Auteur Topic: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht  (gelezen 96902 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #220 Gepost op: 3-02-2010, 21:22:22 »
Het probleem is juist die forummers, die zich 5 minuten na de ontknoping registreren, en zeggen: Ik heb het vanaf het 1e moment geweten, dat ** de mol was, maar niemand wilde me geloven.

Daarom: post het nu, de gaten in je theorie komen vanzelf wel (Tdietz gelooft je NU al niet, dus dat begint al goed....)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2010, 21:39:02 door Bodejos »

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2010, 21:36:25 »
Ik wil ook graag aan mijn pool denken, alhoewel ik niet denk deze te winnen.
Wel kan ik vertellen dat het met de muziek te maken heeft. Die molsleutel was bij mij de inleiding tot de oplossing.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #222 Gepost op: 3-02-2010, 21:40:25 »
Heb ik dan een beetje ertoe bijgedragen? Ik noemde al eens de muziekbetekenis van het begrip ''mol'', immers?

Don't worry: the credits are yours.

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 3-02-2010, 21:45:45 »
Ik wil ook graag aan mijn pool denken, alhoewel ik niet denk deze te winnen.
Wel kan ik vertellen dat het met de muziek te maken heeft. Die molsleutel was bij mij de inleiding tot de oplossing.
Hah. Dat is dan meteen al jammer want het was geen molsleutel ::zwaai::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #224 Gepost op: 3-02-2010, 21:46:58 »
Dat ding vooraan heet dus een Sol-sleutel, er zou wel ergens een molsleutel te zien zijn, maar ik heb hem niet gezien.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 3-02-2010, 21:48:39 »
Het probleem is juist die forummers, die zich 5 minuten na de ontknoping registreren, en zeggen: Ik heb het vanaf het 1e moment geweten, dat ** de mol was, maar niemand wilde me geloven.

Daarom: post het nu, de gaten in je theorie komen vanzelf wel (Tdietz gelooft je NU al niet, dus dat begint al goed....)
Wat Tdietz denkt maakt mij niks uit. Ten tweede ben ik geen forummer van de laatste minuut maar al jaren hier aanwezig.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 3-02-2010, 21:51:10 »
Heb ik dan een beetje ertoe bijgedragen? Ik noemde al eens de muziekbetekenis van het begrip ''mol'', immers?

Don't worry: the credits are yours.
De inleiding was bij mij de fagot, er waren immers nog veel meer muziekinstrumenten. En de molsleutel is figuurlijk maar wel de sleutel naar de mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2010, 21:52:56 door yessie »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #227 Gepost op: 3-02-2010, 21:54:55 »
Ik bedoelde iets anders te zeggen. Ik weet dat je al jaren hier bent. Maar ik wilde aangeven dat het leuk is je theorie juist WEL te posten. Dat er dan gaten in worden geschoten, doet er niet toe, want dat gebeurt sowieso. Als het straks blijkt te kloppen, kun jij tenminste zeggen: zie je, ik had het juist, en heb en toen en toen gepost. Ik moedig je dus juist aan om het neer te zetten, begrijp me niet verkeerd........

Dat van die forummers die zich pas na de ontknoping registreren, sloeg dus niet op jou.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #228 Gepost op: 3-02-2010, 21:57:04 »
Wat Tdietz denkt maakt mij niks uit. Ten tweede ben ik geen forummer van de laatste minuut maar al jaren hier aanwezig.
uhm, je weet dat bodejos je alleen zegt dat 80% van de forummers je niet zal geloven

en het maakt niet uit hoelang je hier al lid bent, onzin posten zal nog gewoon gebeuren, ik ken geen enkele forummer die denkt iets te gevonden te hebben en die altijd iets goeds heeft gevonden

maar post maar, niemand die zijn pool nu nog gaat veranderen hoor

edit: bodejos zegt wat ik nu net zei ::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #229 Gepost op: 3-02-2010, 22:02:29 »
@Tdietz, en dat is ook zeker niet als aanval of wat dan ook, op jou bedoeld.

Een theorie die niet wordt gepost, kan ook niet worden weerlegd, was mijn uitgangspunt.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #230 Gepost op: 3-02-2010, 22:05:38 »
@Tdietz, en dat is ook zeker niet als aanval of wat dan ook, op jou bedoeld.

