Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 84099 keer)

Offline KevinDG

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2010, 00:02:45 »
Als ik het op de 'normale' snelheid afspeel dan is vooral die niet (laatste woord) heel erg fritserig. Ik ben nu wat aan het proberen met hoogte/snelheid etc.
Ik kan er niks uit halen. Ik krijg er geen normale stem uit zeg maar. Hij blijft altijd zo 'gespeeld' laag. Als je zelf heel laag probeert te praten. op die manier blijft hij klinken.

echter als ik het fragment omdraai dan hoor je allemaal vreemde dingen. bijv. het stukje wat aan het begin zit ('insturmentale stukje') daar hoor je ineens gewoon 3 keer hetzelfde achter elkaar... En de tekst is natuurlijk raar, maar het deed me wel een beetje denken aan japans.

aiai het molvirus heeft me gegrepen :S

maar... Als dit de stem van de mol is, dan valle alle (oei dat zijn er nog veel ::ohno::) vrouwen af

En die andere versie (weet niet meer van wie)
Daar leek het wel heel erg Frits.  :-\\

En wat als jullie dit bestandje luisteren: http://www.scrap.cistron.nl/fragment.wav

Ik begin echt heel sterk te denken dat ik Frits hoor. Vooral het stukje: "Waar niet is wat het lijkt" & "3 keer rood". Ik zit al halverwege de tunnel, dus heb jullie meningen nodig;)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2010, 00:04:53 »
Nee, een sierlijke hoofdletter E, als een halve 8 zeg maar, en een hoofdletter I, van het engelse "ik".
De hint die al bij Erik hoort dus.
Het cijfer 3 is trouwens ook een thema in deze serie. Gespiegeld is dat ook zo'n hoofdletter E.

Niet dat ik Erik als mol zie hoor. Maar je kunt wel leuk spelen met die B van hem  ;)

En nu ik toch bezig ben, er was voor Erik toch maar 1 blauwe (begint ook met B) vlag? Als hij de mol is kan het een aanwijzing zijn naar het feit dat er maar 1 van zijn soort is  ::zwaai::

Sorry had inderdaad EI moet typen. De E zag ik wel zitten maar om nu ineens in het engels I te gaan plaatsen als "ik"...
Maar dan nog vind ik het een heel zwakke hint naar Erik.
(misschien ook omdat ik in een andere tunnel zit...)

Wat betreft die vlaggen was de_mol me net voor  :P
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 00:19:34 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2010, 00:15:33 »
Sorry had inderdaad EI moet typen. De E zag ik wel zitten maar om nu ineens in het engels I te gaan plaatsen als "ik"...
Maar dan nog vind ik het een heel zwakke hint naar Erik.
(misschien ook omdat ik in een andere tunnel zit...)

't Is volgens mij ook niks. Vond het wel grappig dat ik ineens dat beeld voor me zag. Komt puur omdat er zo vaak teruggekomen wordt op die B's op Erik's kleding. En de hint van de cursor die blijft hangen bij Erik, zodat er Erik I staat. Dus zoals ik het voor me zie is het in feite dezelfde hint, het sluit erop aan.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2010, 00:23:31 »
Iedere kandidaat had maar één vlag... anders zou het wel héél verwarrend zijn..  ::)

Ik zeg het een beetje onhandig. De combinatie blauw-blauw kon niet gemaakt worden omdat er maar 1 vlag van was. Dat zou wel een aanwijzing kunnen zijn, de kleur van de mol, is er maar 1 van.

Offline Bubbeltje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2010, 00:25:03 »
Ik zeg het een beetje onhandig. De combinatie blauw-blauw kon niet gemaakt worden omdat er maar 1 vlag van was. Dat zou wel een aanwijzing kunnen zijn, de kleur van de mol, is er maar 1 van.

