Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 84168 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 8-02-2010, 16:41:34 »
Om en om: het woord OM om een N: ONM...

(Onderweg naar Morgen --> Kim)

Rofl dit zei ik 3 berichten geleden ook al.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline McPieke

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 8-02-2010, 16:49:02 »
Misschien slaat het Om en Om dat op de beamer te zien is wel op ONM. Lijkt op elkaar, ook qua uitspraak.
Kim heeft in ONM gespeeld.

Bedoel je dat citaat? Volgens mij post ik een duidelijker onderbouwing...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #202 Gepost op: 8-02-2010, 16:56:09 »

Eerder OM EN OM

Ik vind dit wel echt zo'n kleine hint die er toe kan gaan doen. Al denk ik niet dat ze het is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #203 Gepost op: 8-02-2010, 21:41:14 »
Geen idee of het wat betekent, maar zo te zien zit er een spelfout in de locatie van de opdracht bij de vulkaankrater. De naam wordt in beeld gegeven als Zao Crator, hoewel dit in goed Engels toch Zao Crater, met een e, moet zijn.

Hmm waren er niet al eerder dingen fout gespeld? Ik kan me herinneren dat het de mensen van Google Street View/Maps erg veel moeite kostte om die tuin uit aflevering 3 te vinden, en dat ie achteraf anders heette.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #204 Gepost op: 8-02-2010, 22:01:48 »
Hmm waren er niet al eerder dingen fout gespeld? Ik kan me herinneren dat het de mensen van Google Street View/Maps erg veel moeite kostte om die tuin uit aflevering 3 te vinden, en dat ie achteraf anders heette.
Ik denk eerlijk gezegd dat het is dat geval niet zo zeer om een fout ging, maar dat er meerdere mogelijkheden zijn om het naar ons alfabet te vertalen. Het is uiteindelijk gevonden via een japanse website waar het wel op dezelfde manier geschreven stond als in de aflevering. Het gaat om "Geisenkaku" (uitzending) in plaats van "gyo usen kaku" en "gyosenkaku".

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 9-02-2010, 01:00:58 »
Vertel...

Boekrecensie: 'Bastaardsuiker is een roman die samenhangt van onsamenhangende situaties waarbij blijkt dat niets is wat het lijkt.

Geschreven door Arjen Lubach.

Maar zou wel een heel flauwe hint zijn. Heel ver gezocht.

Misschien moet ik Arjen even van me afzetten.. ik zie bij alles van Arjen een mollenstreek. Ergens hoop ik ook wel dat Arjen de mol is.. want ik kan hem nog niet missen in de serie.. Ik vind het echt een leuke deelnemer.

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #206 Gepost op: 9-02-2010, 01:26:57 »
Boekrecensie: 'Bastaardsuiker is een roman die samenhangt van onsamenhangende situaties waarbij blijkt dat niets is wat het lijkt.

Geschreven door Arjen Lubach.

Maar zou wel een heel flauwe hint zijn. Heel ver gezocht.

Misschien moet ik Arjen even van me afzetten.. ik zie bij alles van Arjen een mollenstreek. Ergens hoop ik ook wel dat Arjen de mol is.. want ik kan hem nog niet missen in de serie.. Ik vind het echt een leuke deelnemer.

Ik vind dit echt de ontdekking  ::tandpastasmiley::

Offline THT

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 9-02-2010, 09:13:24 »

Kan me niet voorstellen dat zij de mol is, maar ja... Je weet het nooit zeker.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #208 Gepost op: 9-02-2010, 15:38:54 »
Ik denk dat ik een mogelijke hint van de productie hebt gevonden tijdens de karaoke opdracht ::oink::

Bij het laatste liedje "sailing" zong hind twee keer in beeld;
to be near you
en terwijl ze dat zong zag je op de karaoke machine
het zinnetje:
to be with you

Zou het misschien kunnen betekenen dat de mol niet vlakbij hind maar samen met Hind was
namelijk IPV wat ze zingt "near" maar "with"

hieronder staat de hele songtekst, beide zinnen heb ik gekleurd

I am sailing, I am sailing,
home again, cross the sea
i am sailing,stormy waters,
to be near you, to be free.