Een theorie die niet wordt gepost, kan ook niet worden weerlegd, was mijn uitgangspunt.
weet ik, ik ben het voor het eerst ook 100% met je eens :p
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 3-02-2010, 22:11:12 »
De inleiding was bij mij de fagot, er waren immers nog veel meer muziekinstrumenten. En de molsleutel is figuurlijk maar wel de sleutel naar de mol.
Hm. Word nu toch wel heeeeel nieuwsgierig... :o Nog eeeeen klein tipje dan? Please???

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 3-02-2010, 22:12:12 »
Ik weet me wel te herinneren dat Yessies theorieën hier niet altijd even serieus werden genomen, dus ik kan me haar schroom wel voorstellen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #233 Gepost op: 3-02-2010, 22:22:32 »

Daar ga ik nog es flink over nadenken... :-\\ Vind fagot sowieso een prachtig woord, maar kan de link naar de Mol (-sleutel) nog niet direct leggen....

Wat me ondertussen wel opviel is dat Johannes Vermeer toch 'het melkmeisje' heeft geschilderd? (Heb t niet gecheckt, zal ik zo even doen)
Daarnaast wordt er met melk geknoeid (k waag me even niet aan de Engelse vertaling...), en er is de opdracht met een emmer.
Komt 1 van de kandidaten van een boerderij? Of iets met Boer zoekt vrouw? Of spaart iemand koeien?

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #234 Gepost op: 3-02-2010, 22:25:34 »
Citaat
Ik weet me wel te herinneren dat Yessies theorieën hier niet altijd even serieus werden genomen, dus ik kan me haar schroom wel voorstellen...

Daar ben ik me zeer goed van bewust, en het is ook niet leuk als een goed doordachte theorie zonder meer als onzin wordt afgedaan. Wanneer een ander vindt dat iets niet klopt, zou k het namelijk ook op prijs stellen, wanneer die person daar argumenten voor geeft.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2010, 22:27:45 door Bodejos »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #235 Gepost op: 3-02-2010, 22:31:28 »
Mmmmm, Juliana zegt daar iets leuks. ALLE opdrachten staan met elkaar in verband.

het melkmeisje van vermeer is eigenlijk de volledige naam van het schilderij.

die 103 in dictee, moet niet perse de 103e leter zijn, maar 103 stond, en staat, volgens mij gewoon voor het woord MOL. Wat waren de andere getallen ook weer?

Pak je borduurnaalden maar weer, allemaal, we hebben weer heel wat om op voort te borduren.

« Reactie #236 Gepost op: 3-02-2010, 22:36:08 »
Daar ga ik nog es flink over nadenken... :-\\ Vind fagot sowieso een prachtig woord, maar kan de link naar de Mol (-sleutel) nog niet direct leggen....

Wat me ondertussen wel opviel is dat Johannes Vermeer toch 'het melkmeisje' heeft geschilderd? (Heb t niet gecheckt, zal ik zo even doen)
Daarnaast wordt er met melk geknoeid (k waag me even niet aan de Engelse vertaling...), en er is de opdracht met een emmer.
Komt 1 van de kandidaten van een boerderij? Of iets met Boer zoekt vrouw? Of spaart iemand koeien?

Muziek voor fagot staat in F sleutel zeer zelden in G sleutel

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #237 Gepost op: 3-02-2010, 22:47:37 »
Maar zit hem daar nou net de grap? Als je de letters neerzet zoals die op de toonladder staan (ik bedoel dus de noten vertaald naar letters), en daar per letter steeds een noot van afwijkt (molsleutel geeft verlaging van een halve noot aan, maar halve letters bestaan niet.

Even een voorbeeld van wat ik bedoel:

als er staat FEEG, zou je er dus EDDF van moeten maken. Schiet nog steeds niet op, maar aan zo'n versleuteling zat ik de hele tijd te denken. Wat mij dwars zit, is dat de geschreven melodie dus een bestaand deuntje is.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #238 Gepost op: 3-02-2010, 22:53:32 »
Ah, Simon,
t heeft even geduurd, maar nu heb ik em    denk ik

nu de melk nog?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #239 Gepost op: 3-02-2010, 22:55:09 »
Fagot betekent ook zwerver. (Fonetisch, iig). Niet dat we er iets aan hebben, maar toch.