Het is eigenlijk heel simpel: Leiden Centraal staat ook in de Japanse Wikipedia database en op elke pagina links onderin kun je zien in welke versies hij ook bestaat. Op dit moment blijkbaar ook in het Engels, Duits en Pools.
En jouw voorbeeld: Bob de Jong is beschikbaar in het Koreaans, maar niet in het Japans. Verder in het Fins, Russisch en enkele andere talen. Blijkbaar zijn er Koreanen geweest die Bob in de Koreaanse Wikipedia hebben gestopt, en geen Japanners die hetzelfde deden voor de Japanse Wikipedia.
Verder om die hele Wikipedia-discussie hopelijk meteen de mond te snoeren: Wikipedia wordt gepatrouilleerd door menselijke moderators en geautomatiseerde bots die elke vorm van vandalisme snel wegwerken. Er zullen dan ook nooit en te nimmer hints van WIDM op Wikipedia staan. En ik bedoel dan ook echt nooit.
Sowieso is het inderdaad ook dat mensen zelf een wikipediapagina kunnen maken en bewerken
Zo kan ik bijvoorbeeld een wikipediapagina voor mezelf maken! Alleen worden dat soort dingen dan weer gecontroleerd, of ze relevant en interessant voor anderen zijn
Sowieso zijn er veel Japanse toeristen in Leiden, plús veel studenten die Japans studeren. Het is dus niet heel erg onlogisch dat er een Japanse pagina over Leiden is
Sowieso kun je ook zien wanneer pagina's bewerkt zijn, weet niet precies hoe - maar er zijn ook niet echt hints gegeven over dat we op wikipedia moeten kijken. Wanneer er hints op een andere plek dan in het programma wordt gegeven, wordt dit óf duidelijk aangegeven (schiffers.fm of widm.nl) of bijvoorbeeld zoals met mol.nu, misschien heb ik het gigantisch gemist, maar waarom heb jij het idee dat je op wikipedia moet zoeken, yessie?
Lijkt me namelijk niet dat de redactie er maar vanuit gaat dat iemand opeens een genieuze ingeving krijgt
Dan kunnen ze net zo goed geen hints in de serie stoppen (hihi, dat zou een stunt zijn
)