I am flying, I am flying
like a bird, cross the sky
i am flying, passing high clouds,

Can you hear me, can you hear me
through the dark night, far a away,
I am dying, forever crying,
to be with you, who can say.

Can you hear me, can you hear me,
through the dark night, far a away.
I am dying, forever crying,
to be with you, who can say.

We are sailing, we are sailing,
home again, cross the sea.
We are sailing, stormy waters,

Oh Lord, to be near you, to be free.
Oh Lord, to be near you, to be free,(2x)
Oh Lord.

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 9-02-2010, 15:49:09 »
Ik denk dat ik een mogelijke hint van de productie hebt gevonden tijdens de karaoke opdracht ::oink::
<knip>
Hehe, sommige mensen hebben goede ogen :) Ik hoop niet dat ik gezien word als iemand die andermans theorie altijd in twijfel trekt, maar ik zit wel met een paar vragen...

- Hebben Frits, Erik en Hind niet het liedje zelf gekozen? Als dit een hint is, zit de mol dan in dit groepje? Of heeft de montage gewoon deze hint achteraf bedacht?
- Heeft Hind niet gewoon de woorden door elkaar gehaald? Het is maar één woordje, en de betekenis is ook een beetje hetzelfde: samen met je zijn, of dichtbij met je zijn. Ze was lekker aan het zingen en matroos aan het spelen, dan let je soms minder goed op de karaoke tekst op het beeldscherm?
- En: als dit expres was, weet Hind dan wie de mol was? Want volgens mij zat ze er nogal naast, want ze moest naar huis?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #210 Gepost op: 9-02-2010, 15:59:41 »
Hehe, sommige mensen hebben goede ogen :) Ik hoop niet dat ik gezien word als iemand die andermans theorie altijd in twijfel trekt, maar ik zit wel met een paar vragen...

- Hebben Frits, Erik en Hind niet het liedje zelf gekozen? Als dit een hint is, zit de mol dan in dit groepje? Of heeft de montage gewoon deze hint achteraf bedacht?
- Heeft Hind niet gewoon de woorden door elkaar gehaald? Het is maar één woordje, en de betekenis is ook een beetje hetzelfde: samen met je zijn, of dichtbij met je zijn. Ze was lekker aan het zingen en matroos aan het spelen, dan let je soms minder goed op de karaoke tekst op het beeldscherm?
- En: als dit expres was, weet Hind dan wie de mol was? Want volgens mij zat ze er nogal naast, want ze moest naar huis?
ik hou ervan als iemand critisch en rechtvaardig is

1. de betekenis van de mogelijke aanwijzing zal aangeven dat de mol idd erik of frits moet zijn
2. Toen ik het zag dacht ik ook dat hind de woorden door elkaar haalt, maar het opvallende is dat beide zinnen in de tekst voorkomen en dat je Hind hoort zingen en de karaoke machine het hele beeld vuld, dus het kan makkelijk dat Hind wel het goede stukje zong en dat ze gewoon de andere tekst hebben ingemonteerd
3.zie punt twee, het kan makkelijk dat ze gewoon het goede stukje zong maar dat door de montage wij deze tekst zien

edit: Het idee wat ik achter mijn aanwijzing had was ook dat de montage het zo heeft gemonteerd
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 16:13:14 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 9-02-2010, 16:16:18 »
Wat mij nog opviel is de naam van de bioscoop van de karaoke opdracht.

Op het affiche staat: asahisa cinema. Echter kan ik niks vinden als ik deze naam in typ bij Google. Bestaat deze bioscoop niet en is de naam dus verzonnen? En zit er dan misschien een hint in verwerkt?

