De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen.
Wat ik zo schofterig vind van de pvv-aanhang, is het volgende: wanneer je via welk medium dan ook (krant, twitter, hyves) kritiek levert op hun doen en laten, wordt dit als ''links gejank'' gezien. Ik vind dat nogal kwetsend. Niet alleen omdat je niet links hoeft te zijn om de huidige misdragingen van dit figuur af te keuren, maar ook omdat men bij de pvv kennelijk een heel eigen opvatting heeft over vrijheid van menings-uiting.
Ik hoop dan ook oprecht dat vele kamerleden hier afstand van nemen. Ik hoop dat ze dat in een soort statement aan hem kenbaar willen maken, door hem bijvoorbeeld en bloc de rug toe te keren, wanneer hij spreektijd heeft. Het gaat me te ver om de kamerleden op te roepen hun broek te laten zakken, maar het zou een dergelijk protest wel kracht bij zetten.
Voor de rest hoop ik, en ik verwacht dat eerlijkgezegd ook, dat het misdragen van wilders (doe zelf eens normaal) zijn partij behoorlijke schade berokkent, in de vorm van fors zetelverlies.
Hij laat nu zijn ware aard zien, schoffeert zelfs zijn coalitiepartner Mark Rutte. Ook de VVD is mijn partij niet, maar dit gaat me echt veel te ver.
Schofterigheid regeert momenteel, tijdens de Algemene Beschouwingen, en ik hoop dat er snel wordt ingegrepen.