Ik citeer Karel: "twee dagen vrij van de 22, maar het wás vakantie. En het werd pas echt vakantie toen ik jullie leerde kennen. Ik dank jullie uit de grond van mijn hart, en ik geef jullie één verzekering: de mol overleeft álles!"
Dus ja, ze hebben wel rustdagen en daar zal dit wel mee te maken hebben. Of Sanne vergiste zich, wat ook niet raar is in een achtbaan als WIDM. Toch?
Dat zou in principe kunnen.
Ik heb het net even bekeken. Als je alles op een rijtje zet is het aannemelijk dat er geen rust dag tussen genoemde opdrachten zat...
De zandzakken opdracht was op dezelfde dag als de "bos"-opdracht. Ze dragen vanaf het moment dat ze biechts afleggen op de ochtend na de "bos"-opdracht (aflevering 4) tot dat ze aankomen in Yamagata allemaal dezelfde kleding (aflevering 5). Er zijn alleen een paar kleine verklaarbare uitzonderingen van kandidaten die 's avonds een extra stuk bovenkleding aan hebben. Dat maakt het aannemelijk dat dat allemaal op dezelfde dag was.
We zien ook geen overnachting tussen die twee momenten.
Daarnaast bevinden die huisjes zich op een heel goede plek voor een rustdag.
Vandaar mijn vermoeden dat de rustdag in werkelijkheid de dag voor de zandzakken opdracht was.
Toevoeging> Als dit klopt, zou het trouwens betekenen dat Frits nog geen 24 uur zijn kleding kwijt was.
Toevoeging2> Ik ging er trouwens onterecht vanuit dat de sushi restaurant bedoeling na de eilandjes/tempel opdracht zat in de aflevering. Dit is dus blijkbaar niet zo, dat stukje noemen ze in de uitzending dag 7. Ik heb mijn ernstige twijfels over de juistheid van die informatie. Het moet haast wel na de eilandjes/tempel opdracht zijn.
(Niet dat we hier de mol mee vinden... )