Auteur Topic: De tempel met haar 1000 treden  (gelezen 31344 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2010, 12:30:46 »
Rickje20 zit gewoon diep in een Arjen tunnel en is ervan overtuigd dat plek 4 zo speciaal is bij de tempel. Daarnaast wist hij al voor 100% zeker, net zoals Arjen, van tevoren dat Sanne de 5 jokers ging pakken. Ook vind Rickje20 het mollen zoals Jon dat vorig jaar deed (geld voor de pot verdienen omdat dat "leuk" is) iets voor Arjen... :);)!

Maar kort door de bocht is natuurlijk wel een prachtige opmerking, zal Gerard Kemkers ook wel gezegd hebben tegen de reactie van Sven maar dat terzijde ;)! Ik ben het met je eens dat een mol niet altijd op de beste sabotageplek hoeft te staan, wel ben ik van mening dat de mol op de boot stond (meeste fouten). Want de plekken op de pijlers stonden vast, de enige molactie was verkeerde naam roepen (valt erg op) of zorgen dat de pijlerindeling verkeerd is. Aangezien dit uitbleef en/of de kandidaaten er al uitligt die dit eventueel deed (Barbara).

De 4de plek op de tempel is natuurlijk niet alleen de meest ideale plek voor een mol, voor een mol maakt het niet zoveel uit waar hij/zij stond als de opdracht maar niet slaagde kwa geld. Een mol wil geen geld in de pot, alleen Jon. Dus Arjen mol, een hele kleine kans is er nog over. Maar zoveel aandacht door zijn keuze zou een mol nooit willen, evenals geld verdienen terwijl je je achter een rookgordijn had kunnen verschuilen.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2010, 12:52:34 »
dan mag jij mij gaan uitleggen hoe je daar wilt mollen want de opdracht mislukte totaal....2 blauwe vlaggen?? kan niet!! en dan nog beweren dat er op de peilers gemolt is.....well done....Frist valt af ,again....sorry frits ik hoop niet dat je te hard neer komt als je steeds valt  ;D

Ik zeg toch al dat je moeilijk kunt mollen op de pijlers? En dat de mol niet altijd in de beste molpositie hoeft te zitten. Dus voor mij geen reden om Frits af te schrijven.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2010, 12:54:58 »
en toch mislukte de opdracht....puur mazzel?? als dat zo is kan de mol net zo goed naar huis gaan joh  :P
maar goed we zullen uiteindelijk wel zien hoe en wat....
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2010, 12:56:19 »
en toch mislukte de opdracht....puur mazzel?? als dat zo is kan de mol net zo goed naar huis gaan joh  :P
maar goed we zullen uiteindelijk wel zien hoe en wat....

Tuurlijk, er is genoeg gemolt in die opdracht. De kandidaten zijn niet allemaal zo braaf.
Overigens kan het ook best dat Arjen het is, maar niet omdat Frits uitgesloten wordt.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2010, 13:17:44 »
ik kijk het ook sinds seizoen 1 maar goed.....men zegt zovaak....niets is wat het lijkt he?
ik denk dat de actie met de vrijstelling in het bos een actie was om zichzelf verdacht te maken, wat aardig gelukt is denk ik zo. maar like i said....nothing is what it seems to be.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2010, 16:01:56 »
dan mag jij mij gaan uitleggen hoe je daar wilt mollen want de opdracht mislukte totaal....2 blauwe vlaggen?? kan niet!! en dan nog beweren dat er op de peilers gemolt is.....well done....Frist valt af ,again....sorry frits ik hoop niet dat je te hard neer komt als je steeds valt  ;D

Je kan het ook anders bekijken. Hoe komt het toch dat ze op de boot ervan overtuigd waren dat het Erik moest zijn op die brugpeiler en dat Frits volgens hen min of meer een uitgesloten optie was?
Zelfs als er voor de optie "Erik" een blauwe vlag tekort is, komt er niemand op het idee dat "Erik" dan dus niet goed kan zijn???
Ze zijn daar met z'n vieren op die boot, en hooguit 1 van hen kan de mol zijn.
Maar 1 ding weten ze allemaal zeker : Frits is het niet op die brug. (dus het moet toch Erik zijn ook al is er een vlag tekort?)
Kijk, dat vind ik nu weer opvallend.