Om sommige mensen even lekker een tunnel in te helpen: Frits draagt toch wel érg vaak blauw. ;D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2010, 00:26:10 »
Wat dat betreft heb je gelijk, alleen die combinatie bestond ook helemaal niet. Als Erik de mol is, konden de kandodaten in de boot dat niet weten. Als ze alles goed hadden gedaan was dit dus helemaal niet bekend geworden.

Erik (als mol) had daar geen invloed op.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2010, 00:27:46 »
Om sommige mensen even lekker een tunnel in te helpen: Frits draagt toch wel érg vaak blauw. ;D

Ik zit in een andere tunnel maar goed, dit werd eerder over Barbara gezegd, die vaak in het blauw verscheen. En natuurlijk Hind(t) in het rood.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2010, 00:50:21 »
Ik moet wel lachen als ik het molboekje van Arjen zie. Als hij van een japanse dame wil weten wat de tekens betekenen, wordt er een shot in zijn boekje getoond. Het eerste teken is dus blijkbaar light en het tweede teken sun. Maar let eens op de cijfercode erboven. Hij heeft die code niet goed ingevuld  ::ohno:: Waarom lieten ze daar een shot van zien?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 00:53:13 door yessie »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2010, 01:02:23 »
Nog even nagedacht over de opmerking van DikkeControleur over de mogelijke link met de hint uit seizoen 5. Zoals ik hierboven zei waren de cijfers die nodig waren voor het oplossen van die hint te onderscheiden van de rest, doordat ze dikker afgedrukt waren.
Als ik de lijn door trek dat we binnen de opdracht iets moeten vinden dat zich onderscheid van de rest, dan kom ik op dit moment alleen uit bij het omgevallen bordje. Op dat bordje stond een teken dat leek op een molentje.

Er is van alles te lezen in dit teken en daarom denk ik dat we het niet in het teken opzich moeten zoeken. Ik verdenk bijvoorbeeld Kim en als ik het teken een kwartslag draai kan ik daar met gemak Kim in lezen, maar een Frits verdenker vast ook Frits.

Bij het bordje met het molentje hoorde een 2. Als je de verdeelsleutel pakt die xalmateros gebruikt heeft om "geen clue" te ontcijferen (2=a , 3=b, 4=c, 5=d), dan is 2=A. Hint naar Arjen?

Het wordt nog mooier. Als je mee kijkt in Arjens molboekje als hij de hulp vraagt bij het ontcijferen van teken, zie je dat hij niet de juiste cijferreeks in zijn mol boekje heeft staan, namelijk "8661504..622". Naast het feit dat "622" verkeerd om staat valt vooral op dat de "13" ontbreekt.
Als we wederom de verdeelsleutel er bij pakken dan is 13=L. Hint naar Lubach?
(Daarnaast is 13 met de 'standaard' verdeelsleutel een M van mol.)

Terwijl ik de opdracht aan het terug kijken ben valt me nog iets op wat hier erg mooi bij aan sluit. We horen een discussie over het bordje met het molentje...
Erik: "Frits zegt dat het molentje niet goed is."
Frits: "Ik zeg dat het molentje op zeven zat... Nee, mondriaan op zeven."
Arjen: "Dus klopt dit wel."
Erik of Frits: "...2, 3, 4, 5, 6 ,7."
Arjen: "Dat kunnen we makkelijk checken. Hind/t!"
Nou ben ik me ervan bewust dat de Hind-hint overal bij gehaald wordt, maar de manier waarop hij het zegt valt wel op. Hij doet er een beetje ongemakkelijk bij (minuut 26:47).

Dit zou ook kunnen verklaren waarom hij hard zijn best doet om de oplossing te ontcijferen, omdat wij anders niet "geen clue" hadden kunnen ontdekken. Daarna had hij het misschien nog willen verpesten. Arjen toch de mol?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 01:07:19 door Rat »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2010, 01:14:59 »
Nog even nagedacht over de opmerking van DikkeControleur over de mogelijke link met de hint uit seizoen 5. Zoals ik hierboven zei waren de cijfers die nodig waren voor het oplossen van die hint te onderscheiden van de rest, doordat ze dikker afgedrukt waren.
Als ik de lijn door trek dat we binnen de opdracht iets moeten vinden dat zich onderscheid van de rest, dan kom ik op dit moment alleen uit bij het omgevallen bordje. Op dat bordje stond een teken dat leek op een molentje.

