Wat ga jij stemmen HDD?
Voor, zonder twijfel.
ik heb niet zo heel veel verstand, maar ik heb wel het recht om tegen te zijn.
Natuurlijk heb je dat recht. Niemand zegt dat je dat niet zou hebben.
Dit klopt volgens mij niet helemaal. Er is één ander land dat tegen het verdrag gestemd heeft en als Nederland ook tegen stemt, gaat het verdrag volgens mijn bronnen niet door. Bovendien gaan politici natuurlijk niet een referendum negeren als daar een grote meerderheid tegen het verdrag uit komt.
Dit specifieke verdrag moet door iedereen worden geratificeerd. Ik heb nog zitten zoeken, kan geen enkele partij vinden die tegen is.
Dacht dat alleen de Europese.. Raad? Er nog niet over had gestemd.
Dus ja, dat geeft enige macht en daarom verantwoordelijkheid. Daarom is het juist zo'n imago deuk als ze het verdrag verbranden, dan is het niet alleen symbolisch. Dan zit je wereldpolitiek te veranderen.
Ben lang niet altijd fan van van onze politici, maar zo roekeloos zijn ze never.
helemaal waar. Kansloos referendum. Maar politici hebben zelf het speeltje gegeven...
Eens.
eerste argument vind ik echt een ergerlijk technisch argument. Nederland had het al gegeven voor een potje; dat het nu aan weet ik wat uitgegeven wordt is niet erg, het was ons geld al niet meer. Humbug argument wat mij betreft. Shame on kwaliteitskrant (beetje in categorie: oh ik heb al het geld aan mijn vrouw gegegeven en die heeft het naar kaaimaneilanden gebracht, dus ik heb niets fout gedaan)
Eens.
Vond het niet mijn plaats om hun conclusies aan te passen.. Maar dat vind ik eigenlijk nrc-onwaardig. Alsof ze anders het geld zouden verbranden.
Anyway, ik vatte vooral de conclusies even samen doordat ik liever niet meer op nrc-links klik, sinds je nog maar 5 artikelen per maand kunt lezen ofzo
#trouwmisschienweldebestekrantvannederland