Bij de Provinciale Staten Verkiezingen kies ik altijd puur op basis van provinciale aangelegenheden. Mijn keuze valt op Groenlinks m.n. om de volgende redenen:
1) Flevoland moet een groene provincie blijven met inzet op duurzaamheid en natuurbehoud.
2) Vliegveld Lelystad hoeft van mij niet. Er komt hier in Almere-Haven al genoeg Schipholverkeer overvliegen, m.n. bij zuidwestenwind. Tevens vrees ik voor de Oostvaardersplassen als Lelystad Airport er komt. Er kan beter worden ingezet op snellere treinverbindingen vanuit de Randstad naar b.v. Groningen waar toch al een vliegveld is (Eelde). En last but not least: meer vliegen geeft slechtere luchtkwaliteit door kerosine.
Bij de Waterschappen kies ik meestal voor een algemene (niet politiek gekleurde) partij zoals Wonen, Water en Natuur.
Ha, een Flevolander! Zo te lezen een Almeerder?
Ik ben het totaal niet eens met je standpunten en heb volkomen anders gestemd
Flevoland moet groen blijven inderdaad, maar er moet niet nog meer goede landbouwgrond opgeofferd worden aan natuur.
En vliegveld Lelystad moet wel, want dat geeft een impuls aan de provinciale economie. Er werken nu teveel mensen buiten de provincie. Aan een nog snellere treinverbinding naar het noorden hebben alleen inwoners van Almere en Lelystad iets, en met de Hanzelijn is die verbinding al een stuk beter geworden dan voorheen. Het OV is op zich al behoorlijk goed in die 2 plaatsen, en vrij beroerd in ongeveer alle overige plaatsen (muv Dronten wellicht). Doe liever iets aan lokale verbindingen, en stimuleer dat meer mensen binnen de eigen provincie aan het werk kunnen en dus niet zoveel (in de auto) moeten reizen.
Edit: op dit moment al 4% meer opkomst dan 4 jaar geleden op dit tijdstip
goeie ontwikkeling!