Er is van alles te lezen in dit teken en daarom denk ik dat we het niet in het teken opzich moeten zoeken. Ik verdenk bijvoorbeeld Kim en als ik het teken een kwartslag draai kan ik daar met gemak Kim in lezen, maar een Frits verdenker vast ook Frits.

Bij het bordje met het molentje hoorde een 2. Als je de verdeelsleutel pakt die xalmateros gebruikt heeft om "geen clue" te ontcijferen (2=a , 3=b, 4=c, 5=d), dan is 2=A. Hint naar Arjen?

Het wordt nog mooier. Als je mee kijkt in Arjens molboekje als hij de hulp vraagt bij het ontcijferen van teken, zie je dat hij niet de juiste cijferreeks in zijn mol boekje heeft staan, namelijk "8661504..622". Naast het feit dat "622" verkeerd om staat valt vooral op dat de "13" ontbreekt.
Als we wederom de verdeelsleutel er bij pakken dan is 13=L. Hint naar Lubach?
(Daarnaast is 13 met de 'standaard' verdeelsleutel een M van mol.)

Terwijl ik de opdracht aan het terug kijken ben valt me nog iets op wat hier erg mooi bij aan sluit. We horen een discussie over het bordje met het molentje...
Erik: "Frits zegt dat het molentje niet goed is."
Frits: "Ik zeg dat het molentje op zeven zat... Nee, mondriaan op zeven."
Arjen: "Dus klopt dit wel."
Erik of Frits: "...2, 3, 4, 5, 6 ,7."
Arjen: "Dat kunnen we makkelijk checken. Hind/t!"
Nou ben ik me ervan bewust dat de Hind-hint overal bij gehaald wordt, maar de manier waarop hij het zegt valt wel op. Hij doet er een beetje ongemakkelijk bij (minuut 26:47).

Dit zou ook kunnen verklaren waarom hij hard zijn best doet om de oplossing te ontcijferen, omdat wij anders niet "geen clue" hadden kunnen ontdekken. Daarna had hij het misschien nog willen verpesten. Arjen toch de mol?

Het verhaal zit erg overtuigend in elkaar. Toch steekt mij één ding:

Zou WIDM een opdracht verzinnen waarbij zeker geld zal worden verdiend om een hint duidelijk te maken .....

Ik persoonlijk denk van niet .... maar Niets Is Wat Het Lijkt ???

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2010, 01:22:38 »

Zou WIDM een opdracht verzinnen waarbij zeker geld zal worden verdiend om een hint duidelijk te maken .....

Na het ontcijferen van de code had de mol misschien nog iets willen doen, zoals het voorgestelde omdraaien van de volgorde. Arjen lijkt dit als eerst ter sprake te brengen. Daarnaast houdt hij ook Sanne de verkeerde "draak"-bordjes voor. Of hij probeerde tijd te rekken om te laat klaar te zijn met de opdracht.
Zodra ze beginnen met het openen van de sloten houdt Arjen zich weer een beetje afzijdig.
Daarna veel opmerkingen over goed samenwerken tijdens de opdracht, wat weer kan verwijzen naar het feit dat de mol zijn best deed.