Offline taylor

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2010, 16:25:18 »
Je kan het ook anders bekijken. Hoe komt het toch dat ze op de boot ervan overtuigd waren dat het Erik moest zijn op die brugpeiler en dat Frits volgens hen min of meer een uitgesloten optie was?
Zelfs als er voor de optie "Erik" een blauwe vlag tekort is, komt er niemand op het idee dat "Erik" dan dus niet goed kan zijn???
Ze zijn daar met z'n vieren op die boot, en hooguit 1 van hen kan de mol zijn.
Maar 1 ding weten ze allemaal zeker : Frits is het niet op die brug. (dus het moet toch Erik zijn ook al is er een vlag tekort?)
Kijk, dat vind ik nu weer opvallend.
dat ben ik met je eens. frits is het niet maar ik ben ook niet 100% zeker dat het arjen is.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2010, 16:49:58 »
ik denk dat er iemand tussen stond, tussen de 4 op de boot die dacht erik te zien of de naam erik gehoord te hebben .....frits niet...frits erik...verschilt nogal als je het uitspreekt.
Waarom er niemand achter komt dat het niet kan, 2 blauwe vlaggen? de mol weet best dat dat niet kan dus die speelt het spel gewoon met de 3 andere, ontwetende kandidaten, mee....er is niet uitgelegd dat 2x dezelfde vlag nooit kon lijkt me.....maar ja als men nadenkt moet men toch weten dat het niet kan....maar zo slim waren ze niet en de mol in hun midden lachte zich rot denk ik :P

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2010, 18:10:07 »
ik denk dat er iemand tussen stond, tussen de 4 op de boot die dacht erik te zien of de naam erik gehoord te hebben .....frits niet...frits erik...verschilt nogal als je het uitspreekt.

De conclusie van de mensen op de boot had helemaal niets te maken met een naam verkeerd horen.
Hind was iig overtuigd dat het Frits niet zijn kon, en Hind is niet de mol.

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2010, 20:42:47 »
Ik merk dat sommige mensen een 'denkfout' maken met hun zoektocht naar een mol. ;D

Ik lees namelijk dat sommige mensen een potentiële mol meteen wegstrepen als hij in hun ogen een onmolse actie doet. Als tip wil ik meegeven dat je altijd moet kijken naar het grote geheel: scheidt hoofdzaken van bijzaken!

Mollen in dit spel zijn mensen en geen cyborgs: zij hebben geen protocollen die ze moeten volgen om hun doel te bereiken: het zijn wezens van vlees en bloed met een bewustzijn en emoties. Soms maken mensen nou eenmaal irrationele besluiten en passen ze niet meer in een hokje.

Kijk dus altijd naar de big picture! :P

Offline taylor

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2010, 21:03:30 »
Ik merk dat sommige mensen een 'denkfout' maken met hun zoektocht naar een mol. ;D

Ik lees namelijk dat sommige mensen een potentiële mol meteen wegstrepen als hij in hun ogen een onmolse actie doet. Als tip wil ik meegeven dat je altijd moet kijken naar het grote geheel: scheidt hoofdzaken van bijzaken!

Mollen in dit spel zijn mensen en geen cyborgs: zij hebben geen protocollen die ze moeten volgen om hun doel te bereiken: het zijn wezens van vlees en bloed met een bewustzijn en emoties. Soms maken mensen nou eenmaal irrationele besluiten en passen ze niet meer in een hokje.

