De vraag natuurlijk is: hoe moet je de foto's zien? Moet je die zien als perspectief vanuit de mol? Of moet je diegene nemen die geassocieerd is met de mol?
Om het vanuit de ogen te zien van de mol is natuurlijk gaaf, maar het probleem is dat dit niet bij elke foto kan: bij station 4 staan wat trams in een remise of 3 kandidaten in de tram. Deze beide zijn genomen door de crew, lijkt mij. Maar misschien was je hier al op het verkeerde spoor.
Bij de joker pakken opdracht kan die 'vanuit de ogen van de mol' weer wel. Je ziet bij station 6 twee foto's: ik denk dat de linker (Hind,Arjen,Kim) vanuit de positie van Erik is genomen, en de rechter (Erik en Tim) vanuit de positie van Kim.
Maar! Wat we tot nu toe gezien hebben was dat bij station 1 iedereen die in beeld gebracht was, koos voor de linker foto, de groepsfoto. Maar dat kan nooit vanuit de ogen van de mol gebeurt zijn. En dan hadden ze dus die foto's met de tempel moeten pakken...Helaas weten we dus niet waar die tempelfoto ons naar toe zou leiden, en kunnen wij dus niet die route zelf volgen met de tabel in de openingspost.
Ga je uit van de associatie met de mol, net als volgens mij alle kandidaten, dan kun je zelf ook het spel 'naspelen'.
Volgen we Arjen op de foto's (net als Kim deed) dan volgt: 1 (groepfoto) -> 2 (boot, wat daar stond Arjen) -> 6 (Hind,Arjen en Kim) -> 7. Misschien moet je daar niet de groepsfoto pakken, want deed Frits en dat leid je naar de samoeraivraag en het schoolbord...en daar was Arjen niet. Arjen deed wel natuurlijk autorijden, maar je ziet geen auto op de foto 7 links staan. Is dus een beetje zwakke redenering. We zien hierna wel Kim nog lopen, langs een foto met Arjen en Erik bij de krater (station 13), en je ziet haar lachen. Mocht ze hier weer een keuze maken? T4 leidde naar Sanne...toen Arjen zelf keek. Uiteindelijk heeft ze wel Arjen in het vizier gekregen door T1. Kwam je bij T1 door bij station 11 voor Arjen te kiezen, ipv Pieter-Jan?
Gaan we voor Kim, dan volgt: 1 (groepsfoto) -> oei. De brugpijler staat links bij de heli-foto, maar ik weet niet welk nummer daaronder stond. Een aaneenschakeling die verderop mogelijk is, begint bij station 6: (Hind,Arjen,Kim)-> 7 (groepsfoto) --> 9 (samoeraivraag), maar daar houdt het dan weer op.
Pakken we Erik:1 (groepsfoto)-> 2 (heli), loopt voor ons dood. Verderop hebben we nog 7 (groepsfoto) -> 9 (schoolbord) en dan 13 (Erik en Arjen). Maar toen Arjen die bekeek, kreeg hij T4 en toen zag hij Sanne, niet Erik.
Sanne: 1 (groepsfoto) -> 2 (boot+boei) -> 6 ... dood spoor. Ik zag eigenlijk niets verder.
Frits: 1 (groepsfoto) -> 2 (brug+heli) -> 6 ... dood spoor. Precies hetzelfde als bij Sanne.
Conclusie:
We weten dus eigenlijk niet 100% hoe dit spel gespeeld moest worden. We kunnen niet aaneengesloten één van de kandidaten volgen.
Wel had Kim Arjen in haar hoofd: zij kwam wel bij hem terecht en ze was duidelijk blij met het resultaat. Frits had al snel een dood spoor met zijn theorie, en Erik was zeker ook niet blij met wie hij zag. Sanne zag niet 'haar mol', maar die vond haar eigen tunnelvisie wel prima. Bij Arjen weten we zijn reactie niet, maar in de molmail zegt hij dat hij een fout heeft gemaakt.