Je vergeet hierbij voor het gemak dat verschillende kandidaten hun uiterste best deden om de volgorde de manipuleren. Door Kim zover te krijgen als derde van boven de blijven staan door in ruil Sanne naar de top te sturen eindigde Arjen op een uitermate geschikte plaats voor een mol. Omdat hij de jokers koos maakte het niet uit wat de anderen deden. Dankzij hem is de gehele opdracht mislukt.
tuurlijk probeer je te manipuleren dat je zo hoog mogelijk komt. Als je de mol bent omdat je weet wat er boven wacht en omdat elke kandidaat daar voor de jokers zou gaan. Als je kandidaat bent omdat je dan verwacht dat boven beter is. En voor de mol maakt 4e of 5e positie niet uit.
Positie 5: jokers kiezen --> die mag je alleen houden als nummer 4 ook voor jokers gekozen heeft.
geld kiezen --> komt alleen in de pot als kandidaat 4 voor geld gekozen heeft.
De kans dat 4 en 5 voor jokers kiezen is uitermate groot. Als je als 5e voor jokers kiest en 4 heeft geld dan ben jij je jokers kwijt en heb je nog niks in de pot. Als je als 4 voor jokers kiest dan is dat ook zo. Dus ik denk dat 4e of 5e persoon niet echt uitmaakt.
Bovendien kan het ook nog zo zijn dat de beelden zo gemonteerd zijn dat het lijkt alsof de eerste 3 personen gelijk de keuze maken, maar dat als de mol bij die drie zit dat diegene gewacht heeft met het maken van de keuze totdat deze hoorde wat nummer 4 en 5 gedaan hadden. Dus dat bijvoorbeeld Kim hoort: Arjen en Sanne zijn voor de jokers gegaan. Denkt zij: ik ga voor het geld, ben ik minder opvallend en aan jokers heb ik toch niks.
Ik denk ook dat Arjen de mol is, alleen ik denk niet dat er erg veel invloed was van jezelf. Frits had weinig in te brengen, die werd er meteen uitgeknald. Erik was de volgende. Kim wilde er alleen uit in ruil voor dat Sanne naar boven ging. Arjen bleef toen als 4e en Sanne als laatste. (met dr gouden boeddha
)
[ik probeer mezelf uit de Arjen tunnel te houden
]