Wat een vervelend goeie aflevering weer. Iedereen blijft een beetje verdacht en mijn hoofdverdachte, Kim, lijkt door alle uitgesproken verdenkingen van de kandidaten niet de mol te zijn.
De eerste opdracht was een erg mooie WIDM opdracht en pakte ook leuk uit doordat Sanne en Arjen toch niet te vertrouwen bleken. Ook weer een erg mooie plek.
(Leuke plattegrond van Yamadera.)De tweede opdracht, met de foto's, vond ik ook wel iets hebben, maar je kan er niet zo veel mee. En al die biechts en beelden van tussen de opdrachten door zijn alleen maar verwarrend. Maar dat 's natuurlijk ook de bedoeling vanwege de drie weken...
Ik denk dat er nog altijd een grote kans bestaat dat we iets van de tekens van de Zao opdracht van vorige week moeten combineren met de foto/zie de mol opdracht van deze week voor een hint. De 'geenclue' tekst en de uitgebreide aandacht voor de tekens op de bordjes geven mij (nog steeds) het gevoel hier iets achter te zoeken.
De vertaling van de tekens, volgens de post van thorinnl, wijzen naar de de foto opdracht van vandaag...
Ah! Dus dat insect teken, die zeilboot, valt dan dus weg! Zijn we daar ook weer vanaf
明日虫累旋写真答景色 = Morgen - spiraal - plaatje - antwoord - uitzicht?
Ik denk nog altijd dat we iets met het teken moeten dat vertaald naar "antwoord", dat ook op het omgevallen bordje stond. 'Morgen' verweest naar de aflevering van vandaag (voor de kandidaten de volgende dag); 'spiraal' naar deze opdracht; 'plaatjes/foto' naar de foto's; en we weten nu ook waar 'uitzicht' op slaat. 'Antwoord' kan zowel slaan op het feit dat de kandidaten steeds moeten kiezen, of op het feit dat zij (en wij) antwoord krijgen op die ene vraag... Wie is de mol?
Achter op het bordje met antwoord stond een 2. Dus de kandidaat die je kon zien door telescoop 2 is de mol (vermoedelijk Kim?). Óf als je de 'geenclue' verdeel sleutel moet gebruiken de kandidaat behorende tot telescoop 1 (Arjen). Dus Kim of Arjen is de mol.
Daar schiet ik niet zo veel mee op, dat waren toch al mijn hoofdverdachten de laatste week.
Derde opdracht was ook leuk. Ik vond hier verdacht dat Sanne en Erik op een ontzettend breed en onhandig stuk van de rivier bleven hangen, waardoor er erg veel jerrycans lang hen heen dreven.
Arjen tijdens die executie... Wow. Respect. (Of mol.)