Ik moet me zelf ook nog overtuigen van dit verhaal, zoals je weet zitten wij in dezelfde tunnel.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 01:25:35 door Rat »

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2010, 01:30:17 »

In opdrachten kunnen hints verscholen zijn, ook als er geld te verdienen is en de mol deze vervolgens niet laat slagen.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2010, 01:31:54 »
Na het ontcijferen van de code had de mol misschien nog iets willen doen, zoals het voorgestelde omdraaien van de volgorde. Arjen lijkt dit als eerst ter sprake te brengen. Daarnaast houdt hij ook Sanne de verkeerde "draak"-bordjes voor. Of hij probeerde tijd te rekken om te laat klaar te zijn met de opdracht.
Zodra ze beginnen met het openen van de sloten houdt Arjen zich weer een beetje afzijdig.
Daarna veel opmerkingen over goed samenwerken tijdens de opdracht, wat weer kan verwijzen naar het feit dat de mol zijn best deed.

Ik moet me zelf ook nog overtuigen van dit verhaal, zoals je weet zitten wij in dezelfde tunnel.

Arjen is zeker aan 't mollen op het einde van deze opdracht. Het omgevallen bordje met het molentje werd tijdens de tocht echter alleen door Frits opgemerkt. Misschien dat Arjen er pas over wilde beginnen als ze er echt bijna voorbij waren, maar toch.

Vervolgens doet Arjen in de volgende opdracht zo zijn best dat hij bijna alle liedjes raadt, waarvan een aantal eenvoudig op eigen kracht.

In opdrachten kunnen hints verscholen zijn, ook als er geld te verdienen is en de mol deze vervolgens niet laat slagen.

Klopt, maar deze opdracht moest wel slagen om de hint naar voren te brengen...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2010, 01:47:57 »
Vandaar we veel reclameborden zien in deze serie.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #134 Gepost op: 6-02-2010, 10:40:32 »
Ik moet wel lachen als ik het molboekje van Arjen zie. Als hij van een japanse dame wil weten wat de tekens betekenen, wordt er een shot in zijn boekje getoond. Het eerste teken is dus blijkbaar light en het tweede teken sun. Maar let eens op de cijfercode erboven. Hij heeft die code niet goed ingevuld  ::ohno:: Waarom lieten ze daar een shot van zien?

Lees page 4 ofzo, daar heb ik dit ook gepost.
Mijn verklaring hiervoor is dat de twitter hint: Hebben jullie ze ook op 'n rij? slaat op het feit dat Arjen de verkeerde volgorde heeft opgeschreven.  En dus mssn wel de mol is ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #135 Gepost op: 6-02-2010, 12:15:01 »
Mijn woordenschat is echt laag.

Arjen: Sanne had een lumineus idee

Lumineus = Brilliant/Schitterend.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #136 Gepost op: 6-02-2010, 12:46:40 »
Is locatie 3 van opdracht 1 een restant of een restaurant, want ik versta PJ niet.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #137 Gepost op: 6-02-2010, 12:51:42 »
Ik vind het jammer dat Hind eruit is, ik was voor haar. :( Dat Hind zo stil was hoeft niet te betekenen dat ze een slechte speler was: ik denk zelfs het tegenovergestelde. Hind heeft, denk ik, alles goed in zich opgenomen en kan echt wel logisch nadenken. Een lieve en rustige kandidaat.

Over de aflevering kan ik kort zijn: leuke opdrachten. Al vond ik het lastig om de mol te ontdekken..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #138 Gepost op: 6-02-2010, 12:57:20 »
Is locatie 3 van opdracht 1 een restant of een restaurant, want ik versta PJ niet.

Het is gewoon 'een strand' toch?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 6-02-2010, 13:04:01 »
Wat betreft de verkeerde volgorde van de code in Arjen's boekje, bedacht ik me dat hij mogelijk wel ergens anders in het boekje de volgorde goed heeft, maar dat hij ermee aan het puzzelen is geslagen, in de hoop een hint te ontdekken. Dan zou het juist een aanwijzing zijn dat hij niet de mol is.
In de vragen wordt namelijk nooit gevraagd : "wat was de  precieze code", maar wel altijd : "wie is de mol", dus als je die wilt ontdekken, moet je als kandidaat alles opschrijven en uitproberen of er niet een hint in verborgen zit.