Ik dacht eerst van: oh nee, niet weer!
Maar die kleuren van de cijfersloten en die +1 die een paar keer naar voren kwam, vooral bij enkele antwoorden van Erik, vind ik wel weer leuk gevonden.
Het zou inderdaad wel een grappig idee zijn. Ik zit echter met een groot dilemma: een kandidaat wordt steeds naar huis gestuurd, omdat die het minste aantal vragen goed heeft.
Een zeer veel voorkomende vraag is: is de mol een man of een vrouw. Om deze vraag nuttig te laten zijn, moeten beide mollen van hetzelfde geslacht zijn. Daarnaast zitten de mollen niet altijd bij elkaar in de groep. Mochten er twee mollen zijn, dan zijn er dus bij de executie-vragen méérdere antwoorden goed.
Er is ook geroepen dat mollen elkaar afwisselen elke aflevering: het probleem hiermee is dat als je op een goed spoor zit, je de volgende aflevering er opeens uit kan liggen, omdat jouw mol in die aflevering 'even geen mol was'. Dat zou niet eerlijk zijn.
Een andere reden waarom er vaak geroepen wordt dat er twee mollen zijn, is omdat Pieter-Jan dit seizoen bijzonder heeft genoemd. Twee mollen is een theorie, maar misschien werd enkel bedoeld dat dit een jubileum-seizoen was en daarom veel links zijn naar het verleden? Angela, Karel, spelletjes van vorige seizoenen zien we allemaal terug?