Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 84078 keer)

Offline thorinnl

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 6-02-2010, 22:17:38 »
Volgens de tolk betekende 日 -> Zon en 景 -> De omgeving/Uitzicht
Klopt, 明 betekent zoiets als helder, en 日 betekent zon. Echter naast elkaar betekent het 'morgen'. Arjen liet die tekens één voor één zien aan de vertaalster.
Dat is net alsof je het woord 'schildersezel' gaat vertalen in het Engels. Als je er dus "Painter's Donkey" van maakt, zie je als Engelsman twee afzonderlijke woorden: een schilder (beroep), en een ezel (dier) en snapt hij niet waar je het over hebt. Terwijl de juiste vertaling 'Easel' is: de standaard waar je je doek op laat rusten als je aan het schilderen bent.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #181 Gepost op: 6-02-2010, 22:25:45 »
Klopt, 明 betekent zoiets als helder, en 日 betekent zon. Echter naast elkaar betekent het 'morgen'. Arjen liet die tekens één voor één zien aan de vertaalster.
Dat is net alsof je het woord 'schildersezel' gaat vertalen in het Engels. Als je er dus "Painter's Donkey" van maakt, zie je als Engelsman twee afzonderlijke woorden: een schilder (beroep), en een ezel (dier) en snapt hij niet waar je het over hebt. Terwijl de juiste vertaling 'Easel' is: de standaard waar je je doek op laat rusten als je aan het schilderen bent.
Hoe kan Erik dan zo'n exacte vertaling van de zin geven?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2010, 22:26:53 »
De zon
Naar boven gaan
Volg deze weg naar boven
Richting de zon
Kijk goed om je heen
Want daar is het mooi
Aan het einde wacht jullie een beloning

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2010, 22:37:46 »
Zij zijn waarschijnlijk net als ons aan het puzzelen geweest en dat is wat zij er van gemaakt hebben. Ik vindt de vertaling van thorinnl en zijn suggestie dat het over de volgende aflvering gaat wel heel sterk.

Offline jumper

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2010, 22:44:59 »
Ik vindt de vertaling van thorinnl en zijn suggestie dat het over de volgende aflvering gaat wel heel sterk.
Ja, vind ik ook (zonder t) ::ok::

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 6-02-2010, 22:59:34 »
Zij zijn waarschijnlijk net als ons aan het puzzelen geweest en dat is wat zij er van gemaakt hebben. Ik vindt de vertaling van thorinnl en zijn suggestie dat het over de volgende aflvering gaat wel heel sterk.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens.
De oplossing slaat wel degelijk op deze aflevering.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 6-02-2010, 23:01:49 »
Oh ben je een insider? Interessant.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 7-02-2010, 00:06:00 »
Een oplossing moet wel sluitend zijn en niet dat je er nog alle kanten mee op kan.

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 7-02-2010, 01:36:37 »
Een oplossing moet wel sluitend zijn en niet dat je er nog alle kanten mee op kan.
Hoezo natuurlijk?

明日 morgen, 虫累旋 spiraal, 写真 foto, 答 antwoord, 景色 uitzicht.

MORGEN (de volgende opdracht dus, voor de kandidaten de volgende dag), wat is daar onduidelijk aan?

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #189 Gepost op: 7-02-2010, 11:14:55 »

Omdat Erik uit zijn nek kletst :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Nienkeajax

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 7-02-2010, 14:05:16 »
Ik zat er aan te denken dat bij alle nummers die gezien worden een clip gedraait wordt waarin en Sanne undercover vermomd is. Die shots die je ziet zijn namelijk niet de orginele en passen ook niet bij de clip.

Dat de clips bij de muziek niet de orginele clips zijn en dat ze niet bij de muziek passen komt veel vaker voor bij karaoke, dus dat zegt niets denk ik.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #191 Gepost op: 7-02-2010, 22:14:34 »
Misschien slaat het Om en Om dat op de beamer te zien is wel op ONM. Lijkt op elkaar, ook qua uitspraak.
Kim heeft in ONM gespeeld.

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 8-02-2010, 00:46:48 »
Geen idee of het wat betekent, maar zo te zien zit er een spelfout in de locatie van de opdracht bij de vulkaankrater. De naam wordt in beeld gegeven als Zao Crator, hoewel dit in goed Engels toch Zao Crater, met een e, moet zijn.

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #193 Gepost op: 8-02-2010, 09:14:43 »
Daarom vind ik ook dat Sanne in de grootste mol positie heeft gezeten, want die moest als laatste de doorslag geven over een teken, waar ze alleen naar toe gerend was. Ze had hier dik kunnen saboteren, en niemand zou er achter gekomen zijn.
Sanne is niet mijn mol.

Ik ben hierdoor ook van Sanne afgestapt als mol.

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 8-02-2010, 09:52:31 »
Dat zie ik toch anders. Ze rent er speciaal voor terug en het zou juist veel te opvallend zijn als ze dan alsnog de verkeerde eruit pikt.

M'n gevoel zegt dat ze nog steeds een molletje is alhoewel ik Frits en Arjen eigenlijk meer zie mollen, maar ik denk dat die de boel in de maling zitten te nemen.

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #195 Gepost op: 8-02-2010, 10:24:43 »
Dat zie ik toch anders. Ze rent er speciaal voor terug en het zou juist veel te opvallend zijn als ze dan alsnog de verkeerde eruit pikt.

Omdat de varianten waaruit ze haar lieten kiezen veel op elkaar lijken, zou het helemaal niet opvallen als de verkeerde had gekozen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2010, 10:26:00 »

M'n gevoel zegt dat ze nog steeds een molletje is alhoewel ik Frits en Arjen eigenlijk meer zie mollen, maar ik denk dat die de boel in de maling zitten te nemen.
Volgens mij zie je dat verkeerd.
Arjen had 2 tekens in zijn handen waar ze uit moest kiezen. Ze had gewoon kunnen zeggen deze is het.
Maar wat doe Sanne? Ze zegt dat ze het beide niet zijn en zoekt op de grond verder naar de juisten.
De persoon die Arjen ( misschien Arjen zelf ) aansmeerd om die 2 logos te showen aan Sanne is de mol.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2010, 10:28:50 »
O lol dat was Frits zie ik net, nouja dat is niet mijn mol.

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2010, 10:47:06 »
Nou ja dat is jullie mening en ik snap dat ook wel, maar ik sluit haar hierdoor gewoon nog niet uit als mol.

Offline McPieke

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2010, 11:07:22 »
Wat ik apart vond dat op de beamer in de bios de woorden OM EN OM verschenen terwijl de mysterieuze stem dat niet zei.

Om en om: het woord OM om een N: ONM...

(Onderweg naar Morgen --> Kim)

« Laatst bewerkt op: 8-02-2010, 14:59:45 door McPieke »