Sorry Moni, dat is zeker niet mijn bedoeling geweest
Zo zie je ook maar weer dat online dingen soms ook heel anders kunnen overkomen als je ze bedoelt. Als je me die dingen had horen zeggen in plaats van zien typen, was het denk ik ook al heel anders overgekomen. Veel van mijn berichten waren zeker niet boos bedoeld of aanvallend, en dat heb ik ook meerdere keren proberen te benadrukken.
Mijn frustratie kwam er vooral vandaan dat ik na een tijdje het gevoel had dat er gewoon niet meer werd gelezen. Ik hoop dat je ook kunt begrijpen waar dat gevoel vandaan komt. Als je iets al meerdere keren hebt uitgelegd, en jezelf rustig hebt verduidelijkt, en dan negeert iemand je hele bericht om alweer met dezelfde tegenwerping te komen, dan krijg ik niet het gevoel alsof de ander mij wil begrijpen.
Dat is overigens niet direct een verwijt naar jou toe: ik denk dat het vooral komt omdat meerderen ineens de discussie binnen vielen, en dan weer hetzelfde als iemand anders zeiden, waardoor ik meerdere keren hetzelfde aan het uitleggen was. Uiteindelijk zijn dan de mensen die het meeste reageren, zoals jij, degenen waar ik gefrustreerd op reageer, terwijl mijn frustratie niet zozeer gericht is op één persoon maar de gang van zaken in de discussie als zodanig. Maar ik snap wel dat dat verkeerd kan overkomen, dus daar zal ik zeker voortaan proberen op te letten
(en nog beter: mezelf even uit de discussie onttrekken zodra ik merk dat ik geïrriteerd raak).
@Fabiann: ik snap ook wel dat gifjes de discussie niet echt verder helpen, maar zo'n opmerking van LdH over "dat je dat hier niet mag zeggen" maakt toch ook de discussie bij voorbaat al onmogelijk? Je mag hier alles zeggen (nouja, bijna alles
), maar een ander mag daar ook op reageren en het er niet mee eens zijn.