Auteur Topic: [Theorie] Door de ogen van de mol  (gelezen 6555 keer)

Offline Rubmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[Theorie] Door de ogen van de mol
« Gepost op: 11-02-2010, 21:44:54 »
De geheime boodschap achter de museumopdracht? Wat was de boodschap, de rode draad die je moest volgen? Ik hoop het antwoord gevonden te hebben.

Volgens mij moest je de foto's kiezen vanuit het standpunt van de mol.  De mol twittert bijv. Zie jij, zie jij vanavond wat ik zie...?  Dus de foto's vanuit het standpunt v/d mol zou je naar de mol brengen.

Zo zag je een foto met uitzicht op de rijbaan. Dus als de mol één van de begeleiders bij de rij opdracht was moest je voor die foto gaan. Zo was er een foto van Arjen bij de barbecue en een van Pieter Jan. En bij de foto's met Pieter-Jan en Arjen bij de barbecue had je dan moeten kiezen voor de mol die of Arjen of Pieter Jan zag. Sanne zag Pieter Jan, want zij ging als eerste weg bij de geboeide opdracht, en Erik of Barbara (weet het niet meer uit mn hoofd) zag Arjen na de boei opdracht als eerst.

Ik hoop  de aflevering strx snel terug te zien om nog meer aanwijzingen te vinden voor deze theorie, want heb het maar 1 keer kunnen zien. En mijn gevoel zegt dat dit moet kloppen.

Iemand nog aanvullingen?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 19:59:00 door maud »

Offline DaMart

• Forumlid
Re: Theorie "Door de ogen van de mol"
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2010, 21:47:34 »
Je zag onder andere het schip uit aflevering 1. Daar zat Sanne op, samen met Hind, Kim en Arjen.
Je zag ook een foto die uitkeek over het circuit, daar stonden Sanne, Frits en Barbara.

De overeenkomst tussen die foto's is dus dat ze beide het perspectief van Sanne toonden :).

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2010, 21:49:11 »
Ja, maar de vraag is of die fotos allebei goed waren... Als de kandi halverwege fout loopt kunnen de fotos nergens meer op slaan.

Hoe maak je teouwens de keuze helikopter of boot? De mol kan beide zien als hij op de pijlers stond...

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2010, 21:49:57 »
De mol twitterde 2x zie jij, zie jij.

Frits was de enige die 2x door iemand in het vizier genomen werd met de telescoop

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2010, 22:01:57 »
Dat vind ik wel heel sterk gevonden!  ::ok::

Bij de eerste keus tussen de 2 foto's zag je een foto van de groep en een foto van PJ. Dus zou je PJ's foto moeten kiezen. Ik ben benieuwd of alle foto's goed zichtbaar zijn in de uitzending (weet ik niet meer zeker) en of we zo de mol kunnen traceren.

Offline cyanni

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2010, 22:06:29 »
De mol twitterde 2x zie jij, zie jij.

Frits was de enige die 2x door iemand in het vizier genomen werd met de telescoop

Volgensmij klopt dit niet.
Frits ging als eerste door de fotoronde heen. Hij kreeg Erik in het vizier, op telescoop 3. Sanne die als laatste ging heeft ook door telescoop 3 gekeken. Dan zijn Frits en Erik dus beide twee maal in het vizier geweest. Ik weet dit niet meer zeker. Ik heb het nog niet terug gekeken..

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2010, 22:27:55 »
Er vanuitgaande dat de nummertjes niet tussentijds zijn veranderd betekent het dat als 2 personen achter dezelfde telescoop zichtbaar waren dat ze beide geen mol waren.

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2010, 22:36:40 »
Volgensmij klopt dit niet.
Frits ging als eerste door de fotoronde heen. Hij kreeg Erik in het vizier, op telescoop 3. Sanne die als laatste ging heeft ook door telescoop 3 gekeken. Dan zijn Frits en Erik dus beide twee maal in het vizier geweest. Ik weet dit niet meer zeker. Ik heb het nog niet terug gekeken..

OW in dat geval is dat goed voor mij, want Erik is mijn mol;)

Offline Momfer de Mol

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2010, 22:52:10 »

Volgens mij moest je de foto's kiezen vanuit het standpunt van de mol.  De mol twittert bijv. Zie jij, zie jij vanavond wat ik zie...?  Dus de foto's vanuit het standpunt v/d mol zou je naar de mol brengen.

Als dit de achterliggende gedachte is, dan is de mol Kim.

Een van de setjes foto's ging over de school-opdracht.
Hier zien we de muziekvraag van Barbara nadat deze al is ingevuld.
Deze heeft Barbara gezien en niemand anders.
Er gemakshalve vauitgaan dat Barbara de mol niet is blijft foto 2 over.
Hierop zien we het plankje met de 3 antwoorden (papiervouwkunst) deze is alleen door Kim bekeken.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2010, 22:57:16 »
Maar ik denk niet dat alle foto's dit aangeven. Pas als je vanaf het begin alles goed hebt gedaan telt de regel: Alles zien vanuit de ogen van de mol. Er zitten dus ook foto's tussen die er dus niet op slaan.
Uit eindelijk heeft maar 1 iemand de goede mol gezien en dat was Erik.
Erik zag zichzelf, namelijk T3.
Frits zag hem ook.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline bambam

• Forumlid
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2010, 23:03:51 »
@ momfer: dat dacht ik eerst ook, maar elke foto stuurde je naar een andere set foto's. Het kan dus zijn dat je alleen bij de foto´s van de schoolopdracht uitkomt als je al de verkeerde keuze hebt gemaakt+ het zegt dan dus helemaal niets.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2010, 23:04:21 »
@ momfer: dat dacht ik eerst ook, maar elke foto stuurde je naar een andere set foto's. Het kan dus zijn dat je alleen bij de foto´s van de schoolopdracht uitkomt als je al de verkeerde keuze hebt gemaakt+ het zegt dan dus helemaal niets.
Dat zei ik dus ook:D.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Momfer de Mol

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2010, 23:16:56 »
Jammer dat niet alle foto's getoond worden.
Maar dit soort opdrachten bevatten doorgaans goede hints richting mol.
Mijn gevoel zegt dat er iets moet zijn met die foto met op voorgrond de witte boei met Nagasaki erop.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2010, 15:05:02 »
Dat je vanuit het perspectief van de mol moet kijken lijkt me aannemelijk, zeker gezien de tweet van de mol even daarvoor. Zo makkelijk is die opdracht nog niet ook, je moet nog maar net weten wie bij welke opdracht waar was.
Jammer dat we niet weten wie de kandidaten werkelijk gezien hebben, want we zien alleen maar een shot door de telescoop heen. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het shot te zijn wat de kandidaten ook zagen.