Mol ongeduld
Er komen nog minstens 5 tips, wil je niet meer puzzelen?
Puzzelen??? Ik wil best puzzelen om de mol te ontmaskeren, door naar het programma, twitter en filmpjes te kijken. Alleen doe jij alsof je 100% zeker weet wie de mol is. En je geeft ons dan 'tips'? Wat is de bedoeling? Dat wij jouw gedachtegang gaan raden? Wat is daar nou nuttig aan, je kunt toch je visie met redenen omkleden en op dit forum zetten?
Ik begrijp dat je voorstelt dat we alles in
zwart-wit moeten zien, omdat een mol 'blind' is.
Dat vind ik een leuke suggestie, en als je dan op één persoon uitkomt, en het klopt achteraf, dan zegt iedereen: zie je wel, Bigmole had gelijk! Gefeliciteerd!
Nu is het natuurlijk een fabeltje dat mollen blind zijn, mollen kunnen wel degelijk zien: ze hebben gewoon ogen. Ze zien alleen erg slecht vergeleken met de meeste zoogdieren. Ook zien mollen volgens mij wel degelijk kleuren: net als honden. Van honden wordt namelijk ook vaak gedacht dat ze volledig kleurenblind zijn, maar veel dieren hebben wel gewoon
'kegeltjes' op hun netvlies, waarmee ze wel kleuren kunnen zien. Alleen hebben veel dieren maar 2 soorten kegeltjes, maar primaten (apen en mensen) hebben drie soorten (S,M en L) en sommige vogels zelfs vier. Mensen en vogels kunnen dus beter kleuren onderscheiden dan andere dieren.
Het feit dat zowel Frits als Erik gezien wordt door
telescoop 3, kun je op veel manieren uitleggen. Bijvoorbeeld dat de kijker door de redactie verschoven is, omdat die persoon dan een lege bank van zichzelf zou zien...als kandidaat weet je dan zeker dat je het fout hebt gedaan (want je ziet je eigen plek en je weet als kandidaat echt wel dat jij niet de mol bent), en misschien wil de redactie niet dat je als kandidaat het 100% zeker weet dat je het fout hebt gedaan.
Over de
tweet van de mol 'zie je, zie je wat ik zie?', is ook al veel gesproken: zou iets/iemand dan 2x gezien zijn? Of is het gewoon afgeleid van het bekende spelletje:
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet. En misschien is dat dan dus meer een hint naar een
kleur, want tenslotte zeg je na dat zinnetje altijd welke kleur het voorwerp heeft wat de ander moet raden.
Kortom, jou tips kun je op verschillende manieren uitleggen. Ik ben benieuwd wat je ontdekt heb en waarom die persoon dan de mol zou zijn.