@Cynneke, jij durft je mening tenminste te onderbouwen, en maakt het juiste onderscheid. Ook al is jouw opvatting niet de mijne, ik kan me in je redenatie wel vinden.
Ik heb trouwens gestemd op iemand, waarvan ik denk dat ze met voorkeursstemmen een zetel gaat halen. De dame in kwestie heeft zich in Maastricht op een behoorlijke manier geprofileerd. Met de partij als zodanig kan ik het niet volledig eens zijn, maar persoonlijke inzet, ook naar mijzelf toe, mag wat mij betreft beloond worden.
Wat mij zojuist in het verkeerde keelgat schoot: In Sittard en in Heerlen zijn kieslijsten en stembiljetten niet op de plaats van bestemming terechtgekomen.
In Sittard was Post NL daar verantwoordelijk voor, daar werd bij verzorgingstehuizen slechts 1 kandidatenlijst bezorgd, waar er dat enkele tientallen tot honderden hadden moeten zijn.
In Heerlen had een divisie van Licom-Transport, mensen die nota bene gewoon een rijbewijs hebben en dus heus wel iets kunnen, pakketten met stembiljetten bij de stembureaus moeten afleveren.
In beide gevallen kregen echter bezorgers van Business-Post de schuld: ''dit soort dingen moet men niet aan WSW-ers en Sociale werkplaatsen over laten''.
Dit klopt van geen kant. Ik werk nu 20 jaar bij wat nu Business-Post heet, en als ik 5 poststukken verkeerd bezorgd heb, dan heb ik het naar mijn eigen gevoel slecht gedaan, ik heb het dan over jaarbasis.
Natuurlijk: overal worden fouten gemaakt, ik ben zeker niet foutloos. Maar het is te kort door de bocht om gemakshalve dan ''de wsw-er'' de schuld daarvan te geven.