22:00
Nu het eten wat gezakt is, is het tijd voor muziek. Mgm heeft een selectie gemaakt uit de het grote archief van muziek dat onze molgeschiedenis rijk is. Zo passeren Queen’s Bicycle Race en Skik’s Op Fietse de revue, maar ook Gorki’s De Olifant is Grijs, Warning Sign van Coldplay en No Limit worden gedraaid. De dames gaan helemaal los, maar de mannen komen pas in beweging wanneer er wat snellere muziek wordt gedraaid. De disco wordt beeindigd met On The Day van The Walkabouts.
24:00
Dan wordt het tijd om hints te spelen onder het genot van wat sushi (of een tor voor de waaghalzen). Daisy wringt zich in allerlei bochten om haar woord uit te beelden.
“Buikdanseres” roept MC, maar hij houdt snel weer zijn mond als Daisy hem een venijnige blik toewerpt. Uiteindelijk raadt Nicky dat ze de film The Red Balloon bedoelde.
Nicky probeert vervolgens Angela Groothuizen uit te beelden, wat niet echt wil lukken totdat Molow een geniale ingeving krijgt en Nicky’s “huizen” weet te ontcijferen.
Molow probeert vervolgens Bon Jovi uit te beelden, maar ook hij heeft problemen, want wat klinkt er nu hetzelfde als Jovi?
1:00
Als het laatste woord van Hints geraden is dimt Mgm het licht en loopt hij langzaam naar de microfoon op het podium. “Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben gehad. Maar nu komt het er op aan. Herinneren jullie je nog dat geheimzinnige telefoontje aan het begin van deze avond?”
Iedereen knikt. “Dat telefoontje was van een speciale gast. Als je mij nu kan vertellen wie dit is, dan vertel ik je waar hij of zij zich bevindt en kan je een half uur met hem of haar praten.”
“Maar hoe kunnen we dat nou weten?” klaagt Vieffan.
Mgm glimlacht geheimzinnig. “Hebben jullie nu niets geleerd van het spel? Ik heb genoeg hints gegeven, hoor.”
“Shit!” denkt ze. “Had ik nu maar wat opgeschreven.”
“Had ik nu maar foto’s kunnen maken.” zegt Nicky.
“Ik zie jullie een voor een in de keuken.” Dan loopt Mgm weg.
“Nou ik heb geen enkel idee. Ik zeg maar wat.” Vieffan loopt de keuken binnen en geeft Mgm een naam. Ze mag naar de kelder.
Na tien minuten zit iedereen op zijn plaats en kan het wachten beginnen. Intussen ruimt Mgm de rommel op. Verbaasd is hij wel. Slechts een kandidaat had goed genoeg opgelet en de rode kleur van de ballonnen en de limo opgemerkt. Tevens had diezelfde kandidaat als enige opgemerkt dat die kleur gelinkt kon worden aan het laatste nummer van de disco en aan artiest Bon Jovi die tijdens de hints geraden moest worden en aan de Tequila de ze als aperitief kregen. Eentje maar…
Een eindje verderop begint het gezicht van die kandidaat te glimmen als Dennis Weening hem of haar een hand geeft en op de andere stoel gaat zitten. Eindelijk een steuntje in de rug. Eindelijk eens een keertje echt eerlijk kunnen zijn. “Ga zo door molletje,” zegt Dennis. “de anderen hebben niet in de gaten dat ik hier ben en dat jij het goed hebt ‘geraden’. Zullen we nu de rest van de opdrachten doornemen?”
De klok slaat twee uur en de feestavond is ten einde…