02-2010, 19:26:34 »
uhm, 301 kan mol vormen, 3 kwart slag draaien en dan heb je mol ::)
en ik weet dat er 103 staat, maar ik zeg hiermee dat het kan (ik geloof er zelf niet in dat ze hiermee  een hint geven, te zwak

Okee, dan kun je ervan maken "GE is mol" of "EG is mol".

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #218 Gepost op: 3-02-2010, 19:40:06 »
Okee, dan kun je ervan maken "GE is mol" of "EG is mol".
Geweldige Erik is mol :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #219 Gepost op: 3-02-2010, 21:33:24 »
Ik probeer al de hele avond uit te rekenen hoeveel nou precies 1 zak waard is geweest tijdens de zandzakken opdracht. Dus hoeveel hebben Erik en Arjen aan geld laten vallen?

Alle Zakken en bij de 500.000 Yen = 4000 Euro
28 Zakken en bij de 375.000 Yen = 1200 Euro

Hoeveel is dus 1 zak uiteindelijk waard gebleken, valt het met deze informatie eigenlijk uit te rekenen? Of is het zo makkelijk dat ik iets over het hoofd zie? xD
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~