...
Ollongren op Defensie? Heeft zij überhaupt iets met dit vakgebied?
...
Ja, en als "Positie Poetin: functie elders" uitlekt zitten we met koude voeten in de winter.
Maar in alle ernst: ik had haar ook niet direct met
boots on the ground geassociëerd. Maar volgens Wikipedia heeft ze wel b.v. de Leergang Buitenlandse Betrekkingen gedaan aan Clingendael, wel belangrijk op een post als Defensie waar internationale betrekkingen belangrijk zijn. Wie weet blijkt ze het heel goed te gaan doen op dit lastige ministerie.
Ik ben er sowieso voorstander van om deze ploeg ministers en staatsecretarissen de kans te geven om zich te bewijzen, al zit mijn partij (GL) niet aan het roer. Dijkgraaf, Kuipers: ik prijs hun moed om in deze Haagse slangenkuil te stappen en hoop dat ze met hun kunde en vocabulair de wapens van de schreeuwende 'tegenkrachten', die niets van wetenschap en geloof in vaccinatie etc. moeten hebben, uit handen kunnen slaan.
Ik vrees wel dat de cultuur van weglakken (Belastingdienst Toeslagen) en weglachen (Rutte) niet zomaar verdwijnt met een nieuwe ploeg met een 'old school'-Rutte als leider. Maar ja, hij is verbazingwekkend flexibel, dus wie weet lukt het hem ook nog.