Een beter draadje inderdaad... Nu dan kan ik mijn mening (in het extreem kort) wel geven...
Tja, wat betreft mijn antipathie tegen het rechtse kabinet dat er nu wellicht gaat komen... (Over Wilders persoonlijk ga ik niet eens beginnen, dat moge duidelijk zijn)
Die ~18 miljard die bezuinigd gaan worden, worden door de beoogd PVC-coalitie voor een groot deel bij de sociale zekerheid en de zorg weg worden gehaald. Ik kan er met mijn hoofd – en mijn hart – niet bij dat de kosten van de economische crisis voor een groot deel worden afgewenteld op de meeste zwakke mensen in onze samenleving. En dat is het probleem. Ik persoonlijk zal er weinig tot geen last van hebben... maar dit hoort gewoon niet (naar mijn mening).
Swifty: "we zullen wel moeten inleveren om de BV Nederland draaiende te houden"... alleen wie is 'wij'? Dat zijn nu niet de kapitaalkrachtigen...
Het is wat Test zegt: "Laten ze maar eens geld gaan ophalen waar het verdwenen is."
Er zal niet of nauwelijks worden bezuinigd op defensie. Alles zal duurder worden, we weten al van de accijnzen, de boetes op verkeersovertredingen, de verhoogde belkosten en het OV. De bonussen stijgen ondertussen, bedrijven en banken publiceren winstcijfers alsof er geen crisis is... De explosieve groei van onze gezamenlijke productiviteit is sinds de jaren 70 van de vorige eeuw naar een klein groepje stinkend rijke lui gegaan. Ons besteedbaar inkomen staat sinds die tijd nagenoeg stil, maar de productiviteit en de economie zijn wel fors gegroeid. Al die tijd is deze crisis gecreëerd door de banken, multinationals en de regeringen die hen hebben gekocht. Het volk wordt gepakt, mededogen voor de zwakkeren wordt op een ijskoud laag pitje gezet en de werkelijke veroorzakers van de crisis blijven volledig buiten schot... Om te janken...
Dit rechtse minderheids-kabinet (als het er gaat komen) gaat sociaal Nederland naar de rand van de afgrond drijven en ons imago in het buitenland gaat met rasse schreden achteruit op dit moment. Om met een voorbeeld te komen: Nederlandse internationals hebben te kampen met een duidelijke afname van het aantal orders en zelfs order-annuleringen sinds dit gedoe begonnen is en veel mensen weten niet hoe sterk onze economie afhangt van de handel met het buitenland...