Aflevering 6 is een complexe puzzel en er moeten veel hints in de tempelopdracht zitten.
Zien we al die boedha's die omhangen zijn met kledingstukken en wat al niet meer? Die horen hier echt niet thuis, als bezoeker zou je schrikken
Shots van beelden en van wie zijn die?
Ik denk niet dat we er uitkomen met alleen de tweede opdracht maar deze opdracht zeer zeker een rol meespeelt.
Zelf denk ik zeker te weten dat het een verwijzing is naar Frederique. De groep moest per fiets de berg beklimmen en het traject was 1000 meter en de top lag op 4170 meter. Frederique haalde na vele vele meters bergop in haar eentje de finish en hiermee won ze 5000 euro voor de groep en voor haarzelf een vrijstelling.
Daarom denk ik dat deze tempelopdracht van groot belang is voor de oplossing van de puzzel.
Laat ik een voorschot nemen, er lag een rode schort met witte stippen. Dit kan verwijzen naar de bergtrui in de Tour de France. Karel had het in die aflevering ook over de Tour de France van dat jaar waarin de berg Galibier was opgenomen. Verder heet de berg die Frederique moest beklimmen ook de berg met de 7 kleuren. Nou één ding hebben we zeker gezien bij deze opdracht, het barste van de kleuren. Ik zie ook een witte roos die verwijst naar Frederique. En wat te denken van die rode mond die de boedha heeft en aan een groene tafel zit (gephotoshopt). De mol heeft lekker wijn zitten te drinken
Zo kan ik er nog wel een paar noemen incl. de verwijzingen, maar dan is er de lol vanaf.
Wel zou ik graag een duidelijk beeld willen van al die schortjes die om de boedha's zijn gehangen. Ik zie namelijk op de voorgrond ook wat wits en onder de palen iets groens. Kan iemand duidelijk in beeld brengen wat die voorwerpen moeten voorstellen?
Al met al vind ik het een nogal complexe puzzel en ik er zeker nog niet uit ben.