Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 84124 keer)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 6-02-2010, 17:28:55 »
Wat mij nog opviel was dat telkens als het nummer wordt geraden je een stukje van dat nummer ziet, of de intro titel van het nummer, behalve bij:

Message in a bottle - hier zie je een shot van Arjen
My heart will go on - hier zie je een random shot van de karaoke dame zonder tekst erbij

Zou het nog wat betekenen?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #161 Gepost op: 6-02-2010, 17:30:44 »
Wat mij nog opviel was dat telkens als het nummer wordt geraden je een stukje van dat nummer ziet, of de intro titel van het nummer, behalve bij:

Message in a bottle - hier zie je een shot van Arjen
My heart will go on - hier zie je een random shot van de karaoke dame zonder tekst erbij

Zou het nog wat betekenen?

Ik zat er aan te denken dat bij alle nummers die gezien worden een clip gedraait wordt waarin en Sanne undercover vermomd is. Die shots die je ziet zijn namelijk niet de orginele en passen ook niet bij de clip.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #162 Gepost op: 6-02-2010, 17:34:08 »
Wat is btw de kans dat bij 60.000 nummers al de nummers beginnen met 800

dan lijkt het me dat alle 60.000 nummers met 800 beginnen en dat nummer van Avril Lavigne heet gewoon Sk8er boi ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #163 Gepost op: 6-02-2010, 17:38:00 »
Wat me opvalt is dat al die liedje beginnen met een 8.
Volgens de tolk staat die 8 ook voor zon.
En die 8 zien we ook terug in het liedje sk8terboy, waar die 8 gewoon ook als 8 staat.

Die figurant in die clips is 9 van de 10x een vrouw met rood haar.
De titel is "Sk8er boi". Op internet staat de songtekst ook veel met 'sk8ter' geschreven. Ik vermoed dat dat de officiele versie is en ook zo in het boekje van de CD staat.

Swifty was wat sneller.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 6-02-2010, 17:38:31 »
dan lijkt het me dat alle 60.000 nummers met 800 beginnen en dat nummer van Avril Lavigne heet gewoon Sk8er boi ;)

Wat lees ik daar?

Avril Lavigne

Arjen Lubach

Help, ik ga doordraaien!  ::boogie::

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #165 Gepost op: 6-02-2010, 18:23:35 »
Dit vond ik net op hyves.

Ze staan allemaal op de goede volgorde van je toetsenbord behalve Frits.
Daarnaast wordt de K van Kim omcirkeld door MOL

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 6-02-2010, 18:38:59 »
Dit vond ik net op hyves.

Ze staan allemaal op de goede volgorde van je toetsenbord behalve Frits.
Daarnaast wordt de K van Kim omcirkeld door MOL
Ze staan in de volgorde hoe ze ook staan op de eerste groepsfoto. Verder 'staat' Tim dan net zo goed als Frits fout. Daarnaast wordt een mol op kwaliteit gekozen, en niet of zijn of haar voornaam begint met een letter die tussen de letters M, O en L op het door ons gebruikte toetsenbord zit.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #167 Gepost op: 6-02-2010, 18:54:51 »
Ze staan in de volgorde hoe ze ook staan op de eerste groepsfoto. Verder 'staat' Tim dan net zo goed als Frits fout. Daarnaast wordt een mol op kwaliteit gekozen, en niet of zijn of haar voornaam begint met een letter die tussen de letters M, O en L op het door ons gebruikte toetsenbord zit.
Nouja, in dit geval zou het dus een hint kunnen zijn. Anders had Kim ook wel als eerste dus helemaal links kunnen staan, en dan was dit dus helemaal geen hint geweest. Nu staat ze als ena laatste en staat Loretta nog helemaal rechts, en kan het wel een hint zijn.

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2010, 20:16:17 »
Dit zou ook kunnen verklaren waarom hij hard zijn best doet om de oplossing te ontcijferen, omdat wij anders niet "geen clue" hadden kunnen ontdekken. Daarna had hij het misschien nog willen verpesten. Arjen toch de mol?