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #212 Gepost op: 9-02-2010, 17:59:07 »
Zou het misschien kunnen betekenen dat de mol niet vlakbij hind maar samen met Hind was
namelijk IPV wat ze zingt "near" maar "with"

1. de betekenis van de mogelijke aanwijzing zal aangeven dat de mol idd erik of frits moet zijn

Ik vind het geen hele sterke, en dat ie naar 2 mensen wijst maakt het er niet beter op.

::) Hoewel, wat nou als er toch 2 Mollen zijn  ::)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 18:00:50 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 9-02-2010, 18:03:06 »
as = als
a = een
his = zijn    hi = hoi
a = een

c
i = ik
n/e/m
a = een

cinema in japans is: 映 画 館
en betekent in nederlands: Eiji Schilderijen Galerie

kan er niet echt wat uit halen,
misschien met annagrammen?
Stelletje molloten...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #214 Gepost op: 9-02-2010, 19:56:52 »
Wat mij nog opviel is de naam van de bioscoop van de karaoke opdracht.

Op het affiche staat: asahisa cinema. Echter kan ik niks vinden als ik deze naam in typ bij Google. Bestaat deze bioscoop niet en is de naam dus verzonnen? En zit er dan misschien een hint in verwerkt?

Het heet Asahiza Cinema en niet Asahisa Cinema dat fout op de poster staat. De correcte spelling weet Google wel raad mee.

Was er gister niet iemand met een theorie met betrekking op dergelijke spelfouten...

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 9-02-2010, 19:58:39 »
Wat ik jammer vind, is dar er dit seizoen nog geen uitgespeelde hints te vinden zijn.De Japanse tekens zullen ongetwijfeld hints bevatten, maar ik zie het niet direct.Bij de bioscoopopdracht viel het mij wel op dat er een sterretje bij Sanne's naam stond, dat vond ik opvallend.

De stem in de bios is sowieso van Frits, dit zou dan kunnen betekenen dat hij de Mol is. De zin 3 keer rood betekent zeker iets. De kleur rood komt elke aflevering, evenals het cijfer drie. (in het begin van deze aflevering kwamen er drie sushi kommetjes voorbij Arjen) Drie is een belangrijk getal, let daar maar eens op.

Overigens had ik (na het terugzien van de aflevering) nog een opmerking over de aflevering met de metro en de kokers (ik weet het, het is lang geleden) maar Kim gaat daar bovenop de laptop zitten, geen wonder dat deze laat gevonden werd.

Mijn mollen kortom: Frits (vanwege zijn stem in de trailer) Sanne (vanwege haar opmerkingen over zandverplaatsen en haar uitgekiende roeistrategie, omdat zij Kim een mega-afstand laat afleggen) en Kim, omdat zij gewoon af en toe goed molt, in mijn ogen.

Sorry voor de lange post ;)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 10-02-2010, 14:21:25 »
Vanmorgen op de radio kwam was wie is de mol erop, zo'n soort reclame met daarin enkele dingen die er morgen gebeuren enzo. Het was rond 08.07 op radio 1. Ik zal het even terug proberen te zoeken.
Waarom ik dit zeg: Je hoort weer die vervormde stem.

Hm... Je kan geen reclame blokken terugluisteren op internet.
Nouja, dan moeten jullie het van mij aannemen, maar ik weet niet alles meer:
Ik hoorde een schreeuw (van een vrouw)
ik hoorde zoiets van morgenavond half acht op nederland 1: Wie is de mol?
En dan Wie is de mol met die vervormde stem.

Ik zoek nog even door, maar ik acht de kans dat ik wat vind klein :(
Stelletje molloten...

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #217 Gepost op: 10-02-2010, 14:31:15 »
Half 8, weer een Erik-like telfout ?  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 10-02-2010, 15:25:30 »
Ow, ik bedoel half negen.
Slordigheidsfoutje  ::regenboog::
Stelletje molloten...

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 10-02-2010, 15:27:32 »
Half 8, weer een Erik-like telfout ?  :P
Of een hint dat de mol op dit moment in Engeland zit (het is in Engeland half acht als het in Nederland half negen is)?   ::tandpastasmiley::