Die HADDEN de euro al niet. Was vooral vervelend voor de buren, Ierland. Zij moeten nog altijd geld wisselen als ze naar Groot-Brittannië gaan.
Zoals gezegd: ik heb trgen mijn natuur in gehandeld, en ben niet gaan stemmen.
Dat heeft meerdere redenen. Het onderwerp was te complex om zomaar ja of nee op te zeggen.
Ik vind bovendien een referendum niet het juiste middel om over het onderwerp van afgelopen woensdag te stemmen.
Er zijn nog meer redenen waarom ik dat niet heb gedaan. Onder meer de manier waarop de woordvoerders van GeenPeil zich opstelden, maar ook omdat ik vind dat een kabinet door het volk afgerekend mag worden bij de reguliere verkiezingen. Een volksraadpleging is naar mijn mening dubbelop.
Daarentegen, de termen TTIP en Ceta werden hier al genoemd. Hoewel ik op korte termijn echt niet zit te wachten op weer een referendum, denk ik dat DIE onderwerpen heel wat makkelijker onder woorden te brengen zouden zijn. En dat daarbovenop ook de geldigheisdrempel van 30 procent ruim gehaald zou zijn. Sterker nog, ik denk dat het opkomstpercentage dan wel eens rond de 75 procent had kunnen liggen.