Maar waarschijnlijk had PJ dan de bordjes nog even op de goede plekken gezet om te zeggen wat de juiste code was, werd destijds in seizoen 8 met die kluis en die ruimte vol met foto's ook gedaan. PJ zei de juiste code en haalde daarmee het geld nog uit de kluis! Dus ik denk dat het niet per se nodig was dat die code goed lag, dus dat de mol de code per se zo moest neerleggen vanwege de hint. 8)

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2010, 20:21:52 »
Nouja, in dit geval zou het dus een hint kunnen zijn. Anders had Kim ook wel als eerste dus helemaal links kunnen staan, en dan was dit dus helemaal geen hint geweest. Nu staat ze als ena laatste en staat Loretta nog helemaal rechts, en kan het wel een hint zijn.
Het zou kunnen... maar het lijkt mij logischer om hints te zoeken in zaken waar de programmamakers wél invloed op hebben. De lay-out van ons toetsenbord is een gegeven, daar kunnen ze niets aan doen.

Een hint uit een voorgaand seizoen was bijvoorbeeld de achtste maand van de Maya-kalender: die is genaamd 'mol'. Mol Dennis Weening heeft tijdens een spel continue met een bord ACHT rondgewandeld. Er is een gegeven (de naam van de 8ste maand), maar ze moeten dan wel expres Dennis en het cijfer 8 met elkaar in verband brengen.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2010, 20:23:19 »
Dit is echt zien wat je wil zien, want als ik van de kandidaten naar onder ga kom ik helemaal niet uit bij hun letter. En Tim gaat ineens weer de andere kant op.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2010, 20:28:57 »
Je zal maar een Dvorak-toetsenbord hebben, dan gaat de hint mooi de mist in :P
The British are not impressed.

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2010, 20:41:58 »
het lijkt mij logischer om hints te zoeken in zaken waar de programmamakers wél invloed op hebben.
Dus jij beweert dat de programma-makers geen inloed hebben op de volgorde waarin de kandidaten op de foto komen?

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2010, 20:50:48 »
Dus jij beweert dat de programma-makers geen inloed hebben op de volgorde waarin de kandidaten op de foto komen?
Ik doelde op de letter K van Kim en de letters M, O en L op je toetsenbord. Als je een qwerty-toetsenbord hebt uiteraard :P

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2010, 20:59:58 »
Het was ook niet mijn hint. Ik poste het hier alleen maar. Maarja, vond het wil nice gevonden 8)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2010, 21:27:33 »
De oplossing van de japanse tekens heb ik gevonden.
Denk in groepjes van 3 cijfers zoals ze bij de sloten waren en gebruik de daarbij behorende tekens.
Dan komt het volgende eruit.
Morgen cumulatieve rotatie insecten film bekijk antwoord  ::bravo::

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2010, 21:30:54 »
Wow Yessie, dat klinkt aannemelijk!  ::jaja::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2010, 21:43:45 »
Denk in groepjes van 3 cijfers zoals ze bij de sloten waren en gebruik de daarbij behorende tekens.

idd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2010, 21:53:19 »
Zou kunnen, Yessie. Meerdere mensen die Japans (Kanji) kunnen lezen hebben ernaar gekeken, en volgens mij komt het volgende eruit:
明日 morgen, 虫累旋 spiraal, 写真 foto, 答 antwoord, 景色 uitzicht.

De Kanji-tekens voor 'cumulatieve rotatie insecten' blijken naast elkaar 'spiraal' te betekenen. In het topic van de screenshots heb ik nog wat foto's geplaatst van de voorstukjes van aflevering 6: daar zie je foto's hangen in een spiraal vormig gebouw: Linkje
« Laatst bewerkt op: 7-02-2010, 12:05:49 door maud, Reden: Link aangepast »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2010, 21:59:44 »
Zou kunnen, Yessie. Meerdere mensen die Japans (Kanji) kunnen lezen hebben ernaar gekeken, en volgens mij komt het volgende eruit:
明日 morgen, 虫累旋 spiraal, 写真 foto, 答 antwoord, 景色 uitzicht.

De Kanji-tekens voor 'cumulatieve rotatie insecten' blijken naast elkaar 'spiraal' te betekenen. In het topic van Arjen heb ik nog wat foto's geplaatst van de voorstukjes van aflevering 6: daar zie je foto's hangen in een spiraal vormig gebouw: Linkje
Volgens de tolk betekende 日 -> Zon en 景 -> De omgeving/Uitzicht