Auteur Topic: De hints richting de mol?  (gelezen 34718 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De hints richting de mol?
« Gepost op: 12-02-2010, 00:14:57 »
Deze serie heb ik mij een beetje koest gehouden, want ik weet dat jullie altijd hilarisch zijn van mijn gedachtengang.
Nu vind ik het tijd om jullie te overspoelen met mijn gedachtengang. Ik vind het nogal saai worden zeg maar op het forum, de berichten worden steeds minder en de hints worden niet gevonden.
Ik wil weer graag een bijdrage leveren om jullie wakker te gaan houden.
Mijn bevindingen mogen jullie afschieten, ik sta er open voor.
Ik houd van Wie is de Mol en we zoeken allemaal.
Degene die niet mijn bevindingen wil lezen, open dan niet het bestand.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2010, 00:29:45 »
Het is per slot van rekening ook de 10e jaargang van Wie is de mol en dat mag gevierd worden met veel kleuren. De mol viert feest, de Avro viert feest.   ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2010, 00:32:33 »
Het is maar goed dat we 3 weken de tijd hebben om dit allemaal door te lezen! Wat een werkstuk! ::rofl::

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2010, 00:41:40 »
Ik heb het vluchtig doorgelezen..

Over een heleboel dingen heb ik zoiets van.. jeetje.. ver gezocht. Als ze dat in aflevering 10 allemaal moeten gaan uitleggen mogen ze wel een hele avond er voor uittrekken. Maar ach.. het is feest zullen we maar zeggen.

Er zit wel iets in in bepaalde dingen.. Maar toch vind ik sommige dingen een beetje 'de paashaas met de kerstman vergelijken' ofzo.. Ik zie tussen bepaalde dingen de match niet zo..

Wil niet zeggen dat ik geen twijfels over Frits heb. (Vooral die twitteruitspraak van 'koud weer --> fris' heeft me aan het denken gezet)

Het feit dat hij gespot is met PJ in het vliegtuig..

Heeft PJ dat overigens echt gezegd? Over dat de presentator geen mol kan zijn?

Maar toch twijfel ik dan over Arjen's molkeuze, die nu een groen scherm opleverde.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2010, 01:11:45 »
Ik heb het vluchtig doorgelezen..

Over een heleboel dingen heb ik zoiets van.. jeetje.. ver gezocht. Als ze dat in aflevering 10 allemaal moeten gaan uitleggen mogen ze wel een hele avond er voor uittrekken. Maar ach.. het is feest zullen we maar zeggen.

Er zit wel iets in in bepaalde dingen.. Maar toch vind ik sommige dingen een beetje 'de paashaas met de kerstman vergelijken' ofzo.. Ik zie tussen bepaalde dingen de match niet zo..

Wil niet zeggen dat ik geen twijfels over Frits heb. (Vooral die twitteruitspraak van 'koud weer --> fris' heeft me aan het denken gezet)

Het feit dat hij gespot is met PJ in het vliegtuig..

Heeft PJ dat overigens echt gezegd? Over dat de presentator geen mol kan zijn?

Maar toch twijfel ik dan over Arjen's molkeuze, die nu een groen scherm opleverde.
PJ heeft het echt gezegd dat de presentatore geen mol kon zijn.
Dat Arjan een groen scherm kreeg is waarschijnlijk n.a.v. zijn inlevering van de hoeveelheid jokers. Hij is dus duidelijk onzeker.

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2010, 07:55:27 »
volgens mij zie je tijdens de aftiteling dat Arjen niet alle/geen jokers heeft ingeleverd  ::vergroot::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2010, 08:34:47 »
Wat ik zo vreemd vond, ze lieten gisteren niet zien wie wie verdenken. Je zag ze alleen maar hun naam intypen!
Edit:
Hier de namen van de kandidaten op een rijtje:
アリエンロッベン <-- Arjen
フリット       <-- Frits
金           <-- Kim <-- Lijkt dit niet verdacht veel op het icoon van de bordjes opdracht?
エリック       <-- Erik
Sanne       <-- Sanne, de enige naam die het niet deed :(
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 08:51:34 door devinmagic »

Offline thorinnl

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 12-02-2010, 12:23:01 »
Wat ik zo vreemd vond, ze lieten gisteren niet zien wie wie verdenken. Je zag ze alleen maar hun naam intypen!
Edit:
Hier de namen van de kandidaten op een rijtje:
アリエンロッベン <-- Arjen
フリット       <-- Frits
金           <-- Kim <-- Lijkt dit niet verdacht veel op het icoon van de bordjes opdracht?
エリック       <-- Erik
Sanne       <-- Sanne, de enige naam die het niet deed :(
Dit gaat een beetje off-topic, maar die tekens kloppen voor geen meter :)
アリエンロッベン = Arjen Robben, アリエン= Arjen. En dat teken voor Kim (金), betekent ook goud. De reden dat het zo lijkt op de tekens bij de krater opdracht, is omdat het, net als die tekens, kanji is, die andere zijn kana.

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2010, 13:26:38 »
Als het inderdaad ging om het perspectief van de mol, dan is dat degene die op de te kiezen foto's niet staat.
Welke persoon miste dus bij elke keuze??

Hoezo zag Erik zichzelf??

