Ook mijn advies is: wel stemmen.
Heel simpel, omdat niet stemmen betekent dat je hoe dan ook aan de zijlijn staat, ongeacht hoe je tegenover de EU staat.
Het zijn allemaal zakkenvullers, ze doen toch wat ze zelf willen, er verandert toch niets.
Allemaal kul-argumenten om jezelf aan het grootste democratische recht dat je hebt, te onttrekken. Er zijn landen waar helemaal geen vrije verkiezingen zijn, laten we blij zijn dat wij dat recht wel hebben, ook al spreekt de EU je niet aan.
Van mij mag iedereen geloven wat ie wil, voor mij mag iedereen serieus denken dat we zonder EU en zonder de Euro beter af zijn. Mensen moeten beide opties eens serieus onder de loep nemen, en dan pas beslissen.
Ja, de bijdrage van Nederland aan de EU is fors, maar het geld gaat echt niet alleen naar het zuiden. Wanneer Nederland in de problemen was gekomen, was de hulp naar ons toe gekomen.
Zoals gezegd, iedereen moet zelf weten of hij/zij gelooft dat wel of niet stemmen geen verschil maakt. Maar wanneer iemand alleen maar loopt te mekkeren over de negatieve invloed van de EU, en zelf niet gaat stemmen, heeft ie geen recht van spreken.