Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 84123 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #220 Gepost op: 10-02-2010, 15:44:03 »
En weer zo'n magistrale aflevering met een van de meest geniale, maar vooral leuke opdrachten ooit: de karaoke opdracht... Als er trouwens in deze aflevering gemold zal zijnzal dit vooral tijdens de eerste opdracht zijn, aangezien daar het meeste geld te verdienen ziel. (het is alleen jammer dat er vantevoren niet gezegd is hoeveel er verdiend kon worden) Al heb ik het idee dat de mol niet al te veel heeft moeten doen door het nogal lange duren van de oplossing hoe iedereen zou moeten roeien van en naar de verschillende eilanden door Sanne en Arjen. Tijdens die tweede opdracht en ook tijdens de derde opdracht viel er volgens mij niet zo heel veel te mollen, of het moet het zo min mogelijk antwoorden zijn bij de karaoke danwel de anderen afleiden zodat de bordjes bij de tweede opdracht zo laat mogelijk zouden opvallen. En juist hier is voor mij Arjen afgevallen, want hij zei het wel heel erg snel dat ze die bordjes moesten onthouden; iets wat een mol misschien wel zou doen, maar dan het liefst een paar bordjes verder, zodat er veel kostbare tijd verloren zou zijn gegaan.

Dan nog even over degenen die zich afvroegen waarom ze niet gewoon bij het begin van het karaokeboek zouden beginnen; dat lijkt mij wel heel lastig, want je moet maar net die titels kennen. Ik neem aan dat er meer dan genoeg Japanse titels tussen stonden, en ik ga er vanuit dat niemand van de kandidaten Japans kan lezen of spreken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #221 Gepost op: 10-02-2010, 15:50:02 »
Even een opmerking tussendoor. Na opdracht 2 zegt Pieter Jan dat er 11.300 euro in de pot zit. "In elk geval", op dit moment. Waarschijnlijk doelt hij hiermee op de 3000 euro die er nog bij komen als Frits niet de Mol is. Maar er zou toch ook 3000 euro af gaan als Frits wel de Mol is? Dat werd in aflevering 3 gezegd. Dat klopt niet met "in elk geval 11.300 euro in de pot"..
Volgens mij zit je daar fout, Heinz! Volgens mij had PJ alleen gezegd dat er 3000 Euro BIJ zou komen als de juiste mol door Angela en Karel zou worden genoemd. Ik kan me niet herinneren dat hij heeft gezegd dat als ze het fout hadden er dan 3000 Euro uit de pot zou gaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #222 Gepost op: 10-02-2010, 15:51:00 »
dat kan ik me idd ook niet herinneren... Ink dacht ook gwn geen 3000 euri in de pot als frits de mol zou zijn en dat er niets zou gebeuren als hij t niet zou zijn
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 10-02-2010, 15:53:13 »
De zon
Naar boven gaan
Volg deze weg naar boven
Richting de zon
Kijk goed om je heen
Want daar is het mooi
Aan het einde wacht jullie een beloning
Ik heb het vermoeden dat de weg naar boven te maken heeft met Frederique die zo fantastisch de berg op fietste. In de molmail zien we de kandidaten zitten voor de executie en het scherm is zwart. Ik denk dat dit ter nagedachtenis aan Frederique is. Die beloning is dat er niemand uit gaat.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 15:55:22 door yessie »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #224 Gepost op: 10-02-2010, 16:03:10 »
Volgens mij zit je daar fout, Heinz! Volgens mij had PJ alleen gezegd dat er 3000 Euro BIJ zou komen als de juiste mol door Angela en Karel zou worden genoemd. Ik kan me niet herinneren dat hij heeft gezegd dat als ze het fout hadden er dan 3000 Euro uit de pot zou gaan!

Ik heb het even nagekeken en ik blijk toch gelijk te hebben ( :P). Pieter Jan na Karels "Frits Sissing is de Mol": "Als dat klopt verdwijnt er 3000 euro uit de pot. Maar dat blijkt pas in aflevering 10. Als dat niet klopt komt er 3000 euro bij."

