Auteur Topic: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht  (gelezen 96959 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2010, 23:05:47 »
haha... Typisch gevalletje een hint zien in een broodje kaas..
de grootte van de gaten in een plakje kaas, zou ik eerder zeggen.

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2010, 23:05:57 »
Ik vind dit wel een artistiek hoogstandje.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2010, 23:24:12 »
Geweldig gevonden, EpicFail. Maar als je één lijntje toevoegt is het een vrouw met lang haar die een speech houdt achter een desk.  ::tandpastasmiley:: En Arjen is geen vrouw.

Speech? Da's Frits!

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2010, 00:00:03 »
Dit kan toch best slaan op Arjen die het dictee maakt. Zit er geen 2 meter van af.

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 1-02-2010, 00:08:49 »
Zeg nou zelf.
Wie is de mol?

Glad haar naar achteren.
Shot bord > Shot Arjen

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #185 Gepost op: 1-02-2010, 00:12:06 »
haha je bent wel een volhouder !

Doet me aan iemand denken  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #186 Gepost op: 1-02-2010, 00:18:12 »
Mij ook, G-root, maar ik weet het al. ::rofl::

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 1-02-2010, 02:53:49 »
We hadden een aantal berichten terug nog over de emmer-puzzel van Frits met die 4 liter, en over de 'bekende' truc om precies vier liters te krijgen met een 5 liter emmer en een 3 liter emmer...
Frits was in beeld met maar één emmer in de weer... maar dit shot (van user Heinz) laat twee emmers van dezelfde kleur zien!!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #188 Gepost op: 1-02-2010, 04:40:41 »
Het lijkt erop dat Frits die emmer over het hoofd heeft gezien.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #189 Gepost op: 1-02-2010, 07:04:56 »
Heeft ie toch echt een bril nodig, lijkt me. De originele proef ging ook om het overschudden van het water, zonder dat er iets van de inhoud verloren ging, toch?

Dan is de optie: gewoon 2 keer 3 liter weg schudden uit de emmer met 10 liter, geen echte optie.

Die ''lange haren'' op het schoolbord, dienden toch om iets voor de kijker te verbergen, of vergis ik me nou?  :-X :-X

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 1-02-2010, 09:59:46 »
Wat weet je? Wie de mol is. Dan wil ik het ook wel weten ::vergroot::

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #191 Gepost op: 1-02-2010, 10:17:37 »
Ben ik nou de enige die een knot in het haar ziet?
Stelletje molloten...

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #192 Gepost op: 1-02-2010, 10:23:43 »
Het lijkt erop dat Frits die emmer over het hoofd heeft gezien.

Dat denk ik niet. Je ziet de emmer namelijk op 2 shots en ziet dat ie verplaatst is. Hij heeft hem dus denk ik wel gebruikt, maar dat is niet in beeld gebracht.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 1-02-2010, 10:48:04 »
Is het nou Arjen of Kim?
Stelletje molloten...

Offline EpicFail

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 1-02-2010, 11:10:48 »
Is het nou Arjen of Kim?
Pf dat lijkt er helemaal niet op.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 2-02-2010, 00:32:09 »
We hadden een aantal berichten terug nog over de emmer-puzzel van Frits met die 4 liter, en over de 'bekende' truc om precies vier liters te krijgen met een 5 liter emmer en een 3 liter emmer...
Frits was in beeld met maar één emmer in de weer... maar dit shot (van user Heinz) laat twee emmers van dezelfde kleur zien!!!

Het maakt helemaal niet uit hoeveel emmers Frits nu gebruikt heeft. Hij gokt maar wat.

Op dit shot zie je hem ik de grijze emmer kijken. Die heeft hij echter net leeg gegoten in de blauwe emmer.

Hij kijkt wellicht wel naar de namen maar er zit absoluut niet voldoende water in om iets te kunnen concluderen.
Meteen hierna pakt hij de portofoon om het (foute) antwoord te geven .... een molactie ??? of een kandidaat in verwarring ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 2-02-2010, 01:54:54 »
Het maakt helemaal niet uit hoeveel emmers Frits nu gebruikt heeft. Hij gokt maar wat.
Op dit shot zie je hem ik de grijze emmer kijken. Die heeft hij echter net leeg gegoten in de blauwe emmer.
Hij kijkt wellicht wel naar de namen maar er zit absoluut niet voldoende water in om iets te kunnen concluderen.
Meteen hierna pakt hij de portofoon om het (foute) antwoord te geven .... een molactie ??? of een kandidaat in verwarring ???
Die komt direct van de AVRO-site, is de uitleg bij de opdrachten:

====
In een volgend lokaal krijgt Frits de vraag: Hoe hoog staat het H2O als er 4000 cc in deze grijze emmer zit?
In de emmer staan op verschillende niveau's vier streepjes met de namen: Tim, Loretta, Barbara en Mol en aan de andere kant van de emmer staat 5 liter afgetekend. In een blauwe emmer staat precies 3 liter afgetekend. Frits giet het water over in de lege grijze emmer en probeert zo precies 4 liter te krijgen. Hij komt uiteindelijk uit op 'mol' en geeft dit door. Het antwoord blijkt fout en hij moet in het lokaal blijven.
Eén van de juiste methodes was:
Giet drie liter in de vijf liter-emmer. Vul de emmer van drie liter opnieuw en vul de emmer van vijf liter aan tot ie vol is. Er zit nu nog één liter in de emmer van drie liter. Leeg de vijf liter-emmer en gooi de liter daar in. Vul de 3 liter emmer opnieuw en gooi die bij de ene liter. Dat maakt samen 4 liter.
====

Wij hebben nooit dat 5 liter streepje gezien in de grijze emmer met de namen. Dus of Frits snapte het niet en heeft er niets meegedaan en daarom is het er niet in gemonteerd. Of hij heeft serieus gemold, en het is zo gemonteerd alsof hij het niet expres deed.

revadebe

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: 2-02-2010, 12:07:10 »
Wij hebben nooit dat 5 liter streepje gezien in de grijze emmer met de namen. Dus of Frits snapte het niet en heeft er niets meegedaan en daarom is het er niet in gemonteerd. Of hij heeft serieus gemold, en het is zo gemonteerd alsof hij het niet expres deed.
Misschien is het 5 liter streepje in de andere emmer?

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 2-02-2010, 12:21:22 »
Misschien is het 5 liter streepje in de andere emmer?

Die was maar 3 liter  ::tandpastasmiley::
Stelletje molloten...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #199 Gepost op: 2-02-2010, 12:49:22 »
Wie weet wat de originele opdracht is, dus niet de vraag in WIDM, maar de opgave die leerlingen altijd krijgen? Voor zover ik me herinner, moet je zonder verdere meetinstrumenten met drie emmers 4 liter in 1 van de emmers krijgen, terwijl de met water gevulde emmers allemaal een andere hoeveelheid water bevatten. Ik weet me echter de exacte opgave niet meer te herinneren.

Doet dit ertoe? Ik denk het wel, want iedereen zit nu de opdracht op een andere manier te verklaren, terwijl je denk ik toch moet uitgaan van de klassieke truc.