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2010, 21:07:40 »
Dat de torenopdracht ons tot de mol kon leiden ben ik na heel veel gepuzzel achter gekomen. De trams bij Sanne (we zien dan beelden) zijn de leidraad tot de oplossing.
Ik kwam in allerlei verhaallijnen terecht en de mol begint in Leiden bleek uit het molverhaal. Wat schetst mijn verbazing dat ik via de NS en Leiden onderaan in beeld te zien krijg dat het ook in het Japans is geschreven (erg vreemd want dat staat altijd links in welke talen je het wilt lezen. Ik daar op klikken maar ik kan natuurlijk niks lezen op een aantal bijzonderheden na dat er Nederlandse woorden tussen staan. Erg vreemd dacht ik toen. Ik ga de site vertalen in het Nederlands en ik zie dat het een undercover site is en is geschreven door de mol en PJ. Deze site geeft ons alle info die mij al wel duidelijk was maar jullie misschien nu ook meer duidelijkheid geeft.
De site in het japans is: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%A9%E3%82%A4%E3%83%87%E3%83%B3%E4%B8%AD%E5%A4%AE%E9%A7%85
De site vertaald is: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%A9%E3%82%A4%E3%83%87%E3%83%B3%E4%B8%AD%E5%A4%AE%E9%A7%85
Veel plezier allen met het gepuzzel.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2010, 22:23:18 »
Ik kwam in allerlei verhaallijnen terecht en de mol begint in Leiden bleek uit het molverhaal.
Welk molverhaal?

Die wiki-pagina is niks geks, gaat gewoon over station Leiden toch? Ook als ik het vertaal via Google Translate. Heeft toch niks met de mol te maken?
The British are not impressed.

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2010, 22:31:16 »
Welk molverhaal?

Die wiki-pagina is niks geks, gaat gewoon over station Leiden toch? Ook als ik het vertaal via Google Translate. Heeft toch niks met de mol te maken?

Volgens mij ook niet, Alleen dat er helemaal aan het einde staat: railway PJ... (vertaalt in nl)
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2010, 22:32:10 »
Ow kom op zeg, een hint op de wiki van leiden centraal?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Marijee

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2010, 22:35:50 »
Iets wat eventueel je theorie over Leiden zou kunnen ondersteunen is dat Leiden vorig jaar een Japan jaar had.. Er hingen door de hele winkelstraat borden met Leiden - Japan zoiets... En geloof dat musea er ook dingen mee deden enzo ;)

Niet dat ik verder een hint zie in dat wiki-gedoe.

Verder paar vraagjes nog nav je verhaal ;
 - with a little help from my friends - over barbara die de koker vindt, maar de mol wil toch helegaar niet dat de koker gevonden wordt?
 - president - george b. is geen president meer hè ;) Dat is al ruim een jaar Obama!

Verder inderdaad; hoe gaan ze dit allemaal in minder dan een uur uitleggen ;) Creatief bedacht, maar ik zie er niets in..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2010, 22:41:26 door Marijee »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2010, 22:39:01 »
Iets wat eventueel je theorie over Leiden zou kunnen ondersteunen is dat Leiden vorig jaar een Japan jaar had.. Er hingen door de hele winkelstraat borden met Leiden - Japan zoiets... En geloof dat musea er ook dingen mee deden enzo ;)
LINK

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2010, 22:41:48 »
Voordat jullie Yessie compleet voor gek verklaren: ik weet niet wat er met Wikipedia aan de hand is. Yessie heeft het over molgerelateerde dingen op wikipedia, en overal op die pagina's staan verwijzingen in het Japans.

Google ik bijvoorbeeld op de naam Bob de Jong, dan zijn die verwijzingen in het Japans er niet. Dat zint mij allerminst, maar misschien heeft Daedalus er een verklaring voor, wat die tekens daar doen.

Offline Marijee

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2010, 22:47:38 »
Voordat jullie Yessie compleet voor gek verklaren: ik weet niet wat er met Wikipedia aan de hand is. Yessie heeft het over molgerelateerde dingen op wikipedia, en overal op die pagina's staan verwijzingen in het Japans.

Google ik bijvoorbeeld op de naam Bob de Jong, dan zijn die verwijzingen in het Japans er niet. Dat zint mij allerminst, maar misschien heeft Daedalus er een verklaring voor, wat die tekens daar doen.

Hoe bedoel je dat? http://nl.wikipedia.org/wiki/Leiden_Centraal Is bij mij volledig Nederlands hoor..

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2010, 22:49:56 »
Maar die kan ook in het Japans bekeken worden...en dat is op zich vreemd, omdat Japan er weinig mee te maken heeft.
Misschien hebben ze na dat Japan-jaar veel Japanse toeristen gehad.
Tell me what your telescope says

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2010, 22:58:22 »

Kan je dit nader verklaren? ??? Ik zie gewoon een wikipedia site die ook in het Japans bekeken kan worden. En een logische verklaring is inderdaad dat evenement of wat het ook mocht zijn waardoor Japan en Leiden met elkaar in contact kwamen?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2010, 23:06:37 »
Maar die kan ook in het Japans bekeken worden...en dat is op zich vreemd, omdat Japan er weinig mee te maken heeft.
Misschien hebben ze na dat Japan-jaar veel Japanse toeristen gehad.
op een van die leiden sites staat een overzichtje van schilders, zoals ze dat ook in de herexamenopdracht hebben gebruikt. En bij mij staat er naast ''inhoud'' steeds een aantal japanse tekentjes. Dat is wat Yessie wil vertellen. Die horen daar niet. Maar ik denk dat er een logische verklaringf is voor die tekens.