Kijk dus altijd naar de big picture! :P

i agreeeeeee. maar de mol is waarschijnlijk ingelicht over hoe de groepen worden ingedeeld en aan de hand daarvan aan de goede kant gaan staan. lijkt me.
(bij de boot-brug-helikopter opdracht, red)

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2010, 00:31:40 »
true....de mol weet alles...."bij de brug-boot-helicopter opdracht moet je zorgen dat je op de boot komt te staan"....is um vast verteld :P

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2010, 10:22:57 »
Mollen in dit spel zijn mensen en geen cyborgs

En soms is het ook echt moeilijk. Zoals met de liedjes; je weet als mol niet wat er door het andere team gekozen wordt om uit te beelden. Je moet wel meedoen en dingen roepen maar je wel enorm inhouden niet per ongeluk het goede te roepen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2010, 10:33:44 »
Op het moment dat Arjen zijn enveloppen pakt, roept hij blij '4 jokers' en lijkt het alsof hij direct de andere enveloppe verscheurt, zonder te kijken wat daarin zit. Voorkennis? "Ah, meteen de goede gepakt, weg met die andere"?

Offline Marijee

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2010, 10:59:25 »
i agreeeeeee. maar de mol is waarschijnlijk ingelicht over hoe de groepen worden ingedeeld en aan de hand daarvan aan de goede kant gaan staan. lijkt me.
(bij de boot-brug-helikopter opdracht, red)

Weet je wat red. betekent? :D

Verder denk ik dat de mol niet altijd op de voordeligste plek kán staan, omdat het op gaat vallen ;) Plus dat de kandidaten soms dingen moeten overleggen. Bijvoorbeeld was het veto-recht heel handig geweest voor de mol in afl. 1, maar zodra de kandidaten dat soort dingen samen mogen overleggen zeg maar, of er zijn maar 2 plekken oid, valt het heel erg op als de mol zich steeds op een bepaalde positie wil plaatsen ;)

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2010, 14:04:54 »
ik word er knettergek van.
tegenwoordig is niets meer zoals het was. de mol verdiend geld voor de pot en de kandidaten mollen, en andersom.
ja toch ? of niet ? of wel ? of euh ...
ik kan er geen touw meer aan vast knopen !
( wat dat betreft vond ik de eerste series veeel toffer )

arjen is mijn mol maar ik begrijp er allemaal geen fluit meer van.
het groene scherm niet willen zien is in mijn ogen een molactie, ( in de ogen van anderen juist niet )
( swifty, jij geeft aan dat de mol als doel heeft zo min mogelijk geld in de pot te brengen, en anders niet.
weetje , dat was ook zo. maar tegenwoordig is alles anders. de kandidaten hoorden ook vol voor de pot te gaan, tenminste dat was zo.
tegenwoordig kloten de kandidaten en wil de mol niet verdacht worden en verdiend dan zo af en toe gewoon geld voor de pot. je kan er geen touw aan vast knopen )

Als arjen niet de mol is, is hij een held , en kunnen we er van op aan dat hij weet wie de mol is.
waarom zou hij anders geen jokers inzetten en wel zn scherm willen zien ?
kan me haast niet voorstellen dat hij als kandidaat geen jokers inzet en wel zn scherm wil zien.
Dat is toch super riskant ?

bovendien, waarom ging hij voor de jokers bij de tempel opdracht als hij zo donders zeker is van zn zaak en vervolgens die jokers niet inzet ?
vind het maar een heel raar verhaal allemaal.
Had hij, als hij de mol is, niet ook beter voor het geld kunnen gaan ? hij kon er van op aan dat sanne voor de jokers zou gaan ( welke kandidaat weigert 5 jokers ? en sanne vogel kent hij volgens mij ook langer dan vandaag )
alshij dan voor het geld was gegaan, was er geen geld verdiend en was sanne de boeman.

pffft !
wie het weet mag het zeggen.

dennis for mole !

