Ik zou het zeker niet verkeerd vinden als er eens kritisch wordt gekeken naar alle 1,5 meter maatregelen. Want het leven zou weer een stuk leuker zijn als je fatsoenlijk bij elkaar op bezoek kan komen en minder afstand hoeft te nemen. De kans dat ik iemand besmet als ik met een mondkapje op op 20 cm van iemand af zit is echt niet groot als beide partijen goed de handen wassen.
Heel erg is het niet als er weer meer mensen besmet worden, maar het moet niet massaal gebeuren. Dus geen grote evenementen, niet samen zingen of schreeuwen, geen handen geven en dus ook geen free hugs met onbekenden. En vooral bij klachten thuisblijven.
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met het protest. Je kan niet alles blokkeren om een virus tegen te houden, maar het is zeker geen onzin.
Soms iets meer eigen verantwoordelijkheid zou ik niet verkeerd vinden. Nu kan je al duur beboet worden als je niet genoeg afstand houd, terwijl het besmettingrisico niet heel groot is. In drukke parken vind ik bekeuren logisch, maar niet op rustige plekken met een klein groepje.
Zo ben ik nu ook een vakantie aan het plannen met vrienden. We (of eigenlijk zij) zouden eerst gaan vliegen, maar de helft heeft dat nu gecanceld. Nu willen we in Nederland of omstreken gaan. Probleem is dat je maximaal met 2 in een Auto mag. Terwijl wij zelf best het risico durven te nemen om met 3 in een auto te zitten.
Dus wat gaan we nu doen: 4 mensen gaan met 2 auto's over de grens naar Duitsland. 2 gaan met de trein net de grens over, om vervolgens daar met 3 in een auto verder te rijden. Want in Duitsland mag het wel.
Ik raak nu een beetje off-topic geloof ik.
Wat leuk trouwens dat Kaag lijsttrekker wil worden van D66. Jetten vind ik toch wat saai.