Verder komen Kim en thee in veel afleveringen terug:
* Kim koopt in aflevering 1 een theepotje voor zichzelf, zegt dat ze van thee houdt en een gezelligheidsmens is. Opvallend is dat PJ specifiek aan Kim vraagt wat ze met thee heeft.
* In aflevering 1 zegt bijna elke kandidaat te weten dat Kim thee zo ontzettend lekker vindt.
* In de filmpjes met de extra interviews voor iedere aflevering staat bij alle kandidaten een glas water op tafel behalve bij Kim, bij haar staat een theeglas met thee.
* De mol zal zich in aflevering 3 bekend maken, Kim verschijnt in het groen (jurk en schoenen) ( verwijzing naar groene thee?)
* Bij de opdracht in de school zegt Kim niet “dat dictee”, maar “de thee”
* Bij de opdracht in de school over de Samoeraivraag zit Kim niet in een klaslokaal maar in een theekamer.
Lees meer over de thee ceremonie in onderstaande link:
http://www.asianartmall.com/teaceremonyarticle.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_tea_ceremony
Ik weet niet zeker of ik nou dit gelezen had of dat ergens anders rond het zelfde moment iets dergelijks is gepost (zou dat Moedermol geweest kunnen zijn?)... maar in ieder geval heb ik na de laatste aflevering ook het gevoel dat die thee misschien toch wel iets kan zijn, maar ik durf het eigenlijk niet toe te geven.
Wat in elk geval opvallend is is dat dit de eerste niet opdracht locatie is, met uitzondering van plaatsnamen, die links onder in beeld komt te staan. Ik kan mij van vorig jaar ook niet zo 'n geval herinneren (en zoiets zou voor mij het startpunt zijn voor het vinden van een locatie op de kaart, dus ik let er goed op).
Ik vindt eigenlijk dat we in elke aflevering een degelijk thee referentie moeten kunnen vinden voordat ik er echt in geloof.
Ter informatie: De tuin waar de kandidaten na de foto/meet the mole opdracht zitten is de tuin van (of het parkje achter) het theehuis (in elk geval gedeeltelijk). [speculatie] Ik vermoed dat dat in één keer allemaal is opgenomen en pas later is besloten om het op te splitsen. Als ze het in één stuk hadden gelaten zou het openen van het raam een goede manier zijn om de link tussen die twee plekken duidelijk te maken. (Er bestaat vast televisie jargon om beter uit te leggen wat ik bedoel.) Om die reden vraag ik mij af of de kandidaten uit eigen initiatief het raam geopend hebben.[/speculatie]
Ik zit inmiddels (niet om bovenstaande redenen) volledig op Kim als mol, geen Arjennen (tijdens afl 1, 2, 4, 5) of Fritsen (afl 3, 4) meer die mij heel erg aan het twijfelen brengen.