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #225 Gepost op: 10-02-2010, 16:04:21 »
Dan had ik dat dus niet gehoord...  ::schaam::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #226 Gepost op: 10-02-2010, 16:08:31 »
Maar 3000 euro uit de pot zou natuurlijk een prima molactie zijn van Frits, dat is nogal een bedrag. En dan ook nog die 1600 euro van de vrijstelling.. (En de 3000 niet pakken in Holland Village, maar da's iets anders.)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 10-02-2010, 16:37:10 »
In mijn hoofd zit half acht, maar kan goed dat de correcte tijd genoemd werd.
Het ging eigenlijk erom dat die vervormde stem weer gebruikt werd.
Erg jammer dat ik het niet meer terug kan luisteren!
Stelletje molloten...

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 10-02-2010, 16:50:24 »
idd... ik had het ook wel even willen horen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 10-02-2010, 17:34:28 »
Als de mol in de bioscoop in een bepaalde zaal wil gaan zitten, dan mag ik aannemen dat de mol dan bij de eerste drie in de rij gaat staan. Want zoals nu ook bleek kozen de eerste drie dezelfde zaal en daarmee de rest al buiten spel zette.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #230 Gepost op: 10-02-2010, 17:37:07 »
Maar 3000 euro uit de pot zou natuurlijk een prima molactie zijn van Frits, dat is nogal een bedrag. En dan ook nog die 1600 euro van de vrijstelling.. (En de 3000 niet pakken in Holland Village, maar da's iets anders.)
en die 7000 er niet in in aflevering 1, maar wie was daar rechtstreeks voor verantwoordelijk?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 10-02-2010, 17:44:11 »
Als de mol in de bioscoop in een bepaalde zaal wil gaan zitten, dan mag ik aannemen dat de mol dan bij de eerste drie in de rij gaat staan. Want zoals nu ook bleek kozen de eerste drie dezelfde zaal en daarmee de rest al buiten spel zette.

wat is het nut van in een bepaalde zaal zitten? welke zaal maakt toch niet uit?

alleen als de mol als derde kon kiezen heeft het een beetje zin, want dan kon hij kiezen bij wie hij in de zaal wou
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #232 Gepost op: 10-02-2010, 17:51:15 »
Ik heb me ook het hoofd zitten breken over het nut van de keuze voor 1 van de twee zalen. Ik denk dat het hier ook om het even is, waar de mol was. De plek in de rij voor de kassa is wel handig, je ziet als 4e wat de kandidaten vóór je gekozen hebben, en zo kun je nog enige invloed hebben op de kandidaten. Wanneer zoals nu de eerste drie echter voor 2 kiezen, heb je ook als mol geen keuze meer, je zal moet accepteren wat er over is.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 10-02-2010, 17:56:28 »
Ik heb er ook al over zitten denken, dat met het kiezen van die zalen... misschien was er in één van de twee zalen wel iets extra's aanweig wat de mol wist en waar hij/ zij gebruik van kon maken?
Weet ook niet wat, maar misschien iets wat de productie heeft achtergelaten.
Tell me what your telescope says

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 10-02-2010, 18:00:32 »
wat is het nut van in een bepaalde zaal zitten? welke zaal maakt toch niet uit?

alleen als de mol als derde kon kiezen heeft het een beetje zin, want dan kon hij kiezen bij wie hij in de zaal wou
Zaal 2 was namelijk erg donker en zaal 1 niet. Dus er was wel degelijk een keuze aan de orde.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 10-02-2010, 19:03:36 »
Zaal 2 was namelijk erg donker en zaal 1 niet. Dus er was wel degelijk een keuze aan de orde.

ook daar zie ik de relevantie niet van in ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2010, 19:59:39 »
Mollen zitten graag in het donker. In diverse voorgaande seizoenen genoeg voorbeelden mee te bedenken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2010, 20:36:21 »
Waar baseer jij het feit op dat het in een bepaalde zaal lichter is?
Daarnaast is het waar dat, PJ zei dat de mol bij deze opdracht in het donker zich goed zal voelen.
Het lijkt lichter in zaal 1 omdat Frits als enigste een wit shirt draagt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2010, 21:01:04 »
Het lijkt me voor de mol niet uit te maken in welke zaal hij terecht komt. Het is misschien wat nadelig als je bij mensen komt die jou heel erg verdenken, maar dat lijkt me ook niet de grootste ramp.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #239 Gepost op: 10-02-2010, 21:12:33 »
Dan nog even over degenen die zich afvroegen waarom ze niet gewoon bij het begin van het karaokeboek zouden beginnen;

Lol in het begin van het karaoke boek stond als eerste nummer vast en zeker 傷だらけのローラ van 西城秀樹, vast en zeker moeilijk te raden voor niet-Japanners :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!