Ik ben terug! Met honderden foto's, maar ik heb snel een selectie gemaakt van de voornaamste dingen. Heb ook gefilmd en ben van plan dat nog enigszins leuk samen te plakken, dat ga ik waarschijnlijk ook nog eens op youtube posten.
De eerste opdracht-gerelateerde locatie die we toevallig tegenkwamen (op weg naar de stuwdam) was de plaats waar de regatta plaats vond. Ik vond de kade waar ze hun vervoersmiddelen (opblaasbootje en jetski enzo) konden kiezen en ook een paar burggen die me bekend voorkwamen, omdat ze er onderdoor geracet zijn.
Vervolgens uuuuuren naar de Varosa stuwdam gezocht waarvan ze moesten abseilen. Heel moeilijk te vinden!
Het stadhuis in Vila Real waar Jantien en Dick de anderen naar de gele bus moesten leiden.
Ik ben ook op de plaatsen geweest waar Karen en Kerstin gedropt waren, maar die zijn gefilmd. Verder ook volgens mij ergens voorbij gereden waar Prince en/of Ellen gelopen hebben. En twee Elf tankstations gezien (ze moesten toen bij zo'n Elf tankstation geld afhalen), maar ik denk dat ze het allebei niet waren.
Het Paleis van Mateus, de eindhalte van de Denkers, Doeners, Dromers opdracht. Heb tevens rosé en aardbeienjam van Mateus gedronken/gegeten.
Talasnal was erg moeilijk te bereiken. Constant klimmende weg met losse steentjes en gaten.
Vervolgens naar Coimbra gereden (hel om daar rond te rijden!) en Hotel Astoria gezien en gevraagd of ik binnen foto's mocht maken, dus heb oa foto van het schilderij/foto van het paleis van Buçaco waar ze een sleutel moesten halen en in welk bos Kerstin ergens zat.
En ook de universiteit waar Jantien en George Nederlandse liedjes aan studenten leerden.
Ook naar het Buçaco Paleis en bos geweest. Hierbij de trap waar Ellen en Jantien ettelijke malen op hebben gelopen.
Shot uit WIDM3:
Ik zelf:
Bovenop de berg bij Mondim de Basto heb ik de bal staan vangen.
Er lagen tevens van die wassen beeldjes van hoofden, organen en lichamen die ergens anders bij een andere odpracht ook gebruikt werden.
Ik had een aantal shots van de reeks gemaakt en meegenomen, voornamelijk om een geheugensteuntje te hebben van plaatsnamen en hoe het er dan uit zag. Zoals deze:
Die hebben we tevens gebruikt bij wijze van speurtocht en het is ons gelukt dit huisje terug te vinden:
Merk op dat het dak intussen is vernieuwd.
Bij de bergen van de driepuntsopdracht was het erg mistig en heb ik de drie punten dus niet gezien, maar ik ben wél op twee van de bergen geweest!
In het station gezocht naar de handtekening van de
"Rembrandt van Porto".
En hetzelfde trucje uitgehaald met een shot uit de reeks:
Uit WIDM:
Ook hier is er wel wat veranderd in 7 jaar tijd.
Zelf gemaakt:
Het exacte punt gevonden waar Karen en Kerstin stonden tijdens de port opdracht:
Met de brug erbij:
En de ingang van Taylor's waar Prince, Harry en Erik net te laat hun vat port leverden. Was erg hoog op een steile berg, dus verbaasde me niet dat het mislukt was.
Tot zover een korte impressie. Het was érg leuk om allemaal eens in het echt te zien. Een aanrader! En misschien dat ik deel twee van deze WIDM reeks ook nog wel eens ga doen.