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2010, 17:06:03 »
true....de mol weet alles...."bij de brug-boot-helicopter opdracht moet je zorgen dat je op de boot komt te staan"....is um vast verteld :P
Hoewel ik ook niet overtuigd ben dat Frits de mol is, kan hij gewoonweg niet worden uitgesloten omdat hij op de peiler stond. Tip: lees eens het dagboek van Frits op .nl... Hopelijk begrijp je dan dat er best te mollen valt op de peilers! Jij zit werkelijk alleen maar in de Arjen-tunnel, waardoor je de anderen uit het oog verliest. Ik zit op de Kim-tunnel; echter ik hou de anderen wel in de gaten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 1-03-2010, 17:20:27 »
het groene scherm niet willen zien is in mijn ogen een molactie, ( in de ogen van anderen juist niet )
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan één actie, zeker als je de gevolgen nog niet kent.

Enkele 'Arjen-voorbeelden':
Op het idee komen om de bordjes goed te bekijken: lijkt in eerste instantie een goed idee. Echter! Pas bovenaan de berg kregen ze te horen dat de tijd al liep toen ze onderaan begonnen...mogelijk is er dus tijd verloren om rustig naar boven te lopen. Arjen laat meerdere mensen teruglopen, echter steeds om maar één bordje te controleren? Arjen 'verstopt' bordje nr 1 die Frits en Erik vonden tussen andere bordjes. Arjen wilt alles omdraaien met een goede reden... etc etc.
Plan maken voor vaarschema: op een blog werd dit zelfs een echte kandidaatsactie genoemd! Echter: ze doen er bijna een half uur over om het plan te maken, Arjen (en Sanne) houden de regie strak in handen en dulden geen ander plan. Ze hadden echter niet genoeg tijd om alles uit te voeren... Arjen houdt van puzzelen (benoemd het spel zelfs als wolf/schaap/kool-spel), maar doet er toch een half uur over om tot een plan te komen? Ik had binnen enkele minuten een vergelijkbaar plan bedacht...
Niet het scherm afkopen: Lijkt kandidaats actie, namelijk niets uit de pot gehaald (en dus nul euro verdient, niet +1000 zoals sommige mensen beweren). Echter: Arjen had eerder jokers gepakt en forceerde daardoor dat iedereen die géén jokers had 1000 euro uit de pot ging halen. Uiteindelijk 4000 euro uit de pot.
Dus alleen al het pakken van de 4 jokers zorgde ervoor dat er maximaal 500 euro bij de '1000 treden' kon worden verdient en dat bij de executie waarschijnlijk 3 mensen een vrijstelling gingen kopen -> minstens netto 2500 uit de pot. Echter er werd niets verdient en 3 man voor hem hadden al 1000 euro eruit gehaald, en Erik moest aan de beurt komen...

Als Arjen de mol is, dan heeft hij bijna het maximale gedaan om te mollen in de '1000 treden' en 'executie': er was niets verdiend, en er ging 4000 euro uit de pot. Het enige wat hij nog extra kon doen was ook die vrijstelling kopen...alleen is dat verdacht, omdat bleek dat hij geen jokers had ingezet...door de jokers te houden en de held te spelen, slaat de vertwijfeling bij de rest toe en wordt hij misschien wel als geduchte tegenstander gezien.

Conclusie: Arjen, of hij dan wel of niet de mol is, heeft ontzettend zitten mollen bij de '1000 treden' en door de jokers het daaraan gelinkte 'executiespel'. En nog wel op een sluwe manier.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2010, 17:38:20 »
Het is maar hoe je  het ziet, tunnelvisie is ook een visie...  ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #99 Gepost op: 1-03-2010, 18:18:23 »
Wat thorinnl posste heb dagen geleden ook al gepost....heb toen deze opdracht uitgebreid uitgeplozen en kwam tot dezelfde conclusie als thorinnl....door hoog proberen te komen bij de 1000 treden opdracht dwong hij de onderste 3 om hun scherm af te komen...in mijn ogen een molactie!

Arjen is still my